HBK forum
Pravilnik FAQ FAQ Pretražnik Pretražnik Članstvo Članstvo Profil Profil Privatne poruke Privatne poruke Registracija Registracija Login Login
Sada je: uto 21 stu 2017, 12:01. Pogledaj neodgovorene postove
Liturgija i Papa Benedikt
Započni novu temuOdgovori na temu
Prethodna tema Sljedeća tema
Autor Poruka
bodul




Spol: muško
Postovi: 62
PostanoPostano: sri 17 svi 2006, 17:47
PostNaslov : Liturgija i Papa Benedikt
Citiraj i odgovori

U zadnje vrijeme se nešto piše po novinama da Papa želi da se vratu neki običaji iz Tridentskog obreda mise npr. gledanje prema istoku tj. okrenutost narodu leđima kao što je to bilo do II. Vatikanskog koncila, te da kaže da je to ispravnije. Ja se osobno s time slažem(a to potvrđuje i moj avatar). Zanima me što forumaši misle o tome Question Question Shocked Question
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Daniel




Spol: muško
Postovi: 927
Lokacija: Rijeka
PostanoPostano: čet 18 svi 2006, 11:28
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

To nisam čuo, ali sam čuo da papa želi reforimirati liturgiju vračajući neke predkoncilske odredbe o liturgiji koje se nisu smjele dirati. U razdoblju nakon koncila mnogo toga je u liturgiju uvedeno što nema veze s liturgijom, ako i sami primjetite liturgija se već unazad deset godina stalno reformira, mnoge stvari se sređuju i uređuju7, mislim da se želi učiniti kraj proizvoljnosti, a to je svakako dobro. ja osobno nemam ništa protiv starog načina služenja Mise, ali već je prošlo više od 40 godina od kada je taj način izašao iz upotrebe, tko zna kako će to prihvatiti generacije stasale nakon koncila.

Bog moj i sve moje.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Brač
PostanoPostano: čet 18 svi 2006, 12:40
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

A nije li negdje već slična tema bila?
Malo prerano sva ova buka. Papa je napisao predgovor jednoj knjizi koja je, donekle, pledirala za nešto iz pretkoncilske liturgije i u svojoj knjizi Duh liturgije tumačio okrenutost svećenika, skupa s pukom prema istoku. Daleko je neki ozbiljniji zahvat u liturgiju, naprosto postoje procedure kod takvih stvari. Svakako se uvuklo malo previše proizvoljnosti pa se događa svašta. Meni baš to i nije važno. Naučena sam gledati patenu i kalež prigodom posvete, lakše mi je i slušati gledajuć, ali ako se promijeni dobro.

Ljubi i čini što hoćeš
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Coje




Spol: muško
Postovi: 1208
Lokacija: Buzet
PostanoPostano: čet 18 svi 2006, 13:36
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Stariji ljudi, pa tako i stariji kardinali - imaju potrebu vraćati se na staro - na ono što se njima činilo posebno lijepo i vrijedno!

Ipak, vjerujem da duh drugog vatikanskog sabora tek treba buknuti, jer se provelo samo malo od svih mogućih smjernica.
Koje potrebe ima biti okrenut prema istoku, kad današnjem čovjeku taj istok više ništa ne znači (osim mnogima spomen na krvoproliće između Židova, muslimana i kršćana)?!
Kojeg smisla ima svirati staru koralnu glazbu ako ona više ljudske duše ne uznosi prema Bogu, nego su ljudi prema takvoj glazbi ravnodušni? (čast izuzecima).
Kojeg smisla ima to da svećenik skriva Krista od ljudi (dok im je okrenut leđima) - kad je Krist tu zbog svih nas a ne samo zbog svećenika?
Kojeg smisla ima izdvajati svećenika u liturgiji - kad je liturgija "djelo naroda"???

Mogao bih nastaviti s ovim pitanjima još prilično dugo. Međutim, ne strahujem da će Crkva napraviti korake u nazad - jer ona polako, ali sigurno korača naprijed. Cool jako sretan

http://www.kumi.hr
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web straniceYIMMSNMICQ [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Brač
PostanoPostano: čet 18 svi 2006, 14:02
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Hm, a znaš li koliko je bogatstva uništeno kad se radila liturgijska reforma? Postoje stvari koje su neprolaznih vrijednosti. Pravilno odgojen čovjek i te kako shvaća vrijednosti tih stvari. Mladi i djeca i te kako rado, punim srcem pjevaju stare glagoljaške napjeve tamo gdje su sačuvani i gdje ih se pravilno uvodilo u to. Osim toga vrlo malo noe glazbe je kvalitetom glazbe, a još više teksta prikladno za liturgiju. Uz to nije pitanje samo kvalitete već i liturgičnosti. To se tako lijepo vidi kad se umjesto Slave pjevaju kojekakvi pjesmuljci čiji je tekst posve neprikladan.
Euharistija jest djelo svećenika i naroda, ne može se reći naša žrtva, nego moja i vaša, način sudjelovanja svećenika i puka nije isti.

Ljubi i čini što hoćeš
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Coje




Spol: muško
Postovi: 1208
Lokacija: Buzet
PostanoPostano: čet 18 svi 2006, 14:46
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Ne znam koliko je bogatstva uništeno u strogo liturgijskom smislu (ne govorim o izmjenama na crkvama - gdje su neki pretjerano revni nagrdili prekrasne crkve). Mislim da je današnja liturgija jednostavna i prekrasna, te da je ostavljeno dovoljno porstora kako bi se ona mogla prilagoditi sredinama u kojima se slavi.
Svećenik je onaj koji predvodi misu i sigurno je da on na svoj način drugačije sudjeluje u misi nego puk. Ali, ne smije se zaboraviti da smo svi mi kršćani dio općeg svećenstva i da snagom općeg svećenstva zajednički prinosimo Žrtvu Gospodnju. Narod to ne može bez svećenika, ali kad ih svećenik predvodi tad su i svi koji sudjeluju na misi važni jer tu misu svi prinosimo. Inače bi svećenici misili bez naroda - a narod bi doma molio krunicu ili obavljao neke druge pučke pobožnosti. Cool

http://www.kumi.hr
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web straniceYIMMSNMICQ [Vrh]
Daniel




Spol: muško
Postovi: 927
Lokacija: Rijeka
PostanoPostano: čet 18 svi 2006, 20:35
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Čitajući vaše postove Coje i maro mislim da bih se ja našao nagdje na pola puta, prvenstveno po pitanju glazbe. Ja jako volim mise za mlade jer mislim da su poticajne za mlade i da su stvarno ispunjene duhom, pogotovo volim glazbu koja se svira, ali tu izbija problem što je Mara odlično uočila pjesme koje se pjevaju u liturgiji nisu uvijek prikladne i nisu baš uvijek prigodne, pogotovo što večina mladih ne kuži u potpunosti djelove mise i što se na njima treba pjevati. Propusta u liturgiji je puno, mi smo našim framašima morali posvjestiti da se kod pjesama na pojedinim djelovima mise ne smije pljeskati, prihvatili su to. Mislim da je i edukacija veliki problem. S druge strane apsolutni sam protivnik mise u kojoj svećenik vodi misu a zbor pjeva napjeve koje ne može pratiti puk. Tu se slažem s Cojetom, mišljenja sam da svi vjernici trebaju pjevati tiijekom mise jer je to dio aktivnog sudjelovanja u liturgijskom slavlju. Glagoljaško pjevanje i koralni napjevi su mi prekrasni i stvarno me ispunjavaju ali velika većina vjernika ih ne može pratiti i uostalom ne zna ih. To mi se osobito zamjerilo tijekom vazmenog vremena, pogotovo na uskršnjem bdijenju i misi kada sam od desetak pjesama koje je pjevao naš zbor znao samo "Kraljice neba." jako dobro poznajem pučku, tradicionalnu liturgijsku glazbu i podržavam da se ona održava u liturgiji ali nema smisla da se pjevaju pjesme koje ostatak vjernika ne zna pjevati. Ovo je samo o liturgijskoj glazbi, o drugome se još može pisati.

Bog moj i sve moje.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Brač
PostanoPostano: čet 18 svi 2006, 20:50
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Kada se čuva i na pravi način prezentira ono vrijedno, puk prihvaća. Mislim da danas vlada velika opasnost površnosti koja se uvlači u glazbu za liturgiju. A liturgiji to nikako ne pripada.

Ljubi i čini što hoćeš
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Daniel




Spol: muško
Postovi: 927
Lokacija: Rijeka
PostanoPostano: čet 18 svi 2006, 20:59
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Tradicija pučkog i koralnog pjevanja je dio naše baštine i kao što kažeš teba je znati i prezentirati, iako večinom idem na mise koje animiraju mladi jednako volim i mise gdje se pjevaju tradicionalni pučki napjevi. Protivim se odbacivanju tradicije i nekih oblika pučke pobožnosti, ali i zagovaram osuvremenjivanje liturgije. Traba znati naći mjeru u tome što je od staroga totalno krivo i zastarjelo i što novoga ubaciti. nekada se na "Pomolimo se" nije ustajalo, od nedavno se ustaje, što smatram da je ispravno, neki svećenici čak ne preferiraju da se kleči kod pretvorbe i podizanja, ja to redovito činim, to je za mene jedan oblik skrušenosti i poniznosti pred Gospodinom koji nam je došao u obliku kruha i vina, i ne vidim ništa lošega u tome, ali eto nekima to smeta.

Bog moj i sve moje.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
Coje




Spol: muško
Postovi: 1208
Lokacija: Buzet
PostanoPostano: čet 18 svi 2006, 21:08
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Liturgijska glazba je liturgijska po svojoj definiciji onda kad duše vjernika diže k Bogu. Svakako vjerujem da je koralna glazba nekoć to mogla.

Dapače, koralna glazba to može i danas - ali u daleko manjoj mjeri nego nekad. Nije to pitanje površnosti. Tko će me uvjeriti da je moja pokojna čukunbaka znala o glazbi više od prosječno obrazovane današnje žene?!

Nije ni koralna glazba nastala preko noći. Oblikovala se kroz stoljeća. Ne znam zašto tako kritički gledamo prema glazbi današnjice? Ima mnogo krasnih pjesama s fenomenalnim riječima koje se pjevaju na našim misama. Nadam se da će sve te pjesme kad-tad naći svoje mjesto u propisanoj liturgijskoj glazbi i liturgijskim pjesmaricama. Tad će se uvesti red na tom području. Ipak, dok se ne uvede red - treba nam mnogo strpljivosti i ljubavi u podnošenju različitih ukusa.

Već ovaj trenutak možete vidjeti da se pod liturgijskom glazbom u Africi ne uziumaju korali nego mjesni način pjevanja, sviranja i plesa. To se zove inkulturacija. Čini mi se da se i naša kultura mijenja, pa će se i u liturgijskoj glazbi trebati dogoditi inkulturacija u sadašnji način života Crkve u Hrvata. Cool

http://www.kumi.hr
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web straniceYIMMSNMICQ [Vrh]
Daniel




Spol: muško
Postovi: 927
Lokacija: Rijeka
PostanoPostano: čet 18 svi 2006, 21:16
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Sada sam vidio da u podforumu Glazba postoji tema "Liturgijsko pjevanje", pa da ne pišemo onda o tome ovdje možemo nastaviti raspravu pod tom temom ili pisati i o drugim stvarima unutra liturgije, a njih barem ima. Glazba je iznimno važan dio liturgije ali nije jedini dio. Wink

Ja osobno volim poslušati i misu na latinskom, latinski mi je prekrasan jezik i ima jaku sakralnu notu, znam da ga danas ne bi razumjelo ni 2% vjernika koji dolaze na misu ali meni se sviđa.

Bog moj i sve moje.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
Živac




Spol: muško
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: čet 18 svi 2006, 22:45
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Zašto je to ispravnije?

Čisto sumnjam da je Isus na posljednjoj večeri okrenuo leđa apostolima dok je lomio kruh. Laughing

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo će vam se nadodati.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuICQ [Vrh]
Daniel




Spol: muško
Postovi: 927
Lokacija: Rijeka
PostanoPostano: čet 18 svi 2006, 22:53
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Meni ne smeta ni jedan ni drugi način.

Možda je kod leđa okrenutih puku više do izražaja dolazila uloga svećenika kao predvodnika stada Gospodnjeg, ovako više dolazi do izražaja uloga svećenika kao onoga koji donosi živog Krista u prilikama kruha i vina, a i nekako je intimnija atmosfera i veća prisnost između oltara i puka. U mnogim starim i malim crkvicama i kapelicama nema oltara koji gledaju prema puku tako da i svećenik kada jednom ili dva puta godišnje tamo služi misu isto je okrenut leđima. Iako se to sve rijeđe viđa.

Bog moj i sve moje.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
sike




Spol: muško
Postovi: 3435
Lokacija: Sušak-Trsat
PostanoPostano: pet 19 svi 2006, 21:15
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Primjerice u u kripti velebne bazilike sv.Franje u Asizu misi se na jedinom olatu okrenuto leđama prema puku pa tko shvaća liturgiju ne bi trebalo biti problema s time..
Naprotiv,kako je već rečeno,to je danas prava rijetkost pa bi možda kod podizanja hostije puk više biop usmjeren na hostiju nego na svećenika

Gospodine,kome da idemo?Ti imaš riječi života vječnoga!
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
Daniel




Spol: muško
Postovi: 927
Lokacija: Rijeka
PostanoPostano: pet 19 svi 2006, 21:58
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Da, možda i bi, mislim da se u svakom slučaju treba istaknuti hostija, ipak je Isus u svemu tome najvažniji. Činjenica je da na današnjim misama, gdje je oltar okrenut prema puku, više do izražaja dolazi svećenik.

Bog moj i sve moje.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
Maki




Spol: muško
Postovi: 438
PostanoPostano: sub 20 svi 2006, 0:56
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Daniel napisa:
Meni ne smeta ni jedan ni drugi način.

Možda je kod leđa okrenutih puku više do izražaja dolazila uloga svećenika kao predvodnika stada Gospodnjeg, ovako više dolazi do izražaja uloga svećenika kao onoga koji donosi živog Krista u prilikama kruha i vina, a i nekako je intimnija atmosfera i veća prisnost između oltara i puka. U mnogim starim i malim crkvicama i kapelicama nema oltara koji gledaju prema puku tako da i svećenik kada jednom ili dva puta godišnje tamo služi misu isto je okrenut leđima. Iako se to sve rijeđe viđa.


Meni je u svejedno što se tiče služenja, dali će svečenik biti okrenut leđima ili će biti okrenut prema narodu. Slažem se sa Danielom što je napisao o prinosu darova. Možda bi mi nekako prisnije srcu bilo kada bi svećenik bio okrenut leđima jer ipak su oni naši pastiri,a mi njihovo stado.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailICQ [Vrh]
Daniel




Spol: muško
Postovi: 927
Lokacija: Rijeka
PostanoPostano: sub 20 svi 2006, 10:31
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Citat:
Možda bi mi nekako prisnije srcu bilo kada bi svećenik bio okrenut leđima jer ipak su oni naši pastiri,a mi njihovo stado.


Vidim da slično gledamo na neke stvari. Laughing Ne znam, ja imam osječaj kada nam je svećenik okrenut leđima kao da je on pastir koji vodi i predstavlja stado, svoj vjernički puk, pa još kada podiže hostiju kao da svi mi zajedno s njime slijedimo Živog Krista, on je naš predvodnik koji namjedini može donijeti Živog Boga Isusa Krista u prilikama kruha i vina. Razz To je barem moj pogled na simboliku mise koju svećenik služi leđima okrenut puku.

Bog moj i sve moje.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mail [Vrh]
logica




Spol: žensko
Postovi: 402
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: ned 21 svi 2006, 12:46
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Zašto svećenik poljubi oltar prije početka euharistije? Što on to ljubi ili koga? I meni se čini da smo se izgubili u tome što znače pojedine stvari. Ako to ne znamo, teško ćemo razumjeti zašto se neke stvari mijenjaju, zašto se rade...

Dakle ljudi, imate li za preporučit kakvu literaturu vezanu uz liturgiju?

Ti me rukom svojom nosiš, o Bože moj.
Gledam, ime moje piše na dlanu tvom.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
sike




Spol: muško
Postovi: 3435
Lokacija: Sušak-Trsat
PostanoPostano: ned 21 svi 2006, 12:58
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Što se tiče liturgije sv.mise,na ovoj stranici ima dosta toga poučnog:

http://www.ffdi.hr/lzj/sveta-misa2.htm

Gospodine,kome da idemo?Ti imaš riječi života vječnoga!
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
sneni
isključen



Spol: muško
Postovi: 607
Lokacija: Dol/Brač
PostanoPostano: ned 21 svi 2006, 13:50
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

logica napisa:
Zašto svećenik poljubi oltar prije početka euharistije? Što on to ljubi ili koga? I meni se čini da smo se izgubili u tome što znače pojedine stvari. Ako to ne znamo, teško ćemo razumjeti zašto se neke stvari mijenjaju, zašto se rade...

Dakle ljudi, imate li za preporučit kakvu literaturu vezanu uz liturgiju?


Doista liturgijski govor je govor znakova, a mi smo taj govor zaboravili (iako je kompjutorski govor također govor znakova) ali crkveni govor - to jest litrurgijski govor postaje sve otuđeniji od života.
To opažam kod svojih župljana, i onih koji su vrlo povezani sa Misom, oltarom i crkvom. I zato sam počeo tumačiti u župskom listu svaki pokret i obred.. ako netko želi te materijale dobivati rado ću poslati samo neka mi se obrati -i mailom ili privatnom porukom.

Sada evo odgovora na postavljeno pitanje :

oltar je za vrijeme mise središte- bilo da je shvaćen kao žrtvenik ili kao stol- u jednom i drugom slučaju predstavlja Krista. I njega svećenik na poseban način pozdravlja poljupcem, ali to ne čini samo u svoje ime, nego to čini i u ime okupljene zajednice. Pa kad vidimo kako svećenik ljubi oltar na početku i na kraju mise onda i mi u duhu trebamo pozdraviti Krista prisutnog i žrtvovanog na oltaru.
Nadalje u fiksnim oltarima (redovito kamenim) ugrađene su i moći - relikvije nekog sveca. Nekada su u prvo kršćansko vrijeme služene mise na grobovima mučenika pa je eto kao uspomena na to ostalo da se ugrađuju moći, relikvije mučenika u oltar. Pa je i to dodatni (ali ne glavni) razlog da se oltar ljubi. Poljubac je uvijek bio znak posebnog poštovanja i ljubavi (danas je poljubac izgubio na vrijednosti i dostojanstvu).
Uz poljubac se u svečanim misama oltar još i kadi (incensira) to je poseban način štovanja koji se iskazuje samo Bogu. Šteta što su mnogi svećenici - posebno mlađi - potpuno ispustili ovaj vid iskazivanja počasti oltaru. Nekada, prije obnove nakon II. vat sabora svećenik je mnogo više puta ljubio oltar.
Isto poštovanje se iskazuje i evanđelistaru - knjizi evanđelja- prije i poslije evanđelja. U prvom redu iskazuje se čast samoj Riječi Božjoj a onda i knjizi koja sadrži tu riječ
Isto tako na kraju mise prije odlaska s oltara svećenik mu iskazuje poštovanje poljupcem. Bilo bi dobro da svaki vjernik kad dođe u crkvu nakon što se pokloni pred svetohraništem makar u mislima pozdravi i oltar na kojem se slavi sv. misa.
U pravoslavnoj liturgiji svećenik na oltaru ljubi oltar i govori od prilike: Pozdravljam te sveti oltaru i veselim se času kad ću ti se klanjati u nebeskoj slavi.
Volio bih ako ima neki pravoslavac ili grkokatolik koji zna tu molitvu da je ovdje iznese. A takvim mislima bi i svaki katolik trebao pozdraviti oltar pri izlasku iz crkve.

Što da uzvratim Gospodinu za sve što mi je učinio?
Čašu spasenja uzet ću i Ime Gospodnje prizvat ću.
Korisnički profilPošalji privatnu porukuPošalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
bodul




Spol: muško
Postovi: 62
PostanoPostano: ned 21 svi 2006, 18:30
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Mislim da je također jedan od postkoncilskih problema liturgije to što su dosta stvar stavljene na volju npr. klečanje dok svećenik govori "Evo Jaganjca Božjeg", Crna se misnica može nositi na pokojničkim misama(ali ne mora, kad sam nedavno bio u Rimu u sakralnoj trgovini"Euroclero" sa jednim mlađim svećenikom on se čudio i na neki način sablaznio kad je vidio da ima kupiti crna misnica a meni 16- godišnjaku je to bilo potpuno normalno) Sve se stavlja na volju odnosno može se ali i ne mora pa u većini slučajeva kod današnjih mlađih svećenika predvlada ono"ne mora se" i Martin Luther je govorio ne treba ovo ne treba ono pa što je napravio???iako je u nekim tezama bio u pravu(ali nekim) . 2. Odgovorio bi Cojetu što se tiče liturgijskog pjevanja nešto kao laik.Neka uzme OURM(opću uredbu rimskog misala najnovije izdanje pa će vidjeti da piše da se mora pjevati"Jganče Božji" a ne "to je mir kao rijeka". Istina, ove nove mise za mlade privlače u crkvu mlade(kako gdje) ali glavno je pitanje to : ako je njima do Boga dolazili bi oni i na ove druge mise. pitanje je dali njih ta glazba uzdiže ili im je zabavna zbog svoga ritma koji je ponekad a točnije uvjek sličan svjetovnoj glazbi a to se može vidjeti kad se neki užive u pljeskanje . Za mene je ideal kombinacija i koralnog i suvremenog i meni tako dragog glagoljaškog pučkog pjevanja. mene smeta kad neki svećenici dopuštaju pjevati zadnju crnačku duhovnu pjesmu a ne dopuštaju odnosno ukidaju satiru tradicijske napjeve koji su stoljećima ustaljeni u našim dalmatinskim krajevima a pogotovo kod nas na otocima. misa okrenuta leđima: mislim da je misa otajstvo i misterij kao što je transubstancijacija(pretvorba) također, pa nemora narod sve vidjeti , sadašnji oblik mise nekako gubi tu otajstvenu narav i pretvara se u predstavu. Što narodu koristi ako gleda kako svećenik lista misal?!
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Mara




Spol: žensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Brač
PostanoPostano: ned 21 svi 2006, 18:45
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Što je za tebe otajstvo, nešto tajanstveno ili nešto drugo? Daj objasni.

Ljubi i čini što hoćeš
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
bodul




Spol: muško
Postovi: 62
PostanoPostano: ned 21 svi 2006, 19:16
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Otajstvo(Mysterion) je za mene nešto skriveno,izvan ljudskog dosega, što se može doznati samo ako otkrije Bog. I svećenik kaže "mysterium fidei" tajna vjere. i zato kažem da je misa otajstvena jer se pretvorba nemože objasniti,to ti je kao dogma moraš vjerovati iako nemaš dokaza da je ta dogma točna.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
MatejD




Spol: muško
Postovi: 33
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 19 srp 2006, 19:48
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Ovdje je link na stranicu na kojoj je primjer jednog od obreda prije koncila. Malo proučite pa onda komentirajte liturgiju.

http://www.veritas.com.hr/duhovnost/red_mise_po_dominikanskom_obredu.php

Vječna je ljubav Njegova!
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
bodul




Spol: muško
Postovi: 62
PostanoPostano: sri 02 kol 2006, 20:51
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Ja se već dugo vremena bavim laičkim proučavanjem Tridentinske liturgije i znam dosta stvari o njoj i čak da je svećenik mogao 26 puta napraviti veliki grijeh kad nešto pogriješi.(ovaj podatak mi je rekao magistar liturgike) ovaj je obred koji možemo vidjeti na linku dominikanskog podrijetla i nije isti ali je dosta sličan onom standardnom predkoncilskom obredu. Niša nije savršeno osim Boga ni predkoncilska ni poslikoncilska misa sve su one jednako svete jer niti jedna nije napravljena da se Boga spusti nego na ljepši način uzvisi. Predkoncilska liturgija je imala mnogo nedostataka ali i ova nova. Pogrešno je vraćati se na prošlo i staro. Ali zar danas nije moguće ponovno okretanje prema istoku zajedno naroda i svećenika, prema nadolazećem Gospodinu ususret te gledati u križ a ne jedan drugoga u lice? Question Question Question
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Prethodni postovi:    
Prethodna tema Prethodna tema
Započni novu temuOdgovori na temu

Izaberi forum:   

Ne možeš otvarati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš glasovati u anketama.

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group