 |
 |
Pitanje : Jeste li za da žene postanu sveæenici? |
Jesam |
|
37% |
[ 13 ] |
Nisam |
|
62% |
[ 22 ] |
|
Ukupno glasova : 35 |
|
Autor |
Poruka |
Maki

Spol: 
Postovi: 438
|
Postano: pon 22 svi 2006, 20:07
Naslov : |
|
|
Ne znam i ne mogu reći, ali to je moje mišljenje i stojim kod toga. |
|
|
|
|
 |
Srki

Spol: 
Postovi: 1384
Lokacija: Rijeka-Trsat
|
Postano: pon 22 svi 2006, 20:22
Naslov : |
|
|
Nemojte se prepirati tu,svatko ima pravo na svoje mišljenje.
Ja sam mišljenja da mogu i djevojèice ministrirati,zašto ne,ako žele. |
|
Vjeruj u ljubav u dobru i zlu |
|
|
 |
klara

Spol: 
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
|
Postano: uto 23 svi 2006, 9:27
Naslov : |
|
|
nisam primijetila da se netko prepire ...
mare je tražila logièan i argumentiran odgovor
po pitanju sveæenièkog reðenja žena,
sike je zapoèeo pa da nastavim ...
služba koju je Krist povjerio svojim apostolima da nauèavaju, posveæuju i upravljaju vjernicima,
u Katolièkoj Crkvi bila uvijek pridržana iskljuèivo muškarcima ...
tu tradiciju vjerno su održale i Istoène Crkve ...
u skladu sa Svetim Pismom ...
Isus za apostole izabrao samo muškarce ...
Krist je birao prema vjeènom naumu Božjemu i to one koje je želio (usp. Mk 3, 13-14),
i to je uèinio u jedinstvu s Ocem, u Duhu Svetome (Dj 1, 2),
nakon što je noæ proveo u molitvi (usp. Lk 6, 12)...
Isus je u temelje svoje Crkve stavio 12 muškaraca (usp. Dj 21, 14).
oni zapravo nisu primili samo neku "funkciju" ili službu,
koju bi kasnije mogao obavljati bilo koji drugi èlan Crkve,
veæ su bili posebno i prisno pridruženi poslanju same utjelovljene Rijeèi
(usp. Mt 10, 1. 7-8; 28, 16-20; Mk 3, 13-16; 16, 14-15).
i apostoli su uèinili isto kada su izabrali svoje suradnike,
koji su ih naslijedili u njihovoj službi.
u taj su izbor ukljuèeni oni koji kasnije nastavljaju poslanje apostola
da predstavljaju Krista Gospodina i Otkupitelja ...
današnji nasljednici apostola - svi oni koji èine zbor biskupa, kojima su sveæenici pridruženi u službi,
danas posadašnjuju zbor dvanaestorice i postupaju u izboru suradnika
u sveæenièkoj službi kao apostoli birajuæi iskljuèivo muškarce ...
dovoljno jaki argumenti?
èak se i anglikanski kardinal Cormac Murphy-O'Connor oèitavao protiv,
u veljaèi ove godine, prilikom otvorenja opæe Sinode engleske crkve,
rekavši da je to velika prepreka ekumenskom putu,
a anglikanski biskupi su upozorili još 2005. kako æe sveæenièko reðenje žena
nanijeti nepopravljivu štetu vidljivom unutarnjem i duhovnom jedinstvu anglikanske crkve ... |
|
uèiniti dobro, a zatim otiæi bez buke ... |
|
|
 |
heartsong

Spol: 
Postovi: 575
Lokacija: SOBOTICA
|
Postano: uto 23 svi 2006, 12:28
Naslov : |
|
|
Maki napisa: |
Da ti pravo kažem nemam neki konkretan razlog. Nego tako sam odrastao i nauèio i navikao se. Ako je i prije bilo tako i sve funkcioniralo kako treba i sada kod nas jako dobro funkcionira, nema potrebe za promjenama. To je moje mišljenje. |
ja sam 5 godina bila ministrantica u svojoj župi, èak sam bila i voditeljica jedne grupe. To mi je bila prva aktivacija u župi.
Kod nas veæ 15 godina ravnopravno ministriraju i djeèaci i djevojèice. Jedan tjedan jedni, jedan drugi, ili na jednoj strani oltara jedni, a s druge strane drugi.
I mogu reæi, da to odlièno funkcionira... Kad se to kod nas uvelo u župu, trebalo je malo privikavanj, ali stvarno malo, oko 6 mjeseci i danas je to posve normalno.
Dapaèe, èudim se ovakvim komentarima protiv ministriranja djevojèica, jer je to meni skroz prirodno i normalno, a nisam odrasla u konzervativnijoj župii koja sve novine ne prihvaæa odmah raširenih ruku. |
|
Ispraznost cijelog svijeta
je kao snijeg usred ljeta,
a dijete po njem trèi boso.
Zar svejedno je?
Samo u Bogu je mir, dušo moja,
Samo u njemu je sva nada srca mog.
Samo On je moja stijena, ufanje.
Bog mi je utjeha, hridina silna,
Utoèište. |
|
|
 |
heartsong

Spol: 
Postovi: 575
Lokacija: SOBOTICA
|
Postano: uto 23 svi 2006, 12:38
Naslov : |
|
|
Mara napisa: |
Ovo za sveæenice mi je zapravo nevažno pitanje. Osim tradicijskog razloga, nema ni jednog drugog (teološkog, biblijskog), dapaèe. Ali to bi donijelo samo nove probleme, vjerojatno i razdore pa ne bi imalo nikakovog smisla. Nešto je dobro po plodovima koje donosi. |
ovo je meni najbolji i najsuvisliji razlog protiv reðenja žena.
Možemo mi prièati o jednom drugom vremenu prije 2000 godina i o razlozima zašto je Isus odabrao baš muškarce za apostole, ali èinjenica je da su žene onda imale drugaèiju ulogu pa i status u društvu.
Da je recimo bilo obrnuto, da su žene imale dominantnu ulogu, tko zna, možda bi i Isus došao u tijelu žene. Molim bez sablažnjavanja na ovu reèenicu, ali razmislite malo o ovom što želim reæi.
Danas je drugaèije, pa je moguæe prièati o sveæeniækom reðenju žena. Kod nekih protestanata sasvim je prirodno imati ženu za pastora. Kod nas katolika to nije tak. Da doðe do toga, došlo bi do puno problema, jer uloga sveæenice nije u skladu s tradicionalnom ulogom žene. A èemu? da bi žene pokazale svoju emancipaciju?
Vjera je iznad emancipacije... |
|
Ispraznost cijelog svijeta
je kao snijeg usred ljeta,
a dijete po njem trèi boso.
Zar svejedno je?
Samo u Bogu je mir, dušo moja,
Samo u njemu je sva nada srca mog.
Samo On je moja stijena, ufanje.
Bog mi je utjeha, hridina silna,
Utoèište. |
|
|
 |
Živac
Spol: 
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
|
Postano: uto 23 svi 2006, 16:59
Naslov : |
|
|
heartsong napisa: |
Da je recimo bilo obrnuto, da su žene imale dominantnu ulogu, tko zna, možda bi i Isus došao u tijelu žene. |
Ne bih se složio. Isus je donio doboljno revolucionarnih ideja, da uvrštavanje žena u apostole ne bi bilo ni malo èudno.
Oèito postoji bitan element božanskog prava prema kojemu žene ne mogu biti sveæenici. To što ga mi (svi ili neki) ne možemo do kraja spoznati ne mijenja na stvari. Pa puno toga u vjeri ne možemo do kraja spoznati, ali prihvaæamo u povjerenju Bogu (vjeri). Tako je i sa Isusovim spolom.
Moramo prihvatiti èinjenicu da su muškarci i žene razlièiti: sa razlièitim tjelesnim karakteristikama, ali i razlièitim službama u društvu. U današnje vrijeme je jako moderno te razlike negirati. Ne vodi to baš prema dobrome...  |
|
Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati. |
|
|
 |
heartsong

Spol: 
Postovi: 575
Lokacija: SOBOTICA
|
Postano: sri 24 svi 2006, 11:04
Naslov : |
|
|
Zivac napisa: |
heartsong napisa: |
Da je recimo bilo obrnuto, da su žene imale dominantnu ulogu, tko zna, možda bi i Isus došao u tijelu žene. |
Ne bih se složio. Isus je donio doboljno revolucionarnih ideja, da uvrštavanje žena u apostole ne bi bilo ni malo èudno.
Oèito postoji bitan element božanskog prava prema kojemu žene ne mogu biti sveæenici. To što ga mi (svi ili neki) ne možemo do kraja spoznati ne mijenja na stvari. Pa puno toga u vjeri ne možemo do kraja spoznati, ali prihvaæamo u povjerenju Bogu (vjeri). Tako je i sa Isusovim spolom.
Moramo prihvatiti èinjenicu da su muškarci i žene razlièiti: sa razlièitim tjelesnim karakteristikama, ali i razlièitim službama u društvu. U današnje vrijeme je jako moderno te razlike negirati. Ne vodi to baš prema dobrome...  |
istina, ali isus nije došao na svijet donijeti revolucionarne ideje emancipacije žena veæ navjestiti Božju ljubav. Uvrštavanjem žena meðu apostole bi dovelo baš do toga, naglasak bi se stavio na krivo mjesto!
Muškarci i žene su u pravilu razlièiti, hvala Bogu na tome! Meðusobno se nadopunjavaju.
Ali ne može se tu u sluèaju reðenja žena globalizirati i postavljat stereotipe. Isto kao što postoje ljudi koji su sposobniji ili manje sposobni kao sveæenici, kod žena æe se isto tako naæi one koje bi bile itekako sposobne sveæenice.
Pogledajmo primjer Majke Terezije. Ta je žena radila sve i više nego što jedan sveæenik uèini za života. Ali nije bila sveæenica.
Redovnici mogu biti sveæenici, ja zaista ne vidim razlog zašto za to ne bi bile sposobne i redovnice.
Osobno nisam za reðenje žena. Ali doista mislim da za to nema nekog biblijskog ili teološkog razloga (ili presedana s Isusove strane koji bi bili toliko presudni argumenti) o kojima se ovdje govori veæ je to više stvar društva u kojemu bi to donijelo više problema nego koristi. |
|
Ispraznost cijelog svijeta
je kao snijeg usred ljeta,
a dijete po njem trèi boso.
Zar svejedno je?
Samo u Bogu je mir, dušo moja,
Samo u njemu je sva nada srca mog.
Samo On je moja stijena, ufanje.
Bog mi je utjeha, hridina silna,
Utoèište. |
|
|
 |
Mala Truba

Spol: 
Postovi: 192
Lokacija: Zlatna Dolina... and Purgerland
|
Postano: sri 24 svi 2006, 12:32
Naslov : |
|
|
To pitanje o reðenju žena uglavom postavljaju razno razne udruge emanciprianih žena, koje se navodno bore za ženska prava. Meðutim postoji i jedno malo drugaèije gledište svega toga,... naime one se navodno bore za ženska ljudska prava (baš i ne mogu progutati taj pojam). Zanimljivo je da upravo KC smatra žene u potpunosti ravnopravnima muškarcima te ne pravi razliku po pitanju važnosti spolova, veæ po službama koje su nam razlièite jer jesmo razlièiti, ali savršeno jednako vrijedni ljudi. Zapravo sama Biblija u knjizi Postanka prilikom opisa stvaranja prvih ljudi koristi izuzetne pojmove koje æu vam malo približiti. Prvi izvještaj:
(Post 1, 26 I reèe Bog: "Naèinimo èovjeka na svoju sliku, sebi slièna, da bude gospodar ribama morskim, pticama nebeskim i stoci - svoj zemlji - i svim gmizavcima što puze po zemlji!"
27Na svoju sliku stvori Bog èovjeka,
na sliku Božju on ga stvori,
muško i žensko stvori ih.)
Drugi izvještaj:
(Post 2,7 Jahve, Bog, napravi èovjeka od praha zemaljskog i u nosnice mu udahne dah života. Tako postane èovjek živa duša.)
Ono što sam zacrnio, naš prijevod "èovjeka" u izvorniku koji je biblijski pisac napisao stoji hebrejska rijeè 'adam koju bi bilo puno sretnije prevesti kao èovjeèanstvo, ljudi... jer je kolektivni singular i nema plurala. Kod nas se pod pojmom èovjek može tumaèiti i svakog èovjeka - èovjeèanstvo, ljude (kao što je sluèaj u izvorniku ali i samo jednog èovjeka, pa èak i samo muškarca kako neki krivo tumaèe). Biblijskom piscu nije bila namjera prije kojih gotovo 4000 godina kad je izvještaj nastao govoriti o mono ili poligenizmu.
Kod biranja imena, prvog èovjeka naziva Adam, što opet poteže vezu s 'adam (èovjeèanstvo, ljudi...) ali i s hebrejskom rijeèju 'adamah = zemlja od koje je stvoren (od praha zemaljskog) tako da bi se Adam moglo kod nas prevesti i kao zemljanin, zemaljski - jer je prema izvještaju nastao i od praha zemaljskog ali i jednostavno Èovjek jer je prvi stvorni od ljudi.
Nešto kasnije kad se govori o nastanku muškarca i žene (crveno u tekstu) biblijski pisac uzima izraze 'iššah za èovjeka-ženu i 'iš za èovjeka-muškarca dakle kao što stoji da je žena naèinjena od èovjekova rebra (isti izraz se može prevesti uz rebro i strana, polovica, polovina) tako i sam izraz žena ('iššah) proizlazi iz rijeèi ('iš) muškarac. Tu se više ne koristi 'addam (svi ljudi, èovjeèanstvo pa u tom smislu i èovjek)
Ono što htjedoh reæi je da u Bibliji nigdje ne stoji da je Bog prvo stvorio neki spol, muški ili ženski, veæ stoji da je stvrio èovjeka (pod tim pojmom se podrazumjevaju i muško i žensko,stvori ljude, èovjeèanstvo) te se tu ne nalaze nikakvi argumenti za prevlast nekog spola. Istina je da je to tako kroz povijest èesto znalo biti no zanimljivo je da pri pisanju izvještaja o postanku prvih ljudi biblijski pisac govori da je Bog stvrio èovjeka, a ne iskljuèivo muškarca ili ženu. Pod tim èovjekom podrazumjeva oboje. Tek kasnije se govorio o diferencijaciji tog èovjeka na spolove, no i to nije ništa loše, štoviše u kontekstu je prvog braka koji se spominje veæ u Postanku 2,22 odmah po stvaranju èovjeka i diferenciji tog èovjeka na dvoje koje prozilaze jedno iz drugog i jednako su važni Bog ih spaja i prvi muškarac ugledavši ženu govori evo i kostiju i mesa kao što sam i ja sam i neka se žena zove od èovjeka kad je uzeta, pa je i sama kao i što sam i ja èovjek (igra rijeèi 'išš i 'iššah).
Još malo o feministièkim udrugama... zanimljivo je da im sve smeta kod KC, niti jedna druga vjera, sekta, zajednica... ih ne brinu i njih ne diraju. Ne želeæi ulaziti u pravo svake vjere da se odredi po ovom pitanju svima je dobro poznato kakav je položaj žena kod muslimana, židova, raznih sekti, na Istoku... i nisam èuo niti jednu rijeè protiv njih. Oèito im smeta sve što je katolièko i ta borba za žene i ženska ljudska prava u Hrvatskoj je zapravo borba iskljuèivo protiv katolika i katolièke vjere financirana od strane britanske i nizozemske vlade.... Sorosha i sl. Ako se te emancipirane žene bore stvarno za sve žene pa zar se nebi onda borile za prava svih žena a ne samo katolkinja. Zar židovke, muslimanke, pravoslavke,... nisu u istom ili podreðenijem položaju.
Žena kao sveæenik, pa o tome ne razmišljam apsolutno mi je strano. Ja želim biti èasna sestra, a ne sveæenik! Eto nek se netko bori za moja prava da budem èasna,... hoæu biti èasna!!!!!! Narode!!!!!
P.S. A može i miss dalmacije!!  |
|
Mala Truba svira dalje... |
|
|
 |
Mara

Spol: 
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
|
Postano: sri 24 svi 2006, 13:12
Naslov : |
|
|
Slušaj Trubice jako si mi to nešto zakomplicirao. Nema ni teoloških ni dogmatskih razloga koji bi argumentirano branili tezu da žena ne može vršiti prezbitersku službu, ali ne postoji ni jedan razlog da bi ona to trebala. A jer je u tradiciji Crkve tako, kako je, ne postoji niti jedan valjani razlog da se sve obrne samo da bi se zadovoljila prazna prièa o ravnopravnosti. Kako bi to bilo u skladu s Kristovom ljubavlju kad bi napravili buru,, sablaznili neuke i u ime èega? Moš' mislit!
PS ...nema više, muško žensko, svi ste vi jedan u Kristu Isusu...ovo je PAVLOVO |
|
Ljubi i èini što hoæeš |
|
|
 |
heartsong

Spol: 
Postovi: 575
Lokacija: SOBOTICA
|
Postano: sri 24 svi 2006, 13:14
Naslov : |
|
|
Mara napisa: |
Slušaj Trubice jako si mi to nešto zakomplicirao. Nema ni teoloških ni dogmatskih razloga koji bi argumentirano branili tezu da žena ne može vršiti prezbitersku službu, ali ne postoji ni jedan razlog da bi ona to trebala. A jer je u tradiciji Crkve tako, kako je, ne postoji niti jedan valjani razlog da se sve obrne samo da bi se zadovoljila prazna prièa o ravnopravnosti. Kako bi to bilo u skladu s Kristovom ljubavlju kad bi napravili buru,, sablaznili neuke i u ime èega? Moš' mislit!
PS ...nema više, muško žensko, svi ste vi jedan u Kristu Isusu...ovo je PAVLOVO |
 |
|
Ispraznost cijelog svijeta
je kao snijeg usred ljeta,
a dijete po njem trèi boso.
Zar svejedno je?
Samo u Bogu je mir, dušo moja,
Samo u njemu je sva nada srca mog.
Samo On je moja stijena, ufanje.
Bog mi je utjeha, hridina silna,
Utoèište. |
|
|
 |
Mala Truba

Spol: 
Postovi: 192
Lokacija: Zlatna Dolina... and Purgerland
|
Postano: sri 24 svi 2006, 13:35
Naslov : |
|
|
Mara napisa: |
Slušaj Trubice jako si mi to nešto zakomplicirao. Nema ni teoloških ni dogmatskih razloga koji bi argumentirano branili tezu da žena ne može vršiti prezbitersku službu, ali ne postoji ni jedan razlog da bi ona to trebala. A jer je u tradiciji Crkve tako, kako je, ne postoji niti jedan valjani razlog da se sve obrne samo da bi se zadovoljila prazna prièa o ravnopravnosti. Kako bi to bilo u skladu s Kristovom ljubavlju kad bi napravili buru,, sablaznili neuke i u ime èega? Moš' mislit!
PS ...nema više, muško žensko, svi ste vi jedan u Kristu Isusu...ovo je PAVLOVO |
Gdje sam ja pisao o dogmatskim ili teološkim argumentima za ili protiv ne/reðenja žena za prezitersku službu? Napisao sam tek nekoliko rijeèi pojašnjenja izvještaja stvarnja koji je star gotovo 4000 godina i ne pravi razliku u ravnopravnosti muškarca i žene kako što to neke babe i žabe i kontre i... da ne nabrajam žele prikazati. Od njih uglavnom polaze brojne teze o sveæenicama u posljednje vrijeme... no koliko su one tu iskrene vjerojatno i sama znaš. Namjera im nije nimalo za nekoga u Crkvi veæ protiv ljudi Crkve, a èiniti protiv èovjeka,... no to ljudi ne vide. Potrebno je malo se izdiæi iznad situacije, sagledati stvari odozgor i jasno reæi. Što æe biti po tom pitanju za 100, 500 ili tko zna koliko godina bit æe, to me ne zanima. Samo želim reæi da nema mjesta podjelama po tom pitanju. Imam osjeæaj da nisi shvatila što htjedoh reæi... |
|
Mala Truba svira dalje... |
|
|
 |
Mara

Spol: 
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
|
Postano: sri 24 svi 2006, 13:41
Naslov : |
|
|
Ma jesam samo sam ti mislila reæi da nije baš lako èitati tako na dugo i na široko |
|
Ljubi i èini što hoæeš |
|
|
 |
MM
Spol: 
Postovi: 54
Lokacija: Rijeka
|
Postano: sri 24 svi 2006, 13:57
Naslov : STAVIMO STVARI NA NJIHOVO MJESTO |
|
|
Draga moja braæo i sestre. Slušam i povremeno osluškujem Vaša razmišljanja koja ovdje iznosite. Dozvolite nekoliko osvrta. Ovdje je veæ uistinu iznešeno i cititrano nekoliko mjesta iz Svetog Pisma koja vrlo jasno pokazuju gdje je išla Isusova namjera. Ona je svakome tko si dopušta jasnost - potpuno jasna. Važno je uistinu da si otvorite duh Kristovim rijeèima. Gledam ovdje igru svetopisamskim rijeèima. Ne radite to braæo i sestre moje ljubljene. Nema to smisla, niti to ima mnogo veze s Isusom Kristom. Zovem Vam u sjeæanje, zar nije i Isus bio kušan od Napasnika rijeèima iz Svetog Pisma? Sjetite se, "pisano je"..., a Krist mu odgovora "takoðer je pisano..." Ne mojte si dopuštati baš pretjeranu slobodu egzegeze svih svtopisamskih rijeèi i misli. Naime, èovjek tu može upastiti u mnoge zamke. Zato postoji "sveta hijerarhija", Majka Crkva, Uèiteljstvo, koje pomaže i tumaèi istinu onakvom kakva ona jest, a ne onakvom kakvom bi je mnogi od nas vrlo rado, a èesto tako sugestivno predstavljali. To nije uredu, da ne budem radikalniji u komentaru. Isus Krist kao punina i savršenost Objave, kao Onaj nakon kojeg ništa više nije potrebno èovjeku objaviti niti nešto novo izreæi, u svojoj Božanskoj Providnosti koja obimlje svijet od svoga poèetka do svoga kraja, dobro je, imajuæi viziju sveha vremena, znao što èini. On je naprosto nepogrješiv u sebi - ta jer je pravi Bog u pravom èovjeku. Stoga, kada je odredio za svoje apostole muškarce - Krist je znao što èini. I s ovim je sve reèeno. Protivno Kristovoj želji bi bilo reðenje žena. Gledam ovdje mlade djevojke koje se bore protiv "pranja i kuhanja". O drago moje djevojke, ja osobno se vrlo èesto opustim kuhajuæi, kopajuæi i slièno. Poznajem mnogo sestara, istaèem s. Nelu, doktoricu teoloških znanosti, koju èesto vidim kako pere, kuha i slièno. Ta što ima u tome? Inaèe, muškarac je muškarac, a žena je žena. Oni su razlièiti i nikako ne mogu jednaki. Ali oni su i jedno, prema Božanskoj promisli. Žena je u Crkvi stavljena na najveæe moguæe mjesto. Isus ju je tu postavio. Jasno, da ima župa gdje to baš ne štima u praksi, ali budite strpljivi, sestre moje ljubljene, budite strpljive. Sam Bog, Stvoritelj svega postojeæega i nepostojeæega je izabrao èovjeka - ženu, da preko nje svojim Božanskim planom èovjeku podari samog sebe - svoga Sina Jedinoroðenca, da taj Isus Krist, pravi Bog i pravi èovjek postane Spasitelj èovjeka i svijeta. Preko žene je došao na svijet. O Bože, sjetimo se mnogih katolièkih svetica, èasnih sestara, od kuda nam obraz raspravljati o potrebi ili o mjestu njihovom pod ovim suncem? Biti æu poptuno otvoren, svatko, muško ili žensko, može postati svet. Svetac se ne raða nego postaje. Stoga, dozvolite mi, preporuèam svima: ustrajte na putu svetosti. Kao takvi, oplemenit æemo ovaj svijet i shvatiti za što se jedino "isplati" živjeti: za drugoga, sebe davati!
Do Neba, prijatelji moji. Do Neba!!!
Vaš brat u Kristu, MM |
|
|
|
|
 |
Mara

Spol: 
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
|
Postano: sri 24 svi 2006, 14:06
Naslov : |
|
|
Ma da mi je samo znati zašto ova propovijed!? Tko je ovdje dovodio nauk u pitanje? A i ja, baka, ne volim èistit i prat i što onda? |
|
Ljubi i èini što hoæeš |
|
|
 |
sike

Spol: 
Postovi: 3435
Lokacija: Sušak-Trsat
|
Postano: sri 24 svi 2006, 15:05
Naslov : |
|
|
sike napisa: |
E to me zanima što je ivanèica rekla o davanju ženama više mjesta u Crkvi.
Koja su to mjesta gdje uloga žene nije dovoljno izražena?
Meni je super kad vidim na misama da uz deèke i cure ministriraju, no, što je kod ostalih uzrasta u naših vjernica? Gdje njima pronaæi mjesto? |
Citiram samog sebe jer me stvarno zanima a nisam dobio odgovor u kojim bi se ovdje naše forumašice ulogama više htjele vidjeti što do sada možda više u svojim rukama drže sveæenici i laici
To nije samo zbog puke znatiželje veæ i zbog pastoralnih smjernica koje mogu biti hvalevrijedne u našim djelovanjima |
|
Gospodine,kome da idemo?Ti imaš rijeèi života vjeènoga! |
|
|
 |
rijeè
iskljuèen
Spol: 
Postovi: 269
|
Postano: sri 24 svi 2006, 15:06
Naslov : |
|
|
u mojoj crkvi postoji nekoliko žena propovjednika i mislim da su izvrsne u propovjedanju evanðelja,snažne u duhu s puno pomazanja nad sobom.
isto tako znam da Bog daje službe ljudima a ne ljudi , pa prema tome nevidim razlog zašto žene nebi bile sveæenici,
netreba imati predrasude po tom pitanju  |
|
|
|
|
 |
klara

Spol: 
Postovi: 4617
Lokacija: somewhere ... over the rainbow
|
Postano: sri 24 svi 2006, 16:01
Naslov : |
|
|
aj da se i ja malo samocitiram ...
usput, ako su vam ovo predugi postovi,
onda vam moram reæi da ustvari niste vidjeli za pravo dugi post ...
klara napisa: |
mare je tražila logièan i argumentiran odgovor
po pitanju sveæenièkog reðenja žena,
sike je zapoèeo pa da nastavim ...
služba koju je Krist povjerio svojim apostolima da nauèavaju, posveæuju i upravljaju vjernicima,
u Katolièkoj Crkvi bila uvijek pridržana iskljuèivo muškarcima ...
tu tradiciju vjerno su održale i Istoène Crkve ...
u skladu sa Svetim Pismom ...
Isus za apostole izabrao samo muškarce ...
Krist je birao prema vjeènom naumu Božjemu i to one koje je želio (usp. Mk 3, 13-14),
i to je uèinio u jedinstvu s Ocem, u Duhu Svetome (Dj 1, 2),
nakon što je noæ proveo u molitvi (usp. Lk 6, 12)...
Isus je u temelje svoje Crkve stavio 12 muškaraca (usp. Dj 21, 14).
oni zapravo nisu primili samo neku "funkciju" ili službu,
koju bi kasnije mogao obavljati bilo koji drugi èlan Crkve,
veæ su bili posebno i prisno pridruženi poslanju same utjelovljene Rijeèi
(usp. Mt 10, 1. 7-8; 28, 16-20; Mk 3, 13-16; 16, 14-15).
i apostoli su uèinili isto kada su izabrali svoje suradnike,
koji su ih naslijedili u njihovoj službi.
u taj su izbor ukljuèeni oni koji kasnije nastavljaju poslanje apostola
da predstavljaju Krista Gospodina i Otkupitelja ...
današnji nasljednici apostola - svi oni koji èine zbor biskupa, kojima su sveæenici pridruženi u službi,
danas posadašnjuju zbor dvanaestorice i postupaju u izboru suradnika
u sveæenièkoj službi kao apostoli birajuæi iskljuèivo muškarce ...
dovoljno jaki argumenti?
|
ako ovi argumenti nemaju temelje u Bibliji,
onda sam ja oèito nešto jako falila
ili to nije nitko ni proèitao pa zato nije ni otkomentirao ...  |
Zadnja promjena: klara; sri 24 svi 2006, 16:04; ukupno mijenjano 1 put. |
uèiniti dobro, a zatim otiæi bez buke ... |
|
|
 |
Coje

Spol: 
Postovi: 1208
Lokacija: Buzet
|
Postano: sri 24 svi 2006, 16:04
Naslov : |
|
|
Buduæi da protestanti kažu "Sola Scriptura" evo neèega za razmišljanje:
U prvim kršæanskim zajednicama Duh Sveti je silazio nad vjernike (kao što sad pentekostaci vjeruju da silazi nad njih) i oni su svi primali Njegove izvanredne darove - govorili su u jezicima, proricali, lijeèili i tome slièno... Ipak, iako su u tome bili jednaki Pavao svoje zajednice pouèava neka u njima govore muževi prokušani u vjeri - "a žene neka šute".
Upravo nam je tradicija donijela propovijedanje žena - pa možemo reæi da su i protestanti preuzeli nešto iz tradicije.
Katolièka Crkva poznaje propovijedanje žena, ali ono je rijetka pojava i javlja se najèešæe tamo gdje je pomanjkanje sveæenika.
Mara je rekla najtoèniji odgovor: što se reðenja žena tièe presudna je tradicija. Isus meðu apostole nije stavio ni jednu ženu, a Crkva je slijedila tu praksu (ne zapovijed nego praksu) i nije redila žene. I to je to. |
|
http://www.kumi.hr |
|
|
 |
Mara

Spol: 
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
|
Postano: sri 24 svi 2006, 16:22
Naslov : |
|
|
Coje, ajmo malo razmislit logièno. Komu toèno Pavao govori o šutnji? Nije li to zajednica u Korintu? A što je bio Korint? Znamo da su neke žene vršile ðakonsku službu, a to je tada bila prvenstveno služba poslužitelja i brige za materijalno. Sasvim sigurno da one nisu uvijek šutjele, ali je tdoista glavnina naviještanja išla preko muškaraca. Bilo bi zanimljivo premišljati zašto je Isus izabrao samo muškarce. Ima teorija da je to zato što ženama nitko ne bi vjerovao, niti ih slušao. No, Isus ženu (e) bira za "apostole apostolima". Slutim, premda ne razumijem, da su razlozi puno dublji, vezani uz razlièitost muškarca i žene, vezani uz poslanje. Kroz povijest Crkve ima žena koje su imale vrlo britak i pametan jezik. Bile su iznimke, ali time je njihovo djelovanje naglašenije. Nije li ženino poslanje, najprije, govoriti samom sobom, svojim životom? Kad žena zašuti to obièno ne ostaje neprimijeæeno.
Evo, nabadam kako mi pada na pamet, ali mi se vuèe neka nit, samo je teško hvatam |
|
Ljubi i èini što hoæeš |
|
|
 |
bodul

Spol: 
Postovi: 62
|
Postano: sri 24 svi 2006, 19:10
Naslov : |
|
|
Ma nema žena što raditi u crkvenoj hijerarhiji jer Isus da je želio da žene budu sveæenici onda bi to prvo povjerio svojoj Majci. Isus je jasno izabrao muškarce i rekao im "OVO ÈINITE MENI NA SPOMEN" Ja da se mene pita, ja bih vratio funkciju oltarnoj pregradi. |
|
|
|
|
 |
Mara

Spol: 
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
|
Postano: sri 24 svi 2006, 19:19
Naslov : |
|
|
Bogu hvala, tebe se ne pita. |
|
Ljubi i èini što hoæeš |
|
|
 |
Mala Truba

Spol: 
Postovi: 192
Lokacija: Zlatna Dolina... and Purgerland
|
Postano: sri 24 svi 2006, 20:31
Naslov : |
|
|
bodul napisa: |
Ma nema žena što raditi u crkvenoj hijerarhiji jer Isus da je želio da žene budu sveæenici onda bi to prvo povjerio svojoj Majci. Isus je jasno izabrao muškarce i rekao im "OVO ÈINITE MENI NA SPOMEN" Ja da se mene pita, ja bih vratio funkciju oltarnoj pregradi. |
Prijatelju, ma koliko to tebi moglo zvuèati èudno svaki èovjek pa i žena je tvoj bližnji kao što veèeras reèe jedan vrstan teolog. To prije svega, ljubiti,... ako to èinimo (polazim od sebe) lako za ostalo! |
|
Mala Truba svira dalje... |
|
|
 |
Živac
Spol: 
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
|
Postano: sri 24 svi 2006, 21:29
Naslov : |
|
|
heartsong napisa: |
istina, ali isus nije došao na svijet donijeti revolucionarne ideje emancipacije žena veæ navjestiti Božju ljubav. Uvrštavanjem žena meðu apostole bi dovelo baš do toga, naglasak bi se stavio na krivo mjesto! |
Toèno. Ali gledajmo ovako:
Iza tvojih razmišljanja ipak stoji teza da postji neka hvale vrijedna emancipacija žena koju Isus nije proveo radi nekih okolnosti. Ta teza u kršæanstvu ne može stajati iz više razloga:
Isus je Bog i ne mogu postojati nikakve okolnosti koje bi Boga sputavale u provoðenju dobra.
Radi toga sve dobre revolucije su ukljuèene u evanðelje. Dakle, ako je revolucionarna ideja emancipacije žena dobra, ona sigurno izvire iz evanðelja. Ako ne izvire, evidentno nije dobra.
Na kraju, Isus je ipak dobrim dijelom proveo emancipaciju žena. On je cijelim svojim životom uvažavao žene i davao im njihovu ulogu. Da je on smatrao da je dobro da žene budu sveæenice, sasvim normalno i prihvatljivo bi bilo da neke od njemu bliskih žena (recimo one koje su mu bile pod križem) uvrsti meðu apostole. Prva Crkva na èelu sa apostolima je bila revolucionarna po skoro svemu, pa tamo neka žena sigurno ne bi škodila.  |
|
Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati. |
|
|
 |
heartsong

Spol: 
Postovi: 575
Lokacija: SOBOTICA
|
Postano: et 25 svi 2006, 11:16
Naslov : |
|
|
Zivac napisa: |
Da je on smatrao da je dobro da žene budu sveæenice, sasvim normalno i prihvatljivo bi bilo da neke od njemu bliskih žena (recimo one koje su mu bile pod križem) uvrsti meðu apostole. Prva Crkva na èelu sa apostolima je bila revolucionarna po skoro svemu, pa tamo neka žena sigurno ne bi škodila.  |
dobro, u redu. a sada me zanima jedna stvar.
Zašto Isus ne bi mislio da je dobro da žene budu sveæenice? |
|
Ispraznost cijelog svijeta
je kao snijeg usred ljeta,
a dijete po njem trèi boso.
Zar svejedno je?
Samo u Bogu je mir, dušo moja,
Samo u njemu je sva nada srca mog.
Samo On je moja stijena, ufanje.
Bog mi je utjeha, hridina silna,
Utoèište. |
|
|
 |
Živac
Spol: 
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
|
Postano: et 25 svi 2006, 17:45
Naslov : |
|
|
Bog Heartsong!
Ima još sliènih pitanja:
Zašto samo žena može raðati? Zašto slonovi ne mogu skakati?
Jednostavno ne znam, takvu je prirodu Bog stvorio. Razlika je jedino što smo ove tvrdnje uspjeli objasniti znanošæu, a onu tvoju nismo. Ali možemo ju spoznati kao istinutu prouèavajuæi evanðelje i otvarajuæi se Duhu Svetomu.
Ipak ima mnogo objašnjenja za to (teoloških, više ili manje razumnih), ali ja ne bih obrazlagao niti jednu sada jer jednostavno nisam do kraja zadovoljan niti sa jednom. Teologija ipak nije egzaktna kao prirodne znanosti.
Ovo je samo moje mišljenje, a ne nauk Crkve. Prema nauku Crkve (još) nije jasno je li to naravni zakon (ovo što ja zastupam) ili samo korisna praksa u nekom vremenu (što ti zastupaš). Zato Crkva u svim dokumentima gdje piše da samo muškarci mogu biti sveæenici pazi da se ne protumaèi kao da to tako nužno mora biti, a opet onemoguæuje drugaèiju praksu (Iz KKC 1577: "Crkva se smatra vezanom tim Gospodinovim izborom"). |
|
Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati. |
|
|
 |
|
|
Ne moe otvarati nove teme. Ne moe odgovarati na postove. Ne moe ureivati svoje postove. Ne moe izbrisati svoje postove. Ne moe glasovati u anketama.
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
|