HBK forum
Pravilnik FAQ FAQ Pretražnik Pretražnik Članstvo Članstvo Profil Profil Privatne poruke Privatne poruke Registracija Registracija Login Login
Sada je: pet 22 stu 2019, 19:00. Pogledaj neodgovorene postove
Brakovi razliĆØitih vjera, rasa i narodnosti
Započni novu temuOdgovori na temu
Prethodna tema Sljedeęa tema
Pitanje : Å to mislite o rasno mjeÅ”anim brakovima?

a) nemam niÅ”ta protiv 
23%
 23%  [ 10 ]
b) to je osobna stvar pojedinca 
37%
 37%  [ 16 ]
c) sasvim normalna stvar 
18%
 18%  [ 8 ]
d) apsolutno sam protiv toga 
9%
 9%  [ 4 ]
e) svatko neka se drži svoje rase 
6%
 6%  [ 3 ]
f) užasavam se toga 
4%
 4%  [ 2 ]

Ukupno glasova : 43

Autor Poruka
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: pon 13 lis 2008, 10:46
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Za razliku od zaljubljenosti koja je posve slijepa i nerazumna, ljubav odliĆØno vidi i duboko promiÅ”lja. U zaljubljenosti treba ĆØekati i vidjeti hoƦe li ona prerastati u ljubav i tek tada odluĆØivati. Tko se zaljubljen vjenĆØa, redovito ima nad ĆØime plakati.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
klara




Spol: žensko
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
PostanoPostano: pon 13 lis 2008, 11:02
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

@ ivoo:

klara napisa:

meĆ°utim, nije sve tak jednostavno ni kod dvoje krÅ”Ć¦ana
razliĆØitih denominacija:
Odredba (BP,121,t1) Pravoslavne Crkve kaže:
"Deca iz meŔovitog braka,
ma brak bio sklopljen i od verskih predstavnika druge veroispovesti, moraju se krstiti u pravoslavnoj veri,
ako je jedan od roditelja pravoslavne vere".

a u isto vrijeme roditelj koji je katolik se obvezuje da Ʀe krstiti i odgajati dijete u katoliĆØkoj vjeri ...


dakle, ĆØak i ako su oboje krÅ”Ć¦ani,
stvari se poĆØinju komplicirati veƦ kod krÅ”tenja djeteta ...

veƦ je ranije objaÅ”njeno i kako stoji
s muslimanima ... pogledaj cojine postove ...

i nije nimalo ružiĆØasto kako se na prvi pogled ĆØini ... Wink

uĆØiniti dobro, a zatim otiƦi bez buke ...
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
sv.Franjo legenda




Spol: muško
Postovi: 2541
Lokacija: hercegovina
PostanoPostano: pon 13 lis 2008, 12:01
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

ƈini mi se da brak u ovim situacijama jedino "preživljava" ako jedna osoba zapostavi svoju vjeru.

ne ubij, ni maĆØem, ni traĆØem!
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Zahvalu i podršku autoru ovog posta dali su: klara
ivoo




Spol: muško
Postovi: 1161
PostanoPostano: pon 13 lis 2008, 17:42
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

klara napisa:
ivoo napisa:
Da, naravno da su to teÅ”ke situacije, ali odgoj se najviÅ”e vrÅ”i preko primjera. Ako je dijete u okolini u kojoj se psuje i u kojoj se za sve to dobija podrÅ”ka kad dijete to uĆØini onda ono tako postaje. ƈesto tako kad djeca nepristojne rijeĆØi izgovaraju okolini je to zabavno i tako se u biti djeca odgajaju u tome duhu.

ma mislila sam hoƦe li to dijete rasti kao katolik, musliman ili neÅ”to treƦe?
da, rast Ʀe ponajprije s cilljem izgradnje moralnog i dobrog ĆØovjeka,
no - otvara se niz sasvim konkretnih, životnih pitanja ...



Ja sam i priĆØao o konkretnoj životnoj situaciji a zaÅ”to to ne želite vidjeti stvarno ne znam. Mislim da teoloÅ”ke rasprave sa trogodiÅ”njim djetetom nemaju nikakvog smisla, djecu treba uĆØiti Ljubavi, a Ljubav se uĆØi primjerom, a ne velikim priĆØama. Ako Ʀe te primijetiti i na ovom forumu koji je katoliĆØki kad su neke teoloÅ”ke rasprave ili neÅ”to u tom smjeru malo se tko javlja u raspravi i uglavnom su to stariji Wink To je normalna situacija i ne treba se tome ĆØuditi. To je život, a u životu ne postoji idealna situacija, joÅ” jednom ponavljam i kod dvoje katolika postoje problemi, to je sasvim normalno, ali Ljubav sve to nadilazi. Možda niste ĆØitali ali ja sam napisao Ma u Ljubavi je najvažnije povjerenje i ako si nekoga izabrao za brak znaĆØi da u njega/nju imaÅ” povjerenja stoga imaÅ” povjerenja i da Ʀe prema zajedniĆØkoj djeci željeti najbolje. On / ona Ʀe tebe poÅ”tovati i prihvatiti tvoju vjeru i neƦe traÅ¾Ć¦iti da od nje odstupaÅ”.

Sad bih trebao postaviti pitanje kako ste vi shvatili ovu reĆØenicu? Jeste li to shvatili kao odustajanje od vjere, od Ljubavi, od Krista? Ali baÅ” zbog toga da se ne bi pitali ja sam kasnije pisao o temeljima i o naÅ”oj vjeri o kojoj nam sam Isus kaže Ʀe onome tko ima joÅ” se nadodati, a onome tko nema i to malo diƦi. U svakom sluĆØaju ako je nekome vjera na slabim temeljima onda Ʀe biti kao onom koji gradi kuƦu na pijesku i takvi Ʀe vjerojatno odustati od vjere i popustiti onome tko to traži od njega, al ako to od njega netko traži onda to nije prava Ljubav, onda je to viÅ”e sebiĆØnost. Naravno da su to teÅ”ke situacije ali ja mislim da Bog nikome ne daje križ koji nije u stanju nositi Wink
klara napisa:

Citat:
Partner koji poÅ”tuje vjeru drugoga partnera koji je rimokatolik Ʀe dozvoliti krÅ”tenje djeteta jer to je bitan element za vjeru. Kad dijete postane punoljetno ono Ʀe dalje naravno samo odluĆØivati i to Å”to je on krÅ”ten ne mora mu biti nikakav problem da on bude npr ateista.

a Ŕto do punoljetnosti?
Ŕto s odlaskom na Misu, Ŕto sa sakramentima?

na sve ovo dalje (ljubav savladava sve prepreke, molitva ĆØini ĆØuda)
- vrlo konkretno je Mara odgovorila reĆØenicom:
Pri tome tražit da Bog ĆØini ĆØuda ne izgleda mi logiĆØno.
Izgleda mi ovako - ja Ʀu ĆØinit Å”to hoƦu, a ti Bože se brini da nevolja ne bude prevelika.

ok, molitva ĆØini ĆØuda,
no zar nam kao praktiĆØnim katolicima treba biti prihvatljivo
da Å”to se tiĆØe vjerskog odgoja, Euharistije i sakramenata
dijete raste kao samoniklo bilje?


mislim da bi trebalo malo skinut ružiĆØaste naoĆØale
i pokuÅ”at sagledat sasvim oĆØekivane, realne, životne probleme
koje nosi jedan takav brak ...

Opet me izgleda niste ĆØitali, mislim da sam spomenuo krÅ”tenje, a u svakom sluĆØaju redovan odlazak na misu je normalna pojava kod katolika koji živi svoju vjeru, a to smo rekli je jedan partner u tome braku. I joÅ” smo rekli da se o tim stvarima razgovara puno prije stupanja u brak. Normalno je da dijete ode sa roditeljem na Svetu misu Wink Primjer puno viÅ”e koristi od pustih priĆØa ili svaĆ°a Wink
Zato mislim da ovdje netko zaista treba skinuti ružiƦaste naoĆØale i pogledati istini u oĆØi. Istina je takva da ne trebamo iƦi gledati neku muslimanku kako to kaže Mare, ja bih rekao da je dovoljno pogledati u katolkinju koja je to na papiru ali ima "svoju" vjeru, Crkva je previÅ”e zaostala itd. Mi živimo u druÅ”tvu gdje živimo sa veƦinom koja objektivno gledano nije katoliĆØka, možda su na papiru katolici ali u praksi ateisti i sad se postavlja to pitanje braka sa nekim "druge" vjere. Ja i dalje tvrdim da je svaka veza posebna i priĆØa za sebe, bez povjerenja i poÅ”tovanja partnera nema Ljubavi. Ljubav nije sebiĆØna i treba biti strpljiv.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
klara




Spol: žensko
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
PostanoPostano: pon 13 lis 2008, 19:40
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

ajme, ivoo, ti ko politiĆØar,
napiŔeŔ tekst od jednog ekrana
a ne odgovoriÅ” ni na jedno konkretno pitanje ...
Wink belji se Laughing Laughing Laughing

ne kužim ĆØemu izbjegavanje
konkretnih odgovora ...
Citat:

Mislim da teoloÅ”ke rasprave sa trogodiÅ”njim djetetom nemaju nikakvog smisla, djecu treba uĆØiti Ljubavi, a Ljubav se uĆØi primjerom, a ne velikim priĆØama.

ajmo ostavit malo priĆØe o ljubavi po strani i pozabavit se konkretnim odgovorima :::
kakve veze imaju teoloŔke rasprave?
pitala sam te (sasvim konkretno):
Ŕto sa sakramentima?

dijete neƦe biti trogodiÅ”njak do punoljetnosti ...

da, napisao si da onaj s kime stupiÅ” u brak
neƦe tražiti da odstupaÅ” od svoje vjere ... i odgoja djeteta u toj vjeri ...

ali, Ŕto ako i druga strana jednako poput tebe drži do svoje vjere???

spomenuo si krŔtenje ...
oooo da, ĆØitali smo ...
navela sam ti citat na kojeg si se jednostavno ogluŔio:
Odredba (BP,121,t1) Pravoslavne Crkve kaže:
"Deca iz meŔovitog braka,
ma brak bio sklopljen i od verskih predstavnika druge veroispovesti, moraju se krstiti u pravoslavnoj veri,
ako je jedan od roditelja pravoslavne vere".


a u isto vrijeme roditelj koji je katolik se obvezuje da Ʀe krstiti i odgajati dijete u katoliĆØkoj vjeri ...


i - kako misliÅ” "izvesti" krÅ”tenje? u ĆØijoj vjeri i u ĆØijoj crkvi?
ili i to prepustiti da dijete odluĆØi kad je punoljetno?

Citat:

Istina je takva da ne trebamo iƦi gledati neku muslimanku kako to kaže Mare, ja bih rekao da je dovoljno pogledati u katolkinju koja je to na papiru ali ima "svoju" vjeru, Crkva je previÅ”e zaostala itd. Mi živimo u druÅ”tvu gdje živimo sa veƦinom koja objektivno gledano nije katoliĆØka, možda su na papiru katolici ali u praksi ateisti i sad se postavlja to pitanje braka sa nekim "druge" vjere.

ajme, ivoo...
pa naravno da raspravljamo o brakovima razliĆØitih vjeroispovijesti
kad je tema upravo o tome ... Rolling Eyes Laughing Laughing Laughing
a zbilja ne znam tko ovdje ne ĆØita pažljivo ... Wink Laughing Laughing Laughing

o ostalome sam napisala na prve dvije stranice
i ne vidim svrhu pisati ponovno o problemima kad je jedan od roditelja
praktiĆØni vjernik a drugi "papirnati" katolik,
jer je to neka sasvim druga tema ...
(a toga smo se priliĆØno dotakli i pisali o tome i na temi o roditeljstvu) Wink


p.s. jes' ti oženjen? imaŔ djecu? Wink

uĆØiniti dobro, a zatim otiƦi bez buke ...
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
ivoo




Spol: muško
Postovi: 1161
PostanoPostano: pon 13 lis 2008, 20:26
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Hm, pa ĆØini mi se da sam ja poĆØeo sa malim postovima a onda je netko drugi pisao velike postove i na to se nadovezao joÅ” netko i onda smeta kad se odgovori jednim sažetim postom, umjesto da se na svaki citat i post posebno odgovaram. Najprije ovo o pravoslavnoj vjeri mi se uĆØinilo kao da si mi stavila kao prilog raspravi a ne kao pitanje, pa sam mislio da nema potrebu posebno se osvrtati kad sam veƦ iznio smisao. Ako ti ne odgovorim u sljedecm postu mi postavi numeriĆØki pitanja koja smatraÅ” neodgovorenim pa Ʀu pokuÅ”ati. PriĆØa papirnati katolik i pravi katolik je isto kao priĆØa pravi katolik pravi musliman. Ja osobno mislim da smo mi bliži po vjeri nekom tko živi pravoslavnu vjeru nego nekom tko je samo papirnati katolik. Ovo je samo moje miÅ”ljenje i ne moraÅ” se složiti sa mnom. Vjera po meni nije samo odlazak u Crkvu, vjera je naĆØin života, zato po meni katolici koji su samo na papiru su isto druge vjere i imamo iste probleme ako ne i viÅ”e. Al ni meni nitko nije odgovorio jel misli da krÅ”tenje nije sakrament? Ako je ne znam zaÅ”to to ne bi rjeÅ”avali kao i kod sitauacije gdje jedan supružnik je samo na papiru katolik.
PitaÅ” Å”to ako druga strana drži do svoje vjere. Pa ne bi ja imao niÅ”ta protiv da dijete ide u Ć°amiju, bio je i papa Wink
A Å”to se krÅ”tenja tiĆØe mislim da naÅ”a vjera kaže da ako je dijete krÅ”teno u pravoslavnoj vjeri viÅ”e mu nije potrebno novo krÅ”tenje. Ispravi me ako grijeÅ”im Wink Osobno mislim da ne treba praviti probleme ondje gdje se oni mogu izbjeƦi. PitaÅ” se kakve teoloÅ”ke rasprave, pa mi sa pravoslavcima smo u biti u razlici samo u nekim teoloÅ”kim pitanjima, ja Ʀu opet ponoviti ne moraÅ” se složiti sa mnom da o tim razlikama nije za raspravu sa trogodiÅ”njim djetetom Wink Kod protestanata su krÅ”tenja veƦinom kad odrastu, dakle tu nema problema Wink sve se to može rijeÅ”iti ako je dvoje ljudi normalno, jer Ljubav sve pobjeĆ°uje Wink
Ne znam jesam li opet previÅ”e napisao, možda sam samo trebao postaviti 2 pitanja. Prvo jeli krÅ”tenje sakrament? I drugo da objasnite onu moju reĆØenicu koja je podebljana u proÅ”lom mom postu.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
klara




Spol: žensko
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
PostanoPostano: pon 13 lis 2008, 21:14
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

heh, trogodiŔnja djeca ...
pa nisu do punoljetnosti trogodiŔnjaci ...
Å”to s Prvom Svetom PriĆØeÅ”Ć¦u? Å”to s Potvrdom?
da ne nabrajam dalje ...

i zakaj mi govoriÅ” "vi"? Shocked Shocked Shocked Rolling Eyes Laughing

gle, Bog nam je svima dao slobodnu volju ...
i na svakom je da odluĆØi kako Ʀe živjeti i s kime Ʀe se vjenĆØati ...

ono Å”to pokuÅ”avam je ukazati da brak izmeĆ°u pripadnika razliĆØitih vjeroispovjesti
donosi niz dodatnih problema, popriliĆØno velikih problema,
u znatno veƦoj mjeri i znatno veƦih no brak praktiĆØnog i "papirnatog" katolika ...
ne dokazati, veƦ ukazati ... primjeƦujeÅ” razliku?

dovoljno toga smo napisali,
nas dvoje se možemo prepucavat unedogled ustrajuƦi svatko na svojem,
a od toga nema baÅ” neke velike koristi ...

Citat:
PitaÅ” Å”to ako druga strana drži do svoje vjere. Pa ne bi ja imao niÅ”ta protiv da dijete ide u Ć°amiju, bio je i papa

i klanja se Alahu? slavi Ramazan, Bajram?

a ĆØuj, klincu super - dobit Ʀe viÅ”e poklona ... Rolling Eyes


a ova usporedba s Papom je totalno promaŔena
Å”to se ove teme tiĆØe ...

uĆØiniti dobro, a zatim otiƦi bez buke ...
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
ivoo




Spol: muško
Postovi: 1161
PostanoPostano: uto 14 lis 2008, 17:15
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pa nisu do punoljetnosti trogodiÅ”nja djeca, al uzmimo onda osamnaestogodiÅ”njake i mlaĆ°e, koji su katolici i koji piÅ”u na ovom forumu, ne ĆØini mi se da puno piÅ”u na teoloÅ”kim temama i da bi raspravljali o recimo razlikama izmeĆ°u nas i pravoslavaca. A Å”to se svete PriĆØesti tiĆØe mislim da sam veƦ na to odgovorio u proÅ”lom postu, to je isto kao i kod onoga tko je u braku sa katolikom na papiru. ZaÅ”to tražiti probleme ondje gdje se oni objektivno mogu izbjeƦi. KrÅ”tenje je najbitniji sakrament, a onda za priĆØest Ʀe djeca i sama htjeti kada vide primjer svojih roditelja. Å to se tiĆØe Potvrde, ja mislim da ni kod onih koji su katolici oba roditelja ovakav naĆØin nije u redu. Ovo se svelo samo na dobar ruĆØak ili veĆØeru, slikavanje i darove kumove i sliĆØno. Ljudi to odrade u jednom razredu i onda zavrÅ”e sa Crkvom do vjenĆØanja. To im ispada obveza. I onda se zaista ljute ako se naĆ°e neki sveƦenik koji možda traži da imaju i Å”kolski vjeronauk i vjeronauk u Crkvi ako žele na krizmu. To joÅ” i nekako al onda joÅ” i da moraju u nedjelju na misu dan kad je kao stvoren za odmor jer ostale dane su u Å”koli i stalno neke obveze. Hm, mislim da bi za to trebali ljudi da se prijavljuju kada osjete da to žele pa se pripreme, a ne odrediti u tom i tom razredu. Al dobro ovo je stvarno neka druga tema al povukla si me za jezik ne videƦi osnovni problem. Problem je u obitelji, ali ako jedan roditelj živi vjeru a drugi poÅ”tuje njegovu vjeru to je veliki korak da dijete kada odraste zaista i bude ƈovjek Wink A i svako dijete je znatiželjno pa postavlja stotinu puta pitanje zaÅ”to za svake sitnice pa Ʀe tako i ĆØovjek koji živi svoju vjeru biti upitan od djeteta i on Ʀe mu odgovoriti.
A Å”to se ove naÅ”e komunikacije tiĆØe ĆØini mi se da sam ti u proÅ”lom postu pisao na ti ( mogu pisati kako god želiÅ”) a to Å”to si možda uhvatila vi se odnosilo na to Å”to sam veƦ spomenuop da ste pisali i ti i Mara a ti se se pozvala na Marin post kad si me Ć°onom napala zbog iznoÅ”enja vlastitog miÅ”ljenja ( dakle ne radi se o dokazivanju veƦ kako si ti rekla ukazivanju) Ja sam odavno napisao da svatko može imati svoje miÅ”ljenje a ti evo tek u zadnjem postu. I zbog toga Å”to ste bile dvije, dakle ti i Mara, da svakoj ne odgovaram posebno odgovorio sam jednim postom. A ako ste dvije onda je to množina, a ako je množina onda piÅ”em vi Wink
Mara je spomenula muslimanku, a ja tebi kažem da je jedan Bog, zvali ga Alah ili Jahve i nimalo mi ne bi smetalo klanjanje Bogu, a to Å”to netko slavi Ramazan i Bajram ja mislim da nije manje vrijedan ĆØovjek od mene.

PS. Ovo je opet samo moje miŔljenje sa kojim se ne moraŔ slagati, isto kao Ŕto ne moraŔ odgovoriti na ona pitanja koja sam postavio
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
klara




Spol: žensko
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
PostanoPostano: uto 14 lis 2008, 19:28
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

a zbilja mi je najdraže kad ljudima ni cijela hrpa smajliƦa
pored reĆØenice ne ukazuje da je neÅ”to napisano kao Å”ala ... Confused


ivoo napisa:
kad si me Ć°onom napala zbog iznoÅ”enja vlastitog miÅ”ljenja

da, moja opƦepoznata karakteristika na ovom forumu
i crta moje osobnosti je
da džonom idem na ljude ...
talambasam neutemeljno i kontra Nauka
i ne dozvoljavam im pravo na vlastito miŔljenje ...

Citat:

a ja tebi kažem da je jedan Bog, zvali ga Alah ili Jahve

no comment ...
za potpunu ispravnost fali joÅ” samo spika o univerzalnoj energiji i ljubavi
koja struji svima naÅ”im ĆØakrama ...

mir i dobro ...

uĆØiniti dobro, a zatim otiƦi bez buke ...
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
klara




Spol: žensko
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
PostanoPostano: uto 14 lis 2008, 21:11
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

ako nekoga ipak zanima Ŕto o svemu ovome vele Nauk, Kanon,
evo:


MjeŔovita ženidba

Izraz "mjeÅ”ovita ženidba" opƦenito se odnosi na brak izmeĆ°u katolika i nekatolika. ToĆØnije, prema crkvenim kanonima, mjeÅ”ovita ženidba je brak izmeĆ°u katolika i drugih krÅ”Ć¦ana, tj. onih koji su krÅ”teni kao ĆØlanovi Crkve koja nije u punom zajedniÅ”tvu s KatoliĆØkom Crkvom, npr. s protestantima ili pravoslavnima.

O ženidbi izmeĆ°u katolika i nekrÅ”Ć¦ana, npr., osoba židovske, muslimanske ili hinduske vjere, ili nevjernika, govori se kao o ā€œnejednakosti bogoÅ”tovljaā€, disparatus cultus, podrazumijevajuƦi veƦu i dublju vjersku razliku.

Od najranijih vremena Crkva je odvraƦala od mjeÅ”ovite ženidbe. Crkve Sabori u 3. i 4. st. zabranjivali su ženidbu sa Židovima ili hereticima.
Nakon protestantske reformacije mjeÅ”ovite ženidbe postale su sve veƦi problem zbog njihove rasprostranjenosti u vjerski mijeÅ”anim podruĆØjima. Crkva je reagirala vrlo strogim zabranama. MeĆ°utim Crkvena disciplina omoguƦavala je izuzetke, a postupno su, u vjerski pluralistiĆØkim zemljama, izuzetci postajali svakidaÅ”nja pojava.

Razlozi za negativno stajaliÅ”te Crkve prema mjeÅ”ovitim ženidbama jesu opasnosti koje su predviĆ°ale za vjeru katoliĆØke stranke i djecu iz te ženidbe, kao i poteÅ”koƦe koje su braĆØnom partnerstvu postavljale razliĆØite vjerske i moralne vrijednosti dviju tradicija. Drugim rijeĆØima, jedan partner mogao bi se obratiti na vjeru drugoga ili postati vjerski ravnoduÅ”an ili bi moglo doƦi do sukoba oko pitanja pohaĆ°anja crkve, obiteljske molitve, vjerskog odgoja djece, pobaĆØaja, kontrole raĆ°anja ili rastave.

Crkva nastavlja obeshrabrivati mjeÅ”ovite ženidbe iz istog razloga, ali u praksi rutinski dozvoljava svojim ĆØlanovima da stupe u brak s ĆØlanovima drugih Crkava ili vjerskih tradicija. Crkveni disciplinski kanoni zabranjuju mjeÅ”ovite ženidbe (kan. 1086. i kan. 1124), ali mjesni biskup ovlaÅ”ten je dati dozvolu za mjeÅ”ovitu ženidbu ili oprost od zapreke nejednakosti kulta, pod uvjetom da postoji opravdan i razuman razlog za to i s pretpostavkom da su ispunjeni slijedeƦi uvijeti:

1. da katoliĆØka strana izjavi da Ʀe otkloniti opasnost otpada od vjere i da Ʀe uĆØiniti sve Å”to je u njezinoj moƦi da ĆØitav porod bude krÅ”ten i odgojen u KatoliĆØkoj Crkvi
2. da je druga stranka obavjeÅ”tena o ovim obeƦanjima katoliĆØke strane i da je svjesna obeƦanja i obveza katoliĆØke stranke
3. da su obje stranke puĆØene o bitnim ciljevima i svojstvima ženidbe i da ih ni jedna stranka ne iskljuĆØuje;

Ciljevi braka znaĆØe da je ženidbena zajednica ĆØitavog života usmjerena prema dobru supružnika kao i raĆ°anju i odgoju djece (kan. 1055).
Svojstva su jedinstvenost i nerazrjeŔivost, tj. Vjernost i stalnost (kan.1125, kan.1055 i kan.1056).

TehniĆØki, iako je postupak isti, radnja koju biskup poduzima razliĆØita je ovisno o tome je li buduƦi braĆØni partner katolika krÅ”ten ili je nekrÅ”tena osoba. U prvom sluĆØaju biskup jednostavno dozvoljava ženidbu koja je zabranjena, dok u drugom sluĆØaju on daje oprost od zapreke nejednakosti kulta. Razlika se temelji na crkvenom shvaƦanju je opasnost veƦa i moguƦi problemi ozbiljniji u ženidbi izmeĆ°u katolika i nekrÅ”Ć¦ana.

Stav Crkve i praksa u pogledu mjeŔovite ženidbe, iako joŔ uvijek negativni, ublaženi su nakon II. Vatikanskog koncila. Na njemu Crkva je formalno priznala duhovnu vrijednost drugih Crkava i vjera, a to je dovelo do promjene odredaba glede mjeŔovite ženidbe. Stalno nastojanje
Crkve na ekumenskom pomirenju bez sumnje Ʀe u buduƦnosti prouzrokovati daljnje promjene u njezinoj disciplini za mjeÅ”ovitu ženidbu.

uĆØiniti dobro, a zatim otiƦi bez buke ...
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
klara




Spol: žensko
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
PostanoPostano: uto 14 lis 2008, 21:14
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

MjeÅ”ovite ženidbe i razliĆØitost vjere
(KKC)

1633 U mnogim je zemljama dosta ĆØesto sklapanje mjeÅ”ovitih ženidbi (izmeĆ°u katolika i krÅ”tenog nekatolika). Takva ženidba traži osobitu pozornost i supružnika i duÅ”obrižnika. SluĆØaj pak ženidbe s razliĆØitim u vjeri (izmeĆ°u katolika i nekrÅ”tenog) iziskuje joÅ” veƦu opreznost.

1634 RazliĆØita vjeroispovijest supružnika ne predstavlja nesavladivu zapreku za ženidbu, ukoliko im uspije povezati Å”to je svako od njih primilo u vlastitoj zajednici, i jedno od drugoga nauĆØiti na koji naĆØin svako od njih živi svoju vjernost Kristu. Ali ipak ne treba omalovažiti teÅ”koƦe mjeÅ”ovitih ženidbi. One proizlaze iz ĆØinjenice da podjela meĆ°u krÅ”Ć¦anima jos nije prevladana. Supruzi se izlažu opasnosti da drama krÅ”Ć¦anske nesloge odjekne i unutar njihova doma. RazliĆØitost vjere može te teskoƦe samo poveƦati. Vjerska razmimoilaženja, drugaĆØije poimanje ženidbe i drugaĆØije religijsko miÅ”ljenje i osjeƦaj mogu biti izvorom braĆØnih napetosti, osobito glede odgoja djece. Tada se može javiti i napast: vjerska ravnoduÅ”nost.

1635 Prema važeƦem pravu latinske Crkve, za dopuÅ”tenost mjeÅ”ovite ženidbe traži se izriĆØito dopuÅ”tenje crkvene vlasti.[142] U sluĆØaju razliĆØitosti vjere za valjanost ženidbe traži se izriĆØit oprost od zapreke.[143] To dopuÅ”tenje i taj oprost pretpostavljaju da obje strane poznaju i ne iskljuĆØuju bitne svrhe i svojstva ženidbe kao i obveze koje preuzima katoliĆØka stranka glede krÅ”tenja i odgoja djece u KatoliĆØkoj Crkvi.[144]

1636 U mnogim krajevima, zahvaljujuƦi ekumenskom dijalogu, zainteresirane krÅ”Ć¦anske zajednice mogle su organizirati zajedniĆØku pastvu za mjeÅ”ovite ženidbe. ZadaƦa joj je pomagati dotiĆØnim parovima da bi mogli svoje osebujno stanje živjeti u svjetlu vjere. Treba im takoĆ°er pomagati svladavati napetosti izmeĆ°u obveza Å”to ih supružnici imaju jedno prema drugome i prema svojim crkvenim zajednicama. Treba takoĆ°er poticati razvoj onoga Å”to im je u vjeri zajedniĆØko i poÅ”tovanje onoga u ĆØemu se razlikuju.

1637 U brakovima s razliĆØitoÅ”Ć¦u vjere katoliĆØki supružnik ima naroĆØit zadatak. Doista "muž nevjernik posveƦen je ženom i žena nevjernica posveƦena je bratom" (1 Kor 7,14). Velika je radost za krÅ”Ć¦anskog supružnika i za Crkvu ako to "posveƦivanje" dovede do slobodnog obraƦenja drugog supružnika na krÅ”Ć¦ansku vjeru.[145] Iskrena braĆØna ljubav, ponizno i strpljivo življenje obiteljskih kreposti i ustrajna molitva mogu supružnika koji nije vjernik pripremiti za primanje milosti obraƦenja.

uĆØiniti dobro, a zatim otiƦi bez buke ...
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
klara




Spol: žensko
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
PostanoPostano: sri 15 lis 2008, 7:44
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

radi lakÅ”eg praƦenja - joÅ” jednom Å”to veli kanonsko pravo:

Crkveni disciplinski kanoni zabranjuju mjeÅ”ovite ženidbe (kan. 1086. i kan. 1124), ali mjesni biskup ovlaÅ”ten je dati dozvolu za mjeÅ”ovitu ženidbu ili oprost od zapreke nejednakosti kulta, pod uvjetom da postoji opravdan i razuman razlog za to i s pretpostavkom da su ispunjeni slijedeƦi uvijeti:

1. da katoliĆØka strana izjavi da Ʀe otkloniti opasnost otpada od vjere i da Ʀe uĆØiniti sve Å”to je u njezinoj moƦi da ĆØitav porod bude krÅ”ten i odgojen u KatoliĆØkoj Crkvi
2. da je druga stranka obavjeÅ”tena o ovim obeƦanjima katoliĆØke strane i da je svjesna obeƦanja i obveza katoliĆØke stranke
3. da su obje stranke puĆØene o bitnim ciljevima i svojstvima ženidbe i da ih ni jedna stranka ne iskljuĆØuje;



Glede tih uvjeta, kad su u pitanju mjeÅ”ovite ženidbe, Ā§ 115 BraĆØnih pravila Srpske pravoslavne crkve odreĆ°uje:

Brak izmeĆ°u pravoslavnog lica i lica druge veroispovesti može
se sklopiti samo pod ovim uslovima:

1) lice druge veroispovesti mora pre stupanja u brak potpisati pismenu izjavu pred nadležnim parohom pravoslavnog lica, u prisutnosti dva svedoka, da neƦe svog buduƦeg braĆØnog druga pravoslavne vere odvraƦati od pravoslavnog ispovedanje vere, ni pokuÅ”avati da ga ma kojim naĆØinom navede da preĆ°e u drugu veru; da neƦe smetati pravoslavnom licu u vrÅ”enju njegovih dužnosti i ĆØuvanju pravoslavnih obreda i obiĆØaja;
2) lice druge veroispovesti mora se pred nadležnim parohom i dva svedoka, pismenom izjavom, naroĆØito obavezati da Ʀe svoju decu iz toga braka krÅ”tavati i vaspitavati u pravoslavnoj veri;
3) pravoslavno lice, koje želi stupiti u brak s licem druge veroispovesti, ima pred nadležnim parohom sveĆØano obeƦati da Ʀe stalno, lepim naĆØinom, nastojati da svoga buduƦeg druga privoli pravoslavnoj veri.
4) Brak pravoslavnog lica sa licem druge veroispovesti mora se sklopiti u pravoslavnom hramu, od pravoslavnog sveŔtenika i po pravoslavnom obredu

uĆØiniti dobro, a zatim otiƦi bez buke ...
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
klara




Spol: žensko
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
PostanoPostano: sri 15 lis 2008, 7:56
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

joÅ” malo iz Crkvenog prava, BraĆØnih pravila Srpske pravoslavne Crkve:

MjeŔovita ženidba, u skladu s propisima kanonskoga prava
SPC-a, naĆØelno može biti sklopljena i u nekoj drugoj krÅ”Ć¦anskoj
zajednici.

MeĆ°utim:
ā€œAko je meÅ”oviti brak, u kojem je jedno lice pravoslavno, sklopljen od predstavnika druge veroispovesti, a drugo lice neƦe da preĆ°e u pravoslavnu veru, ima se takav meÅ”oviti brak, po traženju pravoslavnog braĆØnog lica, njegova zastupnika po zakonu ili po službenoj dužnosti, poniÅ”titi zbog braĆØne smetnje iz Ā§ 13 t. 8ā€ (Ā§ 123, st. 1).

A ta smetnja je, samo da podsjetim, upravo mixta religio. Odnosno, u pretpostavci npr. da je neka mjeÅ”ovita ženidba izmeĆ°u katoliĆØke i pravoslavne osobe sklopljena u KatoliĆØkoj crkvi, pa nakon toga katoliĆØka stranka neƦe da prijeĆ°e na pravoslavlje, samim time ona pruža kanonski razlog svome pravoslavnom partneru da pred nadležnim crkvenim sudom SPC-a njihova ženidba bude poniÅ”tena, uz napomenu da bi takva odluka vrijedila samo za pravoslavnu stranku.

No, ako nepravoslavna osoba, ĆØiji je brak poniÅ”ten zbog razloga koji predviĆ°a upravo spomenuti propis (Ā§ 123, st. 1), kasnije prijeĆ°e na pravoslavnu vjeru i sporazumno sa svojim braĆØnim drugom odluĆØi ponovno uspostaviti braĆØnu vezu, ā€œizvrÅ”iƦe se meĆ°u ovim licima novo sklapanje braka,ā€ po opƦim propisima za sklapanje ženidbe u Pravoslavnoj crkvi (Ā§ 123, st. 2)

uĆØiniti dobro, a zatim otiƦi bez buke ...
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
ivoo




Spol: muško
Postovi: 1161
PostanoPostano: sri 15 lis 2008, 17:02
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Jel ovo sve Ŕala?
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
klara




Spol: žensko
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
PostanoPostano: sri 15 lis 2008, 18:42
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

ivoo napisa:
Jel ovo sve Ŕala?


Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Confused

ne, nije ...
nema smajliƦa u prethodnim postovima,
znaĆØi da je za ozbiljno ... Cool

uĆØiniti dobro, a zatim otiƦi bez buke ...
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
ivoo




Spol: muško
Postovi: 1161
PostanoPostano: sri 15 lis 2008, 20:59
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Aha, doooobroooo Wink
tako da znam Wink
Al i dalje nisam dobio odgovore na konkretna pitanja al nema veze.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
klara




Spol: žensko
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
PostanoPostano: sri 15 lis 2008, 21:02
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

dragi ivoo,
odgovori na tvoja pitanja
su ti u svim ovim postovima ...


zaista ne znam na koji naĆØin bi ti se joÅ” moglo objasniti ...

uĆØiniti dobro, a zatim otiƦi bez buke ...
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
Zahvalu i podršku autoru ovog posta dali su: Žan
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: čet 16 lis 2008, 17:53
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Ivoo, moja preporuka je da izaĆ°eÅ” iz fikcija u stvarni život - ovako se ne može kvalificirano raspravljati. Ipak, jedno moram po savjesti reƦi: ako ti smatraÅ” da je svejedno je li dijete kleĆØi pred živim Kristom ili klanja namaz, doista se upitaj za svoje katoliĆØke stavove.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Prethodni postovi:    
Prethodna tema Prethodna tema
Započni novu temuOdgovori na temu

Izaberi forum:   

Ne možeš otvarati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš urešivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš glasovati u anketama.

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group