HBK forum
Pravilnik FAQ FAQ Pretražnik Pretražnik Članstvo Članstvo Profil Profil Privatne poruke Privatne poruke Registracija Registracija Login Login
Sada je: sub 21 ruj 2019, 9:33. Pogledaj neodgovorene postove
Starozavjetni i Novozavjetni Bog
Započni novu temuOdgovori na temu
Prethodna tema Sljedeęa tema
Autor Poruka
Chico




Spol: muško
Postovi: 590
Lokacija: Tchechenia
PostanoPostano: sri 10 svi 2006, 22:38
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

mislio sam na strogi aspekt u nz

uvijek dobro dojdu nova saznanja

iz iskustva mogu reči da ova razlika izmegju staro i novozavjetnog boga najviÅ”e buni neke ljude(možemo reći da su ateisti iako su krÅ”teni),imam ih na poslu par takvih.

imate li kakav prijedlog kak da im to najlakŔe objasnim,dobri ljudi a zaglibili u ateizmu

tvoj prijatelj je odgovor na sve tvoje molitve
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: čet 11 svi 2006, 6:18
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Isus sam kaže da nije doÅ”ao ukinuti nego dopuniti Zakon. Punina zakona jest ljubav, ali do nje postoji put. Od prvog poziva Abrahamu do Isusove zapovijedi ljubavi Bog vodi ljude prema sve veƦoj punini. Da bi se razumjelo treba poznavati taj hod. Ne znam kako objasniti ĆØovjeku da je recimo knjiga postanka pisana kao pjesniĆØko djelo i nosi poruku a ne injenice, a on inzistira na tome da svijet nije stvoren u 7 dana. Takvih stvari ima more.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Chico




Spol: muško
Postovi: 590
Lokacija: Tchechenia
PostanoPostano: čet 11 svi 2006, 11:20
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Mara napisa:
Isus sam kaže da nije doÅ”ao ukinuti nego dopuniti Zakon. Punina zakona jest ljubav, ali do nje postoji put. Od prvog poziva Abrahamu do Isusove zapovijedi ljubavi Bog vodi ljude prema sve veƦoj punini. Da bi se razumjelo treba poznavati taj hod. Ne znam kako objasniti ĆØovjeku da je recimo knjiga postanka pisana kao pjesniĆØko djelo i nosi poruku a ne injenice, a on inzistira na tome da svijet nije stvoren u 7 dana. Takvih stvari ima more.


upravo tako,to je jako teÅ”ko a ja bih baÅ” volio,kad god pričamo o tak nečem on me poklopi nekim novim primjerom di ja ne znam objesniti zaÅ”to

tvoj prijatelj je odgovor na sve tvoje molitve
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
klara




Spol: žensko
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
PostanoPostano: sub 17 lip 2006, 12:20
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

veƦ sam negdje napisala da Oca ne doživljavam kao nekog strogog,
tko jedva ĆØeka da me kazni i opali mi packu ...
a takim ga doživljavam u Starom Zavjetu,
no vjerojatno zbog nedovoljnog poznavanja materije SZ ...

nekako je u ovom tekstu najbolje izreĆØeno
moje poimanje "novozavjetnog Boga" :


Moj Bog je bliz. On živi uz ĆØovjeka i svu njegovu ljudskost dijeli s njime.
Ne nameƦe se i ne uskraƦuje nikada. Jer njega se sve tiĆØe.
Njegova prisutnost u svemu se zrcali, iz svega diŔe.

Moj Bog je skroman, ali se ne zadovoljava bilo ĆØime.
On od svakoga ĆØovjeka iÅ”ĆØekuje njegov jasan životni odgovor -njegov "da" ili "ne".
I ne požuruje ga u tome.
ƈitav život je vrijeme koje mu je darovao da se odluĆØi.
ƈitav život otkriva mu pravi odgovor.

Moj Bog pati. Pati dok ĆØovjek ĆØovjeku, dok njegovo ljubljeno dijete
njegovom ljubljenom djetetu zadaje silne boli.
I nema nijedne rane koju njegovo biƦe nije iskusilo.

Moj Bog nije sitniĆØav i ne spominje se svakog ĆØovjekovog posrtanja,
premda nijedno ne izmiĆØe njegovoj pozornosti.
Ali uoĆØava svaki i najneznatniji znak dobrote, i najblijeĆ°u dobru misao,
najtiÅ”u dobru rijeĆØ i najskriveniji ĆØin dobrote.

Moj Bog voli raznolikost i nikada se ne ponavlja.
U njegovim oĆØima svatko je jedinstven. U svaki ĆØin utisnut je biljeg osobnosti.
On svakoga osobno i s ljubavlju susreƦe.
Razlikuje i kap od kapi, i svakoj se raduje,
i raduje se Ŕto sve zajedno umiju biti more
i prelijevati se preko njegova srca.

Moj Bog ĆØesto ostane zapanjen dok promatra kako ĆØovjek,
nerijetko i ne znajuƦi, nanosi patnju drugom biƦu,
i ostane zadivljen dok gleda koliko ĆØovjek može podnijeti,
koliko plemenitosti iskazati.

Moj Bog je vedar.
Njegovo je lice vazda ozareno i obasjava sav ĆØovjekov život.
Ni u tmurnim danima ni u natmurenim srcima njegova vedrina ne blijedi
veƦ svakome strpljivo pripravlja novi dan,
u svakome neumorno budi novoga ĆØovjeka.

Moj Bog je pun suƦuti i trudi se da ĆØovjeka ne optereti preko mjere njegovih snaga.
A kada život ĆØovjeka lomi, on potresen koraĆØa uz njega
i niŔta ga od njega ne može odijeliti.
Ni po ĆØemu se od njega ne umije razlikovati.

Moj Bog vjeruje da ĆØovjek može iskusiti sreƦu i u zahtjevnostima života,
i unatoĆØ silnim nepravdama, i u najbremenitijim odgovornostima,
i da može radostan i s mirom i u smrt poƦi.

Premda ga naizgled ne dotiĆØem, živim, koraĆØam, o njega oslonjena.

I ma kojim putovima iÅ”la, uvijek koraĆØam njegovim dlanom. Slutim:
njegovo srce neƦe se smiriti sve dok i sama ne postanem dio njegova dlana.

uĆØiniti dobro, a zatim otiƦi bez buke ...
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: sub 17 lip 2006, 13:57
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Ne znam kako to, ali nikada nisam u Jahvi (tako mu je ime u SZ-u) vidjela nekog strogog, okrutnog suca, dapaĆØe... ĆØitam Izaiju i uživam. Taj je dio posveƦen Izraelu i sve je usmjereno upravo ostvarivanju saveza izmeĆ°u Boga i Izraela. Pa koliko nježnosti ima Bog za svoj narod, ali jasno da narod mora nositi posljedice svog izbora. Tko pije iz životinjskog pojila umjesto s izvora ne može oĆØekivati bistru vodu. Bog je beskrajno nježan, ali neƦe ĆØovjeku oduzeti pravo da odabire i ĆØini zlo, poÅ”tuje sve njegove izbore.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
9.81




Spol: neodrešen
Postovi: 82
PostanoPostano: sri 10 ožu 2010, 17:22
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Mara napisa:
Ne znam kako to, ali nikada nisam u Jahvi (tako mu je ime u SZ-u) vidjela nekog strogog, okrutnog suca, dapaĆØe... ĆØitam Izaiju i uživam. Taj je dio posveƦen Izraelu i sve je usmjereno upravo ostvarivanju saveza izmeĆ°u Boga i Izraela. Pa koliko nježnosti ima Bog za svoj narod, ali jasno da narod mora nositi posljedice svog izbora. Tko pije iz životinjskog pojila umjesto s izvora ne može oĆØekivati bistru vodu. Bog je beskrajno nježan, ali neƦe ĆØovjeku oduzeti pravo da odabire i ĆØini zlo, poÅ”tuje sve njegove izbore.


Vjerojatno imaÅ” posebnu milost ali, kako vidiÅ”, postoje mnogi ljudi koji su priliĆØno zbunjeni slikom Boga u SZ, neznam meni je taj prikaz oduvijek težak i problematiĆØan, teÅ”ko da mogu stvorenje koje uniÅ”tava cijele narode (Potop, Sodoma, Gomora, Kananci,...) doživljavati oĆØinski u obliku milosrdna topla i nježna oca koji nas neizmjerno voli.


Neznam, ovo Ʀe zvuĆØati paradoksalno al', ĆØini mi se da se moja duhovnost poĆØela rasipati negdje od vremena kada sam na vjeronauku uĆØio o dogaĆ°ajima iz SZ, izgleda da je razlog za to moje duhovno osiromaÅ”enje upravo ležao u neskladu izmeĆ°u te dvije posve razliĆØite slike Boga, zbog koje viÅ”e nisam osjeƦao veliku bliskost sa Bogom kakvu osjeƦa malo dijete prije nego li krene na vjeronauk.

Meni se ĆØini posve logiĆØnom ĆØinjenica da teÅ”ko možemo svim srcem ljubiti osobu, stvorenje koje je toliko nasilno, strogo, osvetoljubivo, koje i najmanji prijestup kažnjava smrƦu i sl.

ƈini mi se da bi se na sate vjeronauka obavezno moralo uvesti i tumaĆØenje Biblije, pogotovo Starog zavjeta, jer djeca (a kako vidimo ni odrasli) nisu u stanju razumjeti neke zaista neshvatljive dogaĆ°aje Biblije, jer u suprotnom ispada da vjeronauk može biti ĆØak i Å”tetan.
Recimo, sliĆØni problemi postoje i po pitanju ''Postanka'' koji ljudi razliĆØito tumaĆØe, od kreacionistiĆØkog pa sve do evolucijskog pristupa i tu dolazi do velikih razmimoilaženja, dilema ali, i Å”tetnih utjecaja na duhovnost.

Možda Ʀe zvuĆØati pretenciozno, al' ĆØovjek 21. st. jednostavno ne može napamet uĆØiti Bibliju bez razumijevanja, umjesto uĆØenja napamet, morao bi biti naglasak na razumijevanju.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
angelous




Spol: muško
Postovi: 624
Lokacija: Sisak....najĆØeÅ”Ć¦e jahaliÅ”te...
PostanoPostano: sri 10 ožu 2010, 18:19
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Citat:
Evo, posipam se pepelom i ispriĆØavam. Ah, smotale su me godine i ĆØinjenica da sam ja te stvari uĆØila u vrijeme dok sam iÅ”la u gimnaziju. Ma sam zaboravila da je od tada proÅ”lo sto godina i da je to bilo vrijeme kada smo u Crkvi puno uĆØili o sadržajima vjere, osobito smo se trudili upoznati Bibliju sa svih strana.
Dakle, najkraƦe Å”to znam. Biblija je Bogom nadahnuta tako da je Bog inspirirao pisaca koji je to izrekao vremenom i naĆØinom kako je to znao. Dobar dio tekstova nema jednog autora nego je to predaja koja je tek puno kasnije zapisana. Premda se iz nekih dijelova Starog zavjeta dade iÅ”ĆØitati puno povijesnih podataka, dio je spisa nemoguƦe povijesno utemeljiti. Osobito se to odnosi na Knjigu postanka koja sv anosi odreĆ°ene poruke, ali ne pretendira na povijesnost premda arheologija dokazuje da i ona sadrži puno povijesnih podataka. Cijeli SZ je povijest ljubavi izmeĆ°u Boga i njegova naroda. Taj narod prihvaƦa Božju ljubav, ali je sam ĆØesto nevjeran, luta, vraƦa se. Pisci zato izvjeÅ”tavaju o Bogu koji tako ljubi da je brižniji od majke, ali istovremeno hoƦe Izraela ne kao robota, nego kao partnera koji se svojevoljno odluĆØuje za Boga. ƈitajuƦi sve dogaĆ°aje zapisane u SZ-u ovo treba imati na umu. Mi se susreƦemo sa semitskim naĆØinom pisanja, a tu je mnogo važnije zaÅ”to nego Å”to. Sveti Ʀe pisac neÅ”to napisati tako da se prije svega istakne poruka, a da li je baÅ” svaki dogaĆ°aj toĆØno zapisan, nije posve važno.
Npr. zna se da je na mjestu gdje su Židovi preÅ”li Crveno more velika oscilacija plime i oseke. Mi ĆØitamo o bedemima valova, a je li se možda more povuklo zbog oseke? No, to nije važno, pisac želi naglasiti da je osloboĆ°enje djelo Božje ljubavi. Ako je iznoseƦi tu istinu, radnju malo i dramatizirao to je posve u skladu s mentalitetom i naĆØinom izražavanja Semita.
Toga ima puno i zato bi valjalo doista proĆØitati uvode koji postoje u svakoj Bibliji. Ima toga i u Novom zavjet, ali manje. Ipak je tu veliki utjecaj grĆØkog mentaliteta, uostalom na grĆØkom je inapisan.
Uff, valjda nisam previÅ”e zadavila. Ako Å”to treba pitajte da ne moram pisati romane koje je teÅ”ko ĆØitati.


ovaj dio teme meni je pomogao da shvatim zaÅ”to je Otac u SZ prikazan na takav naĆØin Wink

''I vidjeh: nebo otvoreno- i gle,konj bijelac, a na nj sjeo On, zvani Vjerni i Istiniti, a sudi i vojuje po pravdi... ...prate ga na bijelcima Vojske nebeske, odjevene u lan tanan, bijel i ĆØist.''

Otk 19, 11,14
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web straniceMSNM [Vrh]
Zahvalu i podršku autoru ovog posta dali su: 9.81
Prethodni postovi:    
Prethodna tema Prethodna tema
Započni novu temuOdgovori na temu

Izaberi forum:   

Ne možeš otvarati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš urešivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš glasovati u anketama.

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group