HBK forum
Pravilnik FAQ FAQ Pretražnik Pretražnik Članstvo Članstvo Profil Profil Privatne poruke Privatne poruke Registracija Registracija Login Login
Sada je: sri 17 srp 2019, 5:07. Pogledaj neodgovorene postove
BespuƦa kateheza
Započni novu temuOdgovori na temu
Prethodna tema Sljedeęa tema
Autor Poruka
ucenik




Spol: muško
Postovi: 103
PostanoPostano: pet 28 ruj 2007, 17:14
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe napisa:
Ma dramatiziraÅ” opet.
Problemi nastanu kad župnik nije upoznat s aktivnostima i kad ga se dovede pred svrÅ”en ĆØin. Jednostavno neki slažu svoje prioritete i kad uleti neki nadobudni mladiƦ kojeg se rijetko do tada vidjelo na misi i on sada organizira neko dogaĆ°anje naravno da postane problem.
PreuveliĆØavaÅ” problem ali i svoje zasluge ta ĆØemu to?


Žao mi je Å”to se tebi sve ovo ĆØini dramatiziranje.
Ako sam ostavio dojam da su ti problemi katastrofiĆØni žao mi jer to mi nije bila namjera, ali da su dosta konkretne prepreke jesu.
Å to se dovoĆ°enja župnika pred gotov ĆØin tiĆØe ja sigurno ne radim tako, a i veƦina animatora koje znam ne pristupa tako jer ljubav je meĆ°u ostalim i posluÅ”na, pa ĆØak i kada je teÅ”ko, ali je isto i strpljiva i uporna i zato mladi uspiju i onda kada je to teÅ”ko i izgleda nemoguƦe.
Å to se tiĆØe nekog nadobudnog mladiƦa kojeg se do tad rijetko viĆ°alo na misi ja takve sluĆØajeve ne poznam. I mislim da je svatko tko misli da može iz vedra neba doƦi župniku kojega nikad nije upoznao i oĆØekivati da Ʀe župnik amenovati svaku njegovu ideju je u najmanju ruku naivan.
Žao mi je ako se tebi problemi na koje animatori nailaze ĆØine kao preuveliĆØavanje, ja sam ovdje samo naveo probleme kojih sam se nasluÅ”ao na raznim sastancima animatora bilo u nadbiskupiji bilo u dekanatu, a sa kojima se animatori susreƦu i sa posljedicama koje ti problemi predstavljaju za ostvarenje nekih aktivnosti za mlade.
A ovo zadnje mi zaista nije jasno gdje si iÅ”ĆØitao.
Gdje sam ja to veliĆØao svoje zasluge? Rolling Eyes mislioc razmislja Question Question

"NeƦete biti dostojni imena otaca vaÅ”ih,
ako budete dopustili da vas tko otrgne
od peƦine na kojoj je Krist sazidao svoju Crkvu"

bl. Alojzije Stepinac
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
saturn




Spol: muško
Postovi: 6
PostanoPostano: sub 29 ruj 2007, 17:03
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Nisu animatori oni koji zauzimaju župnikovo, po Zakoniku vodeƦe mjesto. oni animiraju.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
El Pepe




Spol: muško
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: ned 30 ruj 2007, 12:26
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

saturn napisa:
Nisu animatori oni koji zauzimaju župnikovo, po Zakoniku vodeƦe mjesto. oni animiraju.


Tako je ali neki misle da samo oni znaju Ŕto je najbolje.
No vratimo se temi koja je pokazala da oĆØito problema ima u odabiru literature za kateheze.
Zna li netko kako ide procedura u odobravanju nekog teksta ili je to stvarno da svatko uzima Å”to hoƦe?

Tak si ja to mislim
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
saturn




Spol: muško
Postovi: 6
PostanoPostano: ned 30 ruj 2007, 18:31
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

ĆØuj, kao Å”to je netko ovdje veƦ i spomenuo, dovoljan je imprimatur, odobrenje viÅ”ih crkvenih vlasti. uostalom, ako se netko ozbiljno bavi katehezom, taj vjerojatno ima dovoljno inteligencije i izgraĆ°ene osobnosti da umije odabrati bolje od loÅ”ega ili pak dobro od boljega, a konaĆØno i ono najbolje od dobroga.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
El Pepe




Spol: muško
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pon 01 lis 2007, 5:14
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

saturn napisa:
ĆØuj, kao Å”to je netko ovdje veƦ i spomenuo, dovoljan je imprimatur, odobrenje viÅ”ih crkvenih vlasti. uostalom, ako se netko ozbiljno bavi katehezom, taj vjerojatno ima dovoljno inteligencije i izgraĆ°ene osobnosti da umije odabrati bolje od loÅ”ega ili pak dobro od boljega, a konaĆØno i ono najbolje od dobroga.


ƈuj prijatelju pa ovdje se raspravlja o svemu pa i pokretima koji imaju sva odeobrenja i imprimature a opet vjernici kažu kad misle da neÅ”to nije uredu.
Å to je onda s starim izdanjima molitvenika koji su puni netoĆØnih teoloÅ”kih izraza? HoƦu reƦi i imprimatur ima svoj vijek.
Nije to baŔ tako ima odobrenje i Ŕibaj.

Tvoja tvrdnja:
Citat:
"ako se netko ozbiljno bavi katehezom, taj vjerojatno ima dovoljno inteligencije i izgraĆ°ene osobnosti da umije odabrati bolje od loÅ”ega ili pak dobro od boljega, a konaĆØno i ono najbolje od dobroga."

je i statistiĆØki netoĆØna a da negovorim i suÅ”tinski jer da je tako nikada teolozi ne bi dijelili Crkvu. Wink

Tak si ja to mislim
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
saturn




Spol: muško
Postovi: 6
PostanoPostano: pon 01 lis 2007, 18:18
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

El Pepe, pitao si "Å to je onda s starim izdanjima molitvenika koji su puni netoĆØnih teoloÅ”kih izraza?" Permanentna izobrazba je neÅ”to Å”to po svojoj naravi traži svaki poziv, a napose onaj sveƦeniĆØki ili pak poziv teologa. biti tu, ĆØitati znakove vremena i u skladu s njima oblikovati literaturu koja Ʀe u tom smislu "zadovoljiti". pratiti postojeƦu literaturu i u duhu vremena stvarati novu. zamisli, El Pepe, primjer jednog lijeĆØnika: Recimo da je postao doktor medicine prije 40 godina. joÅ” uvijek radi, ali ne ĆØita literaturu koja za njegovo podruĆØje rada postoji, shodno tome ne prati razvoj medicine kao znanosti, davno je zapustio svoje podruĆØje. misliÅ” li da je takav lijeĆØnik sposoban lijeĆØiti ljude koji mu dolaze optereƦeni bolestima koje možda nisu ni postojale prije 40 godina? možda takav lijeĆØnik smatra da za neke bolesti ni ne postoji lijek, a znanost ih je kreirala? e vidiÅ”, tako to nekako ide i s teologijom kao znanoÅ”Ć¦u.
joÅ” bih samo dodao malo tumaĆØenje imprimatura koji, kako ti veliÅ”, ima svoj vijek. sve ima svoj vijek, ali jednako tako i sve ima svoju vrijednost. ĆØesto puta tu vrijednost ljudi prepoznaju tek kad "proĆ°e rok trajanja". stari molitvenici koje si naveo za primjer imaju svoju duboku teoloÅ”ku vrijednost, temelj su danaÅ”njih, uz poneki ispravljeni izraz. evo ti primjer glazbe. pa budimo iskreni, doÅ”lo je vrijeme kopije staroga, niÅ”ta novo, retro je "in". i tako je to uvijek bilo. ne možemo dakle, da se vratim na temu molitvenika, zanemariti znaĆØenje staroga. možda da budemo jasniji oko kateheze: Pa danas se ide na povratak onih metoda koje su davno koriÅ”tene. oĆØiti primjer je jedan od prvih, a k tome i najboljih katekizama (vjeronauĆØnih priruĆØnika) na hrvatskom jeziku - metoda "pitanje - odgovor". i Å”to smo dobili proÅ”le godine? nova izdanja koja se baÅ” tom metodom služe i izrijekom pozivaju na "staro". pa zar bismo trebali staviti na Indeks sve Å”to u sebi sadrži nekakav nespretno objaÅ”njen teoloÅ”ki izraz? budimo realni.
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
El Pepe




Spol: muško
Postovi: 446
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pon 01 lis 2007, 19:35
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

saturn napisa:
El Pepe, pitao si "Å to je onda s starim izdanjima molitvenika koji su puni netoĆØnih teoloÅ”kih izraza?" Permanentna izobrazba je neÅ”to Å”to po svojoj naravi traži svaki poziv, a napose onaj sveƦeniĆØki ili pak poziv teologa. biti tu, ĆØitati znakove vremena i u skladu s njima oblikovati literaturu koja Ʀe u tom smislu "zadovoljiti". pratiti postojeƦu literaturu i u duhu vremena stvarati novu. zamisli, El Pepe, primjer jednog lijeĆØnika: Recimo da je postao doktor medicine prije 40 godina. joÅ” uvijek radi, ali ne ĆØita literaturu koja za njegovo podruĆØje rada postoji, shodno tome ne prati razvoj medicine kao znanosti, davno je zapustio svoje podruĆØje. misliÅ” li da je takav lijeĆØnik sposoban lijeĆØiti ljude koji mu dolaze optereƦeni bolestima koje možda nisu ni postojale prije 40 godina? možda takav lijeĆØnik smatra da za neke bolesti ni ne postoji lijek, a znanost ih je kreirala? e vidiÅ”, tako to nekako ide i s teologijom kao znanoÅ”Ć¦u.
joÅ” bih samo dodao malo tumaĆØenje imprimatura koji, kako ti veliÅ”, ima svoj vijek. sve ima svoj vijek, ali jednako tako i sve ima svoju vrijednost. ĆØesto puta tu vrijednost ljudi prepoznaju tek kad "proĆ°e rok trajanja". stari molitvenici koje si naveo za primjer imaju svoju duboku teoloÅ”ku vrijednost, temelj su danaÅ”njih, uz poneki ispravljeni izraz. evo ti primjer glazbe. pa budimo iskreni, doÅ”lo je vrijeme kopije staroga, niÅ”ta novo, retro je "in". i tako je to uvijek bilo. ne možemo dakle, da se vratim na temu molitvenika, zanemariti znaĆØenje staroga. možda da budemo jasniji oko kateheze: Pa danas se ide na povratak onih metoda koje su davno koriÅ”tene. oĆØiti primjer je jedan od prvih, a k tome i najboljih katekizama (vjeronauĆØnih priruĆØnika) na hrvatskom jeziku - metoda "pitanje - odgovor". i Å”to smo dobili proÅ”le godine? nova izdanja koja se baÅ” tom metodom služe i izrijekom pozivaju na "staro". pa zar bismo trebali staviti na Indeks sve Å”to u sebi sadrži nekakav nespretno objaÅ”njen teoloÅ”ki izraz? budimo realni.


Drago mi je dikliƦ kaj sam te inspirilal na tulike reĆØi.
Ali kad sam govorio na stare neprihvatljive molitvenike mislio sam prvenstveno na one koji imaju jasno izražene oproste u danima, mjesecima i godinama te druge teoloÅ”ki neprihvatljive izraze i teze koje su davno odbaĆØene.
Dakle to je samo usputna opaska da imprimatur uvijek ne znaĆØi i teoloÅ”ku ispravnost. Žao mi je Å”to nitko nije objasnio kako se i kome prijavljuje neka teoloÅ”ka neispravnost kateheta ali ne onih iz Å”kole jer tu prijaviÅ” župniku nego onih koji ne djeluju na župnoj razini veƦ na taborovanjima itd.

Tak si ja to mislim
Korisnički profilPošalji privatnu poruku [Vrh]
Prethodni postovi:    
Prethodna tema Prethodna tema
Započni novu temuOdgovori na temu

Izaberi forum:   

Ne možeš otvarati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš urešivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš glasovati u anketama.

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group