HBK forum
Pravilnik FAQ FAQ Pretranik Pretranik lanstvo lanstvo Profil Profil Privatne poruke Privatne poruke Registracija Registracija Login Login
Sada je: et 18 srp 2019, 13:49. Pogledaj neodgovorene postove
Katolièka prièest u Taizéu
Zaponi novu temuOdgovori na temu
Prethodna tema Sljedea tema
Autor Poruka
Thlaspi




Spol: ensko
Postovi: 81
Lokacija: iznad smokve
PostanoPostano: uto 07 kol 2007, 9:48
PostNaslov : Katolièka prièest u Taizéu
Citiraj i odgovori

Evo, ljudovi, javljam vam se s jednom dvojbom/sumnjom/pitanjem jer je više glava pametnije nogo jedna...

Naime, Taizé kao zajednica nam je svima poznatija otkad je Zagreb bio domaæin europskog susreta, ali osim tih susreta, mnogi mladi odlaze ljeti u Taizé kako bi proveli jedan tjedan "u molitvi i zajedništvu". Tako i ja bijah nekoliko puta u Francuskoj (dalje: Taizé) i mnogo puta na europskim susretima. Samo bi na poèetku htjela naglasiti da nemam ništa protiv naše braæe kršæana ili eukumenizma ili meðureligijskog dijaloga, ali mislim da neke stvari nisu jasno definirane.
Ono što me iznenadilo u Taizéu, jest dijeljenje Svete prièesti prilikom jutarnje molitve. Prvi puta kada sam bila, pitala sam našeg sveæenika koji nas je vodio tamo i rekao mi je da se slobodno mogu prièestiti jer je to "katolièka" prièest. Ok, tada mi je to bilo dovoljno. Kasnije mi je palo na pamet da, iako braæa prije podjele prièesti naglase kako je to Sveta prièest i da joj mogu pristupiti oni koji su se pripremili za to, a ostali mogu primiti blagoslovljeni kruh, zapravo nitko nikoga ne sprjeèava da se prièesti. Nemojte me krivo shvatiti, ali meðu 5000 ljudi koji u jednom tjednu proðu kroz Taizé može biti svega. Zamislila sam se nad tim i pomislila da se zasigurno dogodi da i pokoji protestant ili èak možda i ateist (ima i takvih, koji doðu tražiti Boga u Taizé) uzme tu prièest neznajuæi ili nedajBože namjerno neznajuæi. No, sve to sam prihvatila (kao i drugi) kroz neku dobru volju koja vlada u tom seocetu. I, uglavnom, nisam više postavljala pitanja. Rekoh sebi, valjda to "upozorenje" prije podjele ljudi èuju i poslušaju, jer, ipak, ne idu svi na prièest a mnogi idu i primaju taj blagoslovljeni kruh.

No, ovog ljeta je jedna frendica bila prvi put u Taizéu i postavila malo oštrije to pitanje prièesti. Dalje iznosim njezine stavove (jer ona nije na forumu) i dvojbe, pa vas molim da sve to skomentirate, a osobito naš "sneni" kako sveæenik, ili bilo koji drugi sveæenik/teolog/vjernik koji ima što za reæi.

1. prije jutarnje molitve je katolièka Sveta misa na kojoj se posveæuje prièest koja se dijeli pod jutarnjom molitvom -- nije li onda to dijeljenje prièesti poticanje lijenosti jer svaki katolik koji se želi prièestiti može se diæi pola sata ranije i doæi na Sv. misu, i uostalom, pod kojim se okolnostima uopæe može Sveta prièest dijeliti izvan Svete mise???
2. djelitelji su braæa, pripadnici Taizé zajednice, od koijh su mnogi protestanti... pa zar oni smiju dijeliti katolièku prièest? (mislim da smiju jer imaju dozvolu mjesnog biskupa)
3. ko kaže da netko nepripremljen na prièest ili neupoznat s time da je to "katolièka" prièest ne može otiæi i primiti je? (ja ovdje mislim da ako je netko neupoznat nije njegov "grijeh", nego grijeh onoga koji ga nije "upozorio") i èija je to onda krivnja? osim toga, frendica kaže da je vidjela deèka koji je hostiju uzeo i odnio, nije ju stavio u usta, te da je èula od jednog od permanenata (deèki i cure koji su svojevrsni volonteri u Taizéu i tamo borave po više mjeseci/godina) da su znali hostije naæi i na podu crkve prilikom èišæenja, a kad je pitala neke protestante (konkretno luterana i baptista) jedan je znao da je to katolièka prièest a drugi nije i prièestio se
4. je li dopušteno, pod izlikom nekakvog jedinstva i zajedništva, tako omalovažavati naše svetinje i èiniti takvo svetogrðe? naime, moju frendicu to vrijeða kao vjernicu
5. kad je upitala braæu kako oni to smiju, nije dobila konkretan odgovor nego nešto u stilu da bi se ona trebala zapitati zašto to nju toliko smeta...

Eto, tu je problematika iznesena, nadam se da nije predugi post i da æete skužiti bit... Nakon svega, mene isto zanima je li to u redu i što zapravo uèiniti?

Sveæenici i teolozi, javite se i razjasnite nam sve, a vas mlade vjernike molim da iznesete svoja mišljenja i iskustva

Seigneur, tu gardes mon âme;
Ô Dieu, tu connais mon coeur.
Conduismoi sur le chemin d'éternité,
conduismoi sur le chemin d'éternité.



"Sve mogu u onome koji mi daje snagu."
Fil 4,13
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Pink Panther




Spol: muko
Postovi: 335
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 08 kol 2007, 21:37
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Thlaspi napisa:
Samo bi na poèetku htjela naglasiti da nemam ništa protiv naše braæe kršæana ili eukumenizma ili meðureligijskog dijaloga, ali mislim da neke stvari nisu jasno definirane.


Evo mog mišljenja, ako ga tko hoæe èuti. Govorit æu malo opæenitije, ne toliko vezano samo za konkretan navedeni problem odnosa prema prièesti.

Mislim da si s ovom primjedbom kako "stvari nisu jasno definirane" pogodila "u sridu", možda i dublje nego što si i sama svjesna. Jer kad je rijeè o ekumenizmu i meðureligijskom dijalogu, ništa zapravo nije jasno definirano. Po meni, èak, ekumenizam i dijalog uvijek i nužno idu ruku pod ruku s nejasnoæom, maglom, konfuzijom; to je njihovo inherentno svojstvo, jer jedino tako i mogu funkcionirati. Jasnoæa i ekumenizam ne idu skupa, nego se meðusobno "kolju".

A kako bi i mogli iæi skupa? Mi i oni imamo razlièita shvaæanja o mnogim vjerskim pitanjima, to je sirova realnost. I ta pitanja nisu nebitna, nego su sudbonosna za naše spasenje. A istina ne može proturjeèiti istini. I kako se sad tu postaviti?

Ili æemo (A) inzistirati na ispravnosti naših shvaæanja a neispravnosti njihovih (a to, kažu nam, nije ekumenizam),

ili æemo (B) prihvatiti njihovo shvaæanje (a to opet ne bi bio ekumenizam nego kolektivni prelazak katolika na protestantizam),

ili æemo (C) naprosto zamuæivati istinu koja je nekad bila jasna, ignorirati sporna pitanja, praviti se da ona ne postoje i meðusobno se smješkati i tapšati kao da je sve u najboljem redu, a sve u interesu ljudskog obzira nazvanog gordim imenom "ekumenizma".

Ovo zadnje (opcija C) je ono što se danas radi. Na žalost. A ja bih bio više za (A).

Bojim se da je izbor "ili-ili". Ili pravovjerje ili ekumenizam.

I dok su zagovornici ekumenizma zauzeti promatranjem kako ova politika magle i nejasnoæe djeluje prema van (tj. je li Katolièka Crkva postala dovoljno simpatièna nekatolièkom svijetu), malo tko obraæa pozornost kako ta ista politika djeluje prema unutra, prema samim obiènim katolicima. A tu je situacija poražavajuæa. Prosjeèan katolik više ni sam nema pojma što vjeruje. Ta kako æe i znati, kad su vjerske istine, u interesu ekumenizma, postale zamagljene? I to namjerno, od strane istih onih teologa koji bi ih trebali štititi! Današnje katolièanstvo plaæa DANAK ekumenizmu, a taj danak je KONFUZIJA. Danak u krvi, ako se smijem tako dramatièno izraziti.

***

Bio sam i ja nekoæ na nekakvom Taizeovskom novogodišnjem susretu. Bio sam mlaði, nisam još do kraja izveo sve zakljuèke, a da vam pravo kažem nisam ni znao da su ta "braæa" u tolikoj mjeri protestanti. Složit æete se da imaju poprilièno katolièki "stil", s onim bijelim haljama i kapuljaèama, svijeæama i svetim slikama...

I na nekoj èisto ljudskoj razini sve je to djelovalo divno i krasno. Prilika za putovanje, druženje, upoznavanje ljudi iz cijeloga svijeta, sve prožeto duševnim sedativom molitve i privida religioznosti. Èinjenica je da mladi to vole, kao što je èinjenica i to da æe im veæini to iskustvo ostati u lijepom sjeæanju toliko dugo dok sve ostaje na razini tih nekakvih ugodnih osjeæaja i doživljaja. Ali èovjeku je u prirodi da razmišlja, a ne samo da se zadržava na raziini osjeæaja. A onda se roje pitanja. Bar ako je svjestan vlastite vjere i uvjeren u njenu istinitost.

Uostalom, ne znam zašto ne bi Katolièka Crkva mogla osnovati neku internu katolièku varijantu sliènu Taizeu, pa bi bilo manje ovakvih nedoumica.

***

Postoji nekoliko tipiènih odgovora koje zagovornici ekumenizma daju na antiekumenska "gunðanja" poput moga, pa da ih probam predvidjeti i odgovoriti:

(1) "Ali Isus je molio da svi njegovi uèenici budu jedno"

Odgovor: Ja sam prvi za to da svi budu jedno, ali ne jedno u magli i kompromisu, nego u jedinoj pravoj i istinitoj vjeri - a to je katolièka. "Jedan pastir, jedno stado."

Osim toga, pošto je Isusova molitva savršena, oduvijek se u Crkvi smatralo da je ona i uslišana, a to znaèi da pravi Isusovi uèenici veæ i jesu jedno, i to vrijedi kroz èitavu povijest. Stoga ispovijedamo u vjerovanju "jednu, svetu, katolièku i apostolsku Crkvu". Autentièna Isusova Crkva dakle jest jedna i jedinstvena; odnosno jedinstvo je jedno od njenih èetiriju temeljnih obilježja. A to pak znaèi da oni koji svjesno odbijaju uæi u jedinstvo s ovom pravom Crkvom, svojom vlastitom krivnjom nisu pripadnici Crkve, tj. nisu oni uèenici na koje je Isus mislio kad je molio Oca da svi budu jedno.

(2) "Ali ti nastupaš bez ljubavi prema braæi drugih vjera, to nije u Isusovom evanðeoskom duhu..."

Odgovor: Naprotiv. Ljubav nije indiferentnost prema tuðoj zabludi. Ako primijetiš da tvoj brat srlja u provaliju, upravo iz ljubavi nastojat æeš ga skrenuti s tog krivog puta. Neæeš ga iz ljubavi pustiti na miru pa neka pogine. Nije znak mržnje upozoravati èovjeka da je u krivu. Danas se pod "ljubavlju" pokušava prodati indiferentnost, što je dakako apsurd.

(3) "Ali Crkveno Uèiteljstvo se opredjelilo za put ekumenizma i meðureligijskog dijaloga."

Odgovor: Pod Uèiteljstvo spada i enciklika Mortalium Animos pape Pia XI (hrvatski prijevod na adresi http://www.latinska-misa.com/mortalium.php), koja je dosta jasna i koja je na "mojoj" strani Smile. Nadalje, isto to Crkveno Uèiteljstvo moralo je veæ u dva navrata reagirati na suvremene ekumenske ekscese, najprije dokumentom Dominus Iesus a potom i nedavnim dokumentom Kongregacije za nauk vjere u kojemu se potvrðuje da Katolièka Crkva jest identièna Crkvi koju je osnovao Isus Krist.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Thlaspi




Spol: ensko
Postovi: 81
Lokacija: iznad smokve
PostanoPostano: et 09 kol 2007, 5:15
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Zapravo se postavlja pitanje kako bi se onda mi morali postaviti prema tome svemu?
Frendica koja je postavila pitanje što oni rade u Taizéu nije dobila neki jasan ili konkretan odgovor... Kome se "buniti" ili ukazati na neispravnost toga?

Sliènu sam situaciju doživjela u Kölnu prije 2 godine... u biskupiji koja nam je bila domaæin u prvom dijelu susreta je podjednako katolika i protestanata i oni idu jedni drugima na bogoslužja i prièešæuju se bez razmišljanja... kao, a zašto ne bi? Shocked
Ne moram reæi da smo mi svi ostali Shocked i razgovarali o tome... Nisam teolog, pa se ne sjeæam koji je glavni razlog zašto protestanti ne bi smjeli primati našu prièest... èinimise da oni ne priznaju nešto... što to?

Seigneur, tu gardes mon âme;
Ô Dieu, tu connais mon coeur.
Conduismoi sur le chemin d'éternité,
conduismoi sur le chemin d'éternité.



"Sve mogu u onome koji mi daje snagu."
Fil 4,13
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Chico




Spol: muko
Postovi: 590
Lokacija: Tchechenia
PostanoPostano: et 09 kol 2007, 7:53
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

osjeæam se pozvanim da nešto napišem na ovu temu ma kakve god reakcije moj post izazvao,s obzirom da æe biti napisan sa pogleda jednog teološki neobrazovanog èovjeka

kad se govori o ekumenizmu uvijek æe biti proturijeènosti,svi smo mi kršæani(CHRISTian),znaæi svi vjeruju u jednog boga,svi u isusa,thlaspi,neki protestanti ako ne i svi ne priznaju Majku Božju,zato su u taizeu i rijetke pjesme o njoj,izuzev bogorodice dievo(gdje je uæinjena iznimka pravoslavnoj crkvi,iliti ortodoxnoj) niti ih nema.dakle sad,ako èovjek(bilo protestant,ili ortodoxni...)vjeruje u boga,ima milijune istomišljenika,znaæi li to da on srlja u provaliju???????????nadalje,poznato je da se je od poèetka katolièka crkva najviše promjenila,prilagodila vremenu,neki kažu da je jedino tako mogla opstati.da li je to sluèaj sa grkokatolicima i pravoslavcima,za njihov obred se kaže da je najizvorniji od svih kršæana.i ako oni imaju slièan obred a jedni priznaju papu dok drugi ne,znaæi li to da ti drugi srljaju u provaliju???????da nastavim a da ne odstupim od teme previše,što se tiæe prièesti u taizeu,u zajednici ima katolièkih sveæenika isto kao i protestantskih,prije podjele prièesti se vrši pretvorba koju vjerojatno èine ti isti,a ako prièest može dijeliti bilo tko od nas,zašto je uz odobrenje biskupa(a lyonski biskup èesto dolazi u taize) ne bi mogli dijeliti i braæa???istina,sad tu dolazi do problema podjele,i ovog što si tlaspi spomenula sa protestantima,braæa ne mogu znati ko je katolik a ko protestant,dakle oni ne omaložavaju našu svetinju a samim time nebi niti trebali vrjeðati tvoju frendicu,taj problem bi trebali riješiti prije puta voðe njihovog busa,a vjerujem da su i braæa upoznata sa tim problemom,za svaki sluèaj bi ih ti mogla upozoriti imaš njihov kontakt,pa objasniš zabrinutost naših vjernika sa tim Smile Smile Smile Smile Smile Wink Wink Wink .
ne znam kaj da još napišem pa æu završiti sa jednom mišlju,svi znamo sa æime su uèenici bili suoæeni nakon smrti,sa kakvim religijama,obièajima...oni su ustrajali u propovjedanju svoje vjere u isusa,ali ne na naæin da su im govorili vi ste u zabludi,kriva vjera,veæ propovjedajuæi o ljubavi isusa za nas,mi bi isto tako ragje trebali širiti ljubav u ovom svijetu bez ljubavi,svijetu novaca,pomagati druge,pokazati im djelima kakvi smo vjernici a ne rijeèima i nebismo se trebali zamarati ovakvim sluèajevima jel nas oni prijeæe širiti ljubav,ako itko od nas neæe pomoæi drugome jel je druge vjere,kakvim vjernikom se æini drugima i kakvu sliku šalje o našoj vjeri drugima.ostanite u tim mislima.

p.s.sorry na dugom postu

tvoj prijatelj je odgovor na sve tvoje molitve
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Mara




Spol: ensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
PostanoPostano: et 09 kol 2007, 10:03
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Thlaspi napisa:
Zapravo se postavlja pitanje kako bi se onda mi morali postaviti prema tome svemu?
Frendica koja je postavila pitanje što oni rade u Taizéu nije dobila neki jasan ili konkretan odgovor... Kome se "buniti" ili ukazati na neispravnost toga?

Sliènu sam situaciju doživjela u Kölnu prije 2 godine... u biskupiji koja nam je bila domaæin u prvom dijelu susreta je podjednako katolika i protestanata i oni idu jedni drugima na bogoslužja i prièešæuju se bez razmišljanja... kao, a zašto ne bi? Shocked
Ne moram reæi da smo mi svi ostali Shocked i razgovarali o tome... Nisam teolog, pa se ne sjeæam koji je glavni razlog zašto protestanti ne bi smjeli primati našu prièest... èinimise da oni ne priznaju nešto... što to?


Potpuno sam sigurna da se o TAizeu i te kako vodi briga. Sama zajednica redovnika je ekumenska. Kad sam ja bila tamo , tijekom mise je bilo jasno reèeno na koju stranu crkve idu na prièest katolici, a na koju protestanti. Svaku grupu je i voditelj upozoravao na neke stvari.

Što se tièe Koelna, to je stvar biskupa. Jasno da i puk treba biti pouèen, ali i vjernici se trebaju držati nekog reda ili sami snose odgovornost ako pravila znaju i ne žele ih se držati, odnosno ako ih nije briga da ih znaju.
Bilo bi dobro ako te to muèi, osobito ako vas ima više da porazgovarate sa sveæenikom, odnosno još bolje s biskupom Košiæem. Sigurna sam da bi se tako rasvijetlile mnoge dvojbe.

Crkva je izabrala put ekumenizma i jasno je da neæe uvijek sve biti dobro i ispravno. No, strah od pogrešaka sigurno nije kršæanski put. Crkva upozorava na neke zablude i skretanja, ali sigurno nikako neæe odustati od zacrtanog puta ekumenizma.

Ljubi i èini što hoæeš
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Pink Panther




Spol: muko
Postovi: 335
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: et 09 kol 2007, 20:19
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Chico napisa:
kad se govori o ekumenizmu uvijek æe biti proturijeènosti,svi smo mi kršæani(CHRISTian),znaæi svi vjeruju u jednog boga,svi u isusa,thlaspi,neki protestanti ako ne i svi ne priznaju Majku Božju,zato su u taizeu i rijetke pjesme o njoj,izuzev bogorodice dievo(gdje je uæinjena iznimka pravoslavnoj crkvi,iliti ortodoxnoj) niti ih nema.dakle sad,ako èovjek(bilo protestant,ili ortodoxni...)vjeruje u boga,ima milijune istomišljenika,znaæi li to da on srlja u provaliju???????????


Chico, nekakva neodreðena "vjera u istog boga", mislim da nije dovoljna.
Kaže Sveto Pismo: "I ðavli vjeruju i dršæu" (Jak 2,19).
Nego, treba i èiniti ono što taj Bog zapovijeda.

Prema tome, ako je istina da Bog zapovijeda ispovijed kao sredstvo otpuštenja grijeha, da zapovijeda prièest kao sredstvo spasenja, da oèekuje od èovjeka vjeru u njegovu stvarnu prisutnost u prièesti... onda mislim da možemo reæi da srlja u propast onaj tko to ne prihvaæa.
A ako pak sve to nije istina, zašto mi kao katolici sve to èinimo i prihvaæamo? Zar smo ludi?

Evo da te pitam. (I tebe i sve ostale).
Zašto bi se mi kao katolici uopæe ispovijedali i prièešæivali, zašto bismo ostajali vjerni papi i Crkvi, kad protestanti mogu bez svega toga? I ne daš reæi da srljaju u propast?

Zar nije oèito da ovakav ekumenizam oduzima smisao našoj vlastitoj vjeri?

Citat:
ne znam kaj da još napišem pa æu završiti sa jednom mišlju,svi znamo sa æime su uèenici bili suoæeni nakon smrti,sa kakvim religijama,obièajima...oni su ustrajali u propovjedanju svoje vjere u isusa,ali ne na naæin da su im govorili vi ste u zabludi,kriva vjera,veæ propovjedajuæi o ljubavi isusa za nas,mi bi isto tako ragje trebali širiti ljubav u ovom svijetu bez ljubavi,svijetu novaca,pomagati druge,pokazati im djelima kakvi smo vjernici a ne rijeèima i nebismo se trebali zamarati ovakvim sluèajevima jel nas oni prijeæe širiti ljubav,ako itko od nas neæe pomoæi drugome jel je druge vjere,kakvim vjernikom se æini drugima i kakvu sliku šalje o našoj vjeri drugima.ostanite u tim mislima.


Oprosti, ali mislim da je lažna dilema kad se stvari tako postavljaju, kao da moramo birati navještanje vjere ILI rijeèima ILI djelima. Zašto ne i jedno i drugo? Osim toga, kao što sam veæ rekao, nije nikakva ljubav šutjeti na tuðu zabludu. Istina ne može proturjeèiti istini; prema tome ne možemo biti u pravu i mi i oni. Netko griješi.

Apostoli sasvim sigurno jesu propovijedali i rijeèima, a ne samo djelima. I tada su nastupali s autoritetom, kao donositelji istine. Znaš li što je Isus rekao apostolima kad ih je poslao propovijedati? Rekao im je ovo:

"Poðite po svem svijetu, propovijedajte evanðelje svemu stvorenju. Tko uzvjeruje i pokrsti se, spasit æe se, a tko ne uzvjeruje, osudit æe se." (Mk 16,15-16)

"Gdje vas ne prime i ne poslušaju rijeèi vaših, iziðite iz kuæe ili grada toga i prašinu otresite sa svojih nogu. Zaista, kažem vam, lakše æe biti zemlji sodomskoj i gomorskoj na Dan sudnji negoli gradu tomu." (Mt 10,14-15)
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Coje




Spol: muko
Postovi: 1208
Lokacija: Buzet
PostanoPostano: et 09 kol 2007, 21:27
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Hey narode!
Baš ste se veselo raspisali, ali još nisam primjetio jasan odgovor na Thlaspino pitanje. Pokušat æu biti kratak.

Vezano uz prièest. Tema se zove "communicatio in sacris". Nauk Crkve je ovdje savršeno jednostavan: katolici i pravoslavci imaju "potpuni communicatio in sacris" - tj. kad neki katolik nema katolièke crkve u blizini može iæi na sakramente (ispovijed, prièest) u pravoslavnu crkvu. Vrijedi i obratno. S protestantima ne postoji nikakva "communicatio in sacris" zbog toga što oni nemaju "pretvorbe". Jedini sakramenat kojeg si katolici i veæi dio protestantskih crkava priznaju jest sakramenat krštenja.

Vezano uz prièest u Taizeu: Najpoželjniji trenutak podjele prièesti jest svakako tijekom svete mise. Zato bi svi katolici zaista trebali doæi na samu misu. Meðutim, nisu rijetke situacije kada se prièest može podjeliti i u drugim prilikama. Npr. obred vjenèanja bez mise; služba Rijeèi (kad služi samo ðakon ili od strane Crkve postavljeni laik), posebne toèke duhovne obnove... Jasno je da iznimne situacije zahtjevaju dozvolu mjesnog biskupa, a ako su osobito upitne i samog Uèiteljstva Crkve. Ta jutarnja molitva iza koje se djeli katolicima "Tijelo Krisovo" a protestantima "spomen èin", te pravoslavcima "Tijelo Kristovo" - sigurno je bila tema lokalnog biskupa pa i viših instanci. Siguran sam da Taize ima sve potrebne dozvole, jer znam kako je brat Roger (protestant) bio jako dobro povezan s blagopokojnim papom Ivanom Pavlom II. Štoviše, sam mu je pokoji papa podijelu katolièku prièest. Dakle, ono što na tom mjestu treba jest trajno upozoravati ljude da našim svetinjama ne pristupaju olako. TO bi morali èiniti voðe grupa, o tome bi trebalo pisati na lecim, o tome bi prije prièesti trebao govoriti onaj koji vodi molitvu.

Dakle, na prièest mogu iæi svi oni koji su za to pripremljeni. Par dana u godini može se uèiniti i iznimka pa umjesto na svetoj misi otiæi na prièest tijekom jutarnje molitve. Ovo je iznimka - ustupak napravljen kao znak dobre volje u ekumenskim nastojanjima.

Što se samog Taizea tièe i ekumenizma: "Taize, ah to malo proljeæe" - uskliknuo je blagopokojni papa Ivan Pavao II. Zajednicu je osnovao protestant koji se kroz svoj život sasvim približio Katolicima. Važno je znati da je brat Roger osnovao neku vrstu redovnika - što je u protestantizmu nezamislivo. No, brat Roger je ostao protestant sve do svoje smrti - na zamolbu pape Ivana Pavla II. Mislim da nièim nije mogao jasnije pokazati koliko mu je stalo do ekumenizma. Cijelo kršanstvo više ili manje nastoji oko ekumenizma. U Taizeu ekumenizam živi.

Jasnoæa Crkvenog nauka: Kad je izišao dokument "Dominus Iesus" èulo se jaukanje i negodovanje s mnogih strana. No, Katolièka Crkva je htjela biti potpuno iskrena u svojim ekumenskim nastojanjima i zato je objavila savršeno jasnim jezikom temelje svoje vjere: temelje ok kojih ona neæe i ne može odustati. Iako su neki u prvo vrijeme smatrali da je to bilo deset koraka nazad u ekumenskim nastojanjima, veæina je uvidjela vrijednost ovog dokumenta i poštenost namjera Uèiteljstva Crkve. Dapaèe, Uèiteljstvo Crkve potièe sve kršæanske zajednice da donesu svoj "Dominus Iesus" i da na taj naèin znamo s kakvim kartama igramo.

Želim jasno reæi: KATOLIÈKA CRKVA NIŠTA ŠTO SE EKUMENIZMA TIÈE NE RADI U MAGLI. NAUK VJERE (DEPOSITUM FIDEI) ÈUVA SA SVOM SMJERNOŠÆU I BRIGOM.

http://www.kumi.hr
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailPosjeti Web straniceYIMMSNMICQ [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pet 10 kol 2007, 7:39
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:
Evo da te pitam. (I tebe i sve ostale).
Zašto bi se mi kao katolici uopæe ispovijedali i prièešæivali, zašto bismo ostajali vjerni papi i Crkvi, kad protestanti mogu bez svega toga? I ne daš reæi da srljaju u propast?

Mt 13:44-46

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
elninjo7




Spol: muko
Postovi: 153
Lokacija: split
PostanoPostano: pet 10 kol 2007, 8:17
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Citat:
No, brat Roger je ostao protestant sve do svoje smrti - na zamolbu pape Ivana Pavla II.

Šta ovaj ga je nagovorio da ne postane katolika? Confused

"Ne boj se, Jakove, crviæu, Izraele, lièinko ja sam pomoæ tvoja-rijeè je Jahvina-
Svetac Izraelov tvoj je otkupitelj"
Iz 41,14
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailMSNM [Vrh]
Coje




Spol: muko
Postovi: 1208
Lokacija: Buzet
PostanoPostano: pet 10 kol 2007, 10:20
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Jest, Elninjo!

Prekrasno si napisao na jednom mjestu kako Crkva VEÆ SADA jest JEDNA. Vjerujem da je to istina. Crkva jest jedna i Bog ju tako vidi i vodi.

Što je bit kršæanstva?
1. Priznati Krista Bogom - što svi kršæani èine. (ova vjera uvjet je za spasenje).
2. Èiniti djela Kristovske ljubavi (ovo se trude svi praktièni kršæani neovisno o tome kojoj denominaciji pripadaju).

VJERA + DJELA = SPASENJE

Na razini ovog dvoga Crkva je stvarno jedna iako nije jedinstvena. Zato mi se èini da nije nužno tražiti od jednog protestanta da postane katolik - kako bi postigao spasenje.

Želim biti jasan - put Katolièke Crkve jest najbolji i najizravniji put. Ali, na svu sreæu - nije jedini. Èemu ispovijed i prièest? Mnogi protestanti danas žarko žale zbog toga što su ostali bez tih sakramenata. Èitajte malo Dietricha Bonhoffera. To je ono što put RKC èini najizravnijim i najjednostavnijim. Svi ostali putevi su teži.

Molba pape Ivana Pavla II bratu Rogeru znaèila je ostajanje na težem putu - što je brat Roger prihvatio radi jaèanja ekumenskih nastojanja. Zahvaljujuæi tome se danas može reæi ono što veæ rekoh u prošlom postu:
Sve crkvene denominacije trude se oko ekumenizma. U Taizeu ekumenizam živi.

http://www.kumi.hr
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailPosjeti Web straniceYIMMSNMICQ [Vrh]
Pink Panther




Spol: muko
Postovi: 335
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: ned 12 kol 2007, 8:58
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Coje napisa:
No, brat Roger je ostao protestant sve do svoje smrti - na zamolbu pape Ivana Pavla II.


Strašno! Suludo! Ako je istina, oprosti mu Gospodine, jer nije znao što èini.

I papa može pogriješiti kad ne govori "ex cathedra" - primjer imamo veæ u Bibliji, u Pavlovoj poslanici Galaæanima, gdje Pavao kaže: "A kad Kefa stiže u Antiohiju, u lice mu se usprotivih jer je zavrijedio osudu" (Gal 2,11).

Citat:
Jasnoæa Crkvenog nauka: Kad je izišao dokument "Dominus Iesus" èulo se jaukanje i negodovanje s mnogih strana.


Mislim da se negodovanje èulo samo s jedne strane. One progresivno-liberalne. Tj. od onih koji ionako de-fakto ni po èemu više i nisu katolici, osim po vlastitoj verbalnoj samoproklamaciji.

No problem je u ambivalentnosti ili kontradiktornosti naše Crkve. "Dominus Iesus" je ok stvar, ali problem je što mi donesemo "Dominus Iesus" i onda nastavljamo dalje kao da ga nikad nije ni bilo.

Citat:
Što je bit kršæanstva?
1. Priznati Krista Bogom - što svi kršæani èine. (ova vjera uvjet je za spasenje).
2. Èiniti djela Kristovske ljubavi (ovo se trude svi praktièni kršæani neovisno o tome kojoj denominaciji pripadaju).

VJERA + DJELA = SPASENJE


A sakramenti?

Ovo što si napisao može se shvatiti na dva naèina.
Ako pod "djelima" ukljuèuješ - izmeðu ostaloga - i sakramente, istinu si napisao. Ali protestanti toga nemaju.
Ako pak ne ukljuèuješ sakramente, onda po tradicionalnom katolièkom nauku i po odredbama poglavito Tridentskog sabora, mislim da nisi u pravu. Ili možda Trident više ne vrijedi?

Postoji nešto što se zove milost posvetna, koja je nužna za spasenje.
Kršæanin to dobije na krštenju, ali ju isto tako može i izgubiti smrtnim grijehom.
Notorna je èinjenica da smo svi grešnici. I ja isto, pa onda tako i protestanti.
Ali što æe protestant uèiniti jednom kad izgubi milost? Bog je u tu svrhu uspostavio sakrament ispovijedi, ali protestant toga nema. Kako æe on "povratiti" milost posvetnu? Zar vjerom i djelima? To nije katolièki nauk.

Citat:
Na razini ovog dvoga Crkva je stvarno jedna iako nije jedinstvena.


Ne bih se složio. Jednost i jednistvo Crkve jedno je od èetiriju obilježja ili znakova prepoznavanja Crkve; ono stoga mora biti izvana vidljivo. Ne samo Bogu nego i èovjeku.

Citat:
U Taizeu ekumenizam živi.


Nije sporno da živi. Pitanje je da li je i dobro da živi?
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Mara




Spol: ensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
PostanoPostano: ned 12 kol 2007, 9:51
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Da, jest i te kako je dobro da živi. Neæu ponavljati ono što je Coje napisao, ali to potpisujem. Katolièka Crkva ne nijeèe poklad vjere kada u drugima priznaje, prihvaæa i poštuje sve što je od Gospodina. A posebna je radost ono što nam je zajednièko.
Èitajuæi sve što pišeš èini mi se da vjeru postavljaš vrlo rubricistièki, onako kao što su Zakon postavljali farizeji. To sigurno nije Radosna vijest.
I onda, makar papa mogao pogriješiti teško bi to moglo cijelo Uèiteljstvo. Benedikt XVI. potvrðuje korake svog prethodnika.

Ljubi i èini što hoæeš
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
angelous




Spol: muko
Postovi: 624
Lokacija: Sisak....najèešæe jahalište...
PostanoPostano: ned 12 kol 2007, 9:53
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:


Citat:
U Taizeu ekumenizam živi.


Nije sporno da živi. Pitanje je da li je i dobro da živi?


Shocked Shocked Shocked Shocked ...
èudi me kako netko ovo može pitati Shocked

''I vidjeh: nebo otvoreno- i gle,konj bijelac, a na nj sjeo On, zvani Vjerni i Istiniti, a sudi i vojuje po pravdi... ...prate ga na bijelcima Vojske nebeske, odjevene u lan tanan, bijel i èist.''

Otk 19, 11,14
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailPosjeti Web straniceMSNM [Vrh]
Bernard




Spol: muko
Postovi: 192
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pon 13 kol 2007, 15:55
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Krajnje je opasna stvar svoditi jedinstvo Crkve samo na tzv. teološki minimum, tj. ono o èemu se svi kršæani slažu. To se na kraju svodi na osobno uvjerenje o nasljedovanju Krista. Dakle, nije važno kojoj Crkvi pripadam, nego koliko osobno mislim da nasljedujem Isusa.
Tad nije bitan Isus u euharistiji, nego Isus koji je u mojoj glavi. Nije bitan Isus koji je objektivan, nego moj subjektivni doživljaj Isusa.
To je bit protestantizma i zato ima toliko puno protestantizama. Ja osobno sam siguran da je èvrsto katolièko uvjerenje itekako spojivo s ljubavlju prema drugim kršæanima. Ali, mercedes i dacia ne mogu biti auti jednake kvalitete. Mercedes je uvijek mercedes, a dacia je uvijek dacia.

Bog se protivi oholima, a poniznima daje milost.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Pink Panther




Spol: muko
Postovi: 335
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pon 13 kol 2007, 20:01
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Coje, zaboravio sam ranije prokomentirati da si u jednoj stvari kontradiktoran (ili se bar tako meni èini).

Naime, najprije kažeš: "S protestantima ne postoji nikakva "communicatio in sacris" zbog toga što oni nemaju "pretvorbe"."

A potom kažeš: "znam kako je brat Roger (protestant) bio jako dobro povezan s blagopokojnim papom Ivanom Pavlom II. Štoviše, sam mu je pokoji papa podijelu katolièku prièest."

Kako sad to? Najprije, tobože, nema "communicatio in sacris" s protestantima, a onda odjednom papa podjeljuje katolièku prièest protestantu? I onda još kažeš da nema magle???
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Pink Panther




Spol: muko
Postovi: 335
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pon 13 kol 2007, 20:05
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

angelous napisa:
Shocked Shocked Shocked Shocked ...
èudi me kako netko ovo može pitati Shocked


Shocked Shocked Shocked Shocked
A mene èudi da netko može podržavati tu maglu, u kojoj se zabludjele potièe da ostaju u svojoj zabludi i u kojoj se pravovjerne dovodi u situaciju da se pitaju zašto bi uopæe ostali pravovjerni kad je, èini se, ionako svejedno što vjerujemo i što èinimo?

Previše ste se, dame i gospodo, prepustili lažnoj "ljubavi", tj. sentimentalizmu, sladunjavosti i ljudskim obzirima, a premalo trezvenom i razboritom razmišljanju.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Pink Panther




Spol: muko
Postovi: 335
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pon 13 kol 2007, 20:18
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Citat:
Èitajuæi sve što pišeš èini mi se da vjeru postavljaš vrlo rubricistièki, onako kao što su Zakon postavljali farizeji. To sigurno nije Radosna vijest.


Ja jedino tražim jasan nauk i ne trpim kontradikciju. Ako to želiš zvati "rubricizmom" i "farizejstvom", možeš, ali ja u tome ne vidim ništa loše. Najlakše je sve što ti ne odgovara usporeðivati s farizejstvom, ali navedi mi jedan jedini primjer iz Evanðelja gdje je Isus osudio farizeje radi jasnoæe, preciznosti ili tzv. "rubricizma". Osuðivao ih je jedino zbog licemjerja.

Uostalom, po tvome bi ispalo da je cijela Crkva do prije 40 godina bila "farizejska" i "rubricistièka". Jer ja samo inzistiram na onome što je Crkva do prije 40 godina vjerovala. Prema tome, budi dosljedna. Ako osuðuješ moju poziciju sada, budi svjesna da osuðuješ cijelu Crkvu kakva je bila kroz stoljeæa i tisuæljeæa, tako reæi sve dojuèer.

S druge strane, èini se da tebi odgovara kontradikcija i nejasnoæa, jer ti to omoguæava izvrdavanje i lov u mutnom. Malo ovako, malo onako, kako ti kad odgovara.

Citat:
I onda, makar papa mogao pogriješiti teško bi to moglo cijelo Uèiteljstvo.


A što je tebi "cijelo Uèiteljstvo"? Dva zadnja pape? A što je sa svim onim papama prije njih? S jedne strane, efektivno mi poruèuješ da je ranije Uèiteljstvo kroz 500 godina bilo u zabludi glede protestantizma; a s druge strane misliš da trebam prihvatiti ono što ti smatraš današnjim Uèiteljstvom! Kontradiktorna si!

Proèitajte si svi (pogotovo ti Maro) encikliku Mortalium animos pape Pija XI: http://www.latinska-misa.com/mortalium.php. Zar to ne spada pod Uèiteljstvo?? Da pogaðam, po tebi ta enciklika više ne vrijedi jer je Pio XI mrtav. Je, pa i Ivan Pavao II je mrtav, pa te to ne spreèava da se stalno pozivaš na njega. Drugim rijeèima, kriteriji su potpuno proizvoljni i svode se na odabiranje onoga što se tebi sviða...
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Mara




Spol: ensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
PostanoPostano: uto 14 kol 2007, 8:26
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Znaš što, neæu se s tobom naganjati jer je to gubljenje vremena. Ti imaš okvir izvan kojega niti znaš, niti želiš misliti. Meni je zbor biskupa na èelu s papom dovoljan autoritet, a ako tebi nije to je tvoj problem. Živi i misli štogod ti želiš.

Nisu svi farizeji bili licemjeri, ne zaboravi. Uzmi samo šimuna, po farizejsku je dobro mislio. Dati se onako dodirivati od grešnika kao što je to Isus dozvolio... Zajedništvo stola je imalo znaèaj prijateljstva, a ipak Isus jede s Zakejem koji je nadcarinik, lopov i izdajnik vlastitog naroda jer radi za okupatora, Isus staje uz njega, Isus dozvoljava da u subotu trgaju klasje, a zakon je vrlo precizno odreðivao da se to ne smije...
Evanðelje oslobaða, sve ono špto ti ovdje nudiš kao vjerske postulate je trajan grè da se dobro pazi kako ne bi... Imam ja pametnijeg posla od ponavljanja rasprave koju sam veæ jednom vodila na katolicima.
Uživaj u svome, ali ne tjeraj nas druge da cijedimo komarca!

Ljubi i èini što hoæeš
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
angelous




Spol: muko
Postovi: 624
Lokacija: Sisak....najèešæe jahalište...
PostanoPostano: uto 14 kol 2007, 8:36
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:
angelous napisa:
Shocked Shocked Shocked Shocked ...
èudi me kako netko ovo može pitati Shocked


Shocked Shocked Shocked Shocked
A mene èudi da netko može podržavati tu maglu, u kojoj se zabludjele potièe da ostaju u svojoj zabludi i u kojoj se pravovjerne dovodi u situaciju da se pitaju zašto bi uopæe ostali pravovjerni kad je, èini se, ionako svejedno što vjerujemo i što èinimo?

Previše ste se, dame i gospodo, prepustili lažnoj "ljubavi", tj. sentimentalizmu, sladunjavosti i ljudskim obzirima, a premalo trezvenom i razboritom razmišljanju.


ekumenizan=magla,i mi koji ga podržavamo smo u zabludi ? Shocked ...tako sam skužio .... Shocked Shocked

''I vidjeh: nebo otvoreno- i gle,konj bijelac, a na nj sjeo On, zvani Vjerni i Istiniti, a sudi i vojuje po pravdi... ...prate ga na bijelcima Vojske nebeske, odjevene u lan tanan, bijel i èist.''

Otk 19, 11,14
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailPosjeti Web straniceMSNM [Vrh]
Bernard




Spol: muko
Postovi: 192
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: uto 14 kol 2007, 11:02
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther, ajmo stvar još malo zabiberiti. Vjeruješ li da ijedan protestant može biti spašen? Rijeè je o naèelnom pitanju, jer ako može biti spašen, tad nema razloga da s njim nemamo neki oblik povezanosti, makar i polovièan, osobito ako èovjek nije neprijatelj Katolièke Crkve nego je prema njoj tolerantan i želi s njom takoðer imati neki oblik povezanosti.
Zašto te to pitam? (djelomièno si na to odgovorio s onim o gubitku posvetne milosti u protestanata). Zato što i oni poznaju ono što mi zovemo autentièno muèeništvo. U Indiji su prije koju godinu hinduistièki fundamentalisti spalili živog baptistièkog propovjednika i njegova dva sina jer im je govorio o Isusu. Što s takvim ljudima, idu li oni u pakao?

Bog se protivi oholima, a poniznima daje milost.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Pink Panther




Spol: muko
Postovi: 335
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 15 kol 2007, 15:01
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Bernard napisa:
Pink Panther, ajmo stvar još malo zabiberiti. Vjeruješ li da ijedan protestant može biti spašen? Rijeè je o naèelnom pitanju, jer ako može biti spašen, tad nema razloga da s njim nemamo neki oblik povezanosti, makar i polovièan, osobito ako èovjek nije neprijatelj Katolièke Crkve nego je prema njoj tolerantan i želi s njom takoðer imati neki oblik povezanosti.
Zašto te to pitam? (djelomièno si na to odgovorio s onim o gubitku posvetne milosti u protestanata). Zato što i oni poznaju ono što mi zovemo autentièno muèeništvo. U Indiji su prije koju godinu hinduistièki fundamentalisti spalili živog baptistièkog propovjednika i njegova dva sina jer im je govorio o Isusu. Što s takvim ljudima, idu li oni u pakao?


Bernarde, ne bih tako postavljao pitanje "može li ijedan protestant ikad biti spašen". Ne znam, možda se mogu tražiti nekakve "rupe u zakonu" koje bi u vrlo vrlo specifiènim okolnostima omoguæile spasenje ne-katoliku. Ali mene zanimaju redovne, normalne okolnosti.

Po tebi, spašavaju li se protestanti redovitim putem i u normalnim okolnostima u svojoj vjeri i po svojoj vjeri?

Jer tek odgovor na to pitanje æe nam dati usmjerenje: trebamo li, za njihovo dobro, nastojati potaknuti protestante da prijeðu na katolièanstvo? Ili ih trebamo poticati da ostanu na svome? Ili trebamo nastojati oko nekakvog buækuriša-kompromisa? Problem je što zadnje dvije opcije oduzimaju smislenost našoj vlastitoj vjeri i što idu kontra sveèanih doktrinalnih proglasa odreðenih crkvenih sabora, koji bi "kao fol" trebali biti nezabludivi (dakle ruši se koncept nezabludivosti u temelju).
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Natty




Spol: ensko
Postovi: 1001
Lokacija: Rijeka
PostanoPostano: sri 15 kol 2007, 20:01
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:


Po tebi, spašavaju li se protestanti redovitim putem i u normalnim okolnostima u svojoj vjeri i po svojoj vjeri?



Što to znaèi?

Bog je milosrdan, spor na srdžbu i pun dobrote.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Pink Panther




Spol: muko
Postovi: 335
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: et 16 kol 2007, 12:09
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Natty napisa:
Pink Panther napisa:


Po tebi, spašavaju li se protestanti redovitim putem i u normalnim okolnostima u svojoj vjeri i po svojoj vjeri?



Što to znaèi?


Pitam se može li protestantizam (protestantska vjera) donijeti svojim vjernicima spasenje?

Mislim, kad jednom znamo da je Bog ustanovio sakramente kao djelotvorno sredstvo spasenja, i kad jednom znamo da protestanti tih sakramenata nemaju...
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Mara




Spol: ensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
PostanoPostano: et 16 kol 2007, 15:36
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

A je li krštenje sakramenat?

Ljubi i èini što hoæeš
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
majèe




Spol: ensko
Postovi: 225
Lokacija: šid-vojvodina
PostanoPostano: et 16 kol 2007, 18:32
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Pink Panther napisa:
Coje napisa:
No, brat Roger je ostao protestant sve do svoje smrti - na zamolbu pape Ivana Pavla II.


Strašno! Suludo! Ako je istina, oprosti mu Gospodine, jer nije znao što èini.



Èuj... ti imaš bolesno ogranièeno mišljenje!!!! Evil or Very Mad

Pink Panther napisa:
Jer ja samo inzistiram na onome što je Crkva do prije 40 godina vjerovala.


A što je crkva sad promenila verovanje... ? pa si ti jedini pravoverni katolik i trebaš nas obratiti od magle?
Èuj meni je taize neš posebno... zimus je toliko mladih bilo u zg-u, i svi manje ili više smo bili oduševljeni Kristom... njegovom ljubavlju... I što sad hoæeš reæi, samo katolici koji su bili na tom susretu æe se spasiti? ma nemoj mi reæi... Twisted Evil
Kako si ti postao katolik? verovatno po mami i tati... e pa tako i protestanti, pogotovo ako su imali verne roditelje... I sad se oni neæe spasiti? Ne zaboravi... i oni su kršæani!!!
Moje lièno mišljenje... nije toliko važno biti katolik, protestant ili štogod veæ nego èovek!

Mara napisa:
Znaš što, neæu se s tobom naganjati jer je to gubljenje vremena. Ti imaš okvir izvan kojega niti znaš, niti želiš misliti. Meni je zbor biskupa na èelu s papom dovoljan autoritet, a ako tebi nije to je tvoj problem. Živi i misli štogod ti želiš.
Potpisujem! Twisted Evil

Voliš li me?
Iv 21,17
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailYIMMSNMICQ [Vrh]
Prethodni postovi:    
Prethodna tema Prethodna tema
Zaponi novu temuOdgovori na temu

Izaberi forum:   

Ne moe otvarati nove teme.
Ne moe odgovarati na postove.
Ne moe ureivati svoje postove.
Ne moe izbrisati svoje postove.
Ne moe glasovati u anketama.

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group