HBK forum
Pravilnik FAQ FAQ Pretražnik Pretražnik Članstvo Članstvo Profil Profil Privatne poruke Privatne poruke Registracija Registracija Login Login
Sada je: sub 04 tra 2020, 16:32. Pogledaj neodgovorene postove
ODGOVORI na vaŔa pitanja
Započni novu temuOdgovori na temu
Prethodna tema Sljedeęa tema
Autor Poruka
sneni
iskljuĆØen



Spol: muško
Postovi: 607
Lokacija: Dol/BraĆØ
PostanoPostano: uto 24 srp 2007, 19:28
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

angelous napisa:
ZaŔto se na oltar stavlja korporal za vrijeme Euharistijske službe? Rolling Eyes

Nekad se posveƦena hostija odlagala na korporal (tjelesnik) danas ostaje na pateni - pa je bilo logiĆØno da ti korporali budu posebnjo ĆØisti.

Å to da uzvratim Gospodinu za sve Å”to mi je uĆØinio?
ƈaÅ”u spasenja uzet Ʀu i Ime Gospodnje prizvat Ʀu.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
sneni
iskljuĆØen



Spol: muško
Postovi: 607
Lokacija: Dol/BraĆØ
PostanoPostano: ned 29 srp 2007, 14:55
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

elninjo7 napisa:
u ĆØistiliÅ”tu bi duÅ”e trebale provest neko vrijemo do prelaska u raj.kako to objasniti poÅ”to u vjeĆØnosti nema vremena? Confused

1. U vjeĆØnosti ima stanje nagrade - radosti slavlja - raja

2. stanje vjeĆØne kazne odbaĆØenosti - muka - pakla

3. Prelazno stanje pred ulazak u raj - ĆØistiliÅ”ne muke - ĆØistiliÅ”te

A mi ovdje na zemlji govorimo o vjeĆØnonosti i vremenu, to je problem - naÅ”eg izražavanja i naÅ”eg razumijevanja...

Å to da uzvratim Gospodinu za sve Å”to mi je uĆØinio?
ƈaÅ”u spasenja uzet Ʀu i Ime Gospodnje prizvat Ʀu.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
sneni
iskljuĆØen



Spol: muško
Postovi: 607
Lokacija: Dol/BraĆØ
PostanoPostano: pon 30 srp 2007, 6:26
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Leli napisa:
po kojem kriteriju sveƦenik odluƦuje uskratiti priĆØest? joÅ” nikad nisam vidjela da nekome uskrati, ali znam da može, pa me zanima...
takoưer me zanima i uskraƦivanje oprosta kod ispovijedi


Ako misliÅ” na uskraƦivanje Prve priĆØesti onda se uksraƦuje onom djetetu koje nije dostatno pripravljeno ili nije ispunilo uvjete za Prvu priĆØest.

Kod redovitog priĆØeÅ”Ć¦ivanja, djelitelj nije dužan paziti na dostojnost primatelja priĆØesti, ali ako pozna nekoga kome mora uskratiti priĆØest (recimo živi u divljem braku) ili prilazu priĆØesti opazi iz nekog razloga da dotiĆØni ima druge nakane...

InaĆØe ako ja nekome uskratim odrijeÅ”enje u ispovijedi i dotiĆØni dolazi na priĆØest ja ga moram priĆØestiti (inaĆØpe bi odao ispovijednu tajnu).

Kod ispovjedi je druga stvar. Ako ispovjednik primjeti da kod pokornika fale bitni djelovi, ili je poĆØinio odfreĆ°ene zloĆØine - ĆØije odrijeÅ”enje je pridržano viÅ”em poglavaru - biskupu, papi - svi uvjeti za uskratu odrijeÅ”enje su strogo propisani. I ne može sveƦenik tu postupati po miloj volji.

Å to da uzvratim Gospodinu za sve Å”to mi je uĆØinio?
ƈaÅ”u spasenja uzet Ʀu i Ime Gospodnje prizvat Ʀu.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
sneni
iskljuĆØen



Spol: muško
Postovi: 607
Lokacija: Dol/BraĆØ
PostanoPostano: pet 03 kol 2007, 20:14
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

5rich napisa:
mi može netko objasniti onaj dio vjerovanja i odonud Ʀe doƦi suditi i žive i mrtve...ja sam skužila da nakon smrti duÅ”a ide na "sud" i ili ide u raj, ili u ĆØistiliÅ”te ili u pakao....


Postoji posebni i opƦi sud!

posebni sud jest onaj kad ĆØovjek umre i opredjeljuje se za Boga ili protiv Boga - ako se opredjelio za Boga i ostale su kakve mrlje koje treba ukloniti ili "dug" onda ide u ĆØistiliÅ”te - i u raj!

OpƦi sud Ʀe biti kad zavrÅ”i ljudska povijest (a zavrÅ”it Ʀe - jer sve Å”to je poĆØelo mora zavrÅ”it) tada Ʀe Bog javno priznati onima koji su bili dobri i dati nagradu i javno kazniti one koji su se opredjelili protiv Boga, nakon opƦeg suda viÅ”e nema ĆØistiliÅ”ta.
Nakon posebnog suda nagraĆ°ena je samo duÅ”a ili je kažnjena samo duÅ”a, a nakon uskrsnuƦa mrtvih bit Ʀe nagraĆ°eno ili kažnjeno i tijelo!

Å to da uzvratim Gospodinu za sve Å”to mi je uĆØinio?
ƈaÅ”u spasenja uzet Ʀu i Ime Gospodnje prizvat Ʀu.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
sneni
iskljuĆØen



Spol: muško
Postovi: 607
Lokacija: Dol/BraĆØ
PostanoPostano: ned 05 kol 2007, 16:43
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

5rich napisa:
imam pitzanje (opeet).....

danas mi je naÅ” kapelan dal neki molitvneikl...i na putu prema bistrici smo molili krunicu, i joÅ” neke molitve..i nakon tih nekih molitvi piÅ”e u zagradi djelomiĆØan oprost grijeha...kaj to znaĆØi

5rich napisa:
gospina krunica(naslov,nije toĆØno to,ali je u tom stilu)


otajstva,kako moliti krunicu,...


(djelomiĆØan oprost grijeha)- toĆØno tak piÅ”e..pitala sma kapelana kaj to znaĆØi i on mi je rekel samo da ako to izmoliÅ” dobiÅ” djelomiĆØan oprost grijeha

Vjerujem ti - ali ne mogu vjerovati da je takva greÅ”ka promakla izdavaĆØu.

Ovdje je sasvim kriva izreka i reci kapelanu da malo prolista crkvenu nauku o oproŔtenju grijeha.

OproŔtenje se grijeha dobiva krŔtenjem (briŔe sve grijehe i kazne za grijehe)
OproÅ”tenje grijeha, ali ne i kazna za grijehe, se dobiva redovito sakramentom ispovijedi (u izvanrednim okonostima i uvjetima i bolesniĆØko pomazanje)
OproÅ”tenje grijeha se može dobiti (pod sasvim odreĆ°enim uvjetima i okolnostima) i savrÅ”enim pokajanjem.
Jasno ovdje je rijeĆØ o teÅ”kim smrtnim grijesima, a lake grijehe opraÅ”ta i sveta priĆØest, i pokajniĆØki ĆØin na misi, i brojni drugi obredi)

U navedenom molitveniku i drugim stvarima gdje se govori o oprostu radi se o oprostu od vremenitih kazni koje bi netko trebao za grijehe ĆØiniti u ĆØistiliÅ”tu. Može se doboto potpuni oprost ili djelomiĆØni oprost.
Ovi oprosti se temelje na zajedniŔtvu duhovnih dobara Crkve .
Dakle sasvim jasno reĆØeno: sasvim krivo je govoriti o oprostu grijeha, veƦ se radi o oprostu kazni za grijehe.

Å to da uzvratim Gospodinu za sve Å”to mi je uĆØinio?
ƈaÅ”u spasenja uzet Ʀu i Ime Gospodnje prizvat Ʀu.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
sneni
iskljuĆØen



Spol: muško
Postovi: 607
Lokacija: Dol/BraĆØ
PostanoPostano: ned 05 kol 2007, 16:57
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

elninjo7 napisa:
ĆØitajuƦi malo druge forum ĆØujem tvrdnje kako se evanĆ°elja bila prepravljana da se u njih dodavao tekst... da se nastala tada i tada i joÅ” neke itd.

Neka neko napiŔe neŔto viŔe o povijest novozavjetnih i starozavjetnih knjiga?


PreopÅ”irno pitanje za kratak odgovor, ja sam studirao to dvije godine da bih ti u tri reĆØenice dao odgovor. Potraži odgovarajuƦe knjige, ili svaki uvod Biblije ti ima neÅ”tro o tome.

Å to da uzvratim Gospodinu za sve Å”to mi je uĆØinio?
ƈaÅ”u spasenja uzet Ʀu i Ime Gospodnje prizvat Ʀu.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: čet 09 kol 2007, 10:05
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

majĆØe napisa:
gledala sam sinoƦ neku seriju, pa me ona potaknula na ovo pitanje: npr. ako žena nosi petorke... jel bolje pustiti da se rodi svih pet, s tim da Ʀe imati neke poremeƦeje, ili ĆØim žena sazna da je trudna i da ima petorke ukloniti dva fetusa, i tako ostaloj deci omoguƦiti normalan i pravilan razvoj? Rolling Eyes Confused Rolling Eyes


Nikada nije dozvoljeno ĆØiniti zlo makar i namjera ili cilj koji se želi postiƦi bione znam kako dobar. ƈovjek nije gospodar niĆØijeg života.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Coje




Spol: muško
Postovi: 1208
Lokacija: Buzet
PostanoPostano: čet 09 kol 2007, 21:38
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Mara napisa:
majĆØe napisa:
gledala sam sinoƦ neku seriju, pa me ona potaknula na ovo pitanje: npr. ako žena nosi petorke... jel bolje pustiti da se rodi svih pet, s tim da Ʀe imati neke poremeƦeje, ili ĆØim žena sazna da je trudna i da ima petorke ukloniti dva fetusa, i tako ostaloj deci omoguƦiti normalan i pravilan razvoj? Rolling Eyes Confused Rolling Eyes


Nikada nije dozvoljeno ĆØiniti zlo makar i namjera ili cilj koji se želi postiƦi bione znam kako dobar. ƈovjek nije gospodar niĆØijeg života.


KrÅ”anska i lijeĆØinĆØka etika se u ovom pitanju poklapaju: treba saĆØuvati život. S obzirom da su nastale petorke, etiĆØki je nastojati održati svih pet života i dovesti ih do ĆØina raĆ°anja - s ciljem da im se pomogne u ostarivanju potpunog zdravog napretka. Nije dopuÅ”teno zbog moguƦih malformacija na pojedinim fetusima uniÅ”tavati život bilo kojeg fetusa. UniÅ”tavanje jednih fetusa da bi drugi fetusi mogli lakÅ”e nparedovati ravno je ubojstvu nevine ljudske osobe.

http://www.kumi.hr
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web straniceYIMMSNMICQ [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: čet 16 kol 2007, 15:41
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

klara napisa:
Å”vrljajuƦi malo forumom,
naiĆ°oh (na jednoj drugoj temi) na pitanje:

je li grijeh povremeno Ŕvercanje u tramvaju?
laki ili ?


Svakako je poÅ”tivanje državnih zakona, ukoliko nisu u suprotnosti s Božjim zakonom, nužnost. Stoga bi se moglo reƦi - da, grijeh je.
Å to se tiĆØe težine - materija je laka (vrijednost tramvaj karte) stoga ne može biti teÅ”ki i ako su zadovoljena ona druga dva uvjeta za teÅ”ki grijeh. Drugi je par cipela kamo to vodi kada ĆØovjek u sebi razvija stav da nije potrebno poÅ”tovati zakon - to može biti "izrada staze" za teÅ”ki grijeh.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
magivek




Spol: muško
Postovi: 570
Lokacija: ...
PostanoPostano: sri 29 kol 2007, 7:33
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Žan napisa:
A glas se zaĆØu iz oblaka: "Ovo je Sin moj, Izabranik! Njega sluÅ”ajte!" (Lk 9, 35)

Može tko objasnit zaŔto Bog Otac naziva Isusa izabranikom?
To mi zvuĆØi kao da je postojao veƦi izbor te da je Isus izabran izmeĆ°u njih... razmislja


Katolicka Crkva u svom vjerovanju ispovjeda: "...i u Isusa Krista, sina njegovog, jedinorodenog..." cime je jasno receno, da je Isus jedini Sin Bozji.

Izabranik u ovom slucaju nije nekakvo "oznacavanje pobjednika na izborima" nego se radi o sljedecem:
Izraelci cekaju mesiju, u Isusovo vrijeme se pojavljuju mnogi, koji za sebe tvrde da su netko (vidi npr. Dj 5,36-38, gdje se spominju dvojica takvih samozvanih "mesija"). Medutim, Isus, ne "tvrdi da je netko", iza njega stoji Bog, Bog ga salje i on je onaj, koga je Bog izabrao i koji je "pravi".
Izabranik time oznacava "pravog" Bozjeg poslanika za razliku od onih, koji sebe samu proglasuju kojecime.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: pet 31 kol 2007, 5:56
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

magivek napisa:
Tonka napisa:
Evo, naletjela sam neki dan na ĆØlanak u kojem se govori o odnosu KatoliĆØke crkve prema oplodnji. UĆØinilo mi se da se ponekad mijeÅ”aju kruÅ”ke i jabuke, tj. da se izjednaĆØavaju umjetna oplodnja i potpomognuta oplodnja. Dakle, je li odnos prema jednom i drugom isti ili sam krivo shvatila?


Crkva, koliko sam ja shvatio (molim ostale, da me dopune), ne izjednacava te dvije stvari.
Normalno, da je sve najbolje, ako stvar radi prirodnim putem.
No ako ne, onda uvijek vrijedi pravilo: sto je blize prirodnom putu, to je prihvacenije.
Potpomognuta oplodnja znaci, kada se bracnom paru pomocu raznih lijekova i sredstava pomaze, da zena prirodno zacne u utrobi. Sam proces oplodnje se ne dira, nego se samo podupire.
Umjetna oplodnja gubi bitnu stvar.
Svrha oplodnje nije samo zacece novog zivota.
Oplodnja je po onome sto joj u spolnom cinu predhodi, posljedica ljubavi, koja rada novim zivotom.
Ako tog spolnog cina nema (umjetna oplodnja se dogada u posudicama pomocu epruvetica...), onda ta dimenzija ljubavi nestaje.
Cesto se te dvije stvari mjesaju i radi pojednostavnjenja se govori jednostavno o umjetnoj oplodnji.
Spolni odnos i zacece su pridrzani strogo bracnom odnosu, jer jedino u braku djeca imaju sigurnost, da ce odrasti u obitelji i da nece ostati sama.
Zato je svako diranje te intime, koje odvaja spolni cin od zaceca problematicno.


Vratila sam se s godiŔnjeg, malo prelistavala, a ovo me kopkalo.
Ovdje su neke stvari loŔe postavljene, oprosti Magivek Ŕto te ispravljam.
Potpomognuta oplodnja je isto Å”to i umjetna oplodnja, neÅ”to drugo je pomaganje braĆØnom paru da izlijeĆØi neplodnost. Ovog ĆØasa se ne mogu sjetit ali postoji dokumenat Crkve koji govori o stavovima Crkve glede tih stvari.
U globalu, Crkva odbija svaku oplodnju koja bi bila razdvojena od braĆØnog ĆØina, bilo da se radi o bacivanju sperme u tijelo žene u vrijeme ovulacije (ĆØak i muževe), bilo da se radi o unoÅ”enju zaĆØetih embrija u maternicu - ovo sve spada u potpomognutu oplodnju - mi to popularno zovemo umjetnom oplodnjom.
ƈim uspijem potražit Ʀu dokumenat koji o tome govori.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
magivek




Spol: muško
Postovi: 570
Lokacija: ...
PostanoPostano: pet 31 kol 2007, 6:27
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Mara napisa:
Vratila sam se s godiŔnjeg, malo prelistavala, a ovo me kopkalo.
Ovdje su neke stvari loŔe postavljene, oprosti Magivek Ŕto te ispravljam.
Potpomognuta oplodnja je isto Å”to i umjetna oplodnja, neÅ”to drugo je pomaganje braĆØnom paru da izlijeĆØi neplodnost. Ovog ĆØasa se ne mogu sjetit ali postoji dokumenat Crkve koji govori o stavovima Crkve glede tih stvari.
U globalu, Crkva odbija svaku oplodnju koja bi bila razdvojena od braĆØnog ĆØina, bilo da se radi o bacivanju sperme u tijelo žene u vrijeme ovulacije (ĆØak i muževe), bilo da se radi o unoÅ”enju zaĆØetih embrija u maternicu - ovo sve spada u potpomognutu oplodnju - mi to popularno zovemo umjetnom oplodnjom.
ƈim uspijem potražit Ʀu dokumenat koji o tome govori.


To sam i ja pokusao reci (jer sam sve te stvari nazvao problematicnima). Probaj pogledati u Evangelium vitae, mislim, da taj dokument govori o tome. A osim toga sam izrazito rekao, da me se dopuni, tako da ovo ne smatram nikakvom ispravkom nego dopunom...
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: pet 31 kol 2007, 14:55
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Moram te samo ispraviti, radi se o Donum vitae Å”to je veƦ reĆØeno na topicu Iz života Crkve

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: sub 01 ruj 2007, 17:34
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

jedan napisa:
Ja sam katolik a buduƦa žena mi je krÅ”tena u pravoslavnoj crkvi. Namjeravamo se vjenĆØati i buduƦa žena bi ujedno htjela i prijeƦi na katoliĆØku vjeru. Koju proceduru moramo proƦi?

Zahvaljujem na odgovoru


Nužno se morate javiti tvom župniku ili župniku župe u kojoj Ʀete živjeti. Za to postoje predviĆ°ene procedure koje trebate proƦi. NiÅ”ta "opasno", ali je nužno.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: ned 02 ruj 2007, 13:30
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Žan napisa:
DoĆ°e li tko k meni, a ne mrzi svog oca i majku, ženu i djecu, braƦu i sestre, pa i sam svoj život, ne može biti moj uĆØenik! (Lk 14, 26)

Na nekoliko mjesta Isus govori kako treba mrziti, i to najbliskije, najdraže osobe, na kraju krajeva i samog sebe... Kako tumaĆØiti te rijeĆØi, tu "mržnju", kako to povezati s ljubavlju na koju On prije svega poziva?


Isus je semit i naĆØin govora treba tako shvatiti. Semitski narodi (radi se o istoĆØnjacima) nisu baÅ”tinici grĆØke, racionalne kulture i naĆØina miÅ”ljenja. Njihov naĆØin izražavanja je u jakim bojama, u slikama, s puno dramatike i opisa, ĆØesto gotovo teatralnog ponavljanja. Da ne duljim, rijeĆØ mrzi se može zamijeniti s viÅ”e voli ili stavlja ispred. Dakle: ako tko stavlja oca, majku... ispred mene...

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
sneni
iskljuĆØen



Spol: muško
Postovi: 607
Lokacija: Dol/BraĆØ
PostanoPostano: pet 07 ruj 2007, 6:26
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Žan napisa:
Kad smo veƦ kod prijevoda, je li Isus uznesen ili uzaÅ”ao na nebo?

I dok ih blagoslivljaŔe, rasta se od njih i uznesen bi na nebo. (Lk 24, 51)
I Gospodin Isus, poÅ”to im to reĆØe, bude uzet na nebo i sjede zdesna Bogu. (Mk 16, 19)


ƈlanak vjere glasi: I uzaưe na nebo i sjede s desna Bogu...
Bit vjere je da je Isus živ, i da Ʀe opet doƦi. Da li je uznesen, uzaÅ”ao su jeziĆØni izriĆØiji koji nemaju utjecaja na sam sadržaj vjere. nemam vremena potanje sada studirati tu stvar ( a nisam bibhliĆØar) jer imam važnijih stvari, pa jednom Ʀu malo prelistati, ako mi dozvole okolnosti, i odgovoriti.

Å to da uzvratim Gospodinu za sve Å”to mi je uĆØinio?
ƈaÅ”u spasenja uzet Ʀu i Ime Gospodnje prizvat Ʀu.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: pon 10 ruj 2007, 14:01
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

klara napisa:
koji su "uvjeti" za dobivanje titule monsinjora?
(npr. kad sveƦenik nije biskup, a ima tu titulu) ...

može li i malo opŔirnije i o ostalim titulama u KC?


Uf, kuÅ”at Ʀu, ali bit Ʀu zahvalna za dopunu.
Titulu monsinjora dobijaju aktivni, zauzeti sveƦenici, nakon dugogodiÅ”njeg rada, osobito ako su bili posebice zauzeti u nekoj stvari -npr. pokojni Ladika za Glas koncila i zajednice studenata davnih 70-tih. Titulu dodjeljuje papa, ali prijedlog ide iz biskupije dotiĆØnoga. Titula je iskljuĆØivo poĆØasna, može nositi crvene gumbe i obrub na reverendi.

Od ostalih titula znam samo:
biskup - preuzviŔeni; kardinal - uzoriti

klara napisa:
i joÅ” jedno pitanje:
smije li sveƦenik "na svoju ruku" jednostavno
izbaciti poboĆØni oltar u crkvi ili kapelici
kako bi bilo viŔe mjesta?

Mislim da se župnik za takvu stvar mora konzultirati s odgovornima u biskupiji. InaĆØe, boĆØni oltari viÅ”e nemaju nikakvu svrhu, ali njihovo micanje obiĆØno izaziva reakcije, jer je neki svetac nekom prirastao za srce, a možda se i slavi viÅ”e nego patron crkve. Jasno, posebna je priĆØa ako je oltar od umjetniĆØke vrijednosti.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: pon 10 ruj 2007, 16:32
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

5rich napisa:
Danas smo na vjeronauku u Å”koli razgovrali o ĆØovjekovoj duÅ”i, besmrtnoj..isto tak je profesor rekel da hindusi vjeruju u reinkarnaciju, pa da spaljuju tjelo jer ono nema viÅ”e svrhu, pa mene sad zanima jel je kremiranje katoliĆØkii ispravno, poÅ”to mi,katolici, vjerujemo u uskrsnuƦe tijela,a nakon kremiranja tijela viÅ”e nema...

Kremiranje Crkva prihvaƦa, ono se ni po ĆØemu ne kosi s vjerom u uskrsnuƦe mrtvih. Naime, ako Bog može oživjeti suhe kosti, zaÅ”to ne bi pepeo? Sigurno je da Ʀemo uskrsnuti tijelom, ali ne ovakvim materijalnim, veƦ proslavljenim. To Ʀe biti moje tijelo, a opet Ʀe biti drugaĆØije.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: uto 11 ruj 2007, 20:44
PostNaslov : Re: krsni kum
Citiraj i odgovori

ivela napisa:
interesira me slijedece:
u kat.novinama "crkva na kamenu" procitala sam da ne moze krsni i (cini mi se) krizmeni kum biti osoba koja je razvedena ili ne zive skupa, a crkveno su bili vjencani itd..(pise don.Ante Komadina).

trazeci ovdje, upravo to, dopustenost ili ne, na vec odgovorenim pitanjima, pise da moze, "..od stola i postelje.."
kako to? ne shvacam?
don. Ante pise, da jedino razvedene osobe mogu biti vjencani kumovi, jer mladenci ne trebju konkretan uzor braka, krscanskog zivota itd, jer su i sami odrasli, oni su im samo svjedoci?!

sto je sada tocno?
hvala!

Kumovi na krÅ”tenju i potvrdi imaju funkciju u kojoj je angažirana njihova osobna vjera, bilo da s roditeljima ispovijedaju vjeru u djetetovo ime, odnosno svjedoĆØe da je krÅ”tenik svjestan izabrao Krista, a da Ʀe mu oni biti i svedoĆØanstvo i potpora u vjeri. Zato takvi kumovi trebaju biti u punom jedinstvu s Crkvom, dakle moƦi pristupati sakramentima, a i naravno da bi trebali živjeti svoju vjeru. Oni koji su rasavljeni, ali ne žive u drugom braku ili s nekim nevjenĆØano, su i dalje u punom jedinstvu s Crkvom, ostali razvedeni ne.
Å to se vjenĆØanja tiĆØe- to su svjedoci i to može biti bilo tko punoljetan i pri zdravoj pameti.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: pet 14 ruj 2007, 13:10
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

sv.Franjo legenda napisa:
Ja sam nekako od malena nauĆØio da je pravilno pri ulasku u crkvu pokloniti se (koljeno do poda) ...
Primjetio sam u zadnje vrijeme ĆØak od sveƦenika (npr. ulazak procesije u crkvu) da se mnogi samo malo naklone i to je to...pa sam se malo zapitao... postoje li u ovome neka pravila?


Pravilno je pokloniti se koljenom do poda pred živim Kristom, a ako je križ naklonom glave. To vrijedi za ulazak u crkvu.
Procesionalni ulazak u crkvu je sam poklonstvo te ne treba dodatnog znaka. Stoga se prilikom ulaska procesije u crkvu nitko ne klanja.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
magivek




Spol: muško
Postovi: 570
Lokacija: ...
PostanoPostano: ned 16 ruj 2007, 10:54
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Žan napisa:
"Zato kažem vam: svaki Ʀe se grijeh i bogohulstvo oprostiti ljudima,
ali rekne li tko bogohulstvo protiv Duha, neƦe se oprostiti.
I rekne li tko rijeĆØ protiv Sina ƈovjeĆØjega, oprostit Ʀe mu se.
Ali tko rekne protiv Duha Svetoga,
neƦe mu se oprostiti ni na ovom svijetu ni u buduƦem
."
(Mt 12, 31-32)

ZaŔto Bog opraŔta sve, pa i bogohulstvo protiv Oca i Sina, ali ne i bogohulstvo protiv Duha Svetoga?


Ono, o ĆØemu Matej ovdje govori, nije bogohulstvo protiv Duha Svetoga, nego grijeh protiv Duha Svetoga.
Trebamo, da bismo ovo ispravno razumjeli, najprije vidjeti, Ŕto je grijeh protiv Duha Svetoga.
Crkva nabraja npr. "HotimiĆØno (prekomjerno) pouzdavanje u Božju milost" (po onoj: Mogu raditi, Å”to me volja, Bog je ionako milosrdan, pa Ʀe mi veƦ oprostit. No fora je u tome, da se ja trebam truditi oko dobra a ne samo ĆØekati druge i živjeti kako mi padne na pamet), "Nijekanje istina katoliĆØke vjere" (Odbijati kao katolik npr. da je Bog jedan u Trojstvu, da je duÅ”a ĆØovjeĆØja besmrtna, da Ʀe Bog dobre nagraditi a zle kazniti...), "Tvrdokorno odbijanje poticaja spasenja" (ako sam skrivio neÅ”to i netko mi npr. stalno govori, da bi bilo dobro i red, ispriĆØati se i ispovjediti to, ako svjesno ne želim slijediti nauk i vjeru Crkve...).
Iz ovoga vidimo: grijeh protiv Duha Svetoga se ne sastoji u nekom jednokratnom ĆØinu, nego u ustrajanju u grijehu i istovremenom aktivnom odbijanju pravog puta. Takvi se ni ne kaju zbog toga, jer se ni ne osjeƦaju krivim. I to ne-kajanje za grijeh je zapravo razlog, da nema opraÅ”tanja.
Jer: ako se ja kajem, zato Å”to sam, možda u nekoj ljutnji rekao, da npr. Boga ni nema, to doduÅ”e ostaje grijeh, ali to viÅ”e nije "grijeh protiv Duha Svetoga ili Duha istine" nego "samo" u afektu izreĆØena "glupost". Samim kajanjem ja pokazujem, da ustvari vjerujem Bogu, spreman sam to ispovjediti, pokajati se i obeƦati biti bolji. Tada mi, jer se ja kajem, Bog praÅ”ta.
Kvaka je u tome, Ŕto se za grijeh protiv istine ne kajem, jer ne mislim, da je takav stav grijeh iako me drugi upozoravaju na to.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: čet 20 ruj 2007, 7:09
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Davidov san napisa:
Nedavno sam naletila na neki video s youtuba i zanima me Ŕto vi mislite o njemu.

Meni je smijeŔan, ali vjerojatno je i greŔan. Je li grijeh smijati se takvim stvarima?

Pogledajte: http://www.youtube.com/watch?v=eJA9RPX9mRY
http://www.youtube.com/watch?v=fTzXJMU1sLc&mode=related&search=

Ako mene pitaŔ, jednostavno ne znam Ŕto bih na ovo odgovorila. Je li se greŔno smijati, zaŔto? Postavljeno pitanje je takvo da ja jednostavno nemam odgovora

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, BraĆØ
PostanoPostano: čet 20 ruj 2007, 7:11
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Žan napisa:
Neka dva ĆØovjeka teÅ”ko sagrijeÅ”ila. Prvi je mislio iƦi na ispovijed, a drugi se ne kaje zbog toga. Dogodi im se prometna nesreƦa i oba trajno izgube pamƦenje. Je li s njihovim gubitkom pamƦenja izgubljeno i ono Å”to su nosili do tada na savjesti? Nastavljaju život, nesvjesni onog prije, a težak grijeh neispovjeĆ°en... U kojem su odnosu mozak, duÅ”a i savjest?


Na ovo ja nemam odgovora, morat ƦeÅ” pitanje postaviti nekom krÅ”Ć¦anskom filozofu jer spada na podruĆØje ĆØiste spekulacije.

Ljubi i ĆØini Å”to hoƦeÅ”
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
magivek




Spol: muško
Postovi: 570
Lokacija: ...
PostanoPostano: pon 24 ruj 2007, 12:30
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Mara napisa:
Žan napisa:
Neka dva ĆØovjeka teÅ”ko sagrijeÅ”ila. Prvi je mislio iƦi na ispovijed, a drugi se ne kaje zbog toga. Dogodi im se prometna nesreƦa i oba trajno izgube pamƦenje. Je li s njihovim gubitkom pamƦenja izgubljeno i ono Å”to su nosili do tada na savjesti? Nastavljaju život, nesvjesni onog prije, a težak grijeh neispovjeĆ°en... U kojem su odnosu mozak, duÅ”a i savjest?


Na ovo ja nemam odgovora, morat ƦeÅ” pitanje postaviti nekom krÅ”Ć¦anskom filozofu jer spada na podruĆØje ĆØiste spekulacije.

Nije sve, Å”to zvuĆØi kao filozofija, ĆØista filozofija... Wink
RjeÅ”enje za ovo nalazimo u Svetom pismu. Sam Isus, dok ga razapinju, moli: "OĆØe, oprosti im, jer ne znaju Å”to ĆØine!" To se, jer Muka nije samo spasonosna za žitelje Isusovog vremena nego i za svakoga od nas danas, odnosi i na nas. A ako se to odnosi i na nas, onda se to odnosi i na ovu dvojicu nesretnika, od kojih je jedan doduÅ”e spoznao grijeh ali ga nije stigao ispovjediti a drugi ga nije niti spoznao kao grijeh.
To nas ne oslobaĆ°a od obaveze, ispovjediti teÅ”ke grijehe a i one lake, no pruža nam odgovor na ovakve probleme.
Crkvi naime nije cilj, držanje nekog prava "Tko je umro s teŔkim grijehom, proklet je." nego Crkva u svojoj praksi stavlja milost iznad prava.
Tako postoji primjerice obaveza svakog sveƦenika, koji je napustio službu, da ispovjedi i odrijeÅ”i nekoga, tko je u smrtnoj opasnosti. On to ĆØini jednako ispravno i valjano, kao da to uĆØini bilo koji sveƦenik, koji nije napustio službu.
Isto tako svaki sveƦenik u smrtnoj opasnosti podjeljuje odrjeÅ”enje bez ispovjedanja bilo kojeg, pa makar i teÅ”kog grijeha. Ako je duÅ”a u opasnosti, da zbog prava propadne, to pravo se bez iznimke ukida, kako bi se duÅ”a mogla spasiti.
Uvijek se pravo treba tumaĆØiti u korist spasenja duÅ”a i ono vrijedi samo za obiĆØne ili bolje normalne uvjete, pod kojima je moguƦe ispuniti pravom propisani postupak (tj. za ovaj sluĆØaj: ispovjed). Ako to, zbog npr. neke nezgode kao u opisanom sluĆØaju, viÅ”e nije moguƦe, onda na snagu stupa pravo milosti i onda Crkva ĆØini sve, da Božja milost bezuvjetno doĆ°e do ĆØovjeka.
No i Mara ima pravo, da su ovakve stvari Å”pekulacije, koje mogu biti jako opasne, jer nas sam Isus upozorava: "Mjerom, kojom budete mjerili, vama Ʀe se za uzvrat mjeriti!" Nemojmo se odavati Å”pekulacijama, kada je neÅ”to koliko spasonosno ili ubitaĆØno. Radije se potrudimo, da budemo glasnici Božje ljubavi ljudima oko sebe, koji Ʀe poticati i primjerom i rjeĆØju na to, da ljudi Å”to viÅ”e traže milost sakramenta pomirenja. A konaĆØni sud o ovakvim nesretnim sluĆØajevima prepustimo Bogu...

Žan napisa:
Kako to da se u Crkvi Mariju, majku Isusovu, naziva blaženom, a recimo njezinog zaruĆØnika svetim?


Samo Sveto pismo nam svjedoĆØi, da je Marija rekla: "Odsada Ʀe me svi naraÅ”taji zvati blaženom!" Crkva je to njezino proroĆØanstvo, jer se ono ostvarilo, preuzela i u svoju terminologiju, pa se dogaĆ°a ono, Å”to ti spominjeÅ”.
No Marija se ne naziva uvijek blaženom. Litanije Svih svetih primjerice kao prvi zaziv svetaca imaju: "Sveta Marijo, Majko Božja, moli za nas!"
Crkva je u sluĆØaju Marije poistovjetila blaženost i svetost jer se ustvari to dvoje teÅ”ko da razlikovati.
Kanonska razlika blaženika i sveca nastala je ne zbog neke razlike u "rangu", nego zbog toga, jer se blaženici ĆØaste samo u pojedinim narodima ili pokrajinama, dok se sveci ĆØaste u cijelom svijetu.
Za blaženika vrijedi, da se njega u odreĆ°enom podruĆØju ili narodu ĆØasti kao sveca (posveƦujemo mu crkve, mnogi ga odabiru kao svog zaÅ”titnika,...), dok se svetac ĆØasti u sveopƦoj Crkvi.
Za nas kao vjernike ne bi trebalo biti bitno, zaÅ”to se nekoga naziva svetim ili blaženim, nego da se kod te osobe u svakom sluĆØaju radi o nekome, tko nam po mnogoĆØemu može biti primjer i tko nas svojim zagovorom podupire.
Dali je Marija blažena ili sveta, to nije toliko važno, koliko je važno, da je ona rodila Isusa Krista, koji nas je otkupio i da je ona majka svih nas. I mi bismo trebali Mariju sljediti ne po "tituli" nego po obliku života, koji je bezuvjetno bio na raspolaganju Božjoj volji.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
sneni
iskljuĆØen



Spol: muško
Postovi: 607
Lokacija: Dol/BraĆØ
PostanoPostano: čet 27 ruj 2007, 17:21
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

felapton napisa:
U petak obilježavam spomendan UzviÅ”enja svetog križa, pa ako mi netko može reƦi viÅ”e pojedinosti o njegovom znaĆØenju... zbunjuje me sama definicija ''uzviÅ”enja križa'' - Å”to se toĆØno time misli?

1960 godine Ivan XIII u reformi kalnedara ujedinjuje do tada dva blagdana 3. V. NaÅ”aÅ”Ć¦e sv. križa i 14. IX uzviÅ”enja sv. Križa. Ovaj blagdan potjeĆØe od posvete bazilike i da je toga dana Carica Jelena pronaÅ”la Križ Isusov (13.IX) a sutra dan sveĆØano pokazivao križ Isusov. U Rimu se slvilo neÅ”to kasnije blagdan naÅ”aÅ”Ć¦a sv. Križa kad ga se ponovno naÅ”lo iza kako su bili Perzijanci odnijeli. Pa je tako u kalendaru ostao stariji blagdan i povjesnoj istini vjerodostojniji.

Å to da uzvratim Gospodinu za sve Å”to mi je uĆØinio?
ƈaÅ”u spasenja uzet Ʀu i Ime Gospodnje prizvat Ʀu.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
Prethodni postovi:    
Prethodna tema Prethodna tema
Započni novu temuOdgovori na temu

Izaberi forum:   

Ne možeš otvarati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš urešivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš glasovati u anketama.

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group