 |
 |
Autor |
Poruka |
Chico

Spol: 
Postovi: 590
Lokacija: Tchechenia
|
Postano: sub 08 tra 2006, 22:03
Naslov : Starozavjetni i Novozavjetni Bog |
|
|
Nadam se da nema ovakvog topika, nisam ga našao.
Namjera mi je bila da u ovom topiku raspravljamo o naslovu.
Kršæanstvu je središnji lik Isus Krist, i sa njim smo mi kao religija i nastali.
Mene zanima vaše mišljenje o promjeni Boga od onog u Starom zavjetu (Noa, Jerihon, Egipæani ne moram o tome ništa više) do Boga ljubavi i oprosta u Novom zavjetu.
Trebamo li više slijediti Isusove zapovjedi ljubavi ili 10 zapovjedi Božjih ili bi nam one trebale više biti kao smjernice u ponašanju?? |
|
tvoj prijatelj je odgovor na sve tvoje molitve |
|
|
 |
Mara

Spol: 
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
|
Postano: ned 09 tra 2006, 6:01
Naslov : |
|
|
Nema drugoga Boga. Jedan je Bog koji je Izraelu objavio svoje ime, nama svoju Oèinsku ljubav, spasio Nou i darovao Sina. Ne znam o èemu ti zapravo prièaš?! |
|
Ljubi i èini što hoæeš |
|
|
 |
fat drummer

Spol: 
Postovi: 862
|
Postano: ned 09 tra 2006, 7:11
Naslov : |
|
|
pa o onom bogu koji je nabacio potop, spalio sodomu i gomoru, pobio provoroðeno u egiptu, židove kaznio obilaznicom u pustinji vs. onog boga koji je žrtvovao svog sina za naš spas...
jel tako chico, jel tako??? wink wink, nudge, nudge |
|
I am a Jew. Hath not a Jew eyes? hath not a Jew hands, organs, dimensions, senses, affections, passions? |
|
|
 |
Ycteris

Spol: 
Postovi: 1093
Lokacija: tamo gdje sunce sije, kiša pada i ljubav Božja vlada
|
Postano: ned 09 tra 2006, 7:24
Naslov : |
|
|
Moram priznat da je i meni ovo malo zbunjujuæe, Bog je jedan bio, ostao i uvijek æe biti. I kao što je isus rekao kako nije došao ukinuti stari zakon veæ ga dopuniti, baš to kaj je fat sad napisal, ovak kad se gleda, izmeðu starog i novog je velika razlika, od "Oko za oko, zub za zub" u "Tko tebe kamenom, ti njega kruhom". To je meni uvijek bilo malo zbunjujuæe kak to da se sad to tolko promijenilo... |
|
Veæe ljubavi nitko nema od ove: da tko život svoj položi za svoje prijatelje. (Iv 15,13) |
|
|
 |
klara

Spol: 
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
|
Postano: ned 09 tra 2006, 8:25
Naslov : |
|
|
ycteris napisa: |
Moram priznat da je i meni ovo malo zbunjujuæe |
što ti je zbunjujuæe - naslov teme ili ? ...
Mara napisa: |
Ne znam o èemu ti zapravo prièaš?! |
aj' mare, ko da ne znaš o èemu prièa ...
nemoj odmah tako, poput kakve mrzovoljne starice ...
nisu li slike koje imamo o starozavjetnom Bogu podosta drugaèije
od slika Boga kakvog nam prikazuje Novi zavjet?
ok, možda ih ti nemaš, ali ostavi moguænost da ih drugi imaju ...
i meni isto tako èesto izgleda i podosta me zbunjuje ...
pa naravno da je Bog isti, jedan jedini ...
ali, znaš i sama da su u Starom zavjetu neprestani ratovi i volja Boga Jahve
da se neki narodi unište - satru do korijena - sva djeca, žene starci, dojenèad i stoka - herem.
U Knjizi kraljeva puno je takvih sluèajeva ...
Bog je vodio Davida u bitku i on je sve narode pobio i potlaèio...
radi se o velikim brojkama mrtvih i naravno da se postavlja pitanje
kako to da Bog koji je sama ljubav dopušta istrebljenje ...
jasno mi je da Bibliju treba znati èitati i da ne znaèi da su doista i bili zapovijed Božja ...
Bog o kom Stari zavjet govori svoje je pravo lice pokazao u Isusu Kristu ...
znam da Bog sam sebe naziva "Bog milosrdan i milostiv, spor na srdžbu, bogat ljubavlju i vjernošæu" (Izlazak 34,6) ...
no Stari zavjet èesto nudi sliku jednog osvetoljubivog Boga ...
jedini pravi Bog još uvijek ostaje potpuno transcendentalan,
ostaje 'Ja sam onaj koji jesam', Bog koji neizmjerno nadilazi nemoænog èovjeka
i kojemu je èovjek neizmjerno podložan, o kojem ovisi
i zato mora bezuvjetno slušati i pokoravati se svom Bogu,
a svaka pogreška, svaki grijeh vraæa se èovjeku po pravdi ...
i to ne na drugom, nego na ovom svijetu ...
ostavlja sliku kao da jedva èeka da kazni za svaku pogrešku ...
i na temelju svega chicova tema mi izgleda sasvim logièna ...
nismo svi studirali teologiju ...
i nije nam svima sve jasno ...
eventualno bi možda bolji naslov bio Bog u Starom i Novom zavjetu,
ne znam ... no ne kužim u èemu je problem i s ovim naslovom ...
napisano je Bog, a ne Bogovi, dakle - jedan te isti ...  |
|
uèiniti dobro, a zatim otiæi bez buke ... |
|
|
 |
Mara

Spol: 
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
|
Postano: ned 09 tra 2006, 11:19
Naslov : |
|
|
Draga Klarice, zgodno je proèitati i uvode u Bibliji. Bog se prilagoðava nama ma koliko to trajala. I odgaja postupno, polako. Židovi su uvijek bili malèice humaniji od ostalih. Tako oko za oko, zub za zub je znaèilo da se ne smije šteta namiriti više nego što je napravljena - a to je kod ostalih bilo normalno. Kao u dijalogu Biblija polako otkriva tko je Bog. Svi koji se dadu na iskreno trženje otkrivaju njegovo poravo lice - Mojsije, Ilija. Ali Bog pokazuje i da se ne da zezati i da ozbiljno uzima ljudsku slobodu. Kad mu èovjek kaže ne, on to prihvaæa. Stalno se zaboravlja da je Sveto pismo BOGODUHO, ali ga Bog nije diktirao piscu kao što muslimani vjeruju za Kur'an. Zato se i Pismo treba tumaèiti u duhu tradicije, onako kako to uèiteljstvo tumaèi inaèe se popikavamo oko svakog ubojstva, rata ili ne znam èega.
Npr. pomor prvoroðenaca u Egiptu - Izrael razumije u tome ruku Božju koja njih izbavlja iz ropstva. Biblija ne želi tumaèiti što je i kako toèno bilo, je li možda rijeè o nekoj bolesti ili tko zna èemu kada je Jahve zaštitio Izraelce, a Egipæane prepustio onome što su SAMI IZABRALI. Ne bih dalje, Cvjetnica je i umor me hvata. |
|
Ljubi i èini što hoæeš |
|
|
 |
klara

Spol: 
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
|
Postano: ned 09 tra 2006, 11:25
Naslov : |
|
|
Bog odgaja postupno i polako,
a nama su ponekad potrebni oni koji æe nam postupno i polako
objasniti ono što sami ne razumijemo ...
ostalo æu ti na pp, da ne zašprehavam temu ... |
|
uèiniti dobro, a zatim otiæi bez buke ... |
|
|
 |
Mara

Spol: 
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
|
Postano: ned 09 tra 2006, 14:39
Naslov : |
|
|
Evo, posipam se pepelom i isprièavam. Ah, smotale su me godine i èinjenica da sam ja te stvari uèila u vrijeme dok sam išla u gimnaziju. Ma sam zaboravila da je od tada prošlo sto godina i da je to bilo vrijeme kada smo u Crkvi puno uèili o sadržajima vjere, osobito smo se trudili upoznati Bibliju sa svih strana.
Dakle, najkraæe što znam. Biblija je Bogom nadahnuta tako da je Bog inspirirao pisaca koji je to izrekao vremenom i naèinom kako je to znao. Dobar dio tekstova nema jednog autora nego je to predaja koja je tek puno kasnije zapisana. Premda se iz nekih dijelova Starog zavjeta dade išèitati puno povijesnih podataka, dio je spisa nemoguæe povijesno utemeljiti. Osobito se to odnosi na Knjigu postanka koja sv anosi odreðene poruke, ali ne pretendira na povijesnost premda arheologija dokazuje da i ona sadrži puno povijesnih podataka. Cijeli SZ je povijest ljubavi izmeðu Boga i njegova naroda. Taj narod prihvaæa Božju ljubav, ali je sam èesto nevjeran, luta, vraæa se. Pisci zato izvještavaju o Bogu koji tako ljubi da je brižniji od majke, ali istovremeno hoæe Izraela ne kao robota, nego kao partnera koji se svojevoljno odluèuje za Boga. Èitajuæi sve dogaðaje zapisane u SZ-u ovo treba imati na umu. Mi se susreæemo sa semitskim naèinom pisanja, a tu je mnogo važnije zašto nego što. Sveti æe pisac nešto napisati tako da se prije svega istakne poruka, a da li je baš svaki dogaðaj toèno zapisan, nije posve važno.
Npr. zna se da je na mjestu gdje su Židovi prešli Crveno more velika oscilacija plime i oseke. Mi èitamo o bedemima valova, a je li se možda more povuklo zbog oseke? No, to nije važno, pisac želi naglasiti da je osloboðenje djelo Božje ljubavi. Ako je iznoseæi tu istinu, radnju malo i dramatizirao to je posve u skladu s mentalitetom i naèinom izražavanja Semita.
Toga ima puno i zato bi valjalo doista proèitati uvode koji postoje u svakoj Bibliji. Ima toga i u Novom zavjet, ali manje. Ipak je tu veliki utjecaj grèkog mentaliteta, uostalom na grèkom je inapisan.
Uff, valjda nisam previše zadavila. Ako što treba pitajte da ne moram pisati romane koje je teško èitati. |
|
Ljubi i èini što hoæeš |
|
|
 |
Chico

Spol: 
Postovi: 590
Lokacija: Tchechenia
|
Postano: ned 09 tra 2006, 19:51
Naslov : |
|
|
Citat: |
pa o onom bogu koji je nabacio potop, spalio sodomu i gomoru, pobio provoroðeno u egiptu, židove kaznio obilaznicom u pustinji vs. onog boga koji je žrtvovao svog sina za naš spas...
jel tako chico, jel tako??? wink wink, nudge, nudge |
tako je debeli bubnjaru
Citat: |
Bog odgaja postupno i polako,
a nama su ponekad potrebni oni koji æe nam postupno i polako
objasniti ono što sami ne razumijemo ...
|
hvala!!
nisam ja teološki obrazovan pa otud takva tema
bog je jedan i to nitko nije ni osporavao,al vidim da je nesporazum riješen |
|
tvoj prijatelj je odgovor na sve tvoje molitve |
|
|
 |
Natty

Spol: 
Postovi: 1001
Lokacija: Rijeka
|
Postano: pon 10 tra 2006, 6:56
Naslov : |
|
|
Mene je Bog u Starom zavjetu èesto plašio, bježala sam od toga jer nisam razumjela. Sve dok mi pod ruku nije pao sv. Ivan od Križa i njegov Uspon na brdo Karmel. |
|
Bog je milosrdan, spor na srdžbu i pun dobrote. |
|
|
 |
ucenik

Spol: 
Postovi: 103
|
Postano: pon 10 tra 2006, 9:56
Naslov : |
|
|
Pa sad...
Isus je pokazao Boga kao dobrog i milosrdnog Oca, ali nije baš bio pretjerano milosrdan prema pismoznancima i farizejima.
Mislim da treba raditi razliku u Isusovom nauku o milosrdnom Ocu vezano za konkretne sluèajeve.
Naime ako netko u svojoj slabosti otpadne sa pravog puta milosrdni Otac æe ga èekati i pomoæi mu da se vrati, ali ako netko u svojoj oholosti svjesno ide protiv Boga (pa ona vrhuška u Izraelu je dala razapeti Isusa nakon svih èuda koja su vidjeli, nakon što im je priznao da je Sin Božji, a sve zato da zadrže svoj položaj).
Samo što je Isusov nauk nov u tome da kaznu ostavlja za konaèni Sud, a ne za kaznu u ovome životu.
Makar se i u SZ mogu naæi tragovi tog razmišljanja - onaj citat (ne mogu se sad sjetiti toèno odkud) gdje kaže da se uzalud uzdaju u svoje bogatstvo jer ga neæe moæi ponijeti sa sobom kad umru.
Ali da se vratim pitanju koje je Chico postavio:
Citat: |
Trebamo li više slijediti Isusove zapovjedi ljubavi ili 10 zapovjedi Božjih ili bi nam one trebale više biti kao smjernice u ponašanju??
|
Pa Isusove zapovijedi ljubavi ne iskuljuèuju 10 zapovijedi. Nego bi možda bolje bilo reæi da ih sažimaju u samo 2 zapovijedi.
Konkretno prve tri su sažete u prvu zapovijed ljubavi, a ostalih sedam u drugu.
I inaèe èuo sam jedno tumaèenje da se zapovijed može prevesti i kao savjet.
Uostalom i zapovijed o poštivanju oca i majke je baš uoblièena u tom obliku savjeta - ako želiš dobro živjeti poštuj oca i majku.
Opæenito se može gledati na Božje zapovijedi kao na savjete za sretan i miran život.
Jer sigurno æemo mirnije živjeti ako ne lažemo, ako ne škodimo drugima... |
|
"Neæete biti dostojni imena otaca vaših,
ako budete dopustili da vas tko otrgne
od peæine na kojoj je Krist sazidao svoju Crkvu"
bl. Alojzije Stepinac |
|
|
 |
Anðelina

Spol: 
Postovi: 127
Lokacija: KC
|
Postano: pon 10 tra 2006, 12:09
Naslov : |
|
|
Bog je u SZ zapoèeo pripremu za velik dogaðaj koji zapoèinje NZ-om. Dakle, u SZ Bog je prikazan kao neki koji kažnjava, pomalo djeluje diktatorski, ali u NZ, kroz osobu Isusa Krista Bog èini sve ono što su proroci navještali i tako uspostavlja novi svijet. Mnogi židovi velik dio situacija u SZ uzimali su zdravo za gotovo, dok Isus upozorava. Takoðer, Dekalog je ono suštinsko iz SZ |
|
Mir svima ! |
|
|
 |
Chico

Spol: 
Postovi: 590
Lokacija: Tchechenia
|
Postano: pon 10 tra 2006, 13:16
Naslov : |
|
|
Citat: |
Pa Isusove zapovijedi ljubavi ne iskuljuèuju 10 zapovijedi. Nego bi možda bolje bilo reæi da ih sažimaju u samo 2 zapovijedi.
Konkretno prve tri su sažete u prvu zapovijed ljubavi, a ostalih sedam u drugu
Opæenito se može gledati na Božje zapovijedi kao na savjete za sretan i miran život |
vidiš,nisam na to nikad tako gledao.mislim da ove dvije zapovijedi sažimaju ovih 10,ali ima smisla u tome
pridržavanje zapovijedi ustvari čini tvoju savjest čistom i zato ako ih se pridržavaš možeš imati sretn i miran život,barem mislim  |
|
|
|
|
 |
fat drummer

Spol: 
Postovi: 862
|
Postano: sub 22 tra 2006, 20:27
Naslov : |
|
|
nego... chico, okreni na 2 Kraljeva 2:23-24.
medvjedi u službi boga....
evo i još nešto...
pa komentirajte ako vam se da
Citat: |
Popis 'božanskih' ubojstava Jahvea, u usporedbi sa Sotonom. Tj. Crkveno pravo....a što stoji stvarno iza toga svega, ne zna se....
Što mislite, tko je veæi ubojica (prema Bibliji); Bog ili Sotona?
Prema kršæanskoj predaji, Bog je Apsolutno Dobro, dok je Sotona apsolutno zlo. Stoga biste mogli pomisliti da se njihovi postupci takoðer odražavaju u Bibliji. Meðutim, pogledajmo na popis umorstava i genocida koja je poèinio Bog u odnosu na Ðavla. Rezultati su sablažnjivi i u cijelosti proturjeèni tradicionalnim stereotipima!
Ubojstva gdje je broj ubijenih spomenut u Bibliji, navedena su u brojkama, a ubojstva gdje je broj ubijenih nepoznat, navedena su sa znakom pitanja "?".
Ubio ih Bog
? ---------- Podavljeni svi na svijetu osim Noe i njegove obitelji (Postanak 7)
1 ---------- U stup soli pretvorena Lotova supruga (Postanak 19, 26)
? ---------- Spaljeni svi stanovnici Sodome i Gomore (osim "dobroga" Lota koji je dao svoje kæeri-djevice muškoj rulji, a poslije je spavao s obje i on)
1 ---------- Ubio Era, Judinog sina prvoroðenca (Postanak 38, 7)
1 ---------- Ubio Erova brata Onana, jer je prolio sjeme na tlo tako da ne zaène potomka ženi svoga brata, koju je bio prisiljen oženiti (Postanak 38, 9-10)
? ---------- Prvoroðence svih Egipæana (Izlazak 12, 29)
? ---------- Potopio faraona i svu njegovu vojsku u Crvenom moru (Izlazak 14, 26-2
2 ---------- Nadaba i Abihu jer su "prinosili neposveæenu vatru"
? ---------- Spalio neke Židove radi jadikovanja
? ---------- Bacao na Amorejce s neba tuèu kamenja te su ginuli
? ---------- Poslao pošast na Židove jer su bili proždrljivi
11 --------- Poslao pošast na Židove koji su donijeli loše vijesti o Obeæanoj zemlji
? ---------- Koraha oganj proždro + dvjesto i pedeset ljudi, jer se nisu slagali s Mojsijem
? ---------- Gospodin prouzroèi da se Zemlja otvori i proguta ljude i njihove obitelji, jer su se bunili (Brojevi 16, 27-33)
250 ------- Vatra od Gospodina guta 250 ljudi (Brojevi 16, 35)
14.700 ---- Poslana pošast na Židove tek tako (Brojevi 16, 49)
"mnogi" ---- Poslane otrovnice na Židove (Brojevi 21, 6)
24.000 ---- Kuga ubila Židove koji su poštivali Baala (Brojevi 25, 9)
? ---------- Filistejci
50.070 ---- Židova koji su pogledali u Zavjetni kovèeg (1 Samuel 6, 19)
1 ---------- Nabala, jer se izrugivao Davidu
1 ---------- Uziju za dodirivanje Kovèega saveza, jer se trudio da ga zadrži da ne padne na pod
1 ---------- Davidovo i Betšebino novoroðenèe
70.000 ---- Poslao pošast jer je David griješio (2 Samuel 24, 15)
51 --------- Vatra s neba proždrje proroke od božanstva Baala (2 Kraljeva 1, 10-12)
102 ------- Poslao vatru dolje na Ahazijine ljude
42 --------- Poslao medvjede da pobije 42 djece koja se izrugivahu æelavom Eliji (2 Kraljeva 2, 23-24)
? ---------- Poslao lavove da pobiju osvajaèe
185.000 -- Asiraca (2 Kraljeva 19, 35)
80.000 ---- Puno zlih Izraeliæana
___________________________________________
399.933 + ? === Zbroj koliko je ubio Bog!
Ubijeno na Božju naredbu od Njegovih odanih sljedbenika
? ---------- Jakobovi sinovi ubili sve ljude u Šekemu
3.000 ------ Židova koji su obožavali zlatno tele (Izlazak 32, 27-29)
1 ---------- Èovjeka koji je skupljao drva na Šabat (Brojevi 15, 32-36)
? ---------- Kanaanci (Brojevi 21, 3)
? ---------- Gospodin naredi Mojsiju ubiti ljude i izložiti ih usred bijela dana tako da Božiji bijes može biti skrenut podalje od Izraela (Brojevi 25, 4)
? ---------- Zauzeo grad Hesbon od Amorita
? ---------- Sve ljude Bašana
? ---------- Sve Midjance osim djevojki-djevica koje su zadržali zase (Brojevi 31, 17-1
? ---------- Izraeliæani uništavaju muškarce, žene i djecu grada Sihona, ne ostavljajuæi preživjele, nakon što ih je Gospodin njima izruèio (Ponovljeni zakon 2, 33-34)
? ---------- Izraeliæani uništavaju muškarce, žene i djecu grada Oga, ne ostavljajuæi preživjele, nakon što ih je Gospodin njima izruèio (Ponovljeni zakon 3:6)
? ---------- Svi u Jerihonu osim Rahabe, prostitutke koja je izdala svoj vlastiti grad (Jošua 6, 21-27)
? ---------- Akana i njegovu obitelj (koji nisu imali ništa s njegovom kraðom) (Jošua 7, 19-26)
12.000 ---- Jošua totalno uništava ljude grada Aja, prema Božjem odobrenju (Jošua 8, 22-25)
? ---------- Svi u gradovima Amalek, Makeda, Libnah, Lakiš, Egnolit, Jarmut, Geder, Hebronite, Debirit, Horma, Arad, Adelam, Betel, Tapua, Hefer, Afeh, Lašeron, Madon, Tasnah, Megido, Kedeš, Jokneam, Balegar, Goim, Terza, Gibeonite i sve Amorite.
10.000 ---- Kanaanance od Bezeka (Suci 1, 4)
10.000 ---- Izraeliæani ubijaju Moabite sa pomoæi Gospodinovom (Suci 3, 29)
? ---------- Ljudi Jeruzalema, Šesana, Ahimaja i Talmana
? ---------- Ljudi Sefata, Gaze, Aškelona, Ekrona i kralj Moaba, Eglon.
? ---------- Armija Sisere i muškarci Karkora
? ---------- Jeftah razara 20 gradova
30 -------- Duh Gospodnji dolazi Samsonu i uzrokuje da ubije tridesetak muškaraca (Suci 14, 19)
1000 ----- Pod Duhom Gospodnjim, Samson ubija 1000 ljudi s magareæom èeljusti (Suci 15, 15)
3000 ----- Samson, s pomoæu Gospodinovom, ruši stupove Filistejske kuæe i uzrokuje svoju vlastitu smrt, kao i drugih muškaraca i žena (Suci 16: 27-30)
50.100 --- Muškarci roda Benðamina (Suci 20, 35, 43-4
? ---------- Pleme Jabesh-gilead
? ---------- Amoniti, Filistejci i Amelekiti
331.269 --- David ubija masu ljudi
3 ---------- Salomon ubija nekoliko ljudi
? ---------- Sve od Jeroboamove šire obitelji
? ---------- Sve od Baašine šire obitelji
450 ------- Proroke Baala
793.000 -- Sve židovske sljedbenike Baala
127.000 -- Aramejci pobijeni od Izraeliæana uz pomoæ Gospodina (1 Kraljeva 20,28-30)
1 ---------- Èovjeka koji nije htio udariti proroka
? ---------- Moabite
172 ------- Izabelu, Ahabove sinove, Jorama, njihove sveæenike i njihove prijatelje
142 ------- Ahazijine roðake
? ---------- Žrtva prvoroðenaca Izraela, tako budu u strahu Gospodinovom.
? ---------- Sve Baalove sljedbenike
1 ---------- Atalija za ubijanje sinova
1 ---------- Matan Baalski sveæenik
10.002 --- Edomiti i dva sluge
? ---------- Sve trudnice u Tirzu
20.000 ---- Ezekija ubija masu ljudi
500.000 -- Izraeliæani ubijaju jedni druge
50.000 --- Etiopljana
23.000 --- Seerita
510 ------- Hamanove vojske
75.300 ---- Još vojske
___________________________________________
2.017.956 + ? ==== Ukupno ubijenih od Božjih sljedbenika po Njegovu nalogu!
Tako da sveukupni zbroj iznosi :
399.933 Ubio ih Bog
+ 2.017.956 Ubili ih Božji sljedbenici
______________
= 2.417.889 + ? ljudi ubio Bog i njegovi sljedbenici pod Njegovim Nalogom PLUS nepoznati iznos koji po svoj prilici premašuje milijune, ukljuèujuæi cijeli svijet u vrijeme Noe, i preko 60 cijelih gradova!
O da, ne smijemo zaboraviti niti Sotonine grijehe...
? -- Sotona je ubio Jobovu djecu, nakon što mu je Bog dao Svoju suglasnost da to uèini (radi oklade).
___________________________________________
* U popis nisu ukljuèena "unaprijed planirana" Božja klanja i razaranja iz Novog Zavjeta, tj. Otkrivenja (milijarde !).
** Za smrt koja je došla u svijet, kriv je, naravno bog Jahve, jer je tako kaznio Adama i Evu što su dirali voæku koju nisu smjeli.
Zrtve KC (katolièke crkve):
- 1,000,000 perished during the early Arian schism.
- 1,000,000 during the Carthaginian struggle.
- 7,000,000 during the Saracen slaughters in Spain.
- 5,000,000 perished during the eight Crusades.
- 2,000,000 of Saxons and Scandinavians lost their lives in opposing the introduction of the blessings of Christianity.
- 1,000,000 were destroyed in the Holy Wars against the Netherlands, Albigenses, Waldenses, and Huguenots.
- 30,000,000 Mexicans and Peruvians were slaughtered ere they could be convinced of the beauties of the Christian creed.
- 9,000,000 were burned for witchcraft.
* Total, 56,000,000.
Ima cak i ovo:
Biblical Atrocities
- Exodus 32: 3,000 Israelites killed by Moses for worshipping the golden calf.
- Numbers 31: After killing all men, boys and married women among the Midianites, 32,000 virgins remain as booty for the Israelites. (If unmarried girls are a quarter of the population, then 96,000 people were killed.)
- Joshua 8: 12,000 men and women, all the people of Ai, killed.
- Joshua 10: Joshua completely destroys Gibeon ("larger than Ai"), Makeddah, Libnah, Lachish, Eglon, Hebron, Debir. "He left no survivors."
- Joshua 11: Hazor destroyed. [Paul Johnson, A History of the Jews (1987), estimates the population of Hazor at ?> 50,000]
* TOTAL: if Ai is average, 12,000 x 9 = 108,000 killed.
- Judges 1: 10,000 Canaanites k. at Battle of Bezek. Jerusalem and Zephath destroyed.
- Judges 3: ca. 10,000 Moabites k. at Jordan River.
- Judges 8: 120,000 Midianite soldiers k. by Gideon
- Judges 20: Benjamin attacked by other tribes. 25,000 killed.
-1 Samuel 4: 4,000 Isrealites killed at 1st Battle of Ebenezer/Aphek. 30,000 Isr. k. at 2nd battle.
- 2 Samuel 8: 22,000 Arameans of Damascus and 18,000 Edomites killed in 2 battles.
- 2 Samuel 10: 40,000 Aramean footsoldiers and 7,000 charioteers killed at Helam.
- 2 Samuel 18: 20,000 Israelites under Absalom killed at Ephraim.
- 1 Kings 20: 100,000 Arameans killed by Israelites at Battle of Aphek. Another 27,000 killed by collapsing wall.
- 2 Chron 13: Judah beat Israel and inflicted 500,000 casualties.
- 2 Chron 25: Amaziah, king of Judah, k. 10,000 from Seir in battle and executed 10,000 POWs. Discharged Judean soldiers pillaged and killed 3,000.
- 2 Chron 28: Pekah, king of Israel, slew 120,000 Judeans
* TOTAL: That comes to about 1,283,000 mass killings specifically enumerated in the Bible. The battle of 2_Chron_13 is so much larger than all the others that we probably should doubt it.
Sephirot, 16.2.2006 15:18 | link | (1) komentara
pogledajmo još neke suprotnosti i nelogiènosti...
-Mnogi kršæanski fanatici i kršæanski sektaši vrlo èesto masakriraju znanje iz Biblije vadeæi citate kako njima paše da bi ostvarili svoj cilj. Primjerice, jedan od takvih poznatih citata je "Ta tko nije protiv vas, za vas je!" masakrirajuæi tekst i cijelu priæu vadeæi ono što im treba iz konteksta. Pogledajmo zaista kako zvuæi taj dio teksta....
Isus kaže svojim uèenicima da ne sprjeèavaju nekoga koji "izgoni demone iz opsjednutih, koristeæi pri tome Isusovo ime". On mu to lukavo "dozvoljava", jer ionako voda ide na njegov mlin i uveæava mu slavu. Zašto? U to vrijeme, kao i danas, mnogo je bilo ljudi koji su se bavili misticizmom (sjetimo se samo grupa poput Esena, ili grupa baziranih na egipatskom misticizmu...) a samim time poveèavali svoju slavu, a tko ima više pristaša, veæinom pobjeðuje.
(49) Prihvati Ivan i reèe: "Uèitelju, vidjesmo jednoga koji u tvoje ime izgoni zloduhe. Mi smo mu branili, jer ne ide za nama." (50) Reèe mu Isus: "Ne branite! Ta tko nije protiv vas, za vas je!"
kako kad se uzme cijeli tekst dobivamo potpuno drugo znaèenje...
Nekrštene bebe idu ravno u Pakao u vjeènu vatru ?
Sv. Augustin je snažno podupirao ovu “protjerivanje” iz raja nekrštene bebe, pa èak I one koje su umrle u majèinoj utrobi. Svi crkveni oci su je prihvaæali bez izuzetka. Doktrina vjerojatno potjeèe od biskupa Sv. Fulgentijusa (CE. vi, 317) koji ovako formulira odvratnu doktrinu:
“Budite sigurni, i ne sumnjajte, da ne samo ljudi koji su stekli moguænost razumnog zakljuèivanja nego i malene bebe koje su zapoèele svoj život u majèinim utrobama i tamo su umrle, ili koje su, upravo roðene, otišle s ovoga svijeta bez Sakramenta Svetoga Krštenja, primljena u ime Oca, Sina i Duha Svetoga, moraju biti kažnjene vjeènom patnjom neumrle vatre; jer premda nisu poèinile nikakova grijeha po vlastitoj volji, ipak su nasljedovale prvotni grijeh, po svome putenom zaèeæu i roðenju.” (sec. 70.)
Današnji teolozi su malo oprezniji. Kada bi otvoreno tvrdili ovakvu grozotu, ubrzo bi izgubili svu svoju pastvu. Stoga pribjegavaju oprobanom triku: oni NE ZNAJU što æe se desiti s nekrštenom djeèicom.
1261 Što se tièe djece umrle bez krštenja, Crkva ne može drugo nego ih povjeriti Božjem milosrðu, što i èini u obredu njihova ukopa. Veliko Božje milosrðe, naime, koje želi da se svi ljudi spase, i Isusova nježnost prema djeci kada govori: "Pustite djeèicu neka dolaze k meni; ne prijeèite im!" (Mk 10,14), dopuštaju da se nadamo da postoji put spasenja i za djecu umrlu bez krštenja. To zahtjevniji je stoga poziv Crkve da se maloj djeci ne prijeèi da po daru svetoga krštenja doðu Kristu.
1283 Glede djece umrle bez krštenja, liturgija Crkve nas poziva da imamo pouzdanje u Božje milosrðe te se molimo za njihovo spasenje.
-Po èemu su ta neroðena djeca kriva? Zar je važnije biti kršæanin nego “dobar”, moralan…?
-Uzevši to u obzir....kako bi onda mogli gledati i protumaèiti Isusove rijeèi "pustite djeæicu meni, oni su jedini bez grjeha..." zar to nije u suprotnosti s crkvenim uèenjem? Meni se èini da je.
CNN je izvijestio (II.2004.), pozivajuæi se na izvješæe, da su djeca u SAD prijavila više od 11.000 sluèajeva seksualnog zlostavljanja od strane sveæenika izmeðu 1950. i 2002. godine (6.700 od ukupnog broja optužbi istraženo je i potkrijepljeno).
|
izvor: http://sephirot.mojblog.hr |
|
I am a Jew. Hath not a Jew eyes? hath not a Jew hands, organs, dimensions, senses, affections, passions? |
|
|
 |
sneni
iskljuèen
Spol: 
Postovi: 607
Lokacija: Dol/Braè
|
Postano: sub 22 tra 2006, 20:43
Naslov : |
|
|
Èitam ovo gore i mislim koliki su ti ljudi struènjaci. Bože me osolobodi. Za neku duboku teološku raspravu ipak treba poznavati biblijske i teološke znanosti. Pa za promjenu bih predložio da malo raspravljamo o Operaciji slijepog crijeva pomoæu ultrazvuènih bombardera.
Pa molim specijalisti možda otkrijete nešto. |
|
Što da uzvratim Gospodinu za sve što mi je uèinio?
Èašu spasenja uzet æu i Ime Gospodnje prizvat æu. |
|
|
 |
Chico

Spol: 
Postovi: 590
Lokacija: Tchechenia
|
Postano: ned 23 tra 2006, 5:54
Naslov : |
|
|
ne znam,ako treba stari zavjet gledati tako da je bitna poruka,da li to znaći da se to sve možda niti nije tako dogodilo????????? |
|
tvoj prijatelj je odgovor na sve tvoje molitve |
|
|
 |
Natty

Spol: 
Postovi: 1001
Lokacija: Rijeka
|
Postano: ned 23 tra 2006, 11:28
Naslov : |
|
|
ma meni je to sve što sam gore proèitala - smiješno. Dobro je Sneni rekao, danas je svatko kompetentan da prièa o kršæanstvu. |
|
Bog je milosrdan, spor na srdžbu i pun dobrote. |
|
|
 |
rijeè
iskljuèen
Spol: 
Postovi: 269
|
Postano: ned 23 tra 2006, 19:09
Naslov : |
|
|
no da se vratimo na temu Bog u starom savezu je Bog pravednosti ,istine , èistoæe i ništa neèisto radi grjeha ga nemože dotaknuti, imamo primjer kovèega zavjeta kad su ga izralci nosili pa je skorom pao , jedan èovjek ga je želio zadržati ali je umro radi doticaja ,
bog ga nije želio ubiti , veæ ga je ubila vlastita neèistoæa
izrajelci su se 3 dana prali i èistili i prinašati žrtve i neznam šta sve ne , dabi se približili Bogu i kad jesun ,rekoše Mojsiju prièaj ti s njim da ne pomremo, no Bog je prvi pristupio èovjeku i prineso žrtvu za njegov grijeh da ga obuæe i sakrije njegovu golotinju , jer kazna za grjeh je smrt i zato izraelci prinašaju žrtve Bogu za svoje grjeh kako bi se prikrijo njihov grjeh ali ne i oprostio, zato nešto nedužno kao janje je moralo umrjeti i proliti krv po žrtveniku itd ,i to je vrijeme zakona
Ali Bog posla svoga sina , prvenca savršeno janje bez mane da spasi sve koji vjeruju u njegovo ime , i to je prekrasno doba milosti, i u tom trenu kad Isusumre na križu hramska se zavjesa respori po pola i svako može uèi u svetinju nad svetinjama, i nema više osude onima koji su u Kristu Isusu  |
|
|
|
|
 |
Bernard
Spol: 
Postovi: 192
Lokacija: Zagreb
|
Postano: sub 29 tra 2006, 20:30
Naslov : |
|
|
Zanimljiva tema.
Ne umišljajuæi si da æu sve iscrpsti, eto tek jedne natuknice. Gledamo li Bibliju u cjelini, vidimo da zapoèinje rajskim skladom izmeðu Boga i Èovjeka, a završava obnovom toga sklada u Novom Jeruzalemu. Sve izmeðu toga je vrijeme borbe sa zlom. Vrijeme milosti u kojem Bog strpljivo èeka da se otpalo èovjeèanstvo vrati k njemu, i vrijeme sotonskih pokušaja ometanja djelovanja milosti.
Bog jest Bog ljubavi, ali ne može dopustiti da zlo beskonèano proždire dobro. Na èovjeku je velika-i strašna-odgovornost da se konaèno opredijeli za ili protiv Boga.
Kažnjavanje Egipæana u Izlasku, kolikogod surovo djelovalo, bilo je jedini naèin da Božji narod uopæe uzmogne iziæi iz te države i ispuniti Božje nakane. Egipæani ih dobrovoljno nikad ne bi pustili. Isto je s Filistejcima. Sve su to civilizacije koje su se na nekoj razini bitno, odluèno i neopozivo usprotivile Božjim planovima, poput antikristove civilizacije u Otkrivenju.
To je tek natuknica nekakvog približnog okvira u kojem možemo naslutiti nešto od misterija Božje ljubavi i Božje strogosti istodobno. Naravno da je novozavjetni Bog prije svega milostiv Otac, spreman strpljivo èekati obraæenje griješnika, ali na više mjesta ga vidimo i kao neumoljivog suca koji ništa neèisto neæe pustiti u Nebeski Jeruzalem.
Zato, kad govorimo o strogoj slici starozavjetnog Boga i blagoj slici Novozavjetnog Boga, mislim da neæemo promašiti ako Boga promatramo dualno-blagog i strogog istodobno. O ovomu bi vrijedilo još mnogo govoriti. |
|
Bog se protivi oholima, a poniznima daje milost. |
|
|
 |
Chico

Spol: 
Postovi: 590
Lokacija: Tchechenia
|
Postano: pon 08 svi 2006, 15:46
Naslov : |
|
|
Citat: |
Naravno da je novozavjetni Bog prije svega milostiv Otac, spreman strpljivo èekati obraæenje griješnika, ali na više mjesta ga vidimo i kao neumoljivog suca koji ništa neèisto neæe pustiti u Nebeski Jeruzalem.
|
ne znam ,to je vidljivo jedino na razbojniku na golgoti jel ima još koji primjer u novom zavjetu,tu sam slab priznam  |
|
tvoj prijatelj je odgovor na sve tvoje molitve |
|
|
 |
Bernard
Spol: 
Postovi: 192
Lokacija: Zagreb
|
Postano: uto 09 svi 2006, 4:11
Naslov : |
|
|
Chico napisa: |
ne znam ,to je vidljivo jedino na razbojniku na golgoti jel ima još koji primjer u novom zavjetu,tu sam slab priznam  |
Misliš li na blagi ili na strogi aspekt Boga? Upravo sv. Pavao u poslanici Rimljanima spominje Božju dobrotu i strogost (istodobno).
Strogi se, primjerice, vidi na Ananiji i Safiri u Djelima apostolskim. Blagi na više mjesta, osobito u Isusovoj prispodobi o zabludjelom sinu u Lukinu evanðelju. Ponajviše pak u samome Isusu koji na križu nikomu ne prijeti, niti traži osvetu. Njegove najave uništenja Jeruzalema nisu najave Božje odmazde za njegovu smrt, nego ozbiljno upozorenje Židovima što se može dogoditi ne obrate li se.
Spasenje nije jeftina stvar kao što nije jeftina niti prolivena krv Božjeg sina. "Strogo lice Božje" služi nam da stvar shvatimo ozbiljno. Blago pak-da nikad nije kasno za povratak. |
|
Bog se protivi oholima, a poniznima daje milost. |
|
|
 |
rijeè
iskljuèen
Spol: 
Postovi: 269
|
Postano: uto 09 svi 2006, 7:36
Naslov : |
|
|
Bog prvenstveno voli èovjeka ,ali nevoli grijeh koji vlada tim èovjekom ,
zato u starom zavjetu Bog daje zakone kako bi se èovjek približijo Bogu,
i to nisu samo deset božjih zapovjedi veè jako puno drugih zapovjedi
i u to doba nije bilo previše milosti za ljude ,npr kamenovanje , ubijenje ,jednom rijeèju oko za oko i zub za zub, I to nije èovjeku lagano,
no bog je pripremio savršenu žrtvu ,samog sebe za èovjeka ,svog jedinog sina , no morao je biti siguran da bi i èovjek to napravio zanjega i tako Bog sklopi savez s Abramom, te Abram postade Abraham i bog kuša njegovu vjeru i traži njegovog sina Izaka , i tako Bog providi žrtvu umjesto izaka .
Bog je istina , a istina oslobaða ,Bog je milost , a milost briše grijehe,
èovjek se treba suoèiti s istinom u svom zivotu ,kako bi primio milost  |
|
|
|
|
 |
Mara

Spol: 
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
|
Postano: uto 09 svi 2006, 10:06
Naslov : |
|
|
Znaš što, ajde malo nešto nauèi! Možeš se malo potrudit i oko pravopisa, èovjeèe teško je èitat.
A sad ono drugo:
Oko za oko i zub za zub je bio silan napredak u pravednosti i milosrðu. Jer tada se moglo nadoknadu tražiti neravnomjerno. A SZ odreðuje da nitko nema pravo tražiti veæu nadoknadu od uèinjene štete.
Koju ti imaš argumentaciju za Abrahama, to je ludo. Bog po ljubavi izabire - zašto Židovi a ne Sumerani? Tko to zna - to je sloboda odabira Božje ljubavi. Samo, zato što po Židovima dolazi spasenje, nitko nije iskljuèen. |
|
Ljubi i èini što hoæeš |
|
|
 |
rijeè
iskljuèen
Spol: 
Postovi: 269
|
Postano: uto 09 svi 2006, 10:45
Naslov : |
|
|
Maro oèito nikad nisi èula za krvni savez u onom vremenu izmeðu ljudi
dali je savez izmeðu Boga i abrahama bio ravnomjeran
Bog ne bira po ljubavi veæ po vjeri
i neznam o kojem ti milosrðu pišeš u SZ jer nevidim milost u kamenovanju griješnika, ili izbijanju oka , ali pravednost veæ vidim:wink: |
|
|
|
|
 |
Mara

Spol: 
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
|
Postano: uto 09 svi 2006, 11:35
Naslov : |
|
|
Mnogo toga ti niti vidiš, niti razumiješ niti želiš misliti. A što æu ti ja. |
|
Ljubi i èini što hoæeš |
|
|
 |
|
|
Ne moe otvarati nove teme. Ne moe odgovarati na postove. Ne moe ureivati svoje postove. Ne moe izbrisati svoje postove. Ne moe glasovati u anketama.
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
|