HBK forum
Pravilnik FAQ FAQ Pretražnik Pretražnik Članstvo Članstvo Profil Profil Privatne poruke Privatne poruke Registracija Registracija Login Login
Sada je: ned 18 kol 2019, 13:27. Pogledaj neodgovorene postove
BespuƦa kateheza
Započni novu temuOdgovori na temu
Prethodna tema Sljedeęa tema
Autor Poruka
5rich
mod team



Spol: žensko
Postovi: 1965
Lokacija: meĆ°u knjigama
PostanoPostano: uto 25 ruj 2007, 16:26
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:
5rich napisa:
mogu reƦi da veƦina djece i teenagera ne razmiÅ”lja o smrti, paklu, raju i vjeĆØnom životu...


Samo zato Å”to im se o tome ne govori u modernoj katehezi. Dakle mislim da mijeÅ”aÅ” uzrok i posljedicu. Nije da moderna kateheza to preÅ”uƦuje zato Å”to teenageri o tome ne bi razmiÅ”ljali; nego oni o tome ne razmiÅ”ljaju zato Å”to im moderna kateheza to preÅ”uƦuje.



ne, mi o tome ne razmiÅ”ljamo iz vrlo jednostavnog razloga....pa joÅ” niti ne znamo kaj je život..kud bi iÅ”li veƦ razmiÅ”ljati o smrti...

K suncu prosi vsaka roža, k suncu trava vsaka,
tak i k tebi, Majka Božja, srce siromaha.
Milostiva vsakom ti si, vse ti vraĆØiÅ” boli,
odbila joÅ” nikog nisi, koji za pomoƦ moli.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Žan
mod team leader



Spol: muško
Postovi: 2638
Lokacija: u Isusovom zagrljaju
PostanoPostano: uto 25 ruj 2007, 16:43
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:
Ali ono Å”to je sporno jest koriÅ”tenje priĆØa i primjera da bi se njima zaklonila (zataÅ”kala) vjerska istina, da se omoguƦi njeno preÅ”uƦivanje ili da ju se uĆØini nevidljivom...

GovoriÅ” da je cilj "modernih" kateheza preÅ”uƦivanje vjerskih istina? Shocked

"Moderne" kateheze u kojima sam sudjelovao obiĆØno su imale dio u kojem se prvo pomoƦu nekog teksta želi potaknuti odreĆ°enim pitanjima na razmiÅ”ljanje o nekim stvarima, vrednotama, da bi se to onda aktualiziralo na Crkvu i danaÅ”nji svijet i objasnilo Å”to se zapravo htjelo ako netko nije shvatio - al obiĆØno, govoreƦi iz vlastitog iskustva, tijekom kateheze se povezuju stvari i kad-tad se dogodi onaj "ahaaa, kužim veseo" - tako se postiže bolji efekt, imho.

Po ovom Ʀe svi znati da ste moji uĆØenici:
ako budete imali ljubavi jedni za druge!
(Iv 13, 35)
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPosjeti Web straniceICQ [Vrh]
El Pepe




Spol: muško
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 5:34
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Kakvu situaciju imamo. Neke katehete kažu da ne mogu drugaĆØije protiv pubertetlija ĆØak bi se po nekim zapisima ovdje moglo zakljuĆØit da se boje stati pred 30-ak takvih. No meni u misli dolaze one kateheze sv. Pavla kad je stajao pred židovsku dijasporu i govorio a oni bi odgovorili kamenjem i mislim si Å”to bi bilo da je odustao od Å”irenja rijeĆØi. Kad se RijeĆØ božja Å”iri bez sile Duha svetoga onako mehaniĆØki, profesionalno odista može biti problema no da li se uopƦe može RijeĆØ a time i nauk Å”iriti meĆ°u mladima bez sile Duha. Ako tome pridodamo neko možebitno nedoliĆØno ponaÅ”anje katehete koje odudara od onoga Å”to govori onda takve katehete koje koriste neki nedoliĆØni materijal i svojim loÅ”im primjerom grade zapravo zid prema vjeri kod mladih.
Potrebno je da kateheta u zajedniÅ”tvu s Duhom Svetim prouĆØava materijal koji koristi u svom nauĆØavanju vjere pa im se ne bi potkrala greÅ”ka da pouĆØavaju neÅ”to Å”to veliĆØa 6X66. .Sad koliko vas se nasmijalo dok ovo ĆØitate, vi koji ste ovo s podsmjehom proĆØitali možete mirno zakljuĆØiti kako ste duhovno isti kao oni mladi ljudi koje ste napadali za preveliku svjetovnost. Samo nije sramota uƦi u pubertet ali je neprirodno ostati na toj razini razmiÅ”ljanja.
Ipak i zdravorazumski je vidljivo koliko ta knjiga osuĆ°uje tradiciju i naĆØin života starijih.
Ostaje se zapitati kako te mlade nauĆØiti voljeti povijest, i vjeru ako se napadaju tradicije koje su tu vjeru oĆØuvale. Takvo Å”to samo zbunjuje mladog ĆØovjeka koji se traži i kojemu je dvoliĆØnost odraslih prvo Å”to zamijete i Å”to im se gadi.

Tak si ja to mislim
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 6:36
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Dakle, ok tradicija, ali mislim da se stvari mogu postavljati i malo drugaĆØije - osoba preuzima odgovornost za sebe. Ja neƦu pred Gospodina stati u "jatu", ja moram živjeti i donositi odluke. Ako po savjesti mislim da je neÅ”to loÅ”e, neƦu letjeti tuda makar svi drugi to ĆØinili, ako znam da mogu viÅ”e i bolje, neƦu se zadovoljiti "jatom" makar svi drugi to ĆØinili. Mnogo toga ovisi kako se stvari postave i gledaju. A briga o brojkama - skoro kao ono bježanje od broja 13

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
ucenik




Spol: muško
Postovi: 103
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 6:41
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:


Ali ako im smrt, vjeĆØni život, pakao i raj doista niÅ”ta ne predstavljaju...
...zaÅ”to onda misliÅ” da Ʀe im neÅ”to predstavljati Isus i to kakav je on prijatelj? Toj djeci je sasvim dobro u životu, imaju gomilu vidljivih prijatelja oko sebe; zaÅ”to misliÅ” da Ʀe im neÅ”to znaĆØiti joÅ” jedan, ovaj put nevidljivi, prijatelj?

Toj djeci je sve samo ne sasvim dobro u životu place
Imaju gomilu vidljivih prijatelja oko sebe, ali kakvih Question
Imaju naizgled sve, a najĆØeÅ”Ć¦e niÅ”ta...
ƈuo sam za primjer deĆØka koji se ubio, a naizgled je imao sve: odjeƦu, mobitele, prijatelje, ali nije imao blizinu oca, nedostajala je ljubav, nedostajao je smisao.
Ti mladi odrastaju u svijetu koji ih od malih nogu uĆØi da gledaju danas, ovaj život, a vjeĆØnost negiraju.
I ne možeÅ” samo tako doƦi mladom ĆØovjeku i baciti na njega vjeĆØni život, pakao nego moraÅ” krenuti od njihove trenutne situacije, njihovih konkretnih problema. Potaknuti ih da u tim konkretnim situacijama zastanu i upitaju se Å”to bi Isus savjetovao za ovo danas, a onda se na to može nadgraditi nauk o vjeĆØnosti, o smislu i sl.
Pa i Isus kad je poduĆØavao ljude nije odmah doÅ”ao i priĆØao o vjeĆØnosti, o smislu, nego je krenuo od njihove konkretne stvarnosti. LijeĆØio je njihove bolesti, upozoravao ih kako danas trebaju živjeti, a onda je to poĆØeo stavljati u Å”iri kontekst vjeĆØnog života, spasenja itd...

Pink Panther napisa:

I zadnje pitanje: ima li kakvih podataka i analiza koji bi pokazali uspjeŔnost te nove katehetike u odnosu na stariji, doktrinalni pristup?

Nisam kateheta, ali puno radim sa mladima u okviru župe i mogu reƦi da sam primijetio da doktrinalni pristup (ako pod time misliÅ” na pouĆØavanje o ĆØinjenicama iz naÅ”e vjere) mlade odbija jer za njih je to samo joÅ” jedno u nizu predavanja, hrpa podataka koje nabubaju na pamet, ali koji ostaju odvojeni od njihovih konkretnih situacija i izazova sa kojima se susreƦu. I mislim da je tu jako bitno privoditi ih postepeno prema istini.
Kroz njihove konkretne situacije voditi ih prema punini, ali postepeno.
Malo po malo odgajati njihov modus razmiÅ”ljanja prema tome da se spontano poĆØne kretati stazama Istine, a bez stalnog naglaÅ”avanja doktrina. Ovo ljeto na LoÅ”inju u Å”koli za animatore jedna od tema koje su se obraĆ°ivale bio je i KKC. I ĆØuo sam da se od svega mladima najmanje to svidjelo. Pa i meni samom zna biti ĆØesto puta teÅ”ko pohvatati Å”to je tamo napisano jer su mnoge stvari u doktrini bitno filozofske i da bi ih mogao kvalitetno obuhvatiti moraÅ” imati razvijenu filozofsku misao, a mladi to uglavnom nemaju.

"NeƦete biti dostojni imena otaca vaÅ”ih,
ako budete dopustili da vas tko otrgne
od peƦine na kojoj je Krist sazidao svoju Crkvu"

bl. Alojzije Stepinac
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
ucenik




Spol: muško
Postovi: 103
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 10:07
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:

Ali ono Å”to je sporno jest koriÅ”tenje priĆØa i primjera da bi se njima zaklonila (zataÅ”kala) vjerska istina, da se omoguƦi njeno preÅ”uƦivanje ili da ju se uĆØini nevidljivom. A osobito je sporno kad se u toj priĆØi ili prijmjeru promiĆØe neÅ”to Å”to je izravno suprotno vjerskoj istini. DopuÅ”tam da onaj 6x66 može biti i sluĆØajnost, ali ne sviĆ°a mi se promicanje buntovniÅ”tva i ruÅ”enja autoriteta koje se toliko favorizira u spomenutoj priĆØi o galebu.


E sad meni nije baÅ” jasno na koji naĆØin se tu zataÅ”kava vjerska istina?
Jer takve priĆØe se uglavnom koriste kao motivacija za promiÅ”ljanje o istinama.
A Å”to se promicanja buntovniÅ”tva i ruÅ”enja autoriteta tiĆØe mislim da to najviÅ”e ovisi o naĆØinu na koji interpretiraÅ” spomenuti tekst (koji Ʀe uzgred budi reĆØeno mladi proĆØitati i prigrliti neovisno o katehezama).
Zato mislim da je ustvari dobro i takve primjere iskoristiti kako bi se oplemenio njihov sadržaj, kako bi mu se dao novi smisao.
Jer autoritet ne mora nužno biti dobar i buntovniŔtvo ne mora nužno biti loŔe.
Zar se nisu u svoje vrijeme i proroci bili buntovnici protiv autoriteta.
Pa sam Isus je možda najveƦi buntovnik od svih.
Pa Isus je na viÅ”e mjesta otvoreno prkosio apsolutnom autoritetu u Židova - sveƦenicima i farizejima. Da li je to bio loÅ”e?
Ne bih rekao.
Bitno je na Ŕto se stavi naglasak.
Zaista ti mladi kad naiĆ°u na tu knjigu mogu ju shvatiti kao poticaj ili barem odobravanjeg svog buntovniÅ”tva prema roditeljima (to vjerojatno i je jedan od razloga popularnosti te knjige meĆ°u mladima).
MeĆ°utim isto tako mladima se može ponuditi sasvim nova interpretacija tog buntovniÅ”tva i otpora autoritetima. Jer danas su mladima autoritet razni ĆØasopisi(OK, Teen), pa onda razne serije koje ih uĆØe vrijednostima koje su ĆØesto sve samo ne vrijednosti. I zaÅ”to im se ta knjiga ne bi ponudila kao poticaj na otpor i buntovniÅ”tvo prema vrijednostima koje im druÅ”tvo želi nametnuti, a koje su u suprotnosti sa njihovim odgojem, savjeÅ”Ć¦u i sl.?

"NeƦete biti dostojni imena otaca vaÅ”ih,
ako budete dopustili da vas tko otrgne
od peƦine na kojoj je Krist sazidao svoju Crkvu"

bl. Alojzije Stepinac
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
ucenik




Spol: muško
Postovi: 103
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 10:21
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe napisa:
Ako tome pridodamo neko možebitno nedoliĆØno ponaÅ”anje katehete koje odudara od onoga Å”to govori onda takve katehete koje koriste neki nedoliĆØni materijal i svojim loÅ”im primjerom grade zapravo zid prema vjeri kod mladih.

Pepe naravno da je problem ako kateheta jedno nauĆØava, a drugo živi, ali kad bi sve tako strogo gledali onda ni Petar nikad ne bi bio prvi pastir Crkve, pa on je zatajio i to ne jednom Isusa, on ga je pokuÅ”ao odgovoriti od prihvaƦanja križa, ali Isus ga nije odbacio nego mu je pružio novu Å”ansu, a iz ovoga se vidjelo ovo njegovo ljudsko.
Naravno da je potrebno da kateheta živi u skladu sa onim Å”to nauĆØava, ali isti problemi se dogaĆ°aju i nebrojenim sveƦenicima, redovnicima i redovnicama. ƈak i njih na stranu. Mislim da je pri takvom promiÅ”ljanju potrebno krenuti od sebe sa pitanjem: A koliko ja živim ono Å”to propagiram?Koliko ja živim ono Å”to navijeÅ”tam? Ili kako je to na temelju rimskih muĆØenika netko jednom zapitao: Kada bi me pokuÅ”ali osuditi zbog toga Å”to sam krÅ”Ć¦anin da li bi naÅ”li dovoljno dokaza?

El Pepe napisa:

Potrebno je da kateheta u zajedniÅ”tvu s Duhom Svetim prouĆØava materijal koji koristi u svom nauĆØavanju vjere pa im se ne bi potkrala greÅ”ka da pouĆØavaju neÅ”to Å”to veliĆØa 6X66. .Sad koliko vas se nasmijalo dok ovo ĆØitate, vi koji ste ovo s podsmjehom proĆØitali možete mirno zakljuĆØiti kako ste duhovno isti kao oni mladi ljudi koje ste napadali za preveliku svjetovnost.


Oprosti, ali ovakvo traženje znaka onoga koji nije vrijedan spomena u svemu oko tebe mislim da je ipak pretjerano.
Kažu da Isus i po krivim crtama piŔe pravo.
Na jednom je netko rekao da Bog i u loŔemu ostavlja vrata koja vode prema dobrom.

Ako ti doživljavaÅ” da je ta knjiga tako pogubna i negativna to je tvoja stvar, ali probaj razmisliti o moguƦnosti da jako puno ovisi o njenoj interpretaciji.

Vjerujem da treba biti oprezan u svemu Ŕto radimo, ali isto tako ne svugdje tražiti neke zavjere protiv Boga.

Poznam neke iskusne duhovnike koji se ne bi baÅ” doslovno nasmijali na ovo Å”to si namisao, ali bi samo smireno odmahnuli rukom jer pretjerujeÅ” i mislim da je pretenciozno tako pauÅ”alno procjenjivati neĆØiju duhovnost.


El Pepe napisa:

Ipak i zdravorazumski je vidljivo koliko ta knjiga osuĆ°uje tradiciju i naĆØin života starijih.

Pa tradicija i naĆØin života starijih, pogotovo u ovoj naÅ”oj zemlji koja je i te kako osjetila Å”to znaĆØi 45 godina živjeti u komunistiĆØkom i bezbožnom sustavu i nije nužno neÅ”to pozitivno.
Znam i pozitivnih i negativnih primjera tradicije.
Zar nije potrebno oduprijeti se tradicionalnom shvaƦanju vjere gdje se vjera svodi na puke narodne obiĆØaje?
Isto tako zar nije upitna vjera koja je puna znanja, a duhovnosti jedva da ima u tragovima (sluĆØaj kod krizmanika koji nauĆØe napamet i proroke i zapovijedi i sakramente i sve ostalo, a pojam Boga im svejednako ostaje na nivou prosjedog djedice, a krizma se svodi na dobre poklone Embarassed

"NeƦete biti dostojni imena otaca vaÅ”ih,
ako budete dopustili da vas tko otrgne
od peƦine na kojoj je Krist sazidao svoju Crkvu"

bl. Alojzije Stepinac
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
El Pepe




Spol: muško
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 11:22
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

ucenik napisa:

Oprosti, ali ovakvo traženje znaka onoga koji nije vrijedan spomena u svemu oko tebe mislim da je ipak pretjerano.
Kažu da Isus i po krivim crtama piŔe pravo.
Na jednom je netko rekao da Bog i u loŔemu ostavlja vrata koja vode prema dobrom.

Ako ti doživljavaÅ” da je ta knjiga tako pogubna i negativna to je tvoja stvar, ali probaj razmisliti o moguƦnosti da jako puno ovisi o njenoj interpretaciji.


Pa najbolji dokaz je to Ŕto su te katehete zapale u oholost i samodopadnost, inicirale podjele i raskol unutar zajednice kojoj su pripadali. Zar to nije dovoljan dokaz pogubnosti knjige koja propagira buntovniŔtvo.

Citat:
Poznam neke iskusne duhovnike koji se ne bi baÅ” doslovno nasmijali na ovo Å”to si namisao, ali bi samo smireno odmahnuli rukom jer pretjerujeÅ” i mislim da je pretenciozno tako pauÅ”alno procjenjivati neĆØiju duhovnost.

ƈuj i isusu su se smijali tamo neki duhovnici i uĆØeni ljudi, zar nisu. Uostalom ja ne ĆØujem glasove i tamo neku nadnaravnu objavu veƦ mi se u molitvi posvijesti problem, možeÅ” mi se smijati koliko hoƦeÅ” no eto ja nisam fanatik a mislim da svakom ko je imalo pismen je jasno da je knjiga problematiĆØna.
Isto tako ako je pristup bitan zaÅ”to onda ne primjenjuju prihvatljiv pristup upotrebljavajuƦi Bibliju ili neku drugu vjersku knjigu. Možda zato Å”to su nesposobni i idu linijom manjeg otpora ali to je neprikladno za pouĆØavanje vjere.

Citat:
Isto tako zar nije upitna vjera koja je puna znanja, a duhovnosti jedva da ima u tragovima (sluĆØaj kod krizmanika koji nauĆØe napamet i proroke i zapovijedi i sakramente i sve ostalo, a pojam Boga im svejednako ostaje na nivou prosjedog djedice, a krizma se svodi na dobre poklone

I zar nisu zbog toga njihovi katehete krivi?
Mislim ovdje se jedan loÅ” primjer hoƦe opravdati drugim isto loÅ”im primjerom a oba ukazuju na propuste nekih kateheta. Rolling Eyes

Tak si ja to mislim
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
El Pepe




Spol: muško
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 11:29
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Mara napisa:
...Mnogo toga ovisi kako se stvari postave i gledaju. A briga o brojkama - skoro kao ono bježanje od broja 13


Uz dužno poÅ”tovanje ali ti si prvo tvrdila da knjiga GJL nije na popisu odobrene literature a ispalo je da jest. Sad gledaj ti to kako hoƦeÅ” ali oĆØito si pokazala neznanje i nebrigu. A za citat iz otkrivenja 13, 18
"U ovome je mudrost: u koga je uma, nek odgoneta broj Zvijeri. Broj je to jednog ĆØovjeka, a broj mu je Å”est stotina Å”ezdeset i Å”est." si valjda ĆØula no to je "sigurno folklor.

Tak si ja to mislim
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
angelous




Spol: muško
Postovi: 624
Lokacija: Sisak....najĆØeÅ”Ć¦e jahaliÅ”te...
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 11:33
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

da, al bitno je naglasiti da ne piŔe da je to broj 6x 66 km/h Wink Wink

''I vidjeh: nebo otvoreno- i gle,konj bijelac, a na nj sjeo On, zvani Vjerni i Istiniti, a sudi i vojuje po pravdi... ...prate ga na bijelcima Vojske nebeske, odjevene u lan tanan, bijel i ĆØist.''

Otk 19, 11,14
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web straniceMSNM [Vrh]
El Pepe




Spol: muško
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 11:40
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

angelous napisa:
da, al bitno je naglasiti da ne piŔe da je to broj 6x 66 km/h Wink Wink


ƈuj treba staviti u kontekst pa ƦeÅ” vidjeti da je autor to fino provukao i oslikao. Ispada da je rekord neÅ”to pozitivno a krije broj zvijeri. Cool

U literaturi koja se služi simbolikom to je skroz prihvatljiv naĆØin izražavanja, ta ne radi se o novinama koje se primarno ne služe govorom simbola. Å to hoƦu reƦi ako netko traži 666 svuda pa i literaturi koja nije simboliĆØna onda mu se može reƦi da je Ʀuk-Ʀuk ali tražiti simbole u simboliĆØkoj literaturi je skroz razumski ĆØin. Wink


Zadnja promjena: El Pepe; sri 26 ruj 2007, 12:06; ukupno mijenjano 1 put.

Tak si ja to mislim
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Žan
mod team leader



Spol: muško
Postovi: 2638
Lokacija: u Isusovom zagrljaju
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 12:06
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe napisa:
ƈuj treba staviti u kontekst pa ƦeÅ” vidjeti da je autor to fino provukao i oslikao. Ispada da je rekord neÅ”to pozitivno a krije broj zvijeri. Cool

Može mi netko objasnit kako i na koji naĆØin spominjanje tog broja u priĆØi može nekome naÅ”tetiti?

Po ovom Ʀe svi znati da ste moji uĆØenici:
ako budete imali ljubavi jedni za druge!
(Iv 13, 35)
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPosjeti Web straniceICQ [Vrh]
El Pepe




Spol: muško
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 12:13
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Žan napisa:

Može mi netko objasnit kako i na koji naĆØin spominjanje tog broja u priĆØi može nekome naÅ”tetiti?


Autor je jasno simboliĆØki oznaĆØio ono Å”to mu je bilo bitno, sam broj je naravno bezopasan ali poruka priĆØe koja uzdiže pobunu protiv tradicije i vjerovanja naÅ”ih oĆØeva i djedova je naravno opasna i sotonska.
To je kao kad nama protestanti predbacuju da ne vjerujemo po Biliji a svi znamo da ja KatoliĆØka Crkva tu Bibliju oĆØuvala. Dakle tradicija je vrlo bitna i temelj vjere u katoliĆØanstvu i zaÅ”to onda protestirati protiv tradicije?

Tak si ja to mislim
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Natty




Spol: žensko
Postovi: 1001
Lokacija: Rijeka
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 12:23
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

E sad Ʀu baÅ” proĆØitati ponovo Galeba Very Happy

Bog je milosrdan, spor na srdžbu i pun dobrote.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 13:19
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe napisa:
Mara napisa:
...Mnogo toga ovisi kako se stvari postave i gledaju. A briga o brojkama - skoro kao ono bježanje od broja 13


Uz dužno poÅ”tovanje ali ti si prvo tvrdila da knjiga GJL nije na popisu odobrene literature a ispalo je da jest. Sad gledaj ti to kako hoƦeÅ” ali oĆØito si pokazala neznanje i nebrigu. A za citat iz otkrivenja 13, 18
"U ovome je mudrost: u koga je uma, nek odgoneta broj Zvijeri. Broj je to jednog ĆØovjeka, a broj mu je Å”est stotina Å”ezdeset i Å”est." si valjda ĆØula no to je "sigurno folklor.


Ja? A o Otkrivenju samo toliko - knjiga je alegorijska

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
El Pepe




Spol: muško
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 13:27
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Mara napisa:
El Pepe napisa:
Mara napisa:
...Mnogo toga ovisi kako se stvari postave i gledaju. A briga o brojkama - skoro kao ono bježanje od broja 13


Uz dužno poÅ”tovanje ali ti si prvo tvrdila da knjiga GJL nije na popisu odobrene literature a ispalo je da jest. Sad gledaj ti to kako hoƦeÅ” ali oĆØito si pokazala neznanje i nebrigu. A za citat iz otkrivenja 13, 18
"U ovome je mudrost: u koga je uma, nek odgoneta broj Zvijeri. Broj je to jednog ĆØovjeka, a broj mu je Å”est stotina Å”ezdeset i Å”est." si valjda ĆØula no to je "sigurno folklor.


Ja?

Da ti a prije si pisala:
Mara napisa:
Ovo je tvoje viĆ°enje stvari, moje recimo nije takvo. Galeb i ne spada u katehezu, a kateheta se mora znati nositi s takvim stvarima. Osim toga kateheta mora imati mandat za poĆØavanje ili barem župnik mora odgovarati za onoga komu povjerava mlade u župi.

Joza skleroza Wink Laughing

Mara napisa:
A o Otkrivenju samo toliko - knjiga je alegorijska

tako je.

Tak si ja to mislim
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
M-o-S




Spol: muško
Postovi: 393
Lokacija: Osijek
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 14:43
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe napisa:
ucenik napisa:
Isto tako zar nije upitna vjera koja je puna znanja, a duhovnosti jedva da ima u tragovima (sluĆØaj kod krizmanika koji nauĆØe napamet i proroke i zapovijedi i sakramente i sve ostalo, a pojam Boga im svejednako ostaje na nivou prosjedog djedice, a krizma se svodi na dobre poklone

I zar nisu zbog toga njihovi katehete krivi?
Mislim ovdje se jedan loÅ” primjer hoƦe opravdati drugim isto loÅ”im primjerom a oba ukazuju na propuste nekih kateheta. Rolling Eyes

mislim da nisu krivi katehete, nego odgoj u obitelji..i neshvaƦanje pravih vrijednosti.

Htio je ostaviti trag svoj u tebi !!!
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web straniceMSNM [Vrh]
BiliƦeva




Spol: žensko
Postovi: 89
Lokacija: Privlaka
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 15:59
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

M-o-S napisa:
El Pepe napisa:
ucenik napisa:
Isto tako zar nije upitna vjera koja je puna znanja, a duhovnosti jedva da ima u tragovima (sluĆØaj kod krizmanika koji nauĆØe napamet i proroke i zapovijedi i sakramente i sve ostalo, a pojam Boga im svejednako ostaje na nivou prosjedog djedice, a krizma se svodi na dobre poklone

I zar nisu zbog toga njihovi katehete krivi?

mislim da nisu krivi katehete, nego odgoj u obitelji..i neshvaƦanje pravih vrijednosti.


TakoĆ°er mislim da nisu krivi katehete zbog takvih stvari..
Kod nas u župi se stalno napominje da krizma ili priĆØest nije samo poklon dobar, dobar ruĆØak, veƦ puno viÅ”e, slavljenje Boga i primanje samog Isusa u srca... no tu se niÅ”ta ne mjenja... Svi jedva ĆØekaju izaƦi iz crkve da vide Å”to su dobili za poklon... Ipak kateheti ne mogu znati Å”to se dogaĆ°a kod 80 krizmanika. Oni se trude staviti neku bubu u uho da ostane zauvijek, no ako odgoja u obitelji nema, sve otpada....

Uvelike zauzdavaj jezik i misli, te osjeƦaje redovito upravljaj Bogu, pa Ʀe se tvoj duh božanski ražariti.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web straniceMSNM [Vrh]
sv.Franjo legenda




Spol: muško
Postovi: 2541
Lokacija: hercegovina
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 16:56
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

biliƦeva napisa:

TakoĆ°er mislim da nisu krivi katehete zbog takvih stvari..
Kod nas u župi se stalno napominje da krizma ili priĆØest nije samo poklon dobar, dobar ruĆØak, veƦ puno viÅ”e, slavljenje Boga i primanje samog Isusa u srca... no tu se niÅ”ta ne mjenja... Svi jedva ĆØekaju izaƦi iz crkve da vide Å”to su dobili za poklon... Ipak kateheti ne mogu znati Å”to se dogaĆ°a kod 80 krizmanika. Oni se trude staviti neku bubu u uho da ostane zauvijek, no ako odgoja u obitelji nema, sve otpada....


ne otpada baÅ” sve, al istina je da je obitelj najodgovornija.

ne ubij, ni maĆØem, ni traĆØem!
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 17:46
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Ok, Galeb nije primarno katehetski priruĆØnik, to sam željela reƦi, a ne da je ili nije na popisu odobrene literature, pa to je književno djelo.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Pink Panther




Spol: muško
Postovi: 335
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 20:48
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Žan napisa:
"Moderne" kateheze u kojima sam sudjelovao obiĆØno su imale dio u kojem se prvo pomoƦu nekog teksta želi potaknuti odreĆ°enim pitanjima na razmiÅ”ljanje o nekim stvarima, vrednotama, da bi se to onda aktualiziralo na Crkvu i danaÅ”nji svijet i objasnilo Å”to se zapravo htjelo ako netko nije shvatio - al obiĆØno, govoreƦi iz vlastitog iskustva, tijekom kateheze se povezuju stvari i kad-tad se dogodi onaj "ahaaa, kužim veseo" - tako se postiže bolji efekt, imho.


Ali istinu koja je striktno vjerska - neƦeÅ” nikad dokuĆØiti ili uvidjeti vlastitim razmiÅ”ljanjem, na koji god naĆØin bio potaknut. Striktno vjerske istine se prihvaƦaju na temelju autoriteta Božje objave. Zato ih ovakve metode nikada ne mogu prenijeti. Ne može nadnaravno izrasti iz ĆØisto naravnog. U protivnom, Božja objava ne bi ni bila potrebna.

Zbog forsiranja pretežno takvih suvremenih pristupa katehetici, dogaĆ°a se da istine koje su vjerske istine u pravom smislu te rijeĆØi - ostaju preÅ”uƦene, ili u najboljem sluĆØaju ostaju u sjeni.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
Pink Panther




Spol: muško
Postovi: 335
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 21:25
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

ucenik napisa:
Toj djeci je sve samo ne sasvim dobro u životu place
Imaju gomilu vidljivih prijatelja oko sebe, ali kakvih Question
Imaju naizgled sve, a najĆØeÅ”Ć¦e niÅ”ta...
ƈuo sam za primjer deĆØka koji se ubio, a naizgled je imao sve: odjeƦu, mobitele, prijatelje, ali nije imao blizinu oca, nedostajala je ljubav, nedostajao je smisao.


Dobro, ĆØuo si za jednog takvog; ĆØuo sam i ja za dva ili tri. Ali to nije situacija veƦine. Naravno, svako dijete ili teenager ima neke svoje povremene djeĆØje ili teenagerske probleme, to ne osporavam. I ja sam ih svojedobno imao. Ali ti problemi doĆ°u i proĆ°u. VeƦinu vremena ta su djeca ipak zadovoljna i ovozemaljski gledano niÅ”ta im ne fali.

Ako im se s ovakvom katehezom pristupi u razdoblju kad im je dobro, ostat Ʀe priliĆØno ravnoduÅ”ni. Doista, ako mi svijet nudi sve Å”to mi treba (a nitko me nije pouĆØio da postoji i vjeĆØnost, puno bitnija od prolaznosti, u kojoj mi svijet ne može ponuditi niÅ”ta) - ĆØemu onda Isus i vjera i pogotovo ĆØemu ta "ružna i zla" Crkva, koja nameƦe tolika ograniĆØenja? U trenutku dok mi je dobro (a to je veƦina vremena) neƦu vidjeti apsolutno nikakvog razloga za bilo kakav interes za taj nauk. Izvan konteksta spasenja, niÅ”ta od navedenoga nema ni smisla ni neke osobite relevantnosti.

Nadalje, sve ako se i potrefi da svojom katehetskom metodom pristupite mladom ĆØovjeku u trenutku problema, Å”to vas navodi na pomisao da Ʀe taj mladi ĆØovjek potražiti rjeÅ”enje baÅ” u Isusu i vjeri i Crkvi, a ne u neĆØemu drugome? Svakako, nije baÅ” oĆØito da su Isus, vjera i Crkva jedino moguƦe rjeÅ”enje nekog teenagerskog svjetovnog/zemaljskog problema.

Zato smatram da kateheza mora od poĆØetka tako postaviti stvari da bude jasno zaÅ”to su Isus i Crkva jedini i nezamjenjvi i apsolutno nužni. A ĆØini mi se da to ne ide izvan konteksta spasenja i vjeĆØnosti.

Citat:
Pa i Isus kad je poduĆØavao ljude nije odmah doÅ”ao i priĆØao o vjeĆØnosti, o smislu, nego je krenuo od njihove konkretne stvarnosti. LijeĆØio je njihove bolesti, upozoravao ih kako danas trebaju živjeti, a onda je to poĆØeo stavljati u Å”iri kontekst vjeĆØnog života, spasenja itd...


Isus je te njihove probleme rjeÅ”avao najĆØeÅ”Ć¦e ĆØineƦi ĆØuda - Å”to mi danas uglavnom ne možemo (dobro, karizmatici glume da mogu, ali oni su priĆØa za sebe). A zaÅ”to je to ĆØinio? Po meni, ne zato Å”to su mu ovozemaljski ljudski problemi bili primarni, nego zato da pokaže ljudima da nije obiĆØan smrtnik i da ih na taj naĆØin uvjeri da mu trebaju vjerovati. Da uspostavi svoj autoritet Božjeg Sina na zemlji utjelovljenoga, kako bi ljudi prihvatili njegovu rijeĆØ kao Božju objavu. U protivnom, tko bi mu ikad povjerovao?

I sad, kao prvo, i kao Å”to sam veƦ rekao, mi to danas uglavnom ne možemo, jer Bog valjda smatra da ĆØuda danas viÅ”e nisu u tolikoj mjeri potrebna, jer jednom kad se prva Crkva uz pomoƦ ĆØuda dokazala i etablirala, mi danas možemo razumski i povijesno pokazati da vuĆØemo korjene iz te prve Isusove Crkve i nastavljamo njen nauk, i to je objektivno dovoljan dokaz dobronamjernom ĆØovjeku. Dakle ne možemo uĆØiniti ono Å”to je Isus ĆØinio. Možemo priĆØati sladunjave priĆØice ali neƦemo time rijeÅ”iti konkretne ljudske ovozemaljske probleme. Ali možemo ponuditi spasenje i život vjeĆØni, i to je jedina stvar u kojoj smo nezamjenjivi.

Citat:
Nisam kateheta, ali puno radim sa mladima u okviru župe i mogu reƦi da sam primijetio da doktrinalni pristup (ako pod time misliÅ” na pouĆØavanje o ĆØinjenicama iz naÅ”e vjere) mlade odbija jer za njih je to samo joÅ” jedno u nizu predavanja, hrpa podataka koje nabubaju na pamet, ali koji ostaju odvojeni od njihovih konkretnih situacija i izazova sa kojima se susreƦu.


Opet: po meni, ako ih odbija, to je onda samo zato Å”to im se preÅ”uƦuje (ili ne naglaÅ”ava dovoljno) onaj kontekst koji cijeloj toj "hrpi" doktrinalnih podataka daje svrhu i smisao i važnost, a to je kontekst vjeĆØnosti. Bez toga, naravno da nikog nije briga za sve te doktrine.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
Pink Panther




Spol: muško
Postovi: 335
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 26 ruj 2007, 21:45
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

ucenik napisa:
MeĆ°utim isto tako mladima se može ponuditi sasvim nova interpretacija tog buntovniÅ”tva i otpora autoritetima. Jer danas su mladima autoritet razni ĆØasopisi(OK, Teen), pa onda razne serije koje ih uĆØe vrijednostima koje su ĆØesto sve samo ne vrijednosti. I zaÅ”to im se ta knjiga ne bi ponudila kao poticaj na otpor i buntovniÅ”tvo prema vrijednostima koje im druÅ”tvo želi nametnuti, a koje su u suprotnosti sa njihovim odgojem, savjeÅ”Ć¦u i sl.?


Na žalost, apsolutno sam uvjeren da mladi to neƦe shvatiti na taj naĆØin. A znaÅ” zaÅ”to? Zato Å”to oni te ĆØasopise i serije iz svoje perspektive ne doživljavaju kao autoritet; pogotovo ne kao autoritet protiv kojega bi se trebalo buniti. Jer oni su sami, svojom voljom izabrali pratiti te ĆØasopise i serije, nitko im to izvana ne nameƦe, i ako požele prestati - mogu prestati. A ako ne prestaju, to je samo zato Å”to to ne žele. I ti ĆØasopisi i serije im ne nameƦu silom nikakva ograniĆØenja niti pravila ponaÅ”anja. S druge strane, autoritet se doživljava kao neÅ”to izvana nametnuto, neÅ”to Å”to joÅ” k tome nameƦe nekakva ograniĆØenja i pravila... Zato je puno vjerojatnije da Ʀe mladi u tom autoritetu iz knjige o galebu prepoznati Crkvu, Å”kolu, roditelje, i sliĆØno. A knjiga im poruĆØuje: ako se vama iz vaÅ”e perspektive ĆØini da oni nisu u pravu, usprotivite se, gradite svoj život kako vama paÅ”e ili kako vam se u tom trenutku ĆØini. A ne opominje ih se da pripaze, jer ne vide cijelu sliku i ne vide sve pogubne zamke i opasnosti u koje ih takav kvazi-slobodarski put vodi.

Citat:
Pa Isus je na viÅ”e mjesta otvoreno prkosio apsolutnom autoritetu u Židova - sveƦenicima i farizejima. Da li je to bio loÅ”e?


Isus je bio Bog, pa je samim tim bio u malo boljoj poziciji prosuditi kome treba prkositi i zaÅ”to. U to vrijeme objava nije bila dovrÅ”ena i on ju je doÅ”ao dovrÅ”iti - a sveƦenici i farizeji mu to nisu dali. Danas je, meĆ°utim, situacija posve drukĆØija: objava je dovrÅ”ena; Bog je rekao sve Å”to je imao reƦi o naÅ”em spasenju i mi to znamo i Crkva to ĆØuva. Ako budemo danas promicali mentalitet buntovniÅ”tva i ruÅ”enja autoriteta, doƦi Ʀemo u situaciju da Ʀe mladi prkositi onoj Crkvi koju je Isus ustanovio i kojoj je zajamĆØio da ju "vrata paklena neƦe nadvladati", i da Ʀe se, paradoksalno, pri tome pozivati upravo na istog tog Isusa i njegovo prkoÅ”enje farizejima. Naopaka logika...
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
ucenik




Spol: muško
Postovi: 103
PostanoPostano: čet 27 ruj 2007, 6:50
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe napisa:


Pa najbolji dokaz je to Ŕto su te katehete zapale u oholost i samodopadnost, inicirale podjele i raskol unutar zajednice kojoj su pripadali. Zar to nije dovoljan dokaz pogubnosti knjige koja propagira buntovniŔtvo.


Ne mogu se u ovome nikako složiti sa tobom. Jer kao prvo ta kateheza je samo jedna od mnogih koje su dotiĆØne osobe priredile. I nisu im sve ni približno buntovniĆØke. A vidio sam i na temi o pkp-u da oĆØito neÅ”to zamjeraÅ” ljudima koji su se odvojili od BratovÅ”tine i otiÅ”li svojim putem. Ne pada mi na pamet tu sad zakljuĆØivati tko je u pravu, a tko u krivu jer naravno da svaka strana ima svoje argumente, a ja ne poznam detalje te situacije, ali nemoj ocjenjivati katehezu i njen uĆØinak na temelju tog dogaĆ°aja.

I ĆØitava kateheza se ne svodi na buntovniÅ”tvo. Bio sam na toj katehezi i imam negdje te materijale pa Ʀu baÅ” potražiti da vidimo u kojoj mjeri se koristi.


El Pepe napisa:

Isto tako ako je pristup bitan zaÅ”to onda ne primjenjuju prihvatljiv pristup upotrebljavajuƦi Bibliju ili neku drugu vjersku knjigu. Možda zato Å”to su nesposobni i idu linijom manjeg otpora ali to je neprikladno za pouĆØavanje vjere.

I opet se ne bih složio sa tobom jer mnoge kateheze koje su te osobe napravile poĆØivaju na Bibliji. A ĆØesto se primjenjuje kombinirani pristup koji koristi razne tekstove ili aktivnosti da bi se motiviralo sudionike da sudjeluju u samoj katehezi i da se zainteresiraju za sadržaj koji Ʀe kateheza donijeti, a koji ĆØesto puta predstavlja upravo sadržaj Biblije.

El Pepe napisa:

I zar nisu zbog toga njihovi katehete krivi?
Mislim ovdje se jedan loÅ” primjer hoƦe opravdati drugim isto loÅ”im primjerom a oba ukazuju na propuste nekih kateheta. Rolling Eyes


Ne Pepe nije mi to bila namjera, nego ukazati na problematiĆØnost pristupa gdje se mladima servira hrpa informacija, a malo ili nimalo duhovnosti.
Pa razgovarao sam sa jednim duhovnikom koji poznaje sveƦenike koji su zavrÅ”ili teoloÅ”ki studij, a ne poznaju ni osnove krÅ”Ć¦anske meditacije i sliĆØno...
Nije mi ideja tu nikome suditi, ali ĆØinjenica je da ĆØinjenice nisu dovoljne za vjeru. Vjera dolazi iz iskustva Božje ljubavi. A iskustvo Božje ljubavi neƦeÅ” dobiti time da ih obaspeÅ” hrpom ĆØinjenica.

A kroz ovakve kateheze vodi se mlade da uoĆØavaju konkretne situacije iz svog života gdje treba živjeti vjeru. Jer o vjeĆØnosti i paklu i raju mnogo mogu ĆØuti i na propovijedi, ali puno rijeĆ°e mogu ĆØuti kako tu vjeru primjeniti na svoje konkretne životne situacije.

"NeƦete biti dostojni imena otaca vaÅ”ih,
ako budete dopustili da vas tko otrgne
od peƦine na kojoj je Krist sazidao svoju Crkvu"

bl. Alojzije Stepinac
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
ucenik




Spol: muško
Postovi: 103
PostanoPostano: čet 27 ruj 2007, 6:57
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:


Ali istinu koja je striktno vjerska - neƦeÅ” nikad dokuĆØiti ili uvidjeti vlastitim razmiÅ”ljanjem, na koji god naĆØin bio potaknut. Striktno vjerske istine se prihvaƦaju na temelju autoriteta Božje objave. Zato ih ovakve metode nikada ne mogu prenijeti. Ne može nadnaravno izrasti iz ĆØisto naravnog. U protivnom, Božja objava ne bi ni bila potrebna.


Istinu koja je striktno vjerska ne možeÅ” niti razumom dokazati niti nekoga nauĆØiti. Ona je stvar vjere, a ne znanja. Jer mogu ja u teoriji jako puno znati o tome da je Isus postojao. Mogu mi reƦi da je Isus umro na križu za mene, da me time spasio od pakla i za raj. Ali ako ja to znam kao ĆØinjenicu, a ne kao neÅ”to živo Å”to vjerujem i živim od toga nema koristi.

A do vjere se ipak pristiže promiÅ”ljanjem i vlasititim zakljuĆØivanjem. Jer mnoga velika shvaƦanja u povijesti Crkve su doÅ”la upravo iz promiÅ”ljanja i zakljuĆØivanja. Jer inaĆØe se ne bi neke dogme proglasile i po 1000 i viÅ”e godina nakon Å”to je Isus hodao ovom zemljom.

"NeƦete biti dostojni imena otaca vaÅ”ih,
ako budete dopustili da vas tko otrgne
od peƦine na kojoj je Krist sazidao svoju Crkvu"

bl. Alojzije Stepinac
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Prethodni postovi:    
Prethodna tema Prethodna tema
Započni novu temuOdgovori na temu

Izaberi forum:   

Ne možeš otvarati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš urešivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš glasovati u anketama.

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group