HBK forum
Pravilnik FAQ FAQ Pretražnik Pretražnik Članstvo Članstvo Profil Profil Privatne poruke Privatne poruke Registracija Registracija Login Login
Sada je: čet 21 stu 2019, 17:20. Pogledaj neodgovorene postove
Liturgijska glazba
Započni novu temuOdgovori na temu
Prethodna tema Sljedeęa tema
Autor Poruka
sv.Franjo legenda




Spol: muško
Postovi: 2541
Lokacija: hercegovina
PostanoPostano: pon 27 kol 2007, 12:55
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

koga zanimaju pravila o liturgijskoj glazbi, ovdje može naƦi viÅ”e

http://www.crkvena-glazba.net/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=35


ƈinjenica jest da danas nije lako mladim ljudima koji su pod udarom mtv i viva kanala izgraditi nazovimo "feeling" za duhovnu glazbu... Pogotovo onu koja se svira za vrijeme mise.. Kroz glazbu se može prikazati Raj a može i Pakao! Glazba treba uveliĆØati misu i dirnuti srca. Treba da bude u službi mise a ne obrnuto...

SjeƦam se kako smo mi prije 7-8 godina "mir pravi mir" za vrijeme mise svirali u Blues verziji ... Very Happy veseo Rolling Eyes
Danas se sebi ĆØudim... Very Happy

ne ubij, ni maĆØem, ni traĆØem!
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
hilarije




Spol: muško
Postovi: 80
PostanoPostano: uto 20 svi 2008, 20:37
PostNaslov : Promjena tekstova ordinarija mise u pjevanju
Citiraj i odgovori

Vec duze vremena imam jednu primjedbu na pjevanje zbora mladih u mojoj zupi. Danas mi je lagano kap prelila casu. Vjerojatno zato sto je obicni dan u tjednu i nisam ocekivao uobicajene "kompozicije" (ne znam kako bih se drugacije izrazio da bude u krscanskom duhu) koje moram slusati nedjeljom. No, nazalost takvu stvar sam dosta cesto susreo i u drugim crkvama, narocito na tzv. "misama za mlade", koje pokusavam izbjeci kad god mogu (iako sam jos mlad).

No, da prijedjem na stvar. Umjesto ordinarija mise (Kyrie/Gospodine smiluj se, Gloria/Slava, Sanctus/Svet, Agnus Dei/Jaganjce Bozji) za koje tekstove vjerujem svi znaju, zbor pjeva otprilike ovakve pjesmuljke (neke od tekstova nisam nasao na internetu):


"Kyrie" napisa:


Gospodine smiluj se nama
Gospodine smiluj nam se
Mi molimo Tebe da uĆ°eÅ” u naÅ” život sad
Mi molimo Tebe da uĆ°eÅ” u naÅ” život sad

O,Kriste naÅ” smiluj se nama
O,Kriste naÅ” smiluj nam se
Mi molimo Tebe da uĆ°eÅ” u naÅ” život sad
Mi molimo Tebe da uĆ°eÅ” u naÅ” život sad

Gospodine smiluj se namaā€¦ā€¦ā€¦


"Gloria 1 napisa:


Dajemo Ti slavu ,ĆØast i hvalu
Tebi podižemo ruke ,Tvoje ime slavimo

Jer velik si,ĆØiniÅ” djela velika
Nitko nije kao Ti,Isuse
Nitko nije kao Ti


"Gloria" 2 napisa:


1. Slava, slava, Bogu na visini!
Mir nam, mir nam dolje u nizini!

*Slavimo Te, hvalimo Te, klanjamo se Tebi!
Radosni ko' prijatelja zovemo Te k' sebi! (2x)

2. Slava, slava, Bogu Ocu slava!
Slava Sinu, Duhu Svetom slava!*

3. Slava, slava, nebeskome Svatu,
slava, slava Jaganjcu i bratu!*


"Sanctus&Benedictus" 1 napisa:


Bože svet si Aleluja,
Slavimo te, Aleluja
Aleluja,Aleluja, Aleluja,Aleluja 2X

Blagoslovljen Aleluja,
Budi uvijek, Aleluja
Aleluja,Aleluja, Aleluja,Aleluja 2X

Hosana Tebi, Aleluja,
DoĆ°i sada, Aleluja
Aleluja,Aleluja, Aleluja,Aleluja 2X


"Sanctus&Benedictus" 2 - dio prema sjecanju napisa:

...
hosana Tebi Boze moj
hosana Tebi Oce nas
blagoslovljen Ti koji dolazis u ime Gospodnje
hosana Gospodu


"Sanctus&Benedictus" 3 napisa:

Hosana! Hosana! Hosana na visini! (2x)

Boga slavimo mi, radosno srcem svim, budi slavljen, o Bože naŔ! Hosana na visini!

Slava, slava, slava Kralju kraljeva! (2x)


"Agnus Dei" 1 napisa:


Mir pravi, mir daje
Krist Gospodin naÅ”!
Mir pravi, mir daje
Krist Gospodin naÅ”!

* Taj nekā€™ nam znak
uvijek sa lica sja!

Mir pravi, mir daje
Krist Gospodin naÅ”!

I ljubav nam daje
Krist Gospodin naÅ”!...
Ljubav pravu,ljubav daje
Krist Gospodin naÅ”!

* Taj nekā€™ nam znak
uvijek sa lica sja!

Ljubav pravu,ljubav daje
Krist Gospodin naÅ”!


Na zalost nisam nasao vecerasnju verziju Agnusa Dei koju su pjevali.

----------------------------------------

Naravno ne bih nikome nametao svoj ukus:

Sacrosanctum concilium napisa:

ĆØl. 116. Crkva smatra gregorijansko pjevanje vlastitim rimskoj liturgiji; ono dakle u liturgijskim ĆØinima, uz jednake uvjete, ima prvo mjesto.


niti bih izrazavao svoje vrlo nisko misljenje o takvoj vrsti glazbe.
No, postoje neke vrlo jasne upute koje govore da se tekst ovih molitava ne moze mijenjati. To znaci da ako i ostavimo kvalitetu i prikladnost glazbe, takve stvari nisu dopustene.

Ovo su neke od stvari koje sam nasao:

Kongregacije za bogoŔtovlje i disciplinu sakramenata napisa:

QUERY: May the singing of "Shalom" replace the singing of the "Agnus Dei"?

REPLY: No. The Ordinary of the Mass in all its parts must be followed as it appears in the Missal. Some slight adaptation is countenanced in the "Directory for Masses with Children" no. 31. What is established for children, however, is not transferable to other assemblies. (p. 205)


OpƦa uredba rimskog misala napisa:
The Kyrie Eleison
52.
...
As a rule, each acclamation is sung or said twice, though it may be repeated several times, by reason of the character of the various languages, as well as of the artistry of the music or of other circumstances. When the Kyrie is sung as a part of the Act of Penitence, a trope may precede each acclamation.

Dakle, "dodatak" moze dolaziti samo ako se Kyrie koristi u okviru pokajnickog cina, a i tada je strogo odredjeno sto se to dodaje.


OpƦa uredba rimskog misala napisa:
The Gloria
53. The Gloria is a very ancient and venerable hymn in which the Church, gathered together in the Holy Spirit, glorifies and entreats God the Father and the Lamb. The text of this hymn may not be replaced by any other text. The Gloria is intoned by the priest or, if appropriate, by a cantor or by the choir; but it is sung either by everyone together, or by the people alternately with the choir, or by the choir alone. If not sung, it is to be recited either by all together or by two parts of the congregation responding one to the other.

Tako pise i u latinskom originalu
Institutio Generalis Missalis Romani (od 2002. g., sada na snazi) napisa:

53. GlĆ³ria est antiquissimus et venerabilis hymnus, quo Ecclesia, in Spiritu Sancto congregata, Deum Patrem atque Agnum glorificat eique supplicat. Huius hymni textus cum alio commutari nequit. Inchoatur a sacerdote vel, pro opportunitate, a cantore, aut a schola, cantatur autem vel ab omnibus simul, vel a populo alternatim cum schola, vel ab ipsa schola. Si non cantatur, recitandum est ab omnibus simul aut a duobus choris sibi invicem respondentibus.

Na hrvatskom sam na netu nasao samo neko staro izdanje (i numeracija je drugacija, v. br. 31.). Molio bih nekoga tko ima novo izdanje da provjeri kako je tocka 53. prevedena na hrvatski.

OpƦa uredba rimskog misala napisa:

79. b. # Acclamation: In which the whole congregation, joining with the heavenly powers, sings the Sanctus. This acclamation, which is part of the Eucharistic Prayer itself, is sung or said by all the people with the priest.


Ne mislim dalje traziti dodatne izvore (osim mozda da uputim na Redemptionis Sacramentum), ali ponekad mi padne na pamet upravo ovo sto pise u zadnjem citiranom dokumentu, pa se pitam da li bi nam se stvarno andjeli pridruzili u pjevanju tako jeftinih i svjetovnih pjesmuljaka koje su si neki uzeli za pravo napraviti od "njihovih" Glorie i Sanctusa, no to je moje osobno misljenje s kojim se neki mozda nece sloziti. Ono sto je bitno je sto Crkva kaze, a to je da se izmjena teksta molitve ne smije raditi.

Ja cu sa svoje strane uciniti ono sto radim i kad vidim da svecenik radi i govori nedopustene stvari na misi, jednom ili dva puta cu ih upozoriti da bih bio siguran da se ne radi o neznanju, a onda neka njima i onima koji su to trebali ispraviti sudi Bog.

Naravno, uvijek ostaje opcija i da ne idem na mise u svojoj zupi, ali mislim da to ne bi bilo u redu, a uostalom ova posast je prosirena (negdje vise, negdje manje) i u mnogim drugim crkvama.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
osjecanka




Spol: žensko
Postovi: 172
Lokacija: Osijek
PostanoPostano: uto 20 svi 2008, 20:51
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Zasto se bunis? Ja pjevam u nasem zboru mladih i pjevamo isto to. Kad pocnemo klasicno, lazinski pjevati, vecini se vec dize kosa na glavi, jer zele malo promjene. I nas zupnik nam cesto sugerira da ne pjevamo latinsku misu, vec nesto drugo.

Svi smo mi andjeli sa samo jednim krilom, moramo se zagrliti da bismo mogli letjeti!
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPosjeti Web straniceYIMMSNMICQ [Vrh]
Giovi




Spol: muško
Postovi: 19
PostanoPostano: uto 20 svi 2008, 20:59
PostNaslov : Re: Promjena tekstova ordinarija mise u pjevanju
Citiraj i odgovori

hilarije napisa:
Ono sto je bitno je sto Crkva kaze, a to je da se izmjena teksta molitve ne smije raditi.

Ja cu sa svoje strane uciniti ono sto radim i kad vidim da svecenik radi i govori nedopustene stvari na misi, jednom ili dva puta cu ih upozoriti da bih bio siguran da se ne radi o neznanju, a onda neka njima i onima koji su to trebali ispraviti sudi Bog.


Jesi li se detaljno raspitao kod odgovornih i struĆØnih osoba u Crkvi Å”to Crkva kaže ili sam tumaĆØiÅ” dokumente?
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPosjeti Web stranice [Vrh]
hilarije




Spol: muško
Postovi: 80
PostanoPostano: uto 20 svi 2008, 21:03
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Koji dio gornjih dokumenata treba tumacenje? To upravo i jesu upute, tj. tumacenja obreda mise koja su odobrena od Svete Stolice. Ili bih trebao pitati nekog svecenika po svom izboru?
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
hilarije




Spol: muško
Postovi: 80
PostanoPostano: uto 20 svi 2008, 21:14
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

osjecanka napisa:
vecini se vec dize kosa na glavi, jer zele malo promjene


Pa, kad vec mijenjamo tako drevne i ustaljene molitve, zasto recimo iduci puta kad zapjevate Oce nas na misi ne iskoristite neke druge rijeci, npr.

Citat:
OĆØe naÅ”, Ti si Otac svih ljudi,
Život Tvoj na nebu i na zemlji nek je sad.
Ime Tvoje sada neka vlada zemljom,
Put nam Ti sad budi, Tebi vjerujemo mi.

OĆØe naÅ”, OĆØe naÅ”, OĆØe naÅ”, OĆØe naÅ”
Stvorijo si svijet, OĆØe naÅ”.
OĆØe naÅ”, OĆØe naÅ”, OĆØe naÅ”, OĆØe naÅ”
Neka Tvoje oko pazi na nas.

Neka tvoja volja, prostranstvima vlada,
Daleko joÅ” dalje ĆØuje se naÅ” glas.
Dao si nam ljubav, dao mir i sreƦu,
Njegujmo ih sada kao divan cvijet.

OĆØe naÅ”, OĆØe naÅ”, OĆØe naÅ”, OĆØe naÅ”...

Dugove oprosti, svaku naÅ”u zloƦu,
Mi Ʀe mo ih praÅ”tat svakome od nas.
Molimo te kruha tvoga, tako dobrog tijela,
Nek nas glad ne muĆØi, molimo Te mi.

OĆØe naÅ”, OĆØe naÅ”, OĆØe naÅ”, OĆØe naÅ”...


Sigurno da su ljudi rijeci Ocenasa culi i izrekli puno vise puta nego od Slave ili Jaganjca Bozjeg.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
5rich
mod team



Spol: žensko
Postovi: 1965
Lokacija: meĆ°u knjigama
PostanoPostano: uto 20 svi 2008, 21:31
PostNaslov : Re: Promjena tekstova ordinarija mise u pjevanju
Citiraj i odgovori

hilarije napisa:
Vec duze vremena imam jednu primjedbu na pjevanje zbora mladih u mojoj zupi. Danas mi je lagano kap prelila casu. Vjerojatno zato sto je obicni dan u tjednu i nisam ocekivao uobicajene "kompozicije" (ne znam kako bih se drugacije izrazio da bude u krscanskom duhu) koje moram slusati nedjeljom. No, nazalost takvu stvar sam dosta cesto susreo i u drugim crkvama, narocito na tzv. "misama za mlade", koje pokusavam izbjeci kad god mogu (iako sam jos mlad).


pa ak ti se ne sviĆ°a pjevanje na toj misi,odeÅ” na neku drugu...Å”to je normalno..
znam kak ti je,jer se i meni nekad diže kosa na glavi dok u mom zboru pjevamo neke pjesme koje nsiu za tu svrhu...a
li ipak mi je puno draže pjevati ove verzije jer su mi dostupne i kužim kaj se njima oƦe reĆØi,za razliku od latinski verzija(mislim znam kaj znaĆØe),ali ipak mi je teÅ”ko pjeavti i razmiÅ”ljati i rijeĆØima,o poanti...a isto tak znam da mi je draže dok cijela Crkva pjeva taj "pjesmuljak" nego dokj svi gledaju u nas ko u Å”arena vrata dok mi poĆØnemo nekaj pjevati na latinskome,a mogu reƦi da ni župniku nije baÅ” drago
i mislim da nijednu pjesmu poosveƦenu Njemu nesmijeÅ” nazivati jeftinim pjesmuljkom jer,mislim da mu možeÅ” 25 put tijekom mise pjevati Gloriu iz misala i ako ne kužiÅ” poantu i ne razmiÅ”ljaÅ” o rijeĆØima,o onome kaj ti oƦe reƦi,ko da i nisi pjeval...mislim da Mu je puno draže ĆØuti kak ti veliÅ” "jefitni pjesmuljak", o ĆØijim rijeĆØima ti razmiÅ”ljaÅ”, tj te su rijeĆØi ono Å”to ti želiÅ” od njega...moliÅ” ga da ti uĆ°e u život,dajeÅ” mu se...odajeÅ” mu slavu,ĆØast,ili kaj got veƦ...
a idto tak,mislim da u KKC-u ili msialu piÅ”e da se za AAgnus Dei u sluĆØaju pjevanja neĆØeg drugog nakon pjevanja tog neĆØeg,preporuĆØa izmoliti JaganjĆØe Božji,pa predloži župniku ako se ne slažeÅ” s pjesmo

K suncu prosi vsaka roža, k suncu trava vsaka,
tak i k tebi, Majka Božja, srce siromaha.
Milostiva vsakom ti si, vse ti vraĆØiÅ” boli,
odbila joÅ” nikog nisi, koji za pomoƦ moli.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
hilarije




Spol: muško
Postovi: 80
PostanoPostano: uto 20 svi 2008, 21:47
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

5rich napisa:

pa ak ti se ne sviĆ°a pjevanje na toj misi,odeÅ” na neku drugu...Å”to je normalno..
znam kak ti je,jer se i meni nekad diže kosa na glavi dok u mom zboru pjevamo neke pjesme koje nsiu za tu svrhu...a
li ipak mi je puno draže pjevati ove verzije jer su mi dostupne i kužim kaj se njima oƦe reĆØi,za razliku od latinski verzija(mislim znam kaj znaĆØe),ali ipak mi je teÅ”ko pjeavti i razmiÅ”ljati i rijeĆØima,o poanti...a isto tak znam da mi je draže dok cijela Crkva pjeva taj "pjesmuljak" nego dokj svi gledaju u nas ko u Å”arena vrata dok mi poĆØnemo nekaj pjevati na latinskome,a mogu reƦi da ni župniku nije baÅ” drago
i mislim da nijednu pjesmu poosveƦenu Njemu nesmijeÅ” nazivati jeftinim pjesmuljkom jer,mislim da mu možeÅ” 25 put tijekom mise pjevati Gloriu iz misala i ako ne kužiÅ” poantu i ne razmiÅ”ljaÅ” o rijeĆØima,o onome kaj ti oƦe reƦi,ko da i nisi pjeval...mislim da Mu je puno draže ĆØuti kak ti veliÅ” "jefitni pjesmuljak", o ĆØijim rijeĆØima ti razmiÅ”ljaÅ”, tj te su rijeĆØi ono Å”to ti želiÅ” od njega...moliÅ” ga da ti uĆ°e u život,dajeÅ” mu se...odajeÅ” mu slavu,ĆØast,ili kaj got veƦ...
a idto tak,mislim da u KKC-u ili msialu piÅ”e da se za AAgnus Dei u sluĆØaju pjevanja neĆØeg drugog nakon pjevanja tog neĆØeg,preporuĆØa izmoliti JaganjĆØe Božji,pa predloži župniku ako se ne slažeÅ” s pjesmo


Ja nigdje u tekstu nisam spominjao da se na misi na hrvatskom pjeva na latinskom, ne razumijem odakle ti to, latinske nazive sam koristio samo zato sto su uobicajeni.

Znaci, ja se osjecam posebno nadahnuto, napisem neku zgodnu pjesmicu i nagovorim zbor da meni za ljubav to pjevaju i to bi bilo ok. Ako netko prigovori da to Crkva ne dopusta, uvijek mogu reci da to mladi zele, a recimo zbor ce me podrzati u tome.

Sto se tice odlaska na druge mise, mozda bih i otisao nedjeljom navecer jer je zbor puno bolji da misu ne slavi jedan vrlo "moderan" svecenik koji ima poprilicno neslane sale i dosjetke. Ok, mogu i preko tjedna otici u drugu zupu pola sata dalje (u mojoj zupi je samo jedna misa dnevno preko tjedna iako imamo cetiri svecenika). Ali zbog cega bih ja to trebao trpiti kad ni Crkva to ne dopusta?!
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: sri 21 svi 2008, 8:18
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Hilarije, slažem se. I meni je pun kufer nebuloza i "kreacija" po dmisom. Te jedan župnik dozvoljava pjevanje pjesmuljaka umjesto dijelova mise, te drugi prekida rijeĆØi pretvorbe, treƦi uvodi nekakav zaziv prije ĆØitanja itd. A najgore mi je Å”to biskupi sve to Å”utke gledaju dok u uputama mise lijepo i jasno stoji Å”to se ne smije mijenjati. No, vremena su posvemaÅ”nje individualizacije pa i u Crkvi neki ĆØine Å”to im padne na pamet.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
sv.Franjo legenda




Spol: muško
Postovi: 2541
Lokacija: hercegovina
PostanoPostano: sri 21 svi 2008, 8:26
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Hiralije, ja se slažem s tobom!
samo, kada si u uvodnom textu spomenuo ovu problematiku ja sam mislio da ƦeÅ” navesti neke žeÅ”Ć¦e primjere. Ovi navedeni i nisu baÅ” toliko problematiĆØni.
Ja znam i gore primjere koji se pjevaju na misi (neƦu sad nabrajat).
Po meni potrebna je edukacija mladih zborovoĆ°a. Ja sam prije 2 godine prouĆØavao ovu temu da mi se nebi dogaĆ°alo neÅ”to kao (prije 2 godine smo za jaganjĆØe pjevali onaj od fidesa a župnik je nakon nje opet izrecitirao molitvu "jaganjĆØe")
ƈinjenica je da se u crkve uvuklo mnogo sladunjavih textova koji nemaju veze sa Euharistijom.

kyrie- ovaj kyrie Ŕto ga napisa je ok i po meni nije problem.
slava- pjesma "velik si" se ĆØesto pjeva al nije skroz prikladna
psalam- e ovdje se najviÅ”e grijeÅ”i. Kao Å”to sama rijeĆØ kaže tu se treba pjevat psalam a tu ĆØujemo se moguƦe vrste pjesama
darovi- isto ovdje kao kod psalama
svet- ovo gore Ŕto si naveo, meni je ok i po meni se može pjevati na misi
agnus dei- Ako se pjeva Mir pravi mir ili shalom onda se recitira JaganjĆØe Božji i to je to.

Problem koji si spomenuo na ovoj temi zaista postoji al ti moram reƦi da u tvojoj župi i nije toliko izražen
koliko u nekim župama gdje nemaju nijednog kvalificiranog zborovoĆ°u.

ne ubij, ni maĆØem, ni traĆØem!
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
hilarije




Spol: muško
Postovi: 80
PostanoPostano: sri 21 svi 2008, 9:28
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

sv.Franjo legenda napisa:
Hiralije, ja se slažem s tobom!
samo, kada si u uvodnom textu spomenuo ovu problematiku ja sam mislio da ƦeÅ” navesti neke žeÅ”Ć¦e primjere. Ovi navedeni i nisu baÅ” toliko problematiĆØni.
Ja znam i gore primjere koji se pjevaju na misi (neƦu sad nabrajat).
Po meni potrebna je edukacija mladih zborovoĆ°a. Ja sam prije 2 godine prouĆØavao ovu temu da mi se nebi dogaĆ°alo neÅ”to kao (prije 2 godine smo za jaganjĆØe pjevali onaj od fidesa a župnik je nakon nje opet izrecitirao molitvu "jaganjĆØe")
ƈinjenica je da se u crkve uvuklo mnogo sladunjavih textova koji nemaju veze sa Euharistijom.

kyrie- ovaj kyrie Ŕto ga napisa je ok i po meni nije problem.
slava- pjesma "velik si" se ĆØesto pjeva al nije skroz prikladna
psalam- e ovdje se najviÅ”e grijeÅ”i. Kao Å”to sama rijeĆØ kaže tu se treba pjevat psalam a tu ĆØujemo se moguƦe vrste pjesama
darovi- isto ovdje kao kod psalama
svet- ovo gore Ŕto si naveo, meni je ok i po meni se može pjevati na misi
agnus dei- Ako se pjeva Mir pravi mir ili shalom onda se recitira JaganjĆØe Božji i to je to.

Problem koji si spomenuo na ovoj temi zaista postoji al ti moram reƦi da u tvojoj župi i nije toliko izražen
koliko u nekim župama gdje nemaju nijednog kvalificiranog zborovoĆ°u.


Ma jasno je meni da u mojoj zupi nije situacija najgora. Ali ako bismo tako isli, uvijek bi mogli reci, pa barem nema npr. ovoga, ovoga ili ovoga. Samo gdje je granica?

Ako Crkva kaze ne, ne smije se mijenjati rijeci od Kyrie, Gloria, Sanctus i Agnus Dei, tko ima pravo na sebe uzeti da kaze: ovo mi se ipak svidja, pa cemo tako i napraviti. To je skliska padina jer kad si jednom sami uzmemo za pravo mijenjati misu, sto nas moze zaustaviti? Uostalom, ne treba izmisljati toplu vodu. Pogledajmo kamo je to odvelo neke dijelove zapadne Europe i Sjeverne Amerike. Zar cemo stvarno cekati do trenutka kad vise ne budemo znali ni da li je pretvorba valjana jer je svecenik odlucio promijeniti euharistijsku molitvu po svome nahodjenju?
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
El Pepe




Spol: muško
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 21 svi 2008, 9:33
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Mara napisa:
Hilarije, slažem se. I meni je pun kufer nebuloza i "kreacija" po dmisom. Te jedan župnik dozvoljava pjevanje pjesmuljaka umjesto dijelova mise, te drugi prekida rijeĆØi pretvorbe, treƦi uvodi nekakav zaziv prije ĆØitanja itd. A najgore mi je Å”to biskupi sve to Å”utke gledaju dok u uputama mise lijepo i jasno stoji Å”to se ne smije mijenjati. No, vremena su posvemaÅ”nje individualizacije pa i u Crkvi neki ĆØine Å”to im padne na pamet.


Kad ovo ĆØitam ne mogu se oteti dojmu da si htjela reƦi da je individualizacija neÅ”to novo u Crkvi. Žalosno je da ne znaÅ” za rijeĆØi sv Ɔirila Jeruzalemskog kaže ovako: ā€œDuh Sveti je osoba koja dolazi k nama, on dolazi svakom ĆØovjeku, on je uvijek isti, a svakome dolazi drugaĆØijeā€.
I joŔ mi je smjeŔnije da vama koji prigovarate smetaju pjesme koje pune Crkve a ne smetaju vam one koje su po vama "ispravne" a ostavljaju Crkve prazne.
Pustite Crkvu da živi.

Tak si ja to mislim
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
hilarije




Spol: muško
Postovi: 80
PostanoPostano: sri 21 svi 2008, 10:14
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe napisa:

I joŔ mi je smjeŔnije da vama koji prigovarate smetaju pjesme koje pune Crkve a ne smetaju vam one koje su po vama "ispravne" a ostavljaju Crkve prazne.
Pustite Crkvu da živi.


Znas sto bi jos vise napunilo crkve: misa- minikoncert. Dakle, zupnik dogovori dolazak nekog popularnog pjevaca ili pjevacice, obavi nuzne formalnosti oko mise ako je bas nuzno (za to mu treba deset-petnaest minuta) i onda najavi gosta ili goscu. Siguran sam da bi i mnogi pjevaci (doduse, mozda oni "zadrti" katolici ne) rado dosli jer bi tako mogli napraviti i dobru reklamu.

Samo, neke protestantske crkve su to vec pokusale, ali nekako uvijek zaostaju za pravim showbiznisom u organizaciji, specijalnim efektima itd...

Mozda bi stvarno trebalo glasati i demokratski odlucivati sto bi ljudi htjeli vidjeti na iducoj nedjeljnoj misi, samo sto to onda ne bi vise bila katolicka crkva.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
sv.Franjo legenda




Spol: muško
Postovi: 2541
Lokacija: hercegovina
PostanoPostano: sri 21 svi 2008, 10:18
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Citat:
I joŔ mi je smjeŔnije da vama koji prigovarate smetaju pjesme koje pune Crkve a ne smetaju vam one koje su po vama "ispravne" a ostavljaju Crkve prazne.


ne pune crkve textovi pjesama. A problem na koji ukazuju Mara i Hilarije je text.
Potrebno je Å”kolovati mlade glazbenike koji sviraju u crkvi. Danas mladi uglavnom sviraju Å”to ĆØuju na HKR-u ili Radiju Mir te na festvalima duhovne glazbe. To je postalo mjerilo. Ljudima se svidi neka pjesma pa onda ju pokuÅ”avaju uklopit u misu a svaka pjesma ne može iƦi pod misu jer nije textualno prikladna.
Potpuno razumijem Hilarija i Maru iako ja sviram svu modernu (krÅ”Ć¦ansku)glazbu. Svejedno pazim Å”to Ʀu svirat na misi (sve viÅ”e i viÅ”e).

Nedavno je jedan profesor iz ZG-a imao predstavljanje par knjiga o ovoj problematici. Predstavljanje je bilo u Mostaru i prisustovao sam jer me zanimalo. Velika je Å”teta da je bilo jako malo ljudi koji se bave ovom glazbom. Malo smo popriĆØali i složili se da bi najbolje bilo da se organiziraju teĆØajevi ili seminari koje bi morali proƦi svi crkveni zborovoĆ°e.
Ovo je jedan problem koji je jako prisutan u crkvi kod Hrvata.
ƈinjenica je da je doÅ”lo do male estradizacije i potrebno je uĆØiniti neÅ”to.

ne ubij, ni maĆØem, ni traĆØem!
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
El Pepe




Spol: muško
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 21 svi 2008, 10:27
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

hilarije napisa:

Znas sto bi jos vise napunilo crkve: misa- minikoncert. Dakle, zupnik dogovori dolazak nekog popularnog pjevaca ili pjevacice, obavi nuzne formalnosti oko mise ako je bas nuzno (za to mu treba deset-petnaest minuta) i onda najavi gosta ili goscu. Siguran sam da bi i mnogi pjevaci (doduse, mozda oni "zadrti" katolici ne) rado dosli jer bi tako mogli napraviti i dobru reklamu.

Samo, neke protestantske crkve su to vec pokusale, ali nekako uvijek zaostaju za pravim showbiznisom u organizaciji, specijalnim efektima itd...

Mozda bi stvarno trebalo glasati i demokratski odlucivati sto bi ljudi htjeli vidjeti na iducoj nedjeljnoj misi, samo sto to onda ne bi vise bila katolicka crkva.


ƈuj sam si zapravo dao dokaz da sadaÅ”nje pjevanje nije neki koncert jer da je, desilo bi se to Å”to se desilo protestantima ne bi ljudi viÅ”e dolazili. No kod nas je skroz drugaĆØije veƦ desetcima godina ljudi dolaze na svete mise na kojima se pjevaju baÅ” te pjesme koje si naveo, i Crkve su uvijek pune. Hvala Bogu na tome.
Ne slažem se da je pjevanje uopƦe problem kakvim ga se želi prikazati.
Ujedno bih iskoristio priliku i priupitao te Ŕto je za tebe Crkva u smislu svete mise.

Tak si ja to mislim
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Žan
mod team leader



Spol: muško
Postovi: 2638
Lokacija: u Isusovom zagrljaju
PostanoPostano: sri 21 svi 2008, 11:13
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

U proŔlom broju Glasu Koncila u odgovoru na pitanje Što spada u liturgijsko pjevanje? govori se o ovoj tematici...

Po ovom Ʀe svi znati da ste moji uĆØenici:
ako budete imali ljubavi jedni za druge!
(Iv 13, 35)
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPosjeti Web straniceICQ [Vrh]
hilarije




Spol: muško
Postovi: 80
PostanoPostano: sri 21 svi 2008, 13:11
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe napisa:
hilarije napisa:

Znas sto bi jos vise napunilo crkve: misa- minikoncert. Dakle, zupnik dogovori dolazak nekog popularnog pjevaca ili pjevacice, obavi nuzne formalnosti oko mise ako je bas nuzno (za to mu treba deset-petnaest minuta) i onda najavi gosta ili goscu. Siguran sam da bi i mnogi pjevaci (doduse, mozda oni "zadrti" katolici ne) rado dosli jer bi tako mogli napraviti i dobru reklamu.

Samo, neke protestantske crkve su to vec pokusale, ali nekako uvijek zaostaju za pravim showbiznisom u organizaciji, specijalnim efektima itd...

Mozda bi stvarno trebalo glasati i demokratski odlucivati sto bi ljudi htjeli vidjeti na iducoj nedjeljnoj misi, samo sto to onda ne bi vise bila katolicka crkva.


ƈuj sam si zapravo dao dokaz da sadaÅ”nje pjevanje nije neki koncert jer da je, desilo bi se to Å”to se desilo protestantima ne bi ljudi viÅ”e dolazili. No kod nas je skroz drugaĆØije veƦ desetcima godina ljudi dolaze na svete mise na kojima se pjevaju baÅ” te pjesme koje si naveo, i Crkve su uvijek pune. Hvala Bogu na tome.
Ne slažem se da je pjevanje uopƦe problem kakvim ga se želi prikazati.
Ujedno bih iskoristio priliku i priupitao te Ŕto je za tebe Crkva u smislu svete mise.


To sto se protestantima dogodilo nije se dogodilo kroz deset ili dvadeset godina, vidjet cemo ubuduce. Ali to nije ni bitno, pitanje je zelimo li mi postati kao protestanti?

Ono sto mene zanima je kako ti odgovaras na osnovni problem koji sam postavio u prvom postu: crkveno uciteljstvo jasno govori sto se ne smije raditi na misi. Unatoc tome, pojedinci i zajednice odlucno krse te zapovjedi. Netko (jedna ili vise osoba) trazi da se u okviru siroke slobode koja je dopustena ipak postuju zakoni crkvenog uciteljstva. Ali cini se kao da im odgovaraju: "Nama je ovako lijepo. Pogledajte koliko nas je. Zajedno smo i veselimo se. Nemojte nam dosadjivati sa tim crkvenim propisima."

Sto se tice broja ljudi, taj broj samo pokazuje da mnogi ljudi vole slusati i pjevati takvu glazbu (iako mnogi i ne vole). Ali, da li je tome mjesto na misi? Da li okupljena zajednica zajedno sa svecenikom moze sama odluciti kakva ce biti liturgija? Jer ako se moze samovoljno promijeniti tekst koji se u nepromijenjenom obliku molio desecima stoljeca, sto se ne moze promijeniti? Gdje ce okupljenima postati neugodno u "novokomponiranoj" liturgiji? Ajde pogledaj ponovno primjere (npr. ovaj, ovaj ili ovaj), pa mi reci da li su ti stvari koje se ondje dogadjaju posve ok ili ne? Ako nisu, na temelju cega to zakljucujes i kako bi to objasnio ljudima koji to rade?



Sto se tice pitanja "sto je za tebe Crkva u smislu sv. mise?" moram priznati da ga bas i ne razumijem? Ako mislis tko propisuje kako treba izgledati sv. misa, to je crkveno uciteljstvo na celu s papom. Ali nije ni papa u tom smislu svemoguc i sam mora sacuvati ono sto nam je predano. O tim stvarima lijepo govori sadasnji papa koji je jos kao kardinal napisao i izrekao mnogo vaznih stvari o liturgiji. Ipak ako bi ti o tome vise razgovarao, molim te otvori novu temu.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Tolerancija




Spol: neodrešen
Postovi: 7
PostanoPostano: sri 21 svi 2008, 14:18
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Hilarije ti si zakon. sve Ŕto si napiso stoji. Slažem se Wink

Ali...
I ja sam pokuÅ”ala ukazati na to u mojoj župi, iako sam ĆØlan pastoralnog vijeƦa nitko me nije doživio...

Meni mise kako kažu 'za mlade', nekad sliĆØe na dobar party - veƦina ljudi kaže da im je to jedan od razloga zaÅ”to idu na misu Question Question možda su fulali crkvu kod protestanata mogu i zaplesati...
( da ne bi neko krivo shvatio ja obožavam duhovne Ŕansone posebno one koje imaju i koreografiju za ples, al sve treba stavit na pravo mjesto)

A da ne govorim o vjenĆØanjima, gdje se pjevaju pjesme koje su 'zabranjene' , ali platiÅ” i dobijeÅ” svadbeni marÅ” kao ulaznu pjesmu i ave mariu kao popriĆØesnu pjesmu Question Question

Dakle, ako su sveƦenici osposobljeni za svoju službu kao i voditelji zborova, trebali bi znati neÅ”to i o liturgijskom pjevanju, tj. glazbi
...tko sam ja da im sudim... Wink

p.s. Vjerujem da ĆØitate Živo vrelo odliĆØan liturgijski vodiĆØ za sve vjernike i za pipreme liturgijskih slavlja Wink

Ima netko viŔi od nas ko bi trebo upozorit na takve stvari
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: sri 21 svi 2008, 16:01
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe napisa:
Mara napisa:
Hilarije, slažem se. I meni je pun kufer nebuloza i "kreacija" po dmisom. Te jedan župnik dozvoljava pjevanje pjesmuljaka umjesto dijelova mise, te drugi prekida rijeĆØi pretvorbe, treƦi uvodi nekakav zaziv prije ĆØitanja itd. A najgore mi je Å”to biskupi sve to Å”utke gledaju dok u uputama mise lijepo i jasno stoji Å”to se ne smije mijenjati. No, vremena su posvemaÅ”nje individualizacije pa i u Crkvi neki ĆØine Å”to im padne na pamet.


Kad ovo ĆØitam ne mogu se oteti dojmu da si htjela reƦi da je individualizacija neÅ”to novo u Crkvi. Žalosno je da ne znaÅ” za rijeĆØi sv Ɔirila Jeruzalemskog kaže ovako: ā€œDuh Sveti je osoba koja dolazi k nama, on dolazi svakom ĆØovjeku, on je uvijek isti, a svakome dolazi drugaĆØijeā€.
I joŔ mi je smjeŔnije da vama koji prigovarate smetaju pjesme koje pune Crkve a ne smetaju vam one koje su po vama "ispravne" a ostavljaju Crkve prazne.
Pustite Crkvu da živi.


Da? A Misal postoji za zabavu? Svatko je pun Duha pa slobodno improvizira? Ne ide to tako. Liturgija je djelo Crkve, a ne pojedinca i ima biti po pravilima koje Crkva odreĆ°uje. Ovako se pjevaju pjesme od ĆØijih tekstova može samo bolit želudac, a mjesto molitve se prtetvara u cirkus.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
5rich
mod team



Spol: žensko
Postovi: 1965
Lokacija: meĆ°u knjigama
PostanoPostano: ned 01 lip 2008, 13:22
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

maslo sam prouĆØila ovu temtiku,naÅ”la neke zanimljive stvari, i vidjela kolko mi grijeÅ”imo u izboru pjesma...Embarassed Embarassed Embarassed
a i užosnop mi je bilo proÅ”lu nedjelju,mi poĆØnemo za slavu pjevati Velik si,a sveƦenik odrecitira slavu potiho
ali sad ja imam pitanje,kak ukazat mlaidma,voditejima zborova gdi grijeŔe,i kak im to objasnit

K suncu prosi vsaka roža, k suncu trava vsaka,
tak i k tebi, Majka Božja, srce siromaha.
Milostiva vsakom ti si, vse ti vraĆØiÅ” boli,
odbila joÅ” nikog nisi, koji za pomoƦ moli.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
sunny




Spol: žensko
Postovi: 67
PostanoPostano: ned 01 lip 2008, 18:05
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

ĆØesto se ljudi zalažu za te Ā½stareĀ½mise. Ali dokazano je dolaskom veƦeg broja ljudi na misu dolazi jer su ih privukle Ā½noveĀ½pjesme. A i ove duhovne Å”anskone mogu se uklopoti u liturgijsko pjevanje amo se treba vidjeti tematika... ipak se ne smije puno odstupati, a i mislim da Bog ne zamjera jer ako su pjesme posveƦene Njemu sve su onda to liturgijske pjesme i sve su pjesme Njemu na slavu

Trebam Te, Tvoju ljubav, da nad koracima mojim bdije... Tvoju svetost, da mi duÅ”u ranama krije i da usne moje kažu rijeĆØi za kojima žude... Tvoje rijeĆØi Majko, Tvoje rijeĆØi- NEKA MI BUDE!
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
5rich
mod team



Spol: žensko
Postovi: 1965
Lokacija: meĆ°u knjigama
PostanoPostano: ned 01 lip 2008, 18:54
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

sunny napisa:
ĆØesto se ljudi zalažu za te Ā½stareĀ½mise. Ali dokazano je dolaskom veƦeg broja ljudi na misu dolazi jer su ih privukle Ā½noveĀ½pjesme. A i ove duhovne Å”anskone mogu se uklopoti u liturgijsko pjevanje amo se treba vidjeti tematika... ipak se ne smije puno odstupati, a i mislim da Bog ne zamjera jer ako su pjesme posveƦene Njemu sve su onda to liturgijske pjesme i sve su pjesme Njemu na slavu


slažem se...ali recimo,danas za priĆØest smo pjevali ƈuvar srca mog,da se ne izvodi u crkvi,bez porblema bi mogla proƦ pod neki ljubavni

K suncu prosi vsaka roža, k suncu trava vsaka,
tak i k tebi, Majka Božja, srce siromaha.
Milostiva vsakom ti si, vse ti vraĆØiÅ” boli,
odbila joÅ” nikog nisi, koji za pomoƦ moli.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
sunny




Spol: žensko
Postovi: 67
PostanoPostano: ned 01 lip 2008, 19:06
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

ponavljam... treba se brinuti o tekstu da ne odstupa od dijela mise

Trebam Te, Tvoju ljubav, da nad koracima mojim bdije... Tvoju svetost, da mi duÅ”u ranama krije i da usne moje kažu rijeĆØi za kojima žude... Tvoje rijeĆØi Majko, Tvoje rijeĆØi- NEKA MI BUDE!
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
5rich
mod team



Spol: žensko
Postovi: 1965
Lokacija: meĆ°u knjigama
PostanoPostano: ned 01 lip 2008, 19:39
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

ma znaam...
ali ja se nisam dokraja izjasnila(ja sam kriva)..mislila sam da bi trebalo viŔe educirati voditelje zborova...pogotovo zbroova mladih..moja voditlejica je ajkoo malda,i ravno joj je sve do japana,i ne kuži neke takve stvari

K suncu prosi vsaka roža, k suncu trava vsaka,
tak i k tebi, Majka Božja, srce siromaha.
Milostiva vsakom ti si, vse ti vraĆØiÅ” boli,
odbila joÅ” nikog nisi, koji za pomoƦ moli.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
sv.Franjo legenda




Spol: muško
Postovi: 2541
Lokacija: hercegovina
PostanoPostano: ned 01 lip 2008, 20:02
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Citat:
ĆØesto se ljudi zalažu za te Ā½stareĀ½mise. Ali dokazano je dolaskom veƦeg broja ljudi na misu dolazi jer su ih privukle Ā½noveĀ½pjesme. A i ove duhovne Å”anskone mogu se uklopoti u liturgijsko pjevanje amo se treba vidjeti tematika... ipak se ne smije puno odstupati, a i mislim da Bog ne zamjera jer ako su pjesme posveƦene Njemu sve su onda to liturgijske pjesme i sve su pjesme Njemu na slavu

i rijeĆØi i glazba!
i jedno i drugo mora biti liturgijski prikladno. TakoĆ°e izbor instrumenata.
Text ne smije biti dvosmislen...
Npr ja sam za pjesmu "nebeski mornar" koja je lijepa mislio da je svjetovna ljubavna pjesma. Treba paziti kakav ambijent stvara glazba i instrumenti....
Naravno najlakŔe je pogoditi sa tradicionalnom liturgijskom glazbom.....zato je na onima koji izvode novu duhovnu glazbu da budu oprezni.

Citat:
maslo sam prouĆØila ovu temtiku,naÅ”la neke zanimljive stvari, i vidjela kolko mi grijeÅ”imo u izboru pjesma...
a i užosnop mi je bilo proÅ”lu nedjelju,mi poĆØnemo za slavu pjevati Velik si,a sveƦenik odrecitira slavu potiho
ali sad ja imam pitanje,kak ukazat mlaidma,voditejima zborova gdi grijeŔe,i kak im to objasnit


hehe znam taj osjeƦaj... VidiÅ” kako ti npr prije nego si ovo prouĆØila bilo svejedno a sad ti neugodno Wink

ne ubij, ni maĆØem, ni traĆØem!
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Prethodni postovi:    
Prethodna tema Prethodna tema
Započni novu temuOdgovori na temu

Izaberi forum:   

Ne možeš otvarati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš urešivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš glasovati u anketama.

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group