HBK forum
Pravilnik FAQ FAQ Pretranik Pretranik lanstvo lanstvo Profil Profil Privatne poruke Privatne poruke Registracija Registracija Login Login
Sada je: sub 07 pro 2019, 12:48. Pogledaj neodgovorene postove
Bespuæa kateheza
Zaponi novu temuOdgovori na temu
Prethodna tema Sljedea tema
Autor Poruka
5rich
mod team



Spol: ensko
Postovi: 1965
Lokacija: meðu knjigama
PostanoPostano: uto 25 ruj 2007, 16:26
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:
5rich napisa:
mogu reæi da veæina djece i teenagera ne razmišlja o smrti, paklu, raju i vjeènom životu...


Samo zato što im se o tome ne govori u modernoj katehezi. Dakle mislim da miješaš uzrok i posljedicu. Nije da moderna kateheza to prešuæuje zato što teenageri o tome ne bi razmišljali; nego oni o tome ne razmišljaju zato što im moderna kateheza to prešuæuje.



ne, mi o tome ne razmišljamo iz vrlo jednostavnog razloga....pa još niti ne znamo kaj je život..kud bi išli veæ razmišljati o smrti...

K suncu prosi vsaka roža, k suncu trava vsaka,
tak i k tebi, Majka Božja, srce siromaha.
Milostiva vsakom ti si, vse ti vraèiš boli,
odbila još nikog nisi, koji za pomoæ moli.
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Žan
mod team leader



Spol: muko
Postovi: 2638
Lokacija: u Isusovom zagrljaju
PostanoPostano: uto 25 ruj 2007, 16:43
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:
Ali ono što je sporno jest korištenje prièa i primjera da bi se njima zaklonila (zataškala) vjerska istina, da se omoguæi njeno prešuæivanje ili da ju se uèini nevidljivom...

Govoriš da je cilj "modernih" kateheza prešuæivanje vjerskih istina? Shocked

"Moderne" kateheze u kojima sam sudjelovao obièno su imale dio u kojem se prvo pomoæu nekog teksta želi potaknuti odreðenim pitanjima na razmišljanje o nekim stvarima, vrednotama, da bi se to onda aktualiziralo na Crkvu i današnji svijet i objasnilo što se zapravo htjelo ako netko nije shvatio - al obièno, govoreæi iz vlastitog iskustva, tijekom kateheze se povezuju stvari i kad-tad se dogodi onaj "ahaaa, kužim veseo" - tako se postiže bolji efekt, imho.

Po ovom æe svi znati da ste moji uèenici:
ako budete imali ljubavi jedni za druge!
(Iv 13, 35)
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPosjeti Web straniceICQ [Vrh]
El Pepe




Spol: muko
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 5:34
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Kakvu situaciju imamo. Neke katehete kažu da ne mogu drugaèije protiv pubertetlija èak bi se po nekim zapisima ovdje moglo zakljuèit da se boje stati pred 30-ak takvih. No meni u misli dolaze one kateheze sv. Pavla kad je stajao pred židovsku dijasporu i govorio a oni bi odgovorili kamenjem i mislim si što bi bilo da je odustao od širenja rijeèi. Kad se Rijeè božja širi bez sile Duha svetoga onako mehanièki, profesionalno odista može biti problema no da li se uopæe može Rijeè a time i nauk širiti meðu mladima bez sile Duha. Ako tome pridodamo neko možebitno nedolièno ponašanje katehete koje odudara od onoga što govori onda takve katehete koje koriste neki nedolièni materijal i svojim lošim primjerom grade zapravo zid prema vjeri kod mladih.
Potrebno je da kateheta u zajedništvu s Duhom Svetim prouèava materijal koji koristi u svom nauèavanju vjere pa im se ne bi potkrala greška da pouèavaju nešto što velièa 6X66. .Sad koliko vas se nasmijalo dok ovo èitate, vi koji ste ovo s podsmjehom proèitali možete mirno zakljuèiti kako ste duhovno isti kao oni mladi ljudi koje ste napadali za preveliku svjetovnost. Samo nije sramota uæi u pubertet ali je neprirodno ostati na toj razini razmišljanja.
Ipak i zdravorazumski je vidljivo koliko ta knjiga osuðuje tradiciju i naèin života starijih.
Ostaje se zapitati kako te mlade nauèiti voljeti povijest, i vjeru ako se napadaju tradicije koje su tu vjeru oèuvale. Takvo što samo zbunjuje mladog èovjeka koji se traži i kojemu je dvoliènost odraslih prvo što zamijete i što im se gadi.

Tak si ja to mislim
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Mara




Spol: ensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 6:36
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Dakle, ok tradicija, ali mislim da se stvari mogu postavljati i malo drugaèije - osoba preuzima odgovornost za sebe. Ja neæu pred Gospodina stati u "jatu", ja moram živjeti i donositi odluke. Ako po savjesti mislim da je nešto loše, neæu letjeti tuda makar svi drugi to èinili, ako znam da mogu više i bolje, neæu se zadovoljiti "jatom" makar svi drugi to èinili. Mnogo toga ovisi kako se stvari postave i gledaju. A briga o brojkama - skoro kao ono bježanje od broja 13

Ljubi i èini što hoæeš
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
ucenik




Spol: muko
Postovi: 103
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 6:41
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:


Ali ako im smrt, vjeèni život, pakao i raj doista ništa ne predstavljaju...
...zašto onda misliš da æe im nešto predstavljati Isus i to kakav je on prijatelj? Toj djeci je sasvim dobro u životu, imaju gomilu vidljivih prijatelja oko sebe; zašto misliš da æe im nešto znaèiti još jedan, ovaj put nevidljivi, prijatelj?

Toj djeci je sve samo ne sasvim dobro u životu place
Imaju gomilu vidljivih prijatelja oko sebe, ali kakvih Question
Imaju naizgled sve, a najèešæe ništa...
Èuo sam za primjer deèka koji se ubio, a naizgled je imao sve: odjeæu, mobitele, prijatelje, ali nije imao blizinu oca, nedostajala je ljubav, nedostajao je smisao.
Ti mladi odrastaju u svijetu koji ih od malih nogu uèi da gledaju danas, ovaj život, a vjeènost negiraju.
I ne možeš samo tako doæi mladom èovjeku i baciti na njega vjeèni život, pakao nego moraš krenuti od njihove trenutne situacije, njihovih konkretnih problema. Potaknuti ih da u tim konkretnim situacijama zastanu i upitaju se što bi Isus savjetovao za ovo danas, a onda se na to može nadgraditi nauk o vjeènosti, o smislu i sl.
Pa i Isus kad je poduèavao ljude nije odmah došao i prièao o vjeènosti, o smislu, nego je krenuo od njihove konkretne stvarnosti. Lijeèio je njihove bolesti, upozoravao ih kako danas trebaju živjeti, a onda je to poèeo stavljati u širi kontekst vjeènog života, spasenja itd...

Pink Panther napisa:

I zadnje pitanje: ima li kakvih podataka i analiza koji bi pokazali uspješnost te nove katehetike u odnosu na stariji, doktrinalni pristup?

Nisam kateheta, ali puno radim sa mladima u okviru župe i mogu reæi da sam primijetio da doktrinalni pristup (ako pod time misliš na pouèavanje o èinjenicama iz naše vjere) mlade odbija jer za njih je to samo još jedno u nizu predavanja, hrpa podataka koje nabubaju na pamet, ali koji ostaju odvojeni od njihovih konkretnih situacija i izazova sa kojima se susreæu. I mislim da je tu jako bitno privoditi ih postepeno prema istini.
Kroz njihove konkretne situacije voditi ih prema punini, ali postepeno.
Malo po malo odgajati njihov modus razmišljanja prema tome da se spontano poène kretati stazama Istine, a bez stalnog naglašavanja doktrina. Ovo ljeto na Lošinju u školi za animatore jedna od tema koje su se obraðivale bio je i KKC. I èuo sam da se od svega mladima najmanje to svidjelo. Pa i meni samom zna biti èesto puta teško pohvatati što je tamo napisano jer su mnoge stvari u doktrini bitno filozofske i da bi ih mogao kvalitetno obuhvatiti moraš imati razvijenu filozofsku misao, a mladi to uglavnom nemaju.

"Neæete biti dostojni imena otaca vaših,
ako budete dopustili da vas tko otrgne
od peæine na kojoj je Krist sazidao svoju Crkvu"

bl. Alojzije Stepinac
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
ucenik




Spol: muko
Postovi: 103
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 10:07
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:

Ali ono što je sporno jest korištenje prièa i primjera da bi se njima zaklonila (zataškala) vjerska istina, da se omoguæi njeno prešuæivanje ili da ju se uèini nevidljivom. A osobito je sporno kad se u toj prièi ili prijmjeru promièe nešto što je izravno suprotno vjerskoj istini. Dopuštam da onaj 6x66 može biti i sluèajnost, ali ne sviða mi se promicanje buntovništva i rušenja autoriteta koje se toliko favorizira u spomenutoj prièi o galebu.


E sad meni nije baš jasno na koji naèin se tu zataškava vjerska istina?
Jer takve prièe se uglavnom koriste kao motivacija za promišljanje o istinama.
A što se promicanja buntovništva i rušenja autoriteta tièe mislim da to najviše ovisi o naèinu na koji interpretiraš spomenuti tekst (koji æe uzgred budi reèeno mladi proèitati i prigrliti neovisno o katehezama).
Zato mislim da je ustvari dobro i takve primjere iskoristiti kako bi se oplemenio njihov sadržaj, kako bi mu se dao novi smisao.
Jer autoritet ne mora nužno biti dobar i buntovništvo ne mora nužno biti loše.
Zar se nisu u svoje vrijeme i proroci bili buntovnici protiv autoriteta.
Pa sam Isus je možda najveæi buntovnik od svih.
Pa Isus je na više mjesta otvoreno prkosio apsolutnom autoritetu u Židova - sveæenicima i farizejima. Da li je to bio loše?
Ne bih rekao.
Bitno je na što se stavi naglasak.
Zaista ti mladi kad naiðu na tu knjigu mogu ju shvatiti kao poticaj ili barem odobravanjeg svog buntovništva prema roditeljima (to vjerojatno i je jedan od razloga popularnosti te knjige meðu mladima).
Meðutim isto tako mladima se može ponuditi sasvim nova interpretacija tog buntovništva i otpora autoritetima. Jer danas su mladima autoritet razni èasopisi(OK, Teen), pa onda razne serije koje ih uèe vrijednostima koje su èesto sve samo ne vrijednosti. I zašto im se ta knjiga ne bi ponudila kao poticaj na otpor i buntovništvo prema vrijednostima koje im društvo želi nametnuti, a koje su u suprotnosti sa njihovim odgojem, savješæu i sl.?

"Neæete biti dostojni imena otaca vaših,
ako budete dopustili da vas tko otrgne
od peæine na kojoj je Krist sazidao svoju Crkvu"

bl. Alojzije Stepinac
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
ucenik




Spol: muko
Postovi: 103
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 10:21
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe napisa:
Ako tome pridodamo neko možebitno nedolièno ponašanje katehete koje odudara od onoga što govori onda takve katehete koje koriste neki nedolièni materijal i svojim lošim primjerom grade zapravo zid prema vjeri kod mladih.

Pepe naravno da je problem ako kateheta jedno nauèava, a drugo živi, ali kad bi sve tako strogo gledali onda ni Petar nikad ne bi bio prvi pastir Crkve, pa on je zatajio i to ne jednom Isusa, on ga je pokušao odgovoriti od prihvaæanja križa, ali Isus ga nije odbacio nego mu je pružio novu šansu, a iz ovoga se vidjelo ovo njegovo ljudsko.
Naravno da je potrebno da kateheta živi u skladu sa onim što nauèava, ali isti problemi se dogaðaju i nebrojenim sveæenicima, redovnicima i redovnicama. Èak i njih na stranu. Mislim da je pri takvom promišljanju potrebno krenuti od sebe sa pitanjem: A koliko ja živim ono što propagiram?Koliko ja živim ono što naviještam? Ili kako je to na temelju rimskih muèenika netko jednom zapitao: Kada bi me pokušali osuditi zbog toga što sam kršæanin da li bi našli dovoljno dokaza?

El Pepe napisa:

Potrebno je da kateheta u zajedništvu s Duhom Svetim prouèava materijal koji koristi u svom nauèavanju vjere pa im se ne bi potkrala greška da pouèavaju nešto što velièa 6X66. .Sad koliko vas se nasmijalo dok ovo èitate, vi koji ste ovo s podsmjehom proèitali možete mirno zakljuèiti kako ste duhovno isti kao oni mladi ljudi koje ste napadali za preveliku svjetovnost.


Oprosti, ali ovakvo traženje znaka onoga koji nije vrijedan spomena u svemu oko tebe mislim da je ipak pretjerano.
Kažu da Isus i po krivim crtama piše pravo.
Na jednom je netko rekao da Bog i u lošemu ostavlja vrata koja vode prema dobrom.

Ako ti doživljavaš da je ta knjiga tako pogubna i negativna to je tvoja stvar, ali probaj razmisliti o moguænosti da jako puno ovisi o njenoj interpretaciji.

Vjerujem da treba biti oprezan u svemu što radimo, ali isto tako ne svugdje tražiti neke zavjere protiv Boga.

Poznam neke iskusne duhovnike koji se ne bi baš doslovno nasmijali na ovo što si namisao, ali bi samo smireno odmahnuli rukom jer pretjeruješ i mislim da je pretenciozno tako paušalno procjenjivati neèiju duhovnost.


El Pepe napisa:

Ipak i zdravorazumski je vidljivo koliko ta knjiga osuðuje tradiciju i naèin života starijih.

Pa tradicija i naèin života starijih, pogotovo u ovoj našoj zemlji koja je i te kako osjetila što znaèi 45 godina živjeti u komunistièkom i bezbožnom sustavu i nije nužno nešto pozitivno.
Znam i pozitivnih i negativnih primjera tradicije.
Zar nije potrebno oduprijeti se tradicionalnom shvaæanju vjere gdje se vjera svodi na puke narodne obièaje?
Isto tako zar nije upitna vjera koja je puna znanja, a duhovnosti jedva da ima u tragovima (sluèaj kod krizmanika koji nauèe napamet i proroke i zapovijedi i sakramente i sve ostalo, a pojam Boga im svejednako ostaje na nivou prosjedog djedice, a krizma se svodi na dobre poklone Embarassed

"Neæete biti dostojni imena otaca vaših,
ako budete dopustili da vas tko otrgne
od peæine na kojoj je Krist sazidao svoju Crkvu"

bl. Alojzije Stepinac
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
El Pepe




Spol: muko
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 11:22
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

ucenik napisa:

Oprosti, ali ovakvo traženje znaka onoga koji nije vrijedan spomena u svemu oko tebe mislim da je ipak pretjerano.
Kažu da Isus i po krivim crtama piše pravo.
Na jednom je netko rekao da Bog i u lošemu ostavlja vrata koja vode prema dobrom.

Ako ti doživljavaš da je ta knjiga tako pogubna i negativna to je tvoja stvar, ali probaj razmisliti o moguænosti da jako puno ovisi o njenoj interpretaciji.


Pa najbolji dokaz je to što su te katehete zapale u oholost i samodopadnost, inicirale podjele i raskol unutar zajednice kojoj su pripadali. Zar to nije dovoljan dokaz pogubnosti knjige koja propagira buntovništvo.

Citat:
Poznam neke iskusne duhovnike koji se ne bi baš doslovno nasmijali na ovo što si namisao, ali bi samo smireno odmahnuli rukom jer pretjeruješ i mislim da je pretenciozno tako paušalno procjenjivati neèiju duhovnost.

Èuj i isusu su se smijali tamo neki duhovnici i uèeni ljudi, zar nisu. Uostalom ja ne èujem glasove i tamo neku nadnaravnu objavu veæ mi se u molitvi posvijesti problem, možeš mi se smijati koliko hoæeš no eto ja nisam fanatik a mislim da svakom ko je imalo pismen je jasno da je knjiga problematièna.
Isto tako ako je pristup bitan zašto onda ne primjenjuju prihvatljiv pristup upotrebljavajuæi Bibliju ili neku drugu vjersku knjigu. Možda zato što su nesposobni i idu linijom manjeg otpora ali to je neprikladno za pouèavanje vjere.

Citat:
Isto tako zar nije upitna vjera koja je puna znanja, a duhovnosti jedva da ima u tragovima (sluèaj kod krizmanika koji nauèe napamet i proroke i zapovijedi i sakramente i sve ostalo, a pojam Boga im svejednako ostaje na nivou prosjedog djedice, a krizma se svodi na dobre poklone

I zar nisu zbog toga njihovi katehete krivi?
Mislim ovdje se jedan loš primjer hoæe opravdati drugim isto lošim primjerom a oba ukazuju na propuste nekih kateheta. Rolling Eyes

Tak si ja to mislim
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
El Pepe




Spol: muko
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 11:29
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Mara napisa:
...Mnogo toga ovisi kako se stvari postave i gledaju. A briga o brojkama - skoro kao ono bježanje od broja 13


Uz dužno poštovanje ali ti si prvo tvrdila da knjiga GJL nije na popisu odobrene literature a ispalo je da jest. Sad gledaj ti to kako hoæeš ali oèito si pokazala neznanje i nebrigu. A za citat iz otkrivenja 13, 18
"U ovome je mudrost: u koga je uma, nek odgoneta broj Zvijeri. Broj je to jednog èovjeka, a broj mu je šest stotina šezdeset i šest." si valjda èula no to je "sigurno folklor.

Tak si ja to mislim
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
angelous




Spol: muko
Postovi: 624
Lokacija: Sisak....najèešæe jahalište...
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 11:33
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

da, al bitno je naglasiti da ne piše da je to broj 6x 66 km/h Wink Wink

''I vidjeh: nebo otvoreno- i gle,konj bijelac, a na nj sjeo On, zvani Vjerni i Istiniti, a sudi i vojuje po pravdi... ...prate ga na bijelcima Vojske nebeske, odjevene u lan tanan, bijel i èist.''

Otk 19, 11,14
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailPosjeti Web straniceMSNM [Vrh]
El Pepe




Spol: muko
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 11:40
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

angelous napisa:
da, al bitno je naglasiti da ne piše da je to broj 6x 66 km/h Wink Wink


Èuj treba staviti u kontekst pa æeš vidjeti da je autor to fino provukao i oslikao. Ispada da je rekord nešto pozitivno a krije broj zvijeri. Cool

U literaturi koja se služi simbolikom to je skroz prihvatljiv naèin izražavanja, ta ne radi se o novinama koje se primarno ne služe govorom simbola. Što hoæu reæi ako netko traži 666 svuda pa i literaturi koja nije simbolièna onda mu se može reæi da je æuk-æuk ali tražiti simbole u simbolièkoj literaturi je skroz razumski èin. Wink


Zadnja promjena: El Pepe; sri 26 ruj 2007, 12:06; ukupno mijenjano 1 put.

Tak si ja to mislim
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Žan
mod team leader



Spol: muko
Postovi: 2638
Lokacija: u Isusovom zagrljaju
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 12:06
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe napisa:
Èuj treba staviti u kontekst pa æeš vidjeti da je autor to fino provukao i oslikao. Ispada da je rekord nešto pozitivno a krije broj zvijeri. Cool

Može mi netko objasnit kako i na koji naèin spominjanje tog broja u prièi može nekome naštetiti?

Po ovom æe svi znati da ste moji uèenici:
ako budete imali ljubavi jedni za druge!
(Iv 13, 35)
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPosjeti Web straniceICQ [Vrh]
El Pepe




Spol: muko
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 12:13
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Žan napisa:

Može mi netko objasnit kako i na koji naèin spominjanje tog broja u prièi može nekome naštetiti?


Autor je jasno simbolièki oznaèio ono što mu je bilo bitno, sam broj je naravno bezopasan ali poruka prièe koja uzdiže pobunu protiv tradicije i vjerovanja naših oèeva i djedova je naravno opasna i sotonska.
To je kao kad nama protestanti predbacuju da ne vjerujemo po Biliji a svi znamo da ja Katolièka Crkva tu Bibliju oèuvala. Dakle tradicija je vrlo bitna i temelj vjere u katolièanstvu i zašto onda protestirati protiv tradicije?

Tak si ja to mislim
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Natty




Spol: ensko
Postovi: 1001
Lokacija: Rijeka
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 12:23
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

E sad æu baš proèitati ponovo Galeba Very Happy

Bog je milosrdan, spor na srdžbu i pun dobrote.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Mara




Spol: ensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 13:19
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe napisa:
Mara napisa:
...Mnogo toga ovisi kako se stvari postave i gledaju. A briga o brojkama - skoro kao ono bježanje od broja 13


Uz dužno poštovanje ali ti si prvo tvrdila da knjiga GJL nije na popisu odobrene literature a ispalo je da jest. Sad gledaj ti to kako hoæeš ali oèito si pokazala neznanje i nebrigu. A za citat iz otkrivenja 13, 18
"U ovome je mudrost: u koga je uma, nek odgoneta broj Zvijeri. Broj je to jednog èovjeka, a broj mu je šest stotina šezdeset i šest." si valjda èula no to je "sigurno folklor.


Ja? A o Otkrivenju samo toliko - knjiga je alegorijska

Ljubi i èini što hoæeš
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
El Pepe




Spol: muko
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 13:27
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Mara napisa:
El Pepe napisa:
Mara napisa:
...Mnogo toga ovisi kako se stvari postave i gledaju. A briga o brojkama - skoro kao ono bježanje od broja 13


Uz dužno poštovanje ali ti si prvo tvrdila da knjiga GJL nije na popisu odobrene literature a ispalo je da jest. Sad gledaj ti to kako hoæeš ali oèito si pokazala neznanje i nebrigu. A za citat iz otkrivenja 13, 18
"U ovome je mudrost: u koga je uma, nek odgoneta broj Zvijeri. Broj je to jednog èovjeka, a broj mu je šest stotina šezdeset i šest." si valjda èula no to je "sigurno folklor.


Ja?

Da ti a prije si pisala:
Mara napisa:
Ovo je tvoje viðenje stvari, moje recimo nije takvo. Galeb i ne spada u katehezu, a kateheta se mora znati nositi s takvim stvarima. Osim toga kateheta mora imati mandat za poèavanje ili barem župnik mora odgovarati za onoga komu povjerava mlade u župi.

Joza skleroza Wink Laughing

Mara napisa:
A o Otkrivenju samo toliko - knjiga je alegorijska

tako je.

Tak si ja to mislim
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
M-o-S




Spol: muko
Postovi: 393
Lokacija: Osijek
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 14:43
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe napisa:
ucenik napisa:
Isto tako zar nije upitna vjera koja je puna znanja, a duhovnosti jedva da ima u tragovima (sluèaj kod krizmanika koji nauèe napamet i proroke i zapovijedi i sakramente i sve ostalo, a pojam Boga im svejednako ostaje na nivou prosjedog djedice, a krizma se svodi na dobre poklone

I zar nisu zbog toga njihovi katehete krivi?
Mislim ovdje se jedan loš primjer hoæe opravdati drugim isto lošim primjerom a oba ukazuju na propuste nekih kateheta. Rolling Eyes

mislim da nisu krivi katehete, nego odgoj u obitelji..i neshvaæanje pravih vrijednosti.

Htio je ostaviti trag svoj u tebi !!!
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailPosjeti Web straniceMSNM [Vrh]
Biliæeva




Spol: ensko
Postovi: 89
Lokacija: Privlaka
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 15:59
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

M-o-S napisa:
El Pepe napisa:
ucenik napisa:
Isto tako zar nije upitna vjera koja je puna znanja, a duhovnosti jedva da ima u tragovima (sluèaj kod krizmanika koji nauèe napamet i proroke i zapovijedi i sakramente i sve ostalo, a pojam Boga im svejednako ostaje na nivou prosjedog djedice, a krizma se svodi na dobre poklone

I zar nisu zbog toga njihovi katehete krivi?

mislim da nisu krivi katehete, nego odgoj u obitelji..i neshvaæanje pravih vrijednosti.


Takoðer mislim da nisu krivi katehete zbog takvih stvari..
Kod nas u župi se stalno napominje da krizma ili prièest nije samo poklon dobar, dobar ruèak, veæ puno više, slavljenje Boga i primanje samog Isusa u srca... no tu se ništa ne mjenja... Svi jedva èekaju izaæi iz crkve da vide što su dobili za poklon... Ipak kateheti ne mogu znati što se dogaða kod 80 krizmanika. Oni se trude staviti neku bubu u uho da ostane zauvijek, no ako odgoja u obitelji nema, sve otpada....

Uvelike zauzdavaj jezik i misli, te osjeæaje redovito upravljaj Bogu, pa æe se tvoj duh božanski ražariti.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailPosjeti Web straniceMSNM [Vrh]
sv.Franjo legenda




Spol: muko
Postovi: 2541
Lokacija: hercegovina
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 16:56
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

biliæeva napisa:

Takoðer mislim da nisu krivi katehete zbog takvih stvari..
Kod nas u župi se stalno napominje da krizma ili prièest nije samo poklon dobar, dobar ruèak, veæ puno više, slavljenje Boga i primanje samog Isusa u srca... no tu se ništa ne mjenja... Svi jedva èekaju izaæi iz crkve da vide što su dobili za poklon... Ipak kateheti ne mogu znati što se dogaða kod 80 krizmanika. Oni se trude staviti neku bubu u uho da ostane zauvijek, no ako odgoja u obitelji nema, sve otpada....


ne otpada baš sve, al istina je da je obitelj najodgovornija.

ne ubij, ni maèem, ni traèem!
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Mara




Spol: ensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 17:46
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Ok, Galeb nije primarno katehetski priruènik, to sam željela reæi, a ne da je ili nije na popisu odobrene literature, pa to je književno djelo.

Ljubi i èini što hoæeš
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Pink Panther




Spol: muko
Postovi: 335
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 20:48
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Žan napisa:
"Moderne" kateheze u kojima sam sudjelovao obièno su imale dio u kojem se prvo pomoæu nekog teksta želi potaknuti odreðenim pitanjima na razmišljanje o nekim stvarima, vrednotama, da bi se to onda aktualiziralo na Crkvu i današnji svijet i objasnilo što se zapravo htjelo ako netko nije shvatio - al obièno, govoreæi iz vlastitog iskustva, tijekom kateheze se povezuju stvari i kad-tad se dogodi onaj "ahaaa, kužim veseo" - tako se postiže bolji efekt, imho.


Ali istinu koja je striktno vjerska - neæeš nikad dokuèiti ili uvidjeti vlastitim razmišljanjem, na koji god naèin bio potaknut. Striktno vjerske istine se prihvaæaju na temelju autoriteta Božje objave. Zato ih ovakve metode nikada ne mogu prenijeti. Ne može nadnaravno izrasti iz èisto naravnog. U protivnom, Božja objava ne bi ni bila potrebna.

Zbog forsiranja pretežno takvih suvremenih pristupa katehetici, dogaða se da istine koje su vjerske istine u pravom smislu te rijeèi - ostaju prešuæene, ili u najboljem sluèaju ostaju u sjeni.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Pink Panther




Spol: muko
Postovi: 335
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 21:25
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

ucenik napisa:
Toj djeci je sve samo ne sasvim dobro u životu place
Imaju gomilu vidljivih prijatelja oko sebe, ali kakvih Question
Imaju naizgled sve, a najèešæe ništa...
Èuo sam za primjer deèka koji se ubio, a naizgled je imao sve: odjeæu, mobitele, prijatelje, ali nije imao blizinu oca, nedostajala je ljubav, nedostajao je smisao.


Dobro, èuo si za jednog takvog; èuo sam i ja za dva ili tri. Ali to nije situacija veæine. Naravno, svako dijete ili teenager ima neke svoje povremene djeèje ili teenagerske probleme, to ne osporavam. I ja sam ih svojedobno imao. Ali ti problemi doðu i proðu. Veæinu vremena ta su djeca ipak zadovoljna i ovozemaljski gledano ništa im ne fali.

Ako im se s ovakvom katehezom pristupi u razdoblju kad im je dobro, ostat æe prilièno ravnodušni. Doista, ako mi svijet nudi sve što mi treba (a nitko me nije pouèio da postoji i vjeènost, puno bitnija od prolaznosti, u kojoj mi svijet ne može ponuditi ništa) - èemu onda Isus i vjera i pogotovo èemu ta "ružna i zla" Crkva, koja nameæe tolika ogranièenja? U trenutku dok mi je dobro (a to je veæina vremena) neæu vidjeti apsolutno nikakvog razloga za bilo kakav interes za taj nauk. Izvan konteksta spasenja, ništa od navedenoga nema ni smisla ni neke osobite relevantnosti.

Nadalje, sve ako se i potrefi da svojom katehetskom metodom pristupite mladom èovjeku u trenutku problema, što vas navodi na pomisao da æe taj mladi èovjek potražiti rješenje baš u Isusu i vjeri i Crkvi, a ne u neèemu drugome? Svakako, nije baš oèito da su Isus, vjera i Crkva jedino moguæe rješenje nekog teenagerskog svjetovnog/zemaljskog problema.

Zato smatram da kateheza mora od poèetka tako postaviti stvari da bude jasno zašto su Isus i Crkva jedini i nezamjenjvi i apsolutno nužni. A èini mi se da to ne ide izvan konteksta spasenja i vjeènosti.

Citat:
Pa i Isus kad je poduèavao ljude nije odmah došao i prièao o vjeènosti, o smislu, nego je krenuo od njihove konkretne stvarnosti. Lijeèio je njihove bolesti, upozoravao ih kako danas trebaju živjeti, a onda je to poèeo stavljati u širi kontekst vjeènog života, spasenja itd...


Isus je te njihove probleme rješavao najèešæe èineæi èuda - što mi danas uglavnom ne možemo (dobro, karizmatici glume da mogu, ali oni su prièa za sebe). A zašto je to èinio? Po meni, ne zato što su mu ovozemaljski ljudski problemi bili primarni, nego zato da pokaže ljudima da nije obièan smrtnik i da ih na taj naèin uvjeri da mu trebaju vjerovati. Da uspostavi svoj autoritet Božjeg Sina na zemlji utjelovljenoga, kako bi ljudi prihvatili njegovu rijeè kao Božju objavu. U protivnom, tko bi mu ikad povjerovao?

I sad, kao prvo, i kao što sam veæ rekao, mi to danas uglavnom ne možemo, jer Bog valjda smatra da èuda danas više nisu u tolikoj mjeri potrebna, jer jednom kad se prva Crkva uz pomoæ èuda dokazala i etablirala, mi danas možemo razumski i povijesno pokazati da vuèemo korjene iz te prve Isusove Crkve i nastavljamo njen nauk, i to je objektivno dovoljan dokaz dobronamjernom èovjeku. Dakle ne možemo uèiniti ono što je Isus èinio. Možemo prièati sladunjave prièice ali neæemo time riješiti konkretne ljudske ovozemaljske probleme. Ali možemo ponuditi spasenje i život vjeèni, i to je jedina stvar u kojoj smo nezamjenjivi.

Citat:
Nisam kateheta, ali puno radim sa mladima u okviru župe i mogu reæi da sam primijetio da doktrinalni pristup (ako pod time misliš na pouèavanje o èinjenicama iz naše vjere) mlade odbija jer za njih je to samo još jedno u nizu predavanja, hrpa podataka koje nabubaju na pamet, ali koji ostaju odvojeni od njihovih konkretnih situacija i izazova sa kojima se susreæu.


Opet: po meni, ako ih odbija, to je onda samo zato što im se prešuæuje (ili ne naglašava dovoljno) onaj kontekst koji cijeloj toj "hrpi" doktrinalnih podataka daje svrhu i smisao i važnost, a to je kontekst vjeènosti. Bez toga, naravno da nikog nije briga za sve te doktrine.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Pink Panther




Spol: muko
Postovi: 335
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 21:45
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

ucenik napisa:
Meðutim isto tako mladima se može ponuditi sasvim nova interpretacija tog buntovništva i otpora autoritetima. Jer danas su mladima autoritet razni èasopisi(OK, Teen), pa onda razne serije koje ih uèe vrijednostima koje su èesto sve samo ne vrijednosti. I zašto im se ta knjiga ne bi ponudila kao poticaj na otpor i buntovništvo prema vrijednostima koje im društvo želi nametnuti, a koje su u suprotnosti sa njihovim odgojem, savješæu i sl.?


Na žalost, apsolutno sam uvjeren da mladi to neæe shvatiti na taj naèin. A znaš zašto? Zato što oni te èasopise i serije iz svoje perspektive ne doživljavaju kao autoritet; pogotovo ne kao autoritet protiv kojega bi se trebalo buniti. Jer oni su sami, svojom voljom izabrali pratiti te èasopise i serije, nitko im to izvana ne nameæe, i ako požele prestati - mogu prestati. A ako ne prestaju, to je samo zato što to ne žele. I ti èasopisi i serije im ne nameæu silom nikakva ogranièenja niti pravila ponašanja. S druge strane, autoritet se doživljava kao nešto izvana nametnuto, nešto što još k tome nameæe nekakva ogranièenja i pravila... Zato je puno vjerojatnije da æe mladi u tom autoritetu iz knjige o galebu prepoznati Crkvu, školu, roditelje, i slièno. A knjiga im poruèuje: ako se vama iz vaše perspektive èini da oni nisu u pravu, usprotivite se, gradite svoj život kako vama paše ili kako vam se u tom trenutku èini. A ne opominje ih se da pripaze, jer ne vide cijelu sliku i ne vide sve pogubne zamke i opasnosti u koje ih takav kvazi-slobodarski put vodi.

Citat:
Pa Isus je na više mjesta otvoreno prkosio apsolutnom autoritetu u Židova - sveæenicima i farizejima. Da li je to bio loše?


Isus je bio Bog, pa je samim tim bio u malo boljoj poziciji prosuditi kome treba prkositi i zašto. U to vrijeme objava nije bila dovršena i on ju je došao dovršiti - a sveæenici i farizeji mu to nisu dali. Danas je, meðutim, situacija posve drukèija: objava je dovršena; Bog je rekao sve što je imao reæi o našem spasenju i mi to znamo i Crkva to èuva. Ako budemo danas promicali mentalitet buntovništva i rušenja autoriteta, doæi æemo u situaciju da æe mladi prkositi onoj Crkvi koju je Isus ustanovio i kojoj je zajamèio da ju "vrata paklena neæe nadvladati", i da æe se, paradoksalno, pri tome pozivati upravo na istog tog Isusa i njegovo prkošenje farizejima. Naopaka logika...
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
ucenik




Spol: muko
Postovi: 103
PostanoPostano: et 27 ruj 2007, 6:50
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe napisa:


Pa najbolji dokaz je to što su te katehete zapale u oholost i samodopadnost, inicirale podjele i raskol unutar zajednice kojoj su pripadali. Zar to nije dovoljan dokaz pogubnosti knjige koja propagira buntovništvo.


Ne mogu se u ovome nikako složiti sa tobom. Jer kao prvo ta kateheza je samo jedna od mnogih koje su dotiène osobe priredile. I nisu im sve ni približno buntovnièke. A vidio sam i na temi o pkp-u da oèito nešto zamjeraš ljudima koji su se odvojili od Bratovštine i otišli svojim putem. Ne pada mi na pamet tu sad zakljuèivati tko je u pravu, a tko u krivu jer naravno da svaka strana ima svoje argumente, a ja ne poznam detalje te situacije, ali nemoj ocjenjivati katehezu i njen uèinak na temelju tog dogaðaja.

I èitava kateheza se ne svodi na buntovništvo. Bio sam na toj katehezi i imam negdje te materijale pa æu baš potražiti da vidimo u kojoj mjeri se koristi.


El Pepe napisa:

Isto tako ako je pristup bitan zašto onda ne primjenjuju prihvatljiv pristup upotrebljavajuæi Bibliju ili neku drugu vjersku knjigu. Možda zato što su nesposobni i idu linijom manjeg otpora ali to je neprikladno za pouèavanje vjere.

I opet se ne bih složio sa tobom jer mnoge kateheze koje su te osobe napravile poèivaju na Bibliji. A èesto se primjenjuje kombinirani pristup koji koristi razne tekstove ili aktivnosti da bi se motiviralo sudionike da sudjeluju u samoj katehezi i da se zainteresiraju za sadržaj koji æe kateheza donijeti, a koji èesto puta predstavlja upravo sadržaj Biblije.

El Pepe napisa:

I zar nisu zbog toga njihovi katehete krivi?
Mislim ovdje se jedan loš primjer hoæe opravdati drugim isto lošim primjerom a oba ukazuju na propuste nekih kateheta. Rolling Eyes


Ne Pepe nije mi to bila namjera, nego ukazati na problematiènost pristupa gdje se mladima servira hrpa informacija, a malo ili nimalo duhovnosti.
Pa razgovarao sam sa jednim duhovnikom koji poznaje sveæenike koji su završili teološki studij, a ne poznaju ni osnove kršæanske meditacije i slièno...
Nije mi ideja tu nikome suditi, ali èinjenica je da èinjenice nisu dovoljne za vjeru. Vjera dolazi iz iskustva Božje ljubavi. A iskustvo Božje ljubavi neæeš dobiti time da ih obaspeš hrpom èinjenica.

A kroz ovakve kateheze vodi se mlade da uoèavaju konkretne situacije iz svog života gdje treba živjeti vjeru. Jer o vjeènosti i paklu i raju mnogo mogu èuti i na propovijedi, ali puno rijeðe mogu èuti kako tu vjeru primjeniti na svoje konkretne životne situacije.

"Neæete biti dostojni imena otaca vaših,
ako budete dopustili da vas tko otrgne
od peæine na kojoj je Krist sazidao svoju Crkvu"

bl. Alojzije Stepinac
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
ucenik




Spol: muko
Postovi: 103
PostanoPostano: et 27 ruj 2007, 6:57
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:


Ali istinu koja je striktno vjerska - neæeš nikad dokuèiti ili uvidjeti vlastitim razmišljanjem, na koji god naèin bio potaknut. Striktno vjerske istine se prihvaæaju na temelju autoriteta Božje objave. Zato ih ovakve metode nikada ne mogu prenijeti. Ne može nadnaravno izrasti iz èisto naravnog. U protivnom, Božja objava ne bi ni bila potrebna.


Istinu koja je striktno vjerska ne možeš niti razumom dokazati niti nekoga nauèiti. Ona je stvar vjere, a ne znanja. Jer mogu ja u teoriji jako puno znati o tome da je Isus postojao. Mogu mi reæi da je Isus umro na križu za mene, da me time spasio od pakla i za raj. Ali ako ja to znam kao èinjenicu, a ne kao nešto živo što vjerujem i živim od toga nema koristi.

A do vjere se ipak pristiže promišljanjem i vlasititim zakljuèivanjem. Jer mnoga velika shvaæanja u povijesti Crkve su došla upravo iz promišljanja i zakljuèivanja. Jer inaèe se ne bi neke dogme proglasile i po 1000 i više godina nakon što je Isus hodao ovom zemljom.

"Neæete biti dostojni imena otaca vaših,
ako budete dopustili da vas tko otrgne
od peæine na kojoj je Krist sazidao svoju Crkvu"

bl. Alojzije Stepinac
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Prethodni postovi:    
Prethodna tema Prethodna tema
Zaponi novu temuOdgovori na temu

Izaberi forum:   

Ne moe otvarati nove teme.
Ne moe odgovarati na postove.
Ne moe ureivati svoje postove.
Ne moe izbrisati svoje postove.
Ne moe glasovati u anketama.

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group