HBK forum
Pravilnik FAQ FAQ Pretranik Pretranik lanstvo lanstvo Profil Profil Privatne poruke Privatne poruke Registracija Registracija Login Login
Sada je: ned 15 pro 2019, 19:34. Pogledaj neodgovorene postove
Dal' praktièni vjernici moraju biti konzervativci?
Zaponi novu temuOdgovori na temu
Prethodna tema Sljedea tema
Pitanje : Dal' praktièni vjernici moraju biti konzervativci?

1. Da, ili jeste Katolik ili niste, Katolici su konzervativci jer to je jedini svjetonazor prihvatljiv pravom vjerniku i Katolièkoj crkvi, 
33%
 33%  [ 2 ]
2. Veæinom Da, jer Katolièka vjera uglavnom nije uskladiva sa nijednim drugim svjetonazorom od konzervativno-desnog, 
0%
 0%  [ 0 ]
3. Ne moraju, biti Katolik ne znaèi biti i ogranièen i nefleksibilan èovjek, moguæe je istovremeno biti konzervativan po pitanju bitnih crkvenih uèenja, i po svemu drugome biti progresivan i pripadati bilo kojoj subkulturi, 
66%
 66%  [ 4 ]

Ukupno glasova : 6

Autor Poruka
9.81




Spol: neodreen
Postovi: 82
PostanoPostano: sri 24 ou 2010, 18:40
PostNaslov : Dal' praktièni vjernici moraju biti konzervativci?
Citiraj i odgovori

Buduæi sam pripadnik tzv. urbane kulture, dakle kulture koja je usmjerena na gradsku kulturu, progresivnost, otvorenost i slobodu, pitam se kolike su svjetonazorska sloboda i fleksibilnost jednog praktiènog katolika, dal' je pripadnost Katolièkoj crkvi onaj bitni èimbenik koji sve nas stavlja u vrlo usku kategoriju bez mnogo fleksibilnosti?

Naime, nije odveè jasno, dal' praktièni vjernik, može istovremeno biti i pripadnik razlièitih politièkih opcija, subkultura, društava.

Dal' recimo praktièki katolici mogu istovremeno biti i Punkeri, Rockeri, Alternativci (alternativna rock glazba), Metelci, Reperi, ljevièari, liberali, itd?

Jel' konzervativno-desna opcija, jedina opcija prihvatljiva Katolièanstvu, ili je moguæe biti taman toliko konzervativan po bitnim pitanjima crkve a u svemu drugome biti moderan i progresivan?

Jel' pripadnost Katolièanstvu sinonim za NEmodernost i za zatvorenost prema novome?

9.80665 m/s2
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: et 25 ou 2010, 13:29
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Fale ti obrnute moguænosti: katolik jest liberalan, moderan i progresivan jer je to jedino spojivo s katolièkim uèenjem. Drugo je što se pod liberalnost, progresivnost i modernost danas èesto ubacuju mnoge gluposti koje to nisu.

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
Zahvalu i podrku autoru ovog posta dali su: sv.Franjo legenda
lucija




Spol: ensko
Postovi: 305
Lokacija: tu...pa tamo...al uvik se vraæa u Isusov zagrljaj;)
PostanoPostano: et 25 ou 2010, 15:14
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Meni nije jasno što sve podrazumijevaš pod moderno, urbano...
Jer nekako mi se miješaju pojmovi desno/lijevo (koje doživljavam kao politièke opcije), subkultura (opet, šta tu sve spada osim slušanja odreðene muzike i stila odijevanja), zatvorenost prema novome (èemu novome? Wink)

Nemojmo zaboraviti: ispunjajuæi Volju Božju prolazi se iznad poteškoæa... ili ispod njih... ili sa strane. Ali se... prolazi! (Escriva)
Korisniki profilPoalji privatnu porukuMSNM [Vrh]
9.81




Spol: neodreen
Postovi: 82
PostanoPostano: et 25 ou 2010, 17:17
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Živac napisa:
Fale ti obrnute moguænosti: katolik jest liberalan, moderan i progresivan jer je to jedino spojivo s katolièkim uèenjem. Drugo je što se pod liberalnost, progresivnost i modernost danas èesto ubacuju mnoge gluposti koje to nisu.



Pa nebih se baš složio s tobom da biti Katolik znaèi biti liberalan, moderan i progesivan, naime ako samo pogledamo sluèaj suðenja fizièaru Galileu, vidimo da crkva èesto i nije bila za napredak.

Galileo je znanstvenim metodama i napretkom znanosti utvrdio kako Zemlja nije u centru svemira, a to crkva nije željela prihvatiti.

Jedanko tako, stoljeæima je vrijedilo mišljenje, kako je iskljuèiva svrha seksa prokreacija, takvo su mišljenje podržavali i veliki Katolièki teoretièari kao Sv.Augustin, Sv.Toma Akvinski itd.
Naravno obièni ljudi, svjetovni ljudi, oduvijek su znali kako seks u braku nema samo prokreativnu svrhu veæ i svrhu povezivanja, sjedinjavanja dvoje ljudi koji se vole.

Crkva je pak tek relativno nedavno prihvatila i tu funkciju seksa, nakon višestoljetnog kašnjenja.

Velika je povika bila i na Darwinovu teroiju Evolucije, crkva je se vrlo žestoko protivila toj teoriji, da bi tek relativno nedavno prihvatila tu teoriju, kao nešto što nije u suprotnosti sa biblijskim Postankom.

Takoðer je slièan sluèaj konzervativizma i po pitanju planiranja obitelji unutar braka, do 20.st. crkva nije dopuštala nikakvo planiranje obitelji, da bi negdje, mislim 20-ih, dopustila planiranje obitelji putem praæenja ženskog mestrualnog ciklusa to jest putem praæenja plodnih dana.

Danas, crkva ne dopušta ni nešto blažu metodu umjetne oplodnje putem inseminacije (spermiji muškarca se ubrizgavaju u ženu) i pritom nema bacanja neoploðenih jajnih stanica, no crkva prigovara da je narušena funkcija sjedinjavanja u seksu.

A donedavno nije ni odobravala da seks ima i unitivnu funkciju.

Dakle, crkva nije baš pobornik napretka.

9.80665 m/s2
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Felicita




Spol: ensko
Postovi: 121
Lokacija: Zadar
PostanoPostano: et 25 ou 2010, 20:08
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Mislim da nema slobodnije i liberalnije osobe od katolika (praktiènog, onog koji živi po Isusovim nauèavanjima i po savjesti)...

Kljuèno je to što za nas znaèi pojam liberalizam. Doslovno: to je slobodno djelovanje bez ogranièenja i prepreka. Za mene je to katolièka vjera. Ja u njoj ne vidim prepreke, ogranièenja.... Ja to vidim upravo u današnjem vremenu koje se naziva modernim vremenom. Ono je meni prepuno ogranièenja, pravila, robovanja svemu i svaèemu i tu ne vidim slobodu.

A što se tièe konzervativnosti, ako to znaèi odupirat se nekim novotarijama današnjeg društva koje ide u krajnost i koje je totalno neslobodarsko i zarobljenièko,...onda naravno da æe katolik ujedno bit i teški konzervativac.

Sve je dakle u tome kako shvaæamo te pojmove i što oni za nas znaèe..

Tuga gleda unatrag, briga gleda oko sebe, a vjera gleda gore.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: et 25 ou 2010, 21:48
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

9.81, šta ti znaèi taj nick? Akceleraciju sile teže? Èudno mi je to, jer bi neki fizièar trebao znati osnove povijesti o Galileu. Barem se to uèi na studiju fizike u Zagrebu u jednom obaveznom kolegiju. Ne stoje te ni ostale teze, o seksu i Darwinu.

Ne kažem da u Crkvi nije bilo niti da nema imbecila koji koèe napredak, ima ih i previše. Ali ne može se reæi da Crkva kao takva koèi napredak, a još manje da katolièanstvo u biti koèi napredak, upravo suprotno. Samo povijesno primijeti u kojem je (jedinom) dijelu svijeta nastala moderna znanost i u kojem je dijelu svijeta napredak bio daleko najbrži.

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
9.81




Spol: neodreen
Postovi: 82
PostanoPostano: pet 26 ou 2010, 9:46
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Felicita napisa:
Mislim da nema slobodnije i liberalnije osobe od katolika (praktiènog, onog koji živi po Isusovim nauèavanjima i po savjesti)...

Kljuèno je to što za nas znaèi pojam liberalizam. Doslovno: to je slobodno djelovanje bez ogranièenja i prepreka. Za mene je to katolièka vjera. Ja u njoj ne vidim prepreke, ogranièenja.... Ja to vidim upravo u današnjem vremenu koje se naziva modernim vremenom. Ono je meni prepuno ogranièenja, pravila, robovanja svemu i svaèemu i tu ne vidim slobodu.

A što se tièe konzervativnosti, ako to znaèi odupirat se nekim novotarijama današnjeg društva koje ide u krajnost i koje je totalno neslobodarsko i zarobljenièko,...onda naravno da æe katolik ujedno bit i teški konzervativac.

Sve je dakle u tome kako shvaæamo te pojmove i što oni za nas znaèe..


Možda se i može reæi, da je netko slobodan kada nema potrebe, dakle ako nema potrebe za svime onime što crkva zabranjuje, ali jednako treba imati u vidu da mnogi današnji mladi ljudi - Katolici, teško prihvaæaju i shvaæaju, veliku crkvenu represiju po pitanju nauka o spolnosti.

Veæina ljudi crkveni nauk o spolnosti doživljava kao zaista veliku neslobodu, koju propagira crkveni nauk.

Ti mladi ljudi ne žele da crkva kaže, ''dozvoljeno je promiskuitetno ponašanje, dozvljena je neodgovornost i sl.'' jer rijeè je o mladim, obrazovanim i odgovornim ljudima a ne o ispraznim hedonistima i materijalistima bez i najmanje duha, kojih je u društvu ustvari vrlo malo.

Dakle, možda neke stvari i jesu utemjeljene na Bibliji, ali mnoge su stvari sasvim sigurno invencija crkvanih otaca i onoga što se kaže, ''crkvena tradicija uèi'', ali crkva u 21. st. svakako mora jako dobro otvoriti uši i znatno znaèajnije vršiti dijalog i sa znanošæu kao i sa laicima, jer ljudi su u današnje doba sve obrazovaniji i više ne prihvaæaju djetinjasta crkvena objašnjanje smišljena za neobrazovane kmetove iz minulih stoljeæa.

Crkva je mijenjala mišljenja i uèenja kroz povijest, ali ono što mene živcija jest èinjenica da je po pitanju mnogih stvari, crkva prilièno kasnila i tek je poslije priznala da i svjetovnjaci mogu biti u pravu (npr. Galileo, Darwin, suvremena medicina, suvremena psihologija, suvremena kemija...).

Meni je nepojmljiva èinjenica da su inteligentni i obrazovani ljudi u doba Galilea, u ime ''dobrog vjerništva'' to jest kako bi bili dobri Katolici, morali biti u sukobu sa svojim vlastitim zdravim razumom, dakle da su morali odustati od prihvaæanja modernog uèenja o Zemlji, koja nije u centru svemira, samo kako bi bili dobri katolici.

Jednako se dogaðalo i sa prihvaæanjem dostignuæa kemija i drugih znanosti, koje je crkva u prošlim stoljeæima smatrala ''djelom neèastivog''.

Dakle, to je ta nesloboda o kojoj prièam, jer kako u prošlosti nije prihvaæala neke stvari koje je danas konaèno ''shvatila'', jednako tako danas zabranjuje i ne prihvaæa nove znanstvene spoznaje i napredak, koje æe opet prihvatiti za stoljeæe ili dva. To me zaista ljuti!

S druge strane, dok svjetovnim ljudima štošta zabranjuje po pitanju spolnosti, primjerice posve benignu metodu inseminacije (jedna od metoda umjetne oplodnje) kod koje nema uništavanja oploðenih stanica ili narušavanja ''otvorenosti životu'', crkva prikriva zloèine vlastitih pedofila, sada je veæ jasno da je negdje oko 2000g. u Vatikanu nastao dokument, kojim se nalaže šutnja o pedofiliji unutar crkve.

Pa èak i kad bi to bilo netoèno, ostaje èinjenica da su npr. amerièki vjernici, poslali u Vatikan tisuèe pisama kojima Papu izvještavaju o pedofiliji u SAD, a nitko ništa nije poduzeo dok se sve nije rasplamsalo u medijima.

Neznam što si mislila pod time da je današnje moderno društvo neslobodno?
Nije, jer evo uzmimo samo jedan primjer, otac otkrije da mu je sin homoseksualac.
Što èini svjetovni otac a što èini katolièki-konzervativni otac?

Svjetovni otac pušta sina na miru, poštuje njegov izbor, ostavlja mu slobodu, a Katolièki otac ga šalje do 5 sveæenika koji na njega vrše strahovit pritisak, pa ga šalje psihijatru, a u Americi i u tzv. klinike za lijeèenje od homoseksualnosti itd.

Slièno se može pokazati i na drugim primjerima, recimo konzervativno Katolièanstvo zahtijeva suženu konzumaciju medija i kulture, od uskog dopuštenog raspona literature koja je dopuštena za èitanje, pa do zabrane slušanja raznolike glazbe, gledanja raznolikih filmova itd.

NEznam zašto, ali izgleda da veæina katolika, praktièno vjerništo doživljava prilièno ogranièavajuèim, prilièno represivnim itd.

9.80665 m/s2
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
9.81




Spol: neodreen
Postovi: 82
PostanoPostano: pet 26 ou 2010, 9:54
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Živac napisa:
9.81, šta ti znaèi taj nick? Akceleraciju sile teže? Èudno mi je to, jer bi neki fizièar trebao znati osnove povijesti o Galileu. Barem se to uèi na studiju fizike u Zagrebu u jednom obaveznom kolegiju. Ne stoje te ni ostale teze, o seksu i Darwinu.

Ne kažem da u Crkvi nije bilo niti da nema imbecila koji koèe napredak, ima ih i previše. Ali ne može se reæi da Crkva kao takva koèi napredak, a još manje da katolièanstvo u biti koèi napredak, upravo suprotno. Samo povijesno primijeti u kojem je (jedinom) dijelu svijeta nastala moderna znanost i u kojem je dijelu svijeta napredak bio daleko najbrži.


9.81 treba asocirati na Akceleraciju sile teže, ali je neka vrsta Priznanja Bogu, koji je stvorio cijeli Svemir, Fiziku, kao i ovaj planet.

O galileu veæina izvora donosi kako je bio u sukobu sa crkvom jer ga crkva nije mogla pratiti, naprosto nije bila na njegovoj razini, veæina izvora tvrdi kako je crkva krivo tumaèila bibliju, dakle prema tadašnjem tumaèenju biblije, Zemlja je u centru svemira, pa je logièno da je Galileo došao u sukob s crkvom, sa teorijom o Zemlji koja nije u centru svemira.

Pritom je crkva tvrdila kako je Zemlja i fizièki i u filozofskom(teološkom) smislu u centru Svemira, dok je Galileo samo tvrdio da u fizièkom smislu Zemlja nije u centru Svemira.

To je nešto što se nièime ne moæe poreæi, dakle crkva JEST pogriješila.

Teze o seksu itekako stoje, èak štoviše na predavanju Teologija Tijela (predaju teolozi i/ili sveæenici), negdje na uvodu se napominje kako je crkva prije griješila sa pogledom na seks, prema kojem je sex prije bio viðen samo kao prokreativni èin, napominje se da je u novo doba crkva prihvatila da je sex ima i unitivnu svrhu.

Što se tièe Darwina, još u 20st. crkva je žestoko bila protiv Teorije o Evoluciji, a danas je posve prihvaæa.

9.80665 m/s2
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pet 26 ou 2010, 10:40
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

9.81 napisa:
Možda se i može reæi, da je netko slobodan kada nema potrebe, dakle ako nema potrebe za svime onime što crkva zabranjuje, ali jednako treba imati u vidu da mnogi današnji mladi ljudi - Katolici, teško prihvaæaju i shvaæaju, veliku crkvenu represiju po pitanju nauka o spolnosti.


Problem je što ti na to gledaš kao na represiju. Dokle god je tako ja bih ti preporuèio da slobodno budeš promiskuitetan jer nemam nikakvu namjeru tebi ogranièavati slobodu.

Radi se o tome da razne frustracije, nesigurnosti, sebiène želje isl. vuku èovjeka prema promiskuitetnom ponašanju što nije njegova prirodna težnja. Zaista slobodan èovjek, osloboðen tih zala, težiti æe onome što je dobro, a to je spolno ponašanje u skladu s naukom KC. Dakle, radi se upravo o tome da se slobodan èovjek tako ponaša, i Crkva te tu želi osloboditi.

Slažem se da preèesto to izgleda upravo suprotno, kao da se radi o još jednom protuprirodnom nametu od strane Crkve. Tu s jedne strane griješe ljudi u Crkvi jer ni oni ne kuže stvar, a s druge strane ovi zarobljeni jer se pokušavaju opravdati.

Citat:
O galileu veæina izvora donosi kako je bio u sukobu sa crkvom jer ga crkva nije mogla pratiti, naprosto nije bila na njegovoj razini, veæina izvora tvrdi kako je crkva krivo tumaèila bibliju, dakle prema tadašnjem tumaèenju biblije, Zemlja je u centru svemira, pa je logièno da je Galileo došao u sukob s crkvom, sa teorijom o Zemlji koja nije u centru svemira.

Pritom je crkva tvrdila kako je Zemlja i fizièki i u filozofskom(teološkom) smislu u centru Svemira, dok je Galileo samo tvrdio da u fizièkom smislu Zemlja nije u centru Svemira.

To je nešto što se nièime ne moæe poreæi, dakle crkva JEST pogriješila

Nije Galileo bio u sukobu s Crkvom nego s nekima u Crkvi. Takoðer je i sam Galileo bio netko u Crkvu, i to višlje pozicioniran od ovih drugih. Prema tome, tu se o sukobu Galilea i Crkve apsolutno ne može govoriti.

Ako te zanima pitanje Galilea otvori novu temu, ovdje smo ipak offtopic.

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
9.81




Spol: neodreen
Postovi: 82
PostanoPostano: pet 26 ou 2010, 21:18
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Citat:

Problem je što ti na to gledaš kao na represiju. Dokle god je tako ja bih ti preporuèio da slobodno budeš promiskuitetan jer nemam nikakvu namjeru tebi ogranièavati slobodu.


Ne èini li ti se da je malko pretjerano svakoga tko se ne drži crkvenog uèenja o spolnosti, odmah proglašavti ''promiskuitetnim''?

Odakle takav ekstreman naèin shvaæanja stvari, zar ne postoje i umjerene opcije?

Naime, postoje dvije ekstremne opcije, jedna svjetovna a druga praktièno vjernièka (pridržavanje uèenja crkve po pitanju spolnosti).

Svjetovna ekstremna opcija po pitanju spolnosti, jest promiskuitet, to je neodgovorno i hedonistièko ponašanje, dakle promiskuitetni su ljudi koji èesto mijenjaju partnere, koji spavaju sa nepoznatim osobama i imaju tzv. ''zabavu za jednu noæ'', kojima ustvari nije do ljubavi veæ samo do seksa i užitka.

Problematièno je to što ti, a èini se i mnogi drugi vjernici, niste u stanju uoèiti puno širu skupinu ljudi, koji se ponašaju posve razumno, odgovorno i umjereno po pitanju spolnosti, to su ljudi koji ulaze u ljubavnu vezu sa nekom osobom, dobro upoznaju tu osobu i tek onda nakon što proðe odreðeno vrijeme, npr. 2-3mj. hodanja, imaju spolne odnose.
Mladi ljudi koji se ne drže crkvenim preporuka o spolnom moralu, veæinom su takvi, umjereni ljudi, a onih gore, promiskuitetnih ljudi jako je malo, možda 2-5%.
Ova umjerena i normalna veæina prije braka ima spolne odnose sa jednu do dvije osobe (na razdobolje od desetak ili nešto više godina, to je jako mali broj) i veæinom ne dolazi do nikakvih tragedija, veæ ljudi naposlijetku stupe u normalne brakove.

Prema tome nemoj mi gvoriti da ja imam pravo biti promiskuitetan, nitko ne traži pravo na promiskuitet, nitko ne traži odobrenje za neodgovorno ponašanje, veæ ljudi žele slobodu a ta sloboda ne znaèi automatski biti neodgovoran i biti promiskuitetan.
Veæina ljudi koji se ne drže crkvenih uèenja o spolnosti, nisu promiskuitetni. veæ posve normalni i umjereni ljudi.

No dobro, ali buduæi samo Katolici, želimo se pridržavati uèenja crkve, no to onda automatski znaèi da ako nam nije dano da razumijemo i da možemo lako prihvatiti protuprirodne crkvene zahtjeve o prigušivanju normalne ljudske spolnosti, da smo pod represijom.

Crkva nam baš i ne ostavlja mnogo izbora;
ili æete izgarati od spolne želje, biti teško frustrirani, ali dobri vjernici , ili æete ako želite spolnu slobodu biti proglašeni lošim vjernicima koji æe goriti u Paklu.

Citat:
Radi se o tome da razne frustracije, nesigurnosti, sebiène želje isl. vuku èovjeka prema promiskuitetnom ponašanju što nije njegova prirodna težnja.

Opet posve pogrešan termin, èak bih rekao i predrasuda;

Nisu svi ljudi koji zahtijevaju spolnu slobodu automatski promiskuitetni ljudi, veæinom su posve umjereni po pitanju spolnosti.

Spolni nagon nema apsolutno nikakve veze sa životnim frustracijama, nesigurnostima i sliènim sociološkim fenomenima, rijeè je o BIOLOGIJI, dakle posve prirodnim i normalnim reakcijama ljudskog tijela, koje su voðene hormonima.

Jednako se za fanatiènu religioznost može reæi kako je rezultat frustracija, životnih razoèaranja, nesigurnosti i sl.
Osobno znam mnogo mladih ljudi koji su završili u Frami samo zato što su u svjetovnim društvima bili nesigurni, pa zbog razoèaranja u ljubavi, i sl.

NA kraju ovog dijela, mogu se složiti da PROMISKUITET, nije prirodna težnja èovjeka, ali normalna ljudska spolnost i normalni spolni nagon itekako jesu (govorim o onim normalnim i umjerenim ljudima, to jest o veæini), jer su dio normalne ljudske biologije, koji ni crkva ne poriæe.

Citat:

Zaista slobodan èovjek, osloboðen tih zala, težiti æe onome što je dobro, a to je spolno ponašanje u skladu s naukom KC. Dakle, radi se upravo o tome da se slobodan èovjek tako ponaša, i Crkva te tu želi osloboditi.


Ali ponavljam, tek je manji dio ljudi PROMISKUITETAN, veæina mladih ljudi nema nikakve nenormalne seksualne potrebe, veæinom imaju jednu osobu s kojom su u dugoj vezi i s kojom imaju spolne odnose.
NORMALNA SPOLNOST nije zlo, normalni spolni nagon nije zlo, prema tome crkva ne može i ne smije èovjeka oslobaðati od njegove Biologije, jer ako bi to èinila, oslobaðala bi ga od Boga, jer Bog je stvorio tu biologiju a ne crkva.

Promiskuitetni pojedinci su seksualno poremeæene osobe, marginalna skupina ljudi, koja nikakako ne predstavlja veæinu ljudi, takvih je pojedinaca jako malo, e tu možemo govoriti o djelovanju crkve, koja bi mogla oslobaðati takve pojedince.

Citat:
Slažem se da preèesto to izgleda upravo suprotno, kao da se radi o još jednom protuprirodnom nametu od strane Crkve. Tu s jedne strane griješe ljudi u Crkvi jer ni oni ne kuže stvar, a s druge strane ovi zarobljeni jer se pokušavaju opravdati.


U crkvi definitivno ne kuže neke stvari, a ovi zarobljeni o kojima prièaš, to su samo pripadnici manjinske seksualne skupine, dakle promiskuitetni ljudi. Svi ostali ljudi, nikako nisu zarobljeni ljudi, to su normalni ljudi sa normalnim i umjerenim spolnim nagonima, njih se nema od èega oslobaðati, jer crkva ni ne može a ni ne smije oslobaðati èovjeka od njegove Biologije, koju mu je Bog dao.

Ta normalna ljudska Biologija, koja pokreæe normalne ljudske spolne potrebe (a ne nenormalne, kao što su perverzije i promiskuitetnost) i na koju se pozivaju protivnici crkvenog uèenja o spolnosti, odgovorna je uostalom i za kasnije stvaranje života u braku.

Ono što crkva može a i treba, nije oslobaðanje od neèega, jer kako smo vidjeli, nema se èojeka od èega oslobaðati ( ne možeš èovjeka oslobaðati od njegove normalne bilogije) veæ aktivan rad na pojašnjavanju zbog èega od èovjeka traži da prigušuje svoju normalnu potrebu za spolnošæu, te kako to èiniti a da èovjek ne postane frustriran, nezadovoljan, ljut na crkvu i kler.


Citat:
Nije Galileo bio u sukobu s Crkvom nego s nekima u Crkvi. Takoðer je i sam Galileo bio netko u Crkvu, i to višlje pozicioniran od ovih drugih. Prema tome, tu se o sukobu Galilea i Crkve apsolutno ne može govoriti.

Ako te zanima pitanje Galilea otvori novu temu, ovdje smo ipak offtopic.


Kako bilo da bilo, Galileo je osuðen od službene crkve a ne od nekih pojedinaca, pa je tu sve jasno.
Nije sporno da je i Galileo bio netko u crkvi, ali to ne obara moju hipotezu o neslobodi i opiranju službene crkve napretku, Galilea su osudili pripadnici NEprogresivnih snaga u crkvi a oni su oèigledno imali i glavnu vlast u crkvi, odatle i službenost osude.
Neobièno je pak to što su kroz povijest, crkvenu vlast najèešæe imali NEprogresivci.

9.80665 m/s2
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: ned 28 ou 2010, 12:03
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Sad si se uhvatio termina umjesto biti stvari. Možda je termin promiskuitet prejak za svako ponašanje koje nije u skladu s uèenjem KC. Ali to je ipak stvar definicije. Ja sam naprosto po definicije one koji se ne drže tog nauka nazvao promiskuitetnima. Imaš ti neki drugi prijedlog kako da ih zovemo?

Dakle, sigurno postoji razlika u moralnoj odgovornosti izmeðu onoga koji stalno mijenja partnere za jednu noæ i onoga tko u stabilnoj vezi (što god to znaèilo) izvan braka ima spolne odnose, to nije sporno. Ali i jedno i drugo ponašanje, u razlièitoj mjeri, jest zlo, šteti èovjeku i rezultat je "raznih frustracija, nesigurnosti, sebiènih želja isl.". Da se razumijemo, i preko 90% brakova spada u tu kategoriju, nije brak magièno sredstvo koje odnos èini svetim. I ne radi se tu o biološkom nagonu, to jest moralno neprosudivo. Ali ako ti stupaš u spolne odnose s drugom osobom, to itekako jest moralno prosudivo jer nosi odreðenu poruku i obeæanje toj osobi.

Vidim da u bitnome ne razumiješ što je sloboda u ovom podruèju. Tražiš slobodu od strogog crkvenog uèenja o spolnosti? Pa tko te drži, zar Crkva ima metode prisile? Dokle god ti tako razumiješ crkveno uèenje onda ga ne razumiješ. Crkva ne tjera ljude i ne nameæe neko svoje ponašanje, Crkva iznosi istinu: Zaista slobodan èovjek æe se ponašati u potpunosti u skladu s naukom KC jer shvaæa da je to jedino dobro, a nije sputan nedaæama koje ga u tome sprjeèavaju. Svaki èovjek koji se u ime 'slobode' bori protiv uèenja Crkve time zapravo dokazuje koliko je neslobodan. Ne radi se tu o borbi protiv okova jer nikakvih okova ni nema, tu se radi o borbi protiv glasa u društvu koji govori istinu, a to boli ako nisi u Istini.

Ti polaziš od jedne bitno pogrešne pretpostavke, a to je da se 'normalni ljudi', 'veæina', 'široka skupina ljudi' ili sl. ponašaju dobro i moralno. Da je tako, mi bismo živjeli u raju zemaljskom. Moraš shvatiti da smo mi pali ljudi, da smo svi grešni i da postoji niz društveno uvrijeðenih i opravdanih ponašanja koja su zapravo grijeh. Pogledaj šta je Isus govorio svojim suvremenicima, njegovo uèenje je gotovo uvijek bilo radikalno suprotno od opæeprihvaæenog 'normalnog' ponašanja. To nije automatski razlog za paniku, jer je Božja milost veæa od svega toga, ali moramo biti svjesni stvarnosti.

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
Dubravko




Spol: muko
Postovi: 125
PostanoPostano: ned 28 ou 2010, 12:59
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

9.81 napisa:


Teze o seksu itekako stoje, èak štoviše na predavanju Teologija Tijela (predaju teolozi i/ili sveæenici), negdje na uvodu se napominje kako je crkva prije griješila sa pogledom na seks, prema kojem je sex prije bio viðen samo kao prokreativni èin, napominje se da je u novo doba crkva prihvatila da je sex ima i unitivnu svrhu.

Što se tièe Darwina, još u 20st. crkva je žestoko bila protiv Teorije o Evoluciji, a danas je posve prihvaæa.


Apsolutno se slažem s ove dvije reèenice...mislim da tu nije ništa sporno. Što se spolnosti tièe, to je izrazito osjetljivo podruèje, još više jako osobno. Netko æe se s problemima èistoæe nositi lako, netko nikako, a sam sam se uvjerio da se mnogi mladi baš zbog (nerazumijevanja) stava Crkve o spolnosti, od Crkve udaljavaju. Dakle, ne radi se o promiskuitetnom ponašanju, kako bi Živac rekao, to je ipak preteška rijeè...stvar èistoæe stvar je jedino vjere, ona se ne može objasniti nkakvom drugom logikom i Crkva je drugaèije nikako ne može pojasniti, osim èistom vjerom; baš naprotiv. Ali dosta o time je napisano na drugoj temi. Inaèe, teme 9.81 su mi baš zanimljive, životne, o tim stvarima vrijedi razgovarati.

Ljubi i èini što hoæeš.
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Zahvalu i podrku autoru ovog posta dali su: 9.81
Felicita




Spol: ensko
Postovi: 121
Lokacija: Zadar
PostanoPostano: ned 28 ou 2010, 16:58
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

9.81 napisa:


Odakle takav ekstreman naèin shvaæanja stvari, zar ne postoje i umjerene opcije?

Naime, postoje dvije ekstremne opcije, jedna svjetovna a druga praktièno vjernièka (pridržavanje uèenja crkve po pitanju spolnosti).



Nema umjerenih opcija, crkva jasno pred nas stavlja ispravan put kojim vjernik treba iæi. Sam Isus postavio je taj put i zakone. Ne mogu se crkvena nauèavanja mjenjati i prilagoðavati današnjem vremenu zbog toga što je velik broj ljudi zastranio i to smatra normalnim. Problem uistinu postoji, i velik broj ljudi je stvarno protiv crkvenih nauèavanja (posebno u podruèju spolnosti o kojem konkretno prièaš), ali uvijek æe postojati šaèica onih koji æe se boriti s takvim novim vremenom i iæ kontra struje, kao i u Isusovo vrijeme, uvijek se tu radilo o šaèici koja je u silnom mnoštvu.

Naravno da nije svima dano da vide pravu istinu, i upravo tu je kljuèna ta sloboda koju crkva daje. Kao što je Živac rekao, nema tu prisile. Ti æeš s oltara èuti kako treba živjeti, al ti nitko neæe reæi da ako budeš sa curom prije braka da æeš trunuti u paklu. Crkva ti je ukazala, a ti maš svoj izbor i svoju savjest. Svatko æe od nas stat pred Božji sud i od njega æe se tražiti onoliko koliko mu je i dano.

Tuga gleda unatrag, briga gleda oko sebe, a vjera gleda gore.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Zahvalu i podrku autoru ovog posta dali su: little_angel, lucija, sv.Franjo legenda
9.81




Spol: neodreen
Postovi: 82
PostanoPostano: pon 29 ou 2010, 9:38
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Citat:
Sad si se uhvatio termina umjesto biti stvari. Možda je termin promiskuitet prejak za svako ponašanje koje nije u skladu s uèenjem KC. Ali to je ipak stvar definicije. Ja sam naprosto po definicije one koji se ne drže tog nauka nazvao promiskuitetnima. Imaš ti neki drugi prijedlog kako da ih zovemo?


Ne samo da je nepravedno i pretjerano, veæ je i terminološki posve neispravno, nazivati ljude koji maju normalni spolni život, promiskuitetnima.
Po definiciji u svakom našem rjeèniku, posve je jasno naglašena razlika izmeðu ljudu koji imaju stalnog partnera kojemu su vjerni i ljudi koji seks upražnjavaju samo radi zabave i koji partnere mijenjaju jako èesto.


Citat:
Dakle, sigurno postoji razlika u moralnoj odgovornosti izmeðu onoga koji stalno mijenja partnere za jednu noæ i onoga tko u stabilnoj vezi (što god to znaèilo) izvan braka ima spolne odnose, to nije sporno. Ali i jedno i drugo ponašanje, u razlièitoj mjeri, jest zlo, šteti èovjeku i rezultat je "raznih frustracija, nesigurnosti, sebiènih želja isl.".



Nijedno od ovoga što si nabrojao nije rezervirano samo za razdoblje prije braka, osim toga veæina mladih ljudi koji imaju partnere koji s njima ne žele voditi ljubav do braka, izuzetno je frustrirana a za sve svoje probleme prstom upire upravo u crkvu.

Zamislimo ovakvu situaciju, mladi par se pridržava èistoæe prije braka, dakle do braka se ponašaju kao brat i sestra a ne deèko i cura.
Sada se ti ljudi vjenèaju i gle èuda, u braku otkriju kako ON ne može postiæi erekciju ili kako je ONA frigidna, to jest ON ili ONA mogu biti posve hladni u seksualnom smislu jedno prema drugome.
Osim toga, može biti i da izmeðu njih nema nikakve tjelesne privlaènosti, koja koliko god podsjeæala na griješnu požudu od koje su se snebivali Katolièki teoretièari kao što je Sv.Augustin, ipak mora postojati u braku, ako zbog nièeg drugoga, onda radi samih tehnièkih razloga potrebnih za ostvarenje seksualnosti, posve jednostavno govoreæi, muškarac koji nema erekciju, ne može voditi ljubav sa svojom ženom, jednako tako žena koja se ne može uzbuditi, neæe uživati u seksu, veæ æe svaki put imati vrlo bolna tjelesna iskustva iz èega æe naposlijetku stvoriti i strah od seksa a naposlijetku æe zbog manjka seksa doæi do nastanka velikih braènih problema.

Što se tièe nesigurnosti, jednako su ako ne i u veæoj mjeri, moguæe i u braènom spolnom životu kao i izvan braka.
Spomenimo samo neke nesigurnosti, dakle možemo krenuti od posve trivijalnih stvari kao što su nesigurnosti u tjelesnu privlaènost, muškarac može biti nesiguran zbog velièine svog spolovila, te ostalih tjelesnih atribucija, može biti nesiguran i u same tehnike prilikom voðenja ljubavi, može a i èesto jest, biti nesiguran i u to dal' uspijeva zadovoljiti partnericu, postoji još veliki broj nesigurnosti koje muškarac može imati vezano uz seks, BILO U BRAKU, BILO IZVAN BRAKA.
Ženske su pak nesigurnosti, još daleko mnogobrojnije od muških, npr. nesigurnosti oko tjelesne privlaènosti svom muškarcu ;(velièina grudi, velièina bokova, masa, debljima i oblik nogu, .....) ostale su nesigurnosti manje više jednake kao i one u muškaraca.

Ako sve ovo uzmemo u obzir, zamislimo samo koliko se te nesigurnosti umnažaju kod ljudi koji su se držali predbraène èistoæe, dakle parova koji jedno drugo nikada prije braka nisu vidjeli posve razodjevene.
Takoðer u braènim zajednicama proisteklim iz predbraène èistoæe, partneri neznaju baš ništa o tjelesnim reakcijama i potrebama svojih partnera, neznaju ništa ni o tehnikama voðenja ljubavi, nemaju nikakvo iskustvo, a i muškarcima i ženama je traumatièno iskustvo gubljenja nevinosti u braku, ON se pita dal' æe joj moæi uzeti nevinost (èisto sa fizièkog aspekta, jer himen žena sa starošæu postaje sve više zadebljan i sve žilaviji) a ONA se pita koliko æe je to boljeti.
Ništa manje važno jest i strah novopeèenih supružnika da ne razoèaraju svog partnera, NJEMU glavom prolazi ''Što ako ne uspijem probiti njen himen, što æe ona misliti o meni, što æu ja misliti o sebi, hoæemo li se posve ohladiti jedno od drugoga itd?''
ONA se pak postavlja pitanje, ''Što ako me bude jako boljelo, smijem li mu reæi, hoæe li biti razoèaran, hoæe li misliti da se pretvaram, hoæe li se ohladiti itd?''

Kada ljudi gube nevinost izvan braka, onda ne postoji veliko optereæenje koje se može svesti na pitanje; ''Ovo je moj partner za cijeli život, što ako ispadne da smo spolno nekompatibilni ?''. Naime, kod gubljenja nevinosti i voðenja ljubavi izvan braka, što god se dogodi, nije tragedija (pod uvjetom da se ljudi ponašaju odgovorno), jer ako se deèko i cura ne slažu tjelesno, oni se samo raziðu, a kada su veæ u braku, nema razlaza, onda moraju nastaviti živjeti sa tom NEKOMPATIBILNOŠÆU.
U braku nema popravaka, braèni par mora živjeti sa svim seksualnim problemima (nekompatibilnosti, frustracije, strahovi, nesigurnosti itd) koje je ''donjeo u brak'' èak i pod cijenu da uopæe nemaju seksualni život, a kako znamo seks je uz ljubav, povjerenje, redovitu i kvalitetnu komunikaciju, te toleranciju i razumijevanje, takoðer jedna vrlo važna komponenta braka.
Ugrozi jedan od tih nosivih stupova graðevine koja se zove Brak i graðevina se poèinje urušavati.

Sebiènost takoðer nije nešto što je rezervirano samo za život prije braka, itekako je mnogo sebiènosti i u brakovima.
Pojednostavljeno, sebiènost neæe nestati nakon vjenèanja odeðenog para, èak štoviše, može postati i veæa za braka.
Pojedinci su spremni odustati od seksa prije braka u ime posveæivanja nekoj osobi i u ime buduæeg braka s tom osobom. Kada se odluèe za predbraènu èistoæu, partneri su svjesni kako njihova apsitencija od seksa, neæe trajati vjeèno, veæ da æe im brak omoguæiti normalan seksualni život.

Baš zato, kada uðu u braku, imaju velika oèekivanja jedno od drugoga, i svaki otklon od toga, svaka neusklaðenost po pitanju ''brzinskog stjecanja spolnog iskustva'' (partneri ulaze u brak bez ikakvog znanja o i iskustva o seksualnim odnosima, pa moraju brzo uèiti) može izazvati nervozu kod jednog ili oba partnera, a èesto izaziva i poveæu sebiènost onog partnera koji nešto brže usvaja ''nova znanja'' i nema strpljenja èekati onog drugog.

Citat:
Da se razumijemo, i preko 90% brakova spada u tu kategoriju, nije brak magièno sredstvo koje odnos èini svetim. I ne radi se tu o biološkom nagonu, to jest moralno neprosudivo. Ali ako ti stupaš u spolne odnose s drugom osobom, to itekako jest moralno prosudivo jer nosi odreðenu poruku i obeæanje toj osobi.


Pa ako 90% Brakova spada u tu kategoriju, onda je oèigledno, da je ovo o èemu sam govorio gore, posve toèno, to jest da BRAK nije jamstvo za izbjegavanje, frustracija, nesigurnosti, sebiènosti i sl.
Ne bih se složio da je rijeè samo o moralnom pitanju, jer itekako je u cijeloj prièi bitan i BIOLOŠKI aspekt, jer on itekako postoji i prije braka, htjeli ga mi priznati ili ga nijekali.

Što se tièe poruke obeæanja osobi s kojom stupaš u spolni odnos, to je pitanje odgoja, Katolici odgojeni u praktiènim vjernièkim obiteljima zaista to shvaæaju tako, Katolici odgojeni u liberalnijim obiteljima, to ne shvaæau tako, dok ateisti to ni najmanje ne poimaju tako.

Tome zorno svjedoæe svjetovne predbraène veze, a takve su veæina èak i u našem Katolièkom društvu, dakle kada svjetovno odgojena djevojka spava sa svojim momkom, ona ni izbliza ne pomišlja na brak, jednako je i sa momkom.
Oni taj svoj seks doživljavaju tek kao produžetak njihove ljubavi, bolje reæeno tek kao jednu od menifestacija njihove ljubavi i bliskosti, a za obeæanja postoje zaruke i u konaènici vjenèano ''Uzimam te za ženu/muža''.

Citat:
Vidim da u bitnome ne razumiješ što je sloboda u ovom podruèju. Tražiš slobodu od strogog crkvenog uèenja o spolnosti? Pa tko te drži, zar Crkva ima metode prisile?

Vjerojatno ne razumijem, ali tu crkvenu ''slobodu sa zabranama'' ne razumije izgleda velika veæina ljudi.
To je podjednako problem nas koji ne razumijemo ''da je crkvena spolna represija ustvari sloboda'' i crkve kao institucije, koja ne uspijeva nas veæinu dovoljno uvjerljivo poduèiti o tim uèenjima.
Nitko me ne drži, ali ne drži ni tisuèe drugih mladih koji su u vezama sa partnerima koji se pridržavaju tih crkvenih uèenja.
Što se tièe metoda prisile, dovoljno je reæi da crkva žešæe osuðuje mlade koji stupaju u odnose prije braka nego primjerice pedofile u svojim redovima.


Citat:
Dokle god ti tako razumiješ crkveno uèenje onda ga ne razumiješ. Crkva ne tjera ljude i ne nameæe neko svoje ponašanje, Crkva iznosi istinu: Zaista slobodan èovjek æe se ponašati u potpunosti u skladu s naukom KC jer shvaæa da je to jedino dobro, a nije sputan nedaæama koje ga u tome sprjeèavaju.


Objasni mi, na koji naèin da brojne crkvene zabrane shvatim kao slobodu?
Znaèenje rijeèi zabrana, nikada se nije približilo znaèenju rijeèi sloboda, ili možda nisam dovoljno dobro informiran.
Ljudska priroda, bilogija ljudske spolnosti nije NEDAÆA, veæ mehanizam koji je BOG stvorio.


Citat:
Svaki èovjek koji se u ime 'slobode' bori protiv uèenja Crkve time zapravo dokazuje koliko je neslobodan. Ne radi se tu o borbi protiv okova jer nikakvih okova ni nema, tu se radi o borbi protiv glasa u društvu koji govori istinu, a to boli ako nisi u Istini.


Pa ja se slažem da smo mi koji se ne slažemo sa pogledima crkve po pitanju spolnosti, ustvari neslobodni.
Za slobodu se uvijek bore oni koji su neslobodni i oni koji su izloženi represiji.
Taj isti glas koji govori istinu, prikrivao je pedofiliju meðu sveæenicima, a od nas traži da prihvatimo njegova crkvena tumaèenja Biblije, koja mogu biti istina, ali koja i ne moraju biti istinita.
Koliko je se puta kroz povijest dokazalo da je crkva po neæemu bila u zabludi, pa je naknadno prominenjeno i osuvremenjeno neko tumaèenje, evo recimo tumaèenje seksa je revidirano.
Stari Katolièki teoretièari kao Sv Augustin i S.Toma Akvinski, seks su smatrali prljavim i nemoralnim èinom, koji je tek djelomièno opravdan zbog prokreacije.
Jedan od njih je išao tako daleko da je rekao kako je seks sa ljepšom ženom veæi grijeh od seksa sa ružnom ženom, jer je u prvom sluèaju veæi užitak.
Jedna Katolièka teoretièarka iz srednjeg vijeka je pak rekla, ukoliko za seksa muž odluèi prekinuti snošaj prije ejakulacije, žena ga u tome mora sprijeèiti èak i pod cijenu smrti.

Danas su crkvena uèenja o seksu u odnosu na ta doba, znaèajno drugaèija, dakle dogodile su se velike promjene, recimo Ivan Pavao II u teologiji tijela, spolne organe naziva Božjim potpisom na èovjeku.


Citat:
Ti polaziš od jedne bitno pogrešne pretpostavke, a to je da se 'normalni ljudi', 'veæina', 'široka skupina ljudi' ili sl. ponašaju dobro i moralno.

Ne, uopæe ne želim reæi kako je sve što radi veæina normalno, ali po pitanju spolnosti, želim reæi kako veæina NE RAZUMIJE I NE PRIHVAÆA crkvena uèenja o spolnosti.
Kad kažem ''normalni'', onda govorim uvjetno, ustvari sam se možda trebao izraziti na naèin ''prosjeèni vjernik'', dakle moæda je primjerenije upotrijebiti izraz koji se odnosi na veæinu vjernika, kako nebi bilo zabune.

Citat:
Pogledaj šta je Isus govorio svojim suvremenicima, njegovo uèenje je gotovo uvijek bilo radikalno suprotno od opæeprihvaæenog 'normalnog' ponašanja.

Ja se slažem da je Isus bio neka vrsta revolucionara, ali samo prosvjedujem protiv ljudskih izuma, dakle protiv kasnijih LJUDSKIH tumaèenja Biblije, koja su uvelike rezultat brojnih srednjevjekovnih miskoncepcija.

Citat:
To nije automatski razlog za paniku, jer je Božja milost veæa od svega toga, ali moramo biti svjesni stvarnosti.

Svakako nije razlog za paniku, naravno ukoliko se èovjek kaje za grijehe.

9.80665 m/s2
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Dubravko




Spol: muko
Postovi: 125
PostanoPostano: pon 29 ou 2010, 10:23
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Zanimljiv post...sad oèekujem buru Laughing Ja æu samo reæi da razumijem tvoje argumente, no stav o èistoæi stvar je vjere, i tu nema logièkih argumenata. I ma koliko svi navedeni argumenti uglavnom stoje (s nekima se ne slažem) s nekog svjetovnog, svi oni nestaju pred vjerom, koja je jedini naèin da se prihvati stav o èistoæi...Crkva ti ne može ponuditi logièke argumente, i to tako treba prihvatiti. Meni je to isto teško. Confused

A to što veæina ljudi radi ovako ili onako, što razumije ili ne razumije...ne bi nikoga trebalo nikoga od nas zabrinjavati. Osobno mi je to najmanja briga. Ipak, slažem se s tobom da se poprilièan broj mladih udaljava od Crkve baš zbog spolnosti i tu me nitko ne može uvjeriti u suprotno. Pri tome ne mislim da je to zbog crkvenog stava, nego na prilièno loš pastoral mladih i obitelji u kojem je seksualnost uglavnom tabu tema.
Isto tako, pouzdano znam da veliki broj mladih koji sudjeluju u misi i primaju prièest ipak ne živi èistoæu...to je jedan poseban problem na koji malo tko upozorava.

Na kraju krajeva...što ikoga briga što se izmeðu mladiæa i djevojke dogaða, prije braka i u braku? Spolnost je osobna stvar, hoæe li netko živjeti prema nauku Crkve ili ne, neka sam odluèi prema svojoj savjesti, nikom se ništa ne nareðuje. Postoji sakrament ispovjedi, Crkva sa svoje strane nudi neštod drugaèije, može se i ne mora prihvatiti.

Ljubi i èini što hoæeš.
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
9.81




Spol: neodreen
Postovi: 82
PostanoPostano: pon 29 ou 2010, 10:30
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Citat:
Apsolutno se slažem s ove dvije reèenice...mislim da tu nije ništa sporno


Hvala, te stvari o opiranju crkve napretku, jednostavno su nepobitne, meni je kao Katoliku stvarno žao zbog toga, jer sam sebe ne doživljavam neprogresivnim, stoga mi se ne sviða kada ispada da je službena crkva iskljuèivo neprogresivna.


Citat:
. Što se spolnosti tièe, to je izrazito osjetljivo podruèje, još više jako osobno. Netko æe se s problemima èistoæe nositi lako, netko nikako, a sam sam se uvjerio da se mnogi mladi baš zbog (nerazumijevanja) stava Crkve o spolnosti, od Crkve udaljavaju.


Pogodio si samu bit problema, mladim ljudima je crkva sve prije negoli privlaèna, svježa, ''mlada'', napredna i samim time im je u osnovi neprivlaèna.
Zbog svega toga se udaljuju od crkve, pogotovo kada govorimo o intelektualcima koji se rijetko mogu ugurati u vrlo uske okvire prihvatljive Katolièanstvu.
Pojednostavljeno reæeno, ljude se ne može puškom natjerati da budu NEprogresivni, NEliberalni, NEtolerantni, NEotvoreni prema razlièitostima, ne može ih se natjerati da zanemare svoju osobnost, kako bi bili dobri Katolici.
Ne mogu svi biti po naredbi crkve konzervativni-desni, pripadnici Frame, koji ne slušaju svjetovnu glazbu, ne izlaze van, ne èitaju svjetovne knjige, ne gladaju svjetovne filmove.
Mnogi ljudi imaju puno šire i nazore i potrebe, što nalažu, njihov osobni ustroj, intelekt, društveno zaleðe itd.

Rezultat osipanja broja vjernika, je upravo posljedica crkvenog nerazumijevanja ove važne èinjenice, èinjenice da se ne može uskim skupom kriterija propisati što je to pravi i ispravni vjernik.
Crkva nažalost ne vidi, kako je ona jednako svojina svih profila vjernika, a ti mogu biti ljevièari, desnièari, liberali, apolitièni, obožavatelji narodnjaka, obožavatelji rock glazbe, punka, rapa, intelektualci i neintelektualci, ljudi iz ruralnih i konzervativnih sredina, kao i ljudi iz urbanih i liberalnijih sredina, itd.
Umjesto pokušaja da sve vjernike svede na desno-konzervativni svjetonazor, crkva bi trebala s radošæu prihvatiti svu raznolikost vjernika i svima bez obzira na ''boju'' prilaziti posve otvoreno i sa veseljem, otvorena za specifiène probleme i dileme pojedinih profila vjernika.

To nažalost nije tako, a to se recimo vidi iz vrlo alergiènih reakcija crkve prema odreðenim društvenim dogaðajima, recimo Glas Koncila je vrlo nepovoljno pisao o izboru novog Hrvatskog predsjednika, zaboravljajuèi kako su tog èovjeka izabrali veæinom vjernici, dakle crkva u tom sluèaju ne poštuje svoje vjernike.

Citat:
Dakle, ne radi se o promiskuitetnom ponašanju, kako bi Živac rekao, to je ipak preteška rijeè...stvar èistoæe stvar je jedino vjere, ona se ne može objasniti nkakvom drugom logikom i Crkva je drugaèije nikako ne može pojasniti, osim èistom vjerom; baš naprotiv. Ali dosta o time je napisano na drugoj temi. Inaèe, teme 9.81 su mi baš zanimljive, životne, o tim stvarima vrijedi razgovarati.


Vjerojatno i jest stvar u vjeri, ali crkva je ta koja može i treba pomoæi vjernicima da osnaže svoju vjeru, prozivanje i upiranje prstom svakako nije najbolja opcija.

Drago mi je što prepoznaješ moje teme kao bitne, jer uvijek pokušavam biti aktualan, životan, blizu stvarnih problema, pritom èesto zalazim u tabu teme, što nije èesto jednostavno, jer ne prihvaæaju svi moje takvo djelovanje dobronamjerno, veæ iza mojih napisa vide zlonamjernost.

9.80665 m/s2
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
9.81




Spol: neodreen
Postovi: 82
PostanoPostano: pon 29 ou 2010, 11:11
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Citat:
Nema umjerenih opcija, crkva jasno pred nas stavlja ispravan put kojim vjernik treba iæi. Sam Isus postavio je taj put i zakone.


Preferirajuèi konzervativno-desni modela vjerništva, crkva odustaje od kljuène èinjenice svog postojanja, od argumenta ''Katolikos'', dakle odustaje od OPÆEG.
Crkva je institucija koja vrijedi za sve ljude, a nisu svi ljudi konzervativci i nisu svi desnièari, to je ono što ja želim reæi.

Siguran sam pak da Isus nikada nije rekao da je seks prljav i nemoralan, ali vidiš, službena je crkva potpomognuta sa velikim Katolièkim misliocima srednjeg vijeka, svojevremeno tvrdila upravo to.

To je jako lijep primjer da nije sve što govori službena crkva nepogrješivo, da crkvu ipak vode pogrješivi ljudi, koji su kroz povijest èesto i pogrešno tumaèili Isusove zapovijedi i Bibliju.

Èesto sam se pitao, kako bih se ja postavio da sam u doba Galilea bio neki njegov kolega i da sam jednako kao i on znao da je tadašnje crkveno uèenje o Zemlji u centru svemira, pogrešno.
Pitam se što bi bilo da je svijest tadašnjih velikih masa bila jednaka kao današnja, da je recimo postojao internet i da je svima bilo jasno da Crkva nije u pravu po pitanju uèenja o položaju Zemlji.

Vjerujem da i tada nebih prihvaæao crkveno uèenje prema kojemu je Zemlja u centru svemira, veæ bih predosjeæao kako æe proæi još par stoljeæa prije negoli crkva prizna pogrešku i odustane od vezanja svog pogrešnog stava, uz vjeèiti argument ''To je Isusova istina''.

Zar se baš sve, pa i netoèna uèenja, mogu i smiju pokrivati izjavom
''To je uèenje Isusa, dakle to je jedina Istina''?

Koliko je puta kroz povijest crkva koristila upravo taj argument za pogrešna tumaèenja Biblije, a da bi par stoljeæa poslije priznala pogrešku?


Kako znamo, Isus (Bog) je nepogrješiv, pa je jedina moguænost koja ostaje, da je crkva pogriješila u tumaèenjima i da je zlorabila argument ''Istinitosti, jer je nešto od Boga'' kako bi pokrila i ojaèala svoja tumaèenja.

Citat:
Ne mogu se crkvena nauèavanja mjenjati i prilagoðavati današnjem vremenu zbog toga što je velik broj ljudi zastranio i to smatra normalnim.


Zaista ne mogu, ali samo pod uvjetom da je zaista rijeè o Isusovim uèenjima i stvarnim temeljima vjere a ne pogrješivim tumaèenjima.

Inaèe se se tumaèenja crkve kroz povijest mijenjala, pogledaj neke prošle postove o promjenana crkve po pitanju stava o seksu kao èinu.

Citat:
Problem uistinu postoji, i velik broj ljudi je stvarno protiv crkvenih nauèavanja (posebno u podruèju spolnosti o kojem konkretno prièaš), ali uvijek æe postojati šaèica onih koji æe se boriti s takvim novim vremenom i iæ kontra struje, kao i u Isusovo vrijeme, uvijek se tu radilo o šaèici koja je u silnom mnoštvu.


A postoji i moguænost da je crkva naprosto pogrešno tumaèila stvari i samim time sebi uèinila veliku štetu.


Citat:
Naravno da nije svima dano da vide pravu istinu, i upravo tu je kljuèna ta sloboda koju crkva daje.

Postavlja se pitanje, kako je moguæe da je ljudska priroda, dakle biologija koja je imanentna svakom èovjeku, toliko u suprotnosti sa uèenjima crkve?


Citat:
Kao što je Živac rekao, nema tu prisile. Ti æeš s oltara èuti kako treba živjeti, al ti nitko neæe reæi da ako budeš sa curom prije braka da æeš trunuti u paklu. Crkva ti je ukazala, a ti maš svoj izbor i svoju savjest. Svatko æe od nas stat pred Božji sud i od njega æe se tražiti onoliko koliko mu je i dano.

Nema prisile, ali zbog možda pogrešnih tumaèenja, koja æe se možda za stoljeæe ili dva promijeniti, pod silom novih teoloških otkriæa, mnogi ljudi žive u nespokoju.
Postoje mnogi koji se drže crkvenih uèenja o spolnosti, ali nisu zadovoljni time, veæ osjeæaju neslobodu.
Tu bih recimo svrstao ljude koji su u vezi sa pojedincima koji vjeruju u crkvena uèenja o spolnosti, a sami u to ne vjeruju, pa se onda u ime ljubavi prema svojim partnerima takoðer pridržavaju èistoæe prije braka, makar je to njima puno teže nego njihovim partnerima koji u to baš vjeruju.

9.80665 m/s2
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Felicita




Spol: ensko
Postovi: 121
Lokacija: Zadar
PostanoPostano: pon 29 ou 2010, 14:43
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

9.81 napisa:


A postoji i moguænost da je crkva naprosto pogrešno tumaèila stvari i samim time sebi uèinila veliku štetu.




Samo æu još ovo reæi... Znaš li kako ja znam da su crkvena nauèavanja istininita (konkretno ovdje ona koja se tièu osobe i njezine duše i tijela) osim što mi to nalaže moja vjera i bez obzira na to? Tako što osjeæam duboki mir na ovom putu za koji sam se odluèila, osjeæam radost negdje u dubini sebe i znam da je to jedino ispravno i istinito. I svaki put kad kažem -ne- svijetu koji nam se danas nudi, moja duša je u još veæem miru i još sam sigurnija u sve. I ako to moram reæi, èak ne zato jer je baš crkva takav put odredila, nego zato što sam se ja prepoznala na tom putu, i što sam našla Isusa koji me zove na taj put. I vjerujem da ima puno vjernika koji tako osjeæaju i koji bi ovo posvjedoèili...

I kažeš da mnogi ljudi danas žive u nespokoju zbog pritiska crkvenih nauèavanja. Èekaj, ako su oni uvjereni da je crkva u krivu i da tu nešto ne valja, ako je njihova savjest èista otkud onda nespokoj??? Zar ne bi onda trebali bit mirni...ako vjeruju da je njihov naèin življenja nekih stvari ispravan..... Jer obrnuto, ja kao vjernik uopæe nisam u nespokoju jer znam da je svijet koji je u veæini, u krivu i da svijet nudi kriva nauèavanja. Mislim, žao mi jeste, ali ja zbog toga neæu posumnjati u svoje...

I zadnje, ovdje govorim iskljuèivo o nauèavanjima koja se tièu osobe i moguænosti njena spasenja i koja pronalaze odjeka u Bibliji.... I to se ne može usporeðivati sa geografskim i raznim drugim nevezanim nauèavanjima o kojima prièaš, npr nauèavanje o položaju Zemlje... Nitko neæe završit u paklu zato što misli da je Zemlja u središtu svemira ili negdi drugo... Takva nauèavanja imaju svoje mjesto

Tuga gleda unatrag, briga gleda oko sebe, a vjera gleda gore.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pon 29 ou 2010, 15:48
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

9.81 napisa:
Ne samo da je nepravedno i pretjerano, veæ je i terminološki posve neispravno, nazivati ljude koji maju normalni spolni život, promiskuitetnima.

Takoðer je terminološki neispravno "normalnim spolnim životom" nazivati ono što je, u najmanju ruku, sporno je li tako. Kako ti inzistiraš da se seks u vezi prije braka ne naziva promiskuitetom (u redu, prihvaæam), tako ja inzistiram da se to ne naziva niti normalnim spolnim životom jer to nije. Zato sam te i pitao da predložiš drugi termin za to ponašanje. Ja predlažem da to nazovemo "svjetovno spolno ponašanje". Je li može?

Citat:
...osim toga veæina mladih ljudi koji imaju partnere koji s njima ne žele voditi ljubav do braka, izuzetno je frustrirana a za sve svoje probleme prstom upire upravo u crkvu.

To je stvar unutar njihove veze i ne vidim kakve to veze ima s Crkvom. Ako nekome ne odgovaraju ponašanje i stavovi partnera u vezi trebao bi prihvatiti taj njegov izbor ili ga ostaviti.

Citat:
Zamislimo ovakvu situaciju, mladi par se pridržava èistoæe prije braka, dakle do braka se ponašaju kao brat i sestra a ne deèko i cura.

Brkaš. Do braka se ponašaju kao deèko i cura, a ne kao brat i sestra. Razlika je poprilièna. Ako imaju spolne odnose, onda se ponašaju kao muž i žena, a ne kao deèko i cura.

Citat:
Sada se ti ljudi vjenèaju i gle èuda, u braku otkriju kako ON ne može postiæi erekciju ili kako je ONA frigidna, to jest ON ili ONA mogu biti posve hladni u seksualnom smislu jedno prema drugome.

U tom sluèaju je brak ništavan prema kann 1084. Zakonika kanonskog prava.

Citat:
Osim toga, može biti i da izmeðu njih nema nikakve tjelesne privlaènosti...

To se itekako vidi prije braka. Pa neæeš ulaziti u brak s nekim tko te fizièki ne privlaèi.

Citat:
...koja koliko god podsjeæala na griješnu požudu od koje su se snebivali Katolièki teoretièari kao što je Sv.Augustin...

To nije isto, to si dobro primijetio.

Citat:
...ipak mora postojati u braku...

Toèno.

Citat:
Ako sve ovo uzmemo u obzir, zamislimo samo koliko se te nesigurnosti umnažaju kod ljudi koji su se držali predbraène èistoæe, dakle parova koji jedno drugo nikada prije braka nisu vidjeli posve razodjevene. (...)

Prvo, predbraèna èistoæa ne iskljuèuje da se oni vide razodjeveni prije braka. No to je manje bitno.

Ono što je bitnije je da ti polaziš od teze da par koji nije imao spolni život prije braka ne zna o sebi dovoljno (navodiš tehnike voðenja ljubavi, tjelesne reakcije itd.), što može rezultirati problemima u braku.

Kako god uzeo, to upoznavanje moraš proæi prije ili kasnije, u braku ili prije njega. Tvoja teza, i teza onih koji propagiraju 'svjetovno spolno ponašanje', je da se to upoznavanje mora proæi prije braka. Zašto? Pa zato što onda, ako nešto nevalja, neæeš niti ulaziti u brak. Je li tako?

Dakle, predbraèni seks nije ništa drugo nego pokus. Idemo napraviti eksperiment da vidimo hoæemo li uæi u brak. Ali eksperiment koji ukljuèuje cjelokupnu osobu i njenu najdublju intimu. Eksperiment s osobom.

E, tu smo. Osoba je najsvetije Božje djelo nad kojim je bilo kakvo eksperimentiranje krajnje nemoralno. Tvoje je da osobu prihvatiš ili ne prihvatiš za svoga životnog partnera. Ako je prihvatiš onda prihvaæaš sve od te osobe, pa i zlo. Ako je ne prihvaæaš, onda nemaš pravo s njom eksperimentirati i ulaziti u onose koji po naravi pristaju samo onima koji su se prihvatili za životne partnere. Takvo eksperimentiranje je èisti dokaz da ljubavi zapravo nema, da mi ne želimo drugu osobu nego nešto od nje, što moramo prvo vidjeti možemo li dobiti.

Citat:
(èisto sa fizièkog aspekta, jer himen žena sa starošæu postaje sve više zadebljan i sve žilaviji)

Zanimljivo, ovo nisam znao. Imaš li kakavu znanstvenu literaturu za citirati di to mogu pogledati?

Citat:
(...) Baš zato, kada uðu u braku, imaju velika oèekivanja jedno od drugoga, i svaki otklon od toga, svaka neusklaðenost po pitanju ''brzinskog stjecanja spolnog iskustva'' (partneri ulaze u brak bez ikakvog znanja o i iskustva o seksualnim odnosima, pa moraju brzo uèiti) može izazvati nervozu kod jednog ili oba partnera, a èesto izaziva i poveæu sebiènost onog partnera koji nešto brže usvaja ''nova znanja'' i nema strpljenja èekati onog drugog.

Govoriš ko pravi seksolog, kao da si razgovarao o spolnim problemima s nizom ljudi u braku, izvan braka, koji se jesu i koji se nisu pridržavali predbraène èistoæe. Odakle ti sve to?

Citat:
Pa ako 90% Brakova spada u tu kategoriju, onda je oèigledno, da je ovo o èemu sam govorio gore, posve toèno, to jest da BRAK nije jamstvo za izbjegavanje, frustracija, nesigurnosti, sebiènosti i sl.

Brak nije jamstvo ni za šta. Dapaèe, brak je, kako je govorio jedan ugledni splitski sveæenik, u veæini sluèajeva "legalizirana prostitucija" ili "samoblud udvoje". Ali to ne negira sveti smisao braka koji uvijek postoji kao jedino dobro, ma koliko malo ljudi išlo tim putem.

Citat:
Ne bih se složio da je rijeè samo o moralnom pitanju, jer itekako je u cijeloj prièi bitan i BIOLOŠKI aspekt, jer on itekako postoji i prije braka, htjeli ga mi priznati ili ga nijekali.

Nisam rekao da je samo moralno pitanje, ali je i moralno. Ne možeš samo gledati biološki aspekt. Moja biologija mene svako jutro tjera da ostanem u krevetu do dva popodne, pa opet ne ostajem. Nagon za ostajanjem u krevetu dok se još nisi naspavao je itekako bitan jer èovjeku treba san da bi normalno funkcionirao. Ali ne možeš se samo jednostavno prepustiti tom nagonu ne mareæi za druge posljedice, jer može doæi do svega. Tako je i sa spolnošæu.

Citat:
Što se tièe poruke obeæanja osobi s kojom stupaš u spolni odnos, to je pitanje odgoja, Katolici odgojeni u praktiènim vjernièkim obiteljima zaista to shvaæaju tako, Katolici odgojeni u liberalnijim obiteljima, to ne shvaæau tako, dok ateisti to ni najmanje ne poimaju tako.

To nije pitanje shvaæanja, to je pitanje naravi. Narav spolnog odnosa je obeæanje trajne veze, i to svatko razumije, u svojoj podsvjesti ako ne u svijesti, posebno žene. To je u konaènici i èista biologija. Ljudi se ne razmnožavaju kao cvijeæe: zrakom plovi beskonaèno spermiæa koje nalete na bilo koju ženu. Ljudi se razmnožavaju kada muškarac ima intimne odnose sa ženom zato što je za ženino podizanje potomstva bitno da tu postoji muškarac. Zato muškarèev spolni odnos žena po instiktivnoj biološkoj naravi shvaæa kao njegovo obeæanje da æe se brinuti o njoj i djetetu, makar na teorijskoj ili deklarativnoj razini tvrdila nešto drugo. Ovo zapravo nema nikakve veze s vjerom nego s evolucijom: da nije tako prirodna selekcija bi nas napravila drugaèijima. Zato meni u konaènici uopæe nije jasno kako to da je Crkva ostala jedina koja se bori protiv 'svjetovnog spolnog ponašanja'.

Citat:
Što se tièe metoda prisile, dovoljno je reæi da crkva žešæe osuðuje mlade koji stupaju u odnose prije braka nego primjerice pedofile u svojim redovima.

Ovo ti je fakat jedna od jaèih izjava. Ajde se saberi.

Citat:
Objasni mi, na koji naèin da brojne crkvene zabrane shvatim kao slobodu?

Oèito ja to tebi ne mogu objasniti, jer sam veæ pokušao. Samo si izbij iz glave rijeè zabrana, nitko ti tu ništa ne zabranjuje.

Citat:
Koliko je se puta kroz povijest dokazalo da je crkva po neæemu bila u zabludi, pa je naknadno prominenjeno i osuvremenjeno neko tumaèenje, evo recimo tumaèenje seksa je revidirano.
Stari Katolièki teoretièari kao Sv Augustin i S.Toma Akvinski, seks su smatrali prljavim i nemoralnim èinom, koji je tek djelomièno opravdan zbog prokreacije.
Jedan od njih je išao tako daleko da je rekao kako je seks sa ljepšom ženom veæi grijeh od seksa sa ružnom ženom, jer je u prvom sluèaju veæi užitak.
Jedna Katolièka teoretièarka iz srednjeg vijeka je pak rekla, ukoliko za seksa muž odluèi prekinuti snošaj prije ejakulacije, žena ga u tome mora sprijeèiti èak i pod cijenu smrti.

Danas su crkvena uèenja o seksu u odnosu na ta doba, znaèajno drugaèija, dakle dogodile su se velike promjene, recimo Ivan Pavao II u teologiji tijela, spolne organe naziva Božjim potpisom na èovjeku.

Selektivno analiziraš povijest. U današnjem svijetu gledaš naèelno crkveno uèenje, a iz prošlosti izvlaèiš neèije pojedinaène citate. Crkveni nauk o seksu u braku je bio uvijek isti, to je nešto sasvim dobro, unatoè pojedinaènim suprotnim izjavama. I danas imaš takoðer sliènih nebuloznih izjava, recimo od patera Frkina. Pa hoæe li netko za sto godina izvlaèiti njegove izjave kao današnja uèenja Crkve?

Sve skupa, ja ne vidim nikakve bitne razlike u crkvenom uèenju o seksu prije i sada.

Citat:
Ne, uopæe ne želim reæi kako je sve što radi veæina normalno, ali po pitanju spolnosti, želim reæi kako veæina NE RAZUMIJE I NE PRIHVAÆA crkvena uèenja o spolnosti.

Super. To ne mora znaèiti da je problem u crkvenom uèenju, može biti i da je problem u toj veæini.

Citat:
Ja se slažem da je Isus bio neka vrsta revolucionara, ali samo prosvjedujem protiv ljudskih izuma, dakle protiv kasnijih LJUDSKIH tumaèenja Biblije, koja su uvelike rezultat brojnih srednjevjekovnih miskoncepcija.

A je li crkveno uèenje o spolnosti ljudski izum ili je 'svjetovno spolno ponašanje' ljudski izum?

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
Zahvalu i podrku autoru ovog posta dali su: lucija
Dubravko




Spol: muko
Postovi: 125
PostanoPostano: pon 29 ou 2010, 19:10
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Ooooo, vidim žestoko je...samo, èini mi se vro neplodonosno s obje strane....teoretiziranja o spolnosti su èesto bezvrijedna, posebice ukoliko netko nije osjetio što znaèi dugo biti u vezi i živjeti èistoæu...ovim sam postovima svašta proèitao, svega ima s obje strane, i dobrih argumenata i besmislica, konfrontirajuæih stavova, ali na kraju - sve ostaje osobna, intimna stvar. I nikog ne treba biti briga kako netko drugi živi ili ne živi èistoæu, svatko ma svoju savjest i po njoj neka živi. Poznajem mnogo ljudi s razlièitim pogledima na ovu temu, i zaista, nikog ne osuðujem...ne mislim da su ljudi koji imaju spolne odnose prije braka osuðeni na pakao, ne mislim da je njihov život ništavan ili iz nekog razloga manjkav, promašen...na èistoæu gledam kao na dodanu vrijednost, nešto posebno što nije svakom dano. I ne pada mi na pamet donositi vrijednosni sud o neèijem naèinu života ili im nametati svoj stav. Èistoæa je stvar vjere - netko tko ne vjeruje je nikada neæe moæi razumijeti, jer svako pojašnjavanje èistoæe izvan vjere uglavnom ostaje promašaj, kao i svako logièko ili znanstveno pojašnjenje nama vjernicima. Uglavnom, to ne ide zajedno.

Opæenito, promatranje kroz prizmu liberalizma ili konzervativnosti mi je malo bezveze, èini mi se kao etiketrianje ljudi koji nužno ne pripadaju nijednoj od navedenih opcija. Da sam moram odgovoriti jesam li liberalan ili konzervativan, vjerojatno bih se jako dvoumio...neki bi rekli da sam teška konzerva, drugi pak da sam preliberalan.

Ljubi i èini što hoæeš.
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
9.81




Spol: neodreen
Postovi: 82
PostanoPostano: uto 30 ou 2010, 6:54
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Citat:

Samo æu još ovo reæi... Znaš li kako ja znam da su crkvena nauèavanja istininita (konkretno ovdje ona koja se tièu osobe i njezine duše i tijela) osim što mi to nalaže moja vjera i bez obzira na to? Tako što osjeæam duboki mir na ovom putu za koji sam se odluèila, osjeæam radost negdje u dubini sebe i znam da je to jedino ispravno i istinito.


Pa vjerujem da je nekome tko osjeæa da je to što crkva propagira istinito, lako naæi mir pridržavajuèi se predbraène èistoæe.
No, èinjenica da velika veæina ljudi ne vjeruje u to, crkvi treba itekako biti problematièna, i ovime se stvarno ne želim pozivati na veæinu kako bih dokazao da veæina ima pravo, veæa kako bih naglasio da crkva oèigledno nešto ne radi dobro, kada imaš veæinu vjernika koji to apsolutno ne prihvaæaju.


Citat:
I svaki put kad kažem -ne- svijetu koji nam se danas nudi, moja duša je u još veæem miru i još sam sigurnija u sve.


Ne znam što si toèno mislila pod time ''reæi NE svijetu'', jer moguæe je reæi ne, na više naèina i na više podruèja.
Ako je rijeè o podruèju spolnosti, onda to donekle i razumijem, ali ako je rijeè o svemu, onda mi je to posve nerazumljivo.

Èovjek je znatiželjno stvorenje i sigurno nije stvoren samo kako bi konzumirao vjerske sadržaje, veæ kako bi imao široki raspon interesa.
U svakom sluèaju, netko ne može biti intelektualac, ukoliko se ogranièava na vrlo uski skup interesa.

Citat:
I ako to moram reæi, èak ne zato jer je baš crkva takav put odredila, nego zato što sam se ja prepoznala na tom putu, i što sam našla Isusa koji me zove na taj put. I vjerujem da ima puno vjernika koji tako osjeæaju i koji bi ovo posvjedoèili...


Lijepo, nekima je dano da razumiju i vjeruju, meðutim veæini nije.

Citat:
I kažeš da mnogi ljudi danas žive u nespokoju zbog pritiska crkvenih nauèavanja. Èekaj, ako su oni uvjereni da je crkva u krivu i da tu nešto ne valja, ako je njihova savjest èista otkud onda nespokoj???

Nespokoj proizilazi iz èinjenice da ih se u crkvi (npr. u Katekizmu) prokazuje kao velike griješnike, a oni nisu ateisti, da jesu bilo bi im svejedno.
Osim toga, možda se nalaze u vezama sa osobama koje vjeruju u crkvena uèenja o spolnosti, pa kako ih vole, moraju poštovati volju svojih partnera, makar uopæe ne razumiju i ne prihvaæaju sve to.

Citat:
Zar ne bi onda trebali bit mirni...ako vjeruju da je njihov naèin življenja nekih stvari ispravan..... Jer obrnuto, ja kao vjernik uopæe nisam u nespokoju jer znam da je svijet koji je u veæini, u krivu i da svijet nudi kriva nauèavanja.

Ti kao vjernik, trebala bi znati da svijet nije apsolutno u svemu u krivu, postoje svakako mnoge krive stvari, ali nisu sve krive.
Znam da bi bilo bolje da se s roðenjem raðamo u Raju, ali nažalost raðamo se na ovom svijetu, prema tome moramo živjeti u miru sa ovim svijetom do smrti.

Citat:
Mislim, žao mi jeste, ali ja zbog toga neæu posumnjati u svoje...


Inaèe, cure u pravilu ne mogu shvatiti koliko je deèkima teže nego njima po pitanju suzdržavanja od normalne ljudske spolnosti.
Cure skoro da i nemaju spolne reakcije bez jasnih i prilièno snažnih podražaja, pa je curama suzdržljivost ustvari skoro nikakva osobita žrtva.


Citat:
I zadnje, ovdje govorim iskljuèivo o nauèavanjima koja se tièu osobe i moguænosti njena spasenja i koja pronalaze odjeka u Bibliji.... I to se ne može usporeðivati sa geografskim i raznim drugim nevezanim nauèavanjima o kojima prièaš, npr nauèavanje o položaju Zemlje... Nitko neæe završit u paklu zato što misli da je Zemlja u središtu svemira ili negdi drugo... Takva nauèavanja imaju svoje mjesto


Naravno da neæe završiti u paklu zbog krivog uèenja o pložaju Zemlje, ali zanimljivo je to što je crkva iz vremena Galilea, to pitanje zaista shvaæala kao krucijalno, kao pitanje spasenja ili propasti.

Galileov sluèaj ustvari danas i nije bitan s obzirom na pitanje spasenja veæ kao argument crkvene pogrješivosti.

9.80665 m/s2
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
5rich
mod team



Spol: ensko
Postovi: 1965
Lokacija: meðu knjigama
PostanoPostano: uto 30 ou 2010, 8:39
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

9.81 napisa:
[
Cure skoro da i nemaju spolne reakcije bez jasnih i prilièno snažnih podražaja, pa je curama suzdržljivost ustvari skoro nikakva osobita žrtva.


isprièavam se ako æu te povrijediti,ali moram se na ovo nasmijati Laughing Laughing
ti si cura pa to znaš?
vjeruj mi na rijeè,cure mogu,a i imaju spolne reakcije s istim ili manjim podražajima nego muškarci...

K suncu prosi vsaka roža, k suncu trava vsaka,
tak i k tebi, Majka Božja, srce siromaha.
Milostiva vsakom ti si, vse ti vraèiš boli,
odbila još nikog nisi, koji za pomoæ moli.
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
9.81




Spol: neodreen
Postovi: 82
PostanoPostano: uto 30 ou 2010, 8:57
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Citat:
Takoðer je terminološki neispravno "normalnim spolnim životom" nazivati ono što je, u najmanju ruku, sporno je li tako. Kako ti inzistiraš da se seks u vezi prije braka ne naziva promiskuitetom (u redu, prihvaæam), tako ja inzistiram da se to ne naziva niti normalnim spolnim životom jer to nije. Zato sam te i pitao da predložiš drugi termin za to ponašanje. Ja predlažem da to nazovemo "svjetovno spolno ponašanje". Je li mož
e?

Ovako, ako uklonimo religiju od spolnosti i ako spolnost promatramo èisto znanstveno i medicinski, onda je ona umjerena spolnost (vjernost jednom partneru u stabilnoj vezi), koju mladi prakticiraju izvan braka, NORMALNA SPOLNOST i takva spolnost nije ništa drugaèija od iste takve spolnosti u stabilnom i uspješnom braku.

Ako pak u razmatranje uvedemo i religiju, onda se možemo složiti sa tvojim terminom, ''svjetovno spolno ponašanje'', makar neznam zbog èega bi se tu radile posebne iznimke, ako pogledamo ostale prijestupe protiv naše vjere, onda æeš uoèiti da se ne ''titulira'' svaki prijestup sa tim ''svjetovno'' ovo ili ono.

Zamisli da ljudi govore ovako, on svjetovno gradi kuæu (kada je netko ohol), on svjetovno jede i pije (kada je neumjeren u jelu i piæu), ....itd.

Primjerenije je u svakom sluèaju stvar gledati ovako; spolnost koju prakticiraju mladi izvan braka, NORMALNA JE, ali spolnosti nije mjesto izvan braka, veæ u braku, pa onda ovaj naš mladi par, radi grijeh, jer NORMALNU SPOLNOST prakticira u krivo vrijeme i na krivom mjestu (izvan konteksta braka).

Citat:
To je stvar unutar njihove veze i ne vidim kakve to veze ima s Crkvom. Ako nekome ne odgovaraju ponašanje i stavovi partnera u vezi trebao bi prihvatiti taj njegov izbor ili ga ostaviti.

Najèešæe partneri poštuju vjerovanje drugog partnera jer ljubav je obièno snažnija od spolnih potreba, ali to svejedno ne znaèi da je ovaj partner koji prihvaæa suzdržljivost bez vjere u to, miran i da mu je lako.

Citat:
Do braka se ponašaju kao deèko i cura, a ne kao brat i sestra. Razlika je poprilièna. Ako imaju spolne odnose, onda se ponašaju kao muž i žena, a ne kao deèko i cura.

Na teologiji tijela se predlaže, a to predlažu i mnogi duhovnici, da se deèko i cura ni na koji naèin ne ponašaju kao partneri, dakle da se izbjegavaju dodiri, grljenja èak i poljupci i držanje za ruke.
Predlaže se i taj naziv, ''neka ostanu do braka jedno drugome kao brat i sestra'' (to sam negdje proèitao, nisam siguran gdje, ali znam da su to isto govorili i neki duhovnici).

A kako se ponašaju muž i žena koji u braku zbog problema, nemaju seksualni život?

Citat:
U tom sluèaju je brak ništavan prema kann 1084. Zakonika kanonskog prava.


O super, znaèi razvodi su dopušteni, jedini je problem u tome što razvode mora odobriti, èini mi se, Papa osobno, u svakom sluèaju rijeè je o vrlo zamršenoj proceduri.

Inaèe, taj kanon obièno vrijedi ukoliko partneri u brak uðu sa ZNANJEM o spomenutim defektima, dakle ako netko SVJESNO PREŠUTI, moguæe probleme u braku.

No ON ili ONA, ne moraju, i obièno nisu, svjesni da æe imati takve seksualne probleme u braku.

Citat:
To se itekako vidi prije braka. Pa neæeš ulaziti u brak s nekim tko te fizièki ne privlaèi.

Ako se držimo uputa o ''Bratu i Sestri'', dakle ukoliko je veza bez ikakvih dodira i bez ikakvog isticanja tjelesnosti, postoje veliki problemi u detekciji.
Osim toga, ovdje nikako ne govorimo samo o tjelesnoj privlaènosti, veæ govorimo i o spolnoj privlaènosti, koja se spoznaje u najmanju ruku kroz dodire, poljupce, maženje i sl.

Citat:
Prvo, predbraèna èistoæa ne iskljuèuje da se oni vide razodjeveni prije braka. No to je manje bitno.

Možda, ali svi teoretièari ''predbraène èistoæe'' napominju kako je to štetno, kako navodi na neèiste misli itd. a u praksi svi koji se drže predbraène èistoæe, to izbjegavaju.
To pogotovo vrijedi za cure, i nema naèina da jedan momak koji se takoðer drži predbraène èistoæe, nagovori svoju djevojku da se oboje razodjenu, kako bi se ''upoznali'' i na taj naèin.

Teorija je jedno, a praksa je obièno drugo.

Citat:
Ono što je bitnije je da ti polaziš od teze da par koji nije imao spolni život prije braka ne zna o sebi dovoljno (navodiš tehnike voðenja ljubavi, tjelesne reakcije itd.), što može rezultirati problemima u braku.
Kako god uzeo, to upoznavanje moraš proæi prije ili kasnije, u braku ili prije njega.


Nije svejedno, ako ulaziš u brak sa osobom koja u seks doživljava na posve drugaèiji naèin nego ti, koja ne voli baš ništa što ti voliš.
Da bi znao kako tvoje tijelo reagira i što voliš u seksu, jednostavno moraš o tome nešto znati.
Zar je Brak sa izuzetno lošim seksualnim životom i sa spolno posve nekompatibilnim ljudima, dobar brak?
Zar je dobro i zar je korisno, kada su jedan ili oba partnera posve nezadovoljni spolnim životom u svom braku?

Crkva izgleda od èovjeka traži da u spolni život (u Braku) ulazi naslijepo, no kada pojedinci u braku imaju teške probleme, Crkve nema baš nigdje, crkvu to tada ne zanima.

Citat:
Tvoja teza, i teza onih koji propagiraju 'svjetovno spolno ponašanje', je da se to upoznavanje mora proæi prije braka. Zašto? Pa zato što onda, ako nešto nevalja, neæeš niti ulaziti u brak. Je li tako?


Hoæe li deèko i cura koji se ne slažu; karakterno, vjerski, svjetonazorski, itd, uèi u brak?

Naravno da neæe!

Pa ako misliš da su svi gornji kriteriji upoznavanja (kompatibilnosti) bitni za provjeru dal' su dvoje ljudi jedno za drugo, dakle za brak, zbog èega misliš da je kategorija ''SPOLNA KOMPATIBILNOST'' nebitna?


Citat:
Dakle, predbraèni seks nije ništa drugo nego pokus. Idemo napraviti eksperiment da vidimo hoæemo li uæi u brak. Ali eksperiment koji ukljuèuje cjelokupnu osobu i njenu najdublju intimu. Eksperiment s osobom.


A što radimo kada hodamo sa deèkom/curom?
Jesmo li na poèetku veze spremni uèi u brak, dal' na poèetku veze znamo da smo jedno za drugo?
Nije li ''hodanje'' takoðer jedan veliki eksperiment, koji takoðer kroz emotivnu vezanost koja nastaje s vremenom, zadire duboko u osobu i njenu najdublju intimu?
Ili možda misliš, da je za vezu korisno i dobro da partneri jedno drugome prešuæuju, svoja najintimnija osjeæanja, mišljenja, poglede, želje, maštanja, možda i strahove itd? Nije li sve to takoðer duboka intima?!

Recimo, ako jedan partner boluje od nekog psihološkog poremeæaja, zar æe to prešutiti pred svojim partnerom, u ime oèuvanja svoje intime?

Sve ovo što sam napisao, itekakvi su eksperimenti sa OSOBOM, ali gle nema crkvene povike na te eksperimente NAD OSOBOM.

Samo æu ovo ponoviti, kada dvoje ljudi u braku otkrije, kako uopæe spolno nisu kompatiblini i da zbog toga uopæe neæe moæi imati spolni život, Crkve neæe biti ni blizu da im pomogne.
Citat:

E, tu smo. Osoba je najsvetije Božje djelo nad kojim je bilo kakvo eksperimentiranje krajnje nemoralno.

Ali je oèigledno dopušteno ako pojedini sveæenici, neprikladno diraju djecu.

Citat:
Tvoje je da osobu prihvatiš ili ne prihvatiš za svoga životnog partnera. Ako je prihvatiš onda prihvaæaš sve od te osobe, pa i zlo. Ako je ne prihvaæaš, onda nemaš pravo s njom eksperimentirati i ulaziti u onose koji po naravi pristaju samo onima koji su se prihvatili za životne partnere.

Prihvaæaš bianco èek.
A kako bi bilo da izbacimo iz postupka ''Hodanje'' i upoznavanje, pa da se ljudi na prvom spoju odmah zaruèe i obeæaju jedno drugome?

Citat:
Takvo eksperimentiranje je èisti dokaz da ljubavi zapravo nema, da mi ne želimo drugu osobu nego nešto od nje, što moramo prvo vidjeti možemo li dobiti.


Mi želimo nešto od te osobe, to je toèno, želimo što veæu kompatibilnost, želimo vidjeti dal to jest to ili nije.
Želimo poštediti životne nesreæe i sebe i tu drugu osobu.

Dal' bi bilo odgovorno ulaziti u brak sa osobom s kojom nisi izmijenio ni dvije prosto proširene reèenice?

Citat:
Zanimljivo, ovo nisam znao. Imaš li kakavu znanstvenu literaturu za citirati di to mogu pogledati?


Idi na razne medicinske stranice, tamo imaš o tome, na veæini se tvrdi kako je himen najtanji i kako ga je najlakše probiti što je žena mlaða.


Citat:
Govoriš ko pravi seksolog, kao da si razgovarao o spolnim problemima s nizom ljudi u braku, izvan braka, koji se jesu i koji se nisu pridržavali predbraène èistoæe. Odakle ti sve to?


Govorim na temelju èitanja jaaako puno literature iz tog podruèja, èitanja jako puno struènih foruma i foruma sa iskustvima ljudi a i na temelju iskustava ljudi koje znam, a znam i pojedince koji se drže i koji se ne drže predbraène èistoæe, poznajem i braène partnere i prve i druge klase.

Citat:
Brak nije jamstvo ni za šta. Dapaèe, brak je, kako je govorio jedan ugledni splitski sveæenik, u veæini sluèajeva "legalizirana prostitucija" ili "samoblud udvoje".

Ako je to tako, pa èemu onda svo to kukanje oko neispravnosti predbraènog seksa?! Èemu onda brak?

Inaèe, stav tog sveæenika je umobolan, i na tragu je onih davno prevladanih srednjevjekovnih crkvenih zabluda o seksu u braku.

Citat:
Ali to ne negira sveti smisao braka koji uvijek postoji kao jedino dobro, ma koliko malo ljudi išlo tim putem.


Nedopustivo je da jedan sveæenik daje toliko umobolne izjave, time teško sramoteæi crkvu.

Citat:
Nisam rekao da je samo moralno pitanje, ali je i moralno. Ne možeš samo gledati biološki aspekt. Moja biologija mene svako jutro tjera da ostanem u krevetu do dva popodne, pa opet ne ostajem.

Vidiš, ali isti taj prirodni mehanizam æe te itakako istjerat iz kreveta nakon 15h. spavanja, ali spolni nagon neæe samo tako nestati i u pravilu je daleko najsnažniji nagon, od kojeg je jedini snažniji nagon, nagon za samoobržanjem.

Citat:
Ali ne možeš se samo jednostavno prepustiti tom nagonu ne mareæi za druge posljedice, jer može doæi do svega. Tako je i sa spolnošæu.


Probaj se igrati sa neispavanošæu i možeš ugroziti èak i srce i cijelo zdravlje, osim toga, ti svom prirodnom nagonu za spavanje i odmor IPAK UDOVOLJAVAŠ, naravo u razumnoj mjeri, ovdje ni ne govorimo o nerazumnim potrebama.

Crkva pak traži da se UOPÆE NE udovoljava spolnom nagonu, dok se ne uðe u brak, a i tada pojedinci mogu shvatiti da su tjelesno i po pitanju shvaæanja seksa, posve nespojivi, pa æe svejedno ostati uskraæeni za zadovoljenje prirodnog nagona za seksom.


Citat:
To nije pitanje shvaæanja, to je pitanje naravi. Narav spolnog odnosa je obeæanje trajne veze, i to svatko razumije, u svojoj podsvjesti ako ne u svijesti, posebno žene.

To je urnebesno NETOÈNA STVAR!

Sve je pitanje obiteljskog zaleða i odgoja, ateisti to uopæe ne doživljavaju tako, skoro jednako vrijedi i za vjernike iz liberalnih obitelji.
Ateiste namjerno uzimam kao primjer, jer kod njih nema religijskog doprinosa podsvijesti, pa je moguæe jasnije vidjeti što je prirodno a što nije.

Kada ateistima i ateisticama spomeneš da je seks ozbiljno obeæanje jedno drugome (bilo svjesno bilo podsvjesno) oni se gromoglasno smiju i ismijavaju tu tezu.

To uostalom potkrjepljuje i njihovo ponašanje, oni koriste kontracepciju u velikoj mjeri, upravo kako bi SVJESNO, naglasili da nikome ništa ne OBEÆAVAJU, pa ni sebe, barem NE dok ne odluèe da je osoba s kojom se nalaze ona prava.

(inaèe, volio bih vidjeti na temelju kojih znanstvenih studija tvrdiš da je seks obeæanje jedne osobe drugoj, samo te molim da Bibliju ne uzimaš kao znanstveni dokaz)


Citat:
Zato muškarèev spolni odnos žena po instiktivnoj biološkoj naravi shvaæa kao njegovo obeæanje da æe se brinuti o njoj i djetetu, makar na teorijskoj ili deklarativnoj razini tvrdila nešto drugo. Ovo zapravo nema nikakve veze s vjerom nego s evolucijom: da nije tako prirodna selekcija bi nas napravila drugaèijima. Zato meni u konaènici uopæe nije jasno kako to da je Crkva ostala jedina koja se bori protiv 'svjetovnog spolnog ponašanja'.


Dokazi u suvremenoj seksologiji i psihologiji?

Zar crkva ljude poima kao životinje?
Neobièno je to, kad auzmeš u obzir da se na teologiji tijela tvrdi da èovjek treba nadzirati svoje spolne nagone, jer za razliku od životinja ima razum.

Ponavljam tezu, da je se crkve toliko brinula o pedofiliji u svojim redovima, koliko je se bavila spolnošæu laika, sigurno danas nebi bilo toliko problema sa onim skandalima.

Citat:
Oèito ja to tebi ne mogu objasniti, jer sam veæ pokušao. Samo si izbij iz glave rijeè zabrana, nitko ti tu ništa ne zabranjuje.

Katekizam je prilièno oštar po pitanju seksa prije braka, masturbacije i sl.
Itekako je rijeè o zabranama.

Citat:

Selektivno analiziraš povijest. U današnjem svijetu gledaš naèelno crkveno uèenje, a iz prošlosti izvlaèiš neèije pojedinaène citate. Crkveni nauk o seksu u braku je bio uvijek isti, to je nešto sasvim dobro, unatoè pojedinaènim suprotnim izjavama
.

Nije rijeè samo o pojedinaènim citatima, rijeè je o generalnom pogledu na seksualnost, na Teologiji tijela (tamo se izlaže današnji službeni stav crkve o spolnosti) je reæeno upravo sve ono što sam ja rekao.

Negdje ne poèetku predavanja je reæeno kako je crkva prije seks gledala samo kao prokreativnu radnju, a u srednjem je vijeku crkva seks doživljavala baš kao oni teoretièari, koji bi da danas žive bili ono što se naziva ''Crkveni Teolozi'' (za razliku, od crkve odmetnutih Teologa Disidenata, od kojih je neke Papa èak i ekskomunicirao).

Dakle, crkva je radikalno mijenjala svoj pogled na seksualnost, to e može vidjeti i iz djela Ivana Pavla II koji je autor Teologije Tijela, koje se smatra radikalnom novošæu.

Citat:
I danas imaš takoðer sliènih nebuloznih izjava, recimo od patera Frkina. Pa hoæe li netko za sto godina izvlaèiti njegove izjave kao današnja uèenja Crkve?


Neæe, jer pater Frkin, svakako nije jedan od najvažnijih Crkvenih teologa ove epohe, to su oni teolozi koje se konzultira iz službenog Vatikana i s kojima Vatikan suraðuje, no u srednjem vijeku se se poklapala mišljenja tih crkvenih teologa i službene crkve, a to je puno puno iznad jednog izgubljenog seoskog sveæenika u nekoj provinciji.


Citat:
Sve skupa, ja ne vidim nikakve bitne razlike u crkvenom uèenju o seksu prije i sada.

Jer neznaš dovoljno o tome, otiði na predavanja iz Teologije Tijela.

Citat:
Super. To ne mora znaèiti da je problem u crkvenom uèenju, može biti i da je problem u toj veæini.

A može biti i da je problem u zdravoj logici crkvenih poglavara, kada je veæini vjernika nešto problem, onda je to poziv za uzbunu i za djelovanje a ne za isprazno i beskorisno upiranje prstom u ''grešnu masu''.

Citat:
A je li crkveno uèenje o spolnosti ljudski izum ili je 'svjetovno spolno ponašanje' ljudski izum?


Sasvim sigurno, SPOLNOST JE BOŽJI IZUM, a ta spolnost ne poznaje stanja; ''izvan braka'' i ''u braku''.
Aktivna je kroz prirodnu potrebu podjednako i kod ljudi koji su u braku kao i kod ljudi izvan braka, a vjerujem da BOG nije pogriješio prilikom stvaranja èovjeka.

9.80665 m/s2
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
9.81




Spol: neodreen
Postovi: 82
PostanoPostano: uto 30 ou 2010, 9:00
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

5rich napisa:
9.81 napisa:
[
Cure skoro da i nemaju spolne reakcije bez jasnih i prilièno snažnih podražaja, pa je curama suzdržljivost ustvari skoro nikakva osobita žrtva.


isprièavam se ako æu te povrijediti,ali moram se na ovo nasmijati Laughing Laughing
ti si cura pa to znaš?
vjeruj mi na rijeè,cure mogu,a i imaju spolne reakcije s istim ili manjim podražajima nego muškarci...


Možda si ti neka posebna, ali ne možeš sebe uzimati kao model za sve.

Poznajem mnoge cure, koje su potvrdile tezu, da je njima suzdržavanje od spolnosti daleko lakše nego njihovim deèkima, naravno govorim o ljudima koji žive u predbraènoj èistoæi.
A kako to mogu reæi, kada one nisu deèki?
Pa jednostavno, dovoljno je promatrati ljude, ako cura može proæi cijeli dan bez da uopæe i u jednom trenutku pomisli na seks ili da se uzbudi a njen deèko doðe do nje i poène je dodirivati, milovati i sl. po mjestima koja mogu dovesti do obostragog uzbuðenja.
Jednako tako, ako cura nema potrebu stalnog ljubljenja i stalnog tjelesnog kontakta u bilo kojem pogledu, a njen deèko stalno inzistira na tome.

Uostalom tvoju tezu pobija i statistika o masturbiranju; masturbira 95% muškaraca te oko 89% žena, prije je ta razlika bila još veæa, kada su raðena istraživanja 50-ih odnos je bio 92% muškarci i 62% žene.

U svakom sluèaju, žene trebaju taktilne podražaje, èesto je rijeè o cijelom skupu dodira, maženja i sl, dok su za muškarce sasvim dovoljne i sitnice, kao što su vizualni podražaji (ljepota njihove cure), mašta kada je vizualni podražaj odsutan, psihološki podražaji, miris, jutarnje buðenje, lijeganje u krevet naveèer, kada se na muškom tijelu posve spontano dogaðaju odreðene fiziološke pojave.

9.80665 m/s2
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
5rich
mod team



Spol: ensko
Postovi: 1965
Lokacija: meðu knjigama
PostanoPostano: uto 30 ou 2010, 9:47
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

oèito su cure s kojima sam ja razgovarala o tome,iznimke..ukljuèujuæi i mene...

K suncu prosi vsaka roža, k suncu trava vsaka,
tak i k tebi, Majka Božja, srce siromaha.
Milostiva vsakom ti si, vse ti vraèiš boli,
odbila još nikog nisi, koji za pomoæ moli.
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Prethodni postovi:    
Prethodna tema Prethodna tema
Zaponi novu temuOdgovori na temu

Izaberi forum:   

Ne moe otvarati nove teme.
Ne moe odgovarati na postove.
Ne moe ureivati svoje postove.
Ne moe izbrisati svoje postove.
Ne moe glasovati u anketama.

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group