HBK forum
Pravilnik FAQ FAQ Pretranik Pretranik lanstvo lanstvo Profil Profil Privatne poruke Privatne poruke Registracija Registracija Login Login
Sada je: sri 18 ruj 2019, 1:27. Pogledaj neodgovorene postove
Sveæenièko reðenje žena
Zaponi novu temuOdgovori na temu
Prethodna tema Sljedea tema
Pitanje : Jeste li za da žene postanu sveæenici?

Jesam 
37%
 37%  [ 13 ]
Nisam 
62%
 62%  [ 22 ]

Ukupno glasova : 35

Autor Poruka
Mara




Spol: ensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
PostanoPostano: et 25 svi 2006, 18:48
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Živac, ajde navedi koji teološki!

Ljubi i èini što hoæeš
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Natty




Spol: ensko
Postovi: 1001
Lokacija: Rijeka
PostanoPostano: pet 26 svi 2006, 6:23
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Živac je svoje razmišljanje baš lijepo iznio i ja se slažem s njim. Opet kažem da bi mi bilo totalno strange èuti ženu kako izgovara rijeèi pretvorbe....

Bog je milosrdan, spor na srdžbu i pun dobrote.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pet 26 svi 2006, 10:17
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Mara napisa:
Živac, ajde navedi koji teološki!

Ne znam toèno. Velim da to nisam usvojio do kraja. Slušao sam razna tumaèenja na raznim predavanjima i vjeronaucima. Neka idu otprilike ovako:

Sveæenik uprisustvuje Krista, pa mora biti muškarac. Iz istig razloga zašto je Krist muškarac.

Euharistija je žrtva za sve ljude. U prirodi je žene da se žrtvuje za pojedine osobe (recimo raðanjem), dok je u prirodi muškarca da se žrtvuje za mnoge.

Povezano s ovim, žrtva žene je biološka nužnost. Da se naglasi da je Kristova žrtva èin same ljubavi, a ne nužnost, on je muškarac.

Služba mušakraca je djelovanje na širok spektar ljudi, dok je služba žene djelovanje na manju skupinu ljudi, ali onda dublje. Zato su muškarci izabrani za širenje evanðelja po svem svijetu.

I tako dalje... Wink

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
Mara




Spol: ensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
PostanoPostano: pet 26 svi 2006, 11:17
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Ne znam kam bi ovo strpala, ali sigurno u teologiju ne. Da poènemo samo s Pavlovom rijeèi:... nema više muško - žensko..., svi ste vi jedno u Kristu Isusu.
A ovo drugo se netko igrao neke èudne psihologije.

Ljubi i èini što hoæeš
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pet 26 svi 2006, 16:44
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Aj pustimo teologe da obrazlažu i poboljšavaju te ideje. Wink

Samo ovaj Pavlov citat nema baš veze sa ovim. On znaèi jednakost dostojanstva kao biæa stvorenih na Božju sliku, a ne jednakost službi.

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
Tonka




Spol: neodreen
Postovi: 127
PostanoPostano: sub 27 svi 2006, 6:24
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Zivac napisa:

U prirodi je žene da se žrtvuje za pojedine osobe (recimo raðanjem), dok je u prirodi muškarca da se žrtvuje za mnoge.

Povezano s ovim, žrtva žene je biološka nužnost. Da se naglasi da je Kristova žrtva èin same ljubavi, a ne nužnost, on je muškarac.

Služba mušakraca je djelovanje na širok spektar ljudi, dok je služba žene djelovanje na manju skupinu ljudi, ali onda dublje. Zato su muškarci izabrani za širenje evanðelja po svem svijetu.

I tako dalje... Wink


Ajoj, meni ovo gore baš i nema smisla. Iz svega napisanog mogao bi se izvuæi zakljuèak da se žena mora žrtvovati pa njezina žrtva nije vrijedna kao muškarèeva koji , ako se žtvuje, to èini svjesno i za veæe ciljeve. Ma da, meni to ne drži vodu. Žrtva nije pitanje spola nego stava, ljubavi, ideala. Uostalom, da je to istina, ne bi bilo muèenica za vjeru nego samo muèenika.
Da se razumijemo, nisam za reðenje žena jer smatram da u nekim situacijama nije dobro unositi velike promjene. Ako se ustalilo, o razlozima zbog kojih se ustalilo ne znam govoriti tako struèno kao neki, neka tako i ostane.
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sub 27 svi 2006, 11:50
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Radi se o simbolima, a ne o stavu za žrtvu. Naravno da se žena može žrtvovati kao i muškarac. Smile

I nisam ja ono smislio, samo prenosim što sam èuo od upuæenijih u ovu temu.

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
Mara




Spol: ensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
PostanoPostano: pon 29 svi 2006, 10:43
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Davnih dana, u moja studentska vremena smo o ovome raspravljali s dokrorima znanosti, teologije i nitko od njih nije smatrao da može dobro teološki utemeljiti obražloženje protiv podjeljivanja svetog reda ženama. No, bilo bi zanimljivo èuti koji su to ljudi koje ti Živac spominješ, jer ovo što si naveo slabo drži vodu. Uz put kad spominješ teologiju, ja sam ipak nekakv vjerouèitelj, bit æe da bih tu trebala bar u nekoj mjeri biti doma.

Ljubi i èini što hoæeš
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pon 29 svi 2006, 18:32
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Hm, ovo mi veæ malo slièi na natezanje... Confused

Ja sam svoje (i ne samo svoje) mišljenje iznio: da postoje razlozi iz božanskog prava prema kojemu žene ne mogu biti sveæenice.

Ja sam iznio neke pokušaje obrazlaganja toga koje sam èuo i za koje sam i sam rekao da ne drže previše vodu. Radi se o vjerouèiteljima i sveæenicima, neæu imenovati jer nije potrebno.

Ali mislim da to obrazlaganje i nema puno smisla. Obrazlaganje toga je ekvivalentno obrazlaganju da je moralno neprihvatljivo muškarcima implantirati maternice da bi i oni mogli raðati. Ajde reci zašto je to tako? Wink Ili misliš da nije tako?

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
Natty




Spol: ensko
Postovi: 1001
Lokacija: Rijeka
PostanoPostano: ned 04 lip 2006, 18:24
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

I ja bih se ukljuèila...

Isus oko sebe nije okupio 12 apostola i žene veæ samo 12 apostola.

Marija, majka Njegova, koja je doživjela mnogo boli i dala veliku žrtvu i sa svoje strane za nas nije gurnuta u prvi plan To ne znaèi da je njen znaèaj umanjen, najbolje govori o tome i èinjenica koliko ima Marijanskih svetišta u svijetu i koliko li ju se samo voli i štuje. Dakle, Isus nije Mariji dao isti zadatak kao i apostolima, da tako kažem u tom smislu, a opet dodijeljena joj je velika uloga.

Zašto je sve to tako, pa ja to ne bih znala pouzdano, ali sigurna sam da bi mnogo više toga išlo u prilog tezi zareðivanja žena za sveæenice da je Isus tako htio.

Bog je milosrdan, spor na srdžbu i pun dobrote.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
sneni
iskljuèen



Spol: muko
Postovi: 607
Lokacija: Dol/Braè
PostanoPostano: pon 05 lip 2006, 13:35
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Živac napisa:
Mara napisa:
Živac, ajde navedi koji teološki!

Ne znam toèno. Velim da to nisam usvojio do kraja. Slušao sam razna tumaèenja na raznim predavanjima i vjeronaucima. Neka idu otprilike ovako:

Sveæenik uprisustvuje Krista, pa mora biti muškarac. Iz istig razloga zašto je Krist muškarac.

Euharistija je žrtva za sve ljude. U prirodi je žene da se žrtvuje za pojedine osobe (recimo raðanjem), dok je u prirodi muškarca da se žrtvuje za mnoge.

Povezano s ovim, žrtva žene je biološka nužnost. Da se naglasi da je Kristova žrtva èin same ljubavi, a ne nužnost, on je muškarac.

Služba mušakraca je djelovanje na širok spektar ljudi, dok je služba žene djelovanje na manju skupinu ljudi, ali onda dublje. Zato su muškarci izabrani za širenje evanðelja po svem svijetu.

I tako dalje... Wink


Ovako nešto nisam nikada èuo, a svašta sam èuo, slušao i proèitao.

Isus je izabrao 12 apostola - shodno ondašnjem vremenu. I njima je predao vlast - prva Crkva je to tako shvaæala i prenijela dalje. I po mom shvaæanju pitanje reðenja žena je više stvar tradicije nego nekog teološkog razloga.
Istoèna i zapadna crkva su vjerno slijedile ovu tradiciju. Dok su ðakoni obavljali samo karitativnu službu bilo je meðu njima i ðakonisa. Kad se ðakonat poèeo pribrajati sveæeništvu ta praksa je ukinuta.
Evangelici su u nedostatku sveæenika i pod pritiskom feministièkih pokreta uveli žene u pastirsku službu (oni nemaju reðenja za sveæenika u našem i pravoslavnom smislu - pa one i nisu sveæenici ! što one ne žele prihvatiti - o tome sam puno puta razgovarao sa evangelièkom Frau Pfarrer (zamislite kombinacije gospoða župnik). Ali se ništa nije popravila vjerska situacija, dapaèe.. (time nisam rekao da su za to žene župnik krive).
U katolièkoj crkvi su neke struje posebno glasne za reðenjem žena poput pokreta "Wir sind Kirche" i danas je u Austriji dosta glasna ta težnja.

Marija je prva sveæenica, ona je svijesno sudjelovala na božjem planu spasenja. Žrtvujuæi svoga sina.
Ja sam uvijek gledao svoju majku kao sveæenicu (sveæenik = onaj koji sveto èini) koja je o unim teškim uvjetima rodila nas èetvoro sinova i odgajala nas zajedno sa svojim (tada vrlo bolesnim ) mužem našim ocem. Velika je i sveta stvar dati svijetu novi život. Danas to nema cijene pa se želi ženi dati neka sasvim nova umjetna cijena.
Sve ostalo je bubetanje prazne slame. Kako može netko reæi da je žrtva žene biološka nužnost, a muškarca ne.

Dok se razmišlja u tim i takvim okvirima jasno je da æe se i pogrešno postavljati ministerijalno i kraljevsko sveæenstvo. No druga pjesma.

Moje skromno mišljenje je da æe ovakav ustroj Crkve ostati još dugo vremena i da æe joj samo taj ustroj pomoæi da ne padne u lonac globalizacijeskog i demokratskog bezumlja.

Što da uzvratim Gospodinu za sve što mi je uèinio?
Èašu spasenja uzet æu i Ime Gospodnje prizvat æu.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pon 05 lip 2006, 17:24
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

sneni napisa:
Marija je prva sveæenica, ona je svijesno sudjelovala na božjem planu spasenja.

Hm, ova izjava je teološki potpuno neutemeljena. Rolling Eyes Nitko ne spori ulogu Marije u spasenju, dapaèe, ali znamo tko je (su) sveæenik(ci).

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
sneni
iskljuèen



Spol: muko
Postovi: 607
Lokacija: Dol/Braè
PostanoPostano: pon 05 lip 2006, 17:30
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Živac napisa:
sneni napisa:
Marija je prva sveæenica, ona je svijesno sudjelovala na božjem planu spasenja.

Hm, ova izjava je teološki potpuno neutemeljena. Rolling Eyes Nitko ne spori ulogu Marije u spasenju, dapaèe, ali znamo tko je (su) sveæenik(ci).

Hajde onda daj definiciju da znamo o èemu govorimo.

Što da uzvratim Gospodinu za sve što mi je uèinio?
Èašu spasenja uzet æu i Ime Gospodnje prizvat æu.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pon 05 lip 2006, 17:38
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Èega? Sveæenika? Pa ne znam, nema tu definicije. Tko niti za mnoge teološke pojmove, npr. ljubav. Možemo samo na temelju objave spoznati nešto o tim pojmovima, ali rijetko sve.

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
sneni
iskljuèen



Spol: muko
Postovi: 607
Lokacija: Dol/Braè
PostanoPostano: pon 05 lip 2006, 17:55
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Živac napisa:
Èega? Sveæenika? Pa ne znam, nema tu definicije. Tko niti za mnoge teološke pojmove, npr. ljubav. Možemo samo na temelju objave spoznati nešto o tim pojmovima, ali rijetko sve.


Pa kako si onda kategorièki ustvrdio da Marija nije prava sveæenica?

Što da uzvratim Gospodinu za sve što mi je uèinio?
Èašu spasenja uzet æu i Ime Gospodnje prizvat æu.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: pon 05 lip 2006, 18:18
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Zato što to znamo iz objave.

Prvi sveæenik je Krist.

No, pokušat æu odgovoriti na ono pitanje. Sveæenik je u židovskoj i kršæanskoj teologiji onaj koji prinosi vrhovnu žrtvu Bogu. Tu se ne misli na svakodnevne žrtve iz ljubavi, nego na vrhovnu žrtvu koja spašava èovjeka. Jedina takva žrtva u povijesti je ona Isusa Krista na križu. U njoj je sveæenik bio sam Krist. Ostali sveæenici imaju ulogu tu žrtvu èiniti stvarnom u drugim vremenima i na drugim mjestima. Zato su oni sveæenici, jer u ulozi Isusa Krista vrše jedinu otkupiteljsku žrtvu èovjeèanstva. To Marija nikad nije radila, i zato nije sveæenica.

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
sneni
iskljuèen



Spol: muko
Postovi: 607
Lokacija: Dol/Braè
PostanoPostano: sri 07 lip 2006, 11:31
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Živac napisa:
Zato što to znamo iz objave.

Prvi sveæenik je Krist.

No, pokušat æu odgovoriti na ono pitanje. Sveæenik je u židovskoj i kršæanskoj teologiji onaj koji prinosi vrhovnu žrtvu Bogu. Tu se ne misli na svakodnevne žrtve iz ljubavi, nego na vrhovnu žrtvu koja spašava èovjeka. Jedina takva žrtva u povijesti je ona Isusa Krista na križu. U njoj je sveæenik bio sam Krist. Ostali sveæenici imaju ulogu tu žrtvu èiniti stvarnom u drugim vremenima i na drugim mjestima. Zato su oni sveæenici, jer u ulozi Isusa Krista vrše jedinu otkupiteljsku žrtvu èovjeèanstva. To Marija nikad nije radila, i zato nije sveæenica.


Citat:
Zato što to znamo iz objave.

A objava glasi: "Svaki, naime veliki sveæenik, uzet izmeðu ljudi, postavlja se na korist ljudima, u njihovu odnosu s Bogom, da prinosi i darove i žrtve za grijehe, (i to) kao onaj koji može biti blag prema onima koji iz neznanja griješe, buduæi da i sam na sebi nosi slabost." Hebr 5, 1.
Prema tome svatko tko prinosi Bogu žrtvu za grijehe kako svoje tako i drugih sudjeluje na Kristovom Kraljevskom sveæeništvu. Po tome svaki koji je kršten i prinosi Bogu žrtve sudjeluje na Kristopvom kraljevskom sveæenstvu. Marija je tu žrtvu prinjela na najizvrsniji naèin i zato joj je i Crkva dala naslov Suotkupiteljica. Ti si ovdje suzio pojam sveæeništva na ministerijalno sveæeništvo što je daleko uže podruèje od kraljevskog sveæenstva. A svi smo mi pozvani po krštenju sudjelovati na kraljevskom sveæeništvu Kristovu. Tako je Marija u pravom smislu sveæeni kao što je i sveæenica svaka majka koja se žrtvuje iz ljubavi prema Bogu i za dobrobit ljudi. Jasno da se ne može govoriti o sveæeništvu jedne žene ili majke ili oca (nije važno) koji se žrtvuju za svoju djecu iz èisto naravnih motiva. Mislim da sam jasan.

Što da uzvratim Gospodinu za sve što mi je uèinio?
Èašu spasenja uzet æu i Ime Gospodnje prizvat æu.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 07 lip 2006, 15:25
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

sneni napisa:

A objava glasi: "Svaki, naime veliki sveæenik, uzet izmeðu ljudi, postavlja se na korist ljudima, u njihovu odnosu s Bogom, da prinosi i darove i žrtve za grijehe, (i to) kao onaj koji može biti blag prema onima koji iz neznanja griješe, buduæi da i sam na sebi nosi slabost." Hebr 5, 1.
Prema tome svatko tko prinosi Bogu žrtvu za grijehe kako svoje tako i drugih sudjeluje na Kristovom Kraljevskom sveæeništvu.

ha? Shocked
Koju ti to logiku koristiš?!? Kako si ti iz onog citata zakljuèio ovo što si napisao meni baš i nije jasno...

Citat:
Po tome svaki koji je kršten i prinosi Bogu žrtve sudjeluje na Kristopvom kraljevskom sveæenstvu. Marija je tu žrtvu prinjela na najizvrsniji naèin i zato joj je i Crkva dala naslov Suotkupiteljica. Ti si ovdje suzio pojam sveæeništva na ministerijalno sveæeništvo što je daleko uže podruèje od kraljevskog sveæenstva.

Ne znam baš. Èini mi se da si ti proširio taj pojam, a ne ja suzio. Iako nikad nisam èuo, možda je moguæe teološki proširiti taj pojam na sve koji prinose žrtvu Bogu. Ali na ovom se topicu pod pojmom sveæenik smatra onoga tko vrši euharistijsku službu u Crkvi!

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 07 lip 2006, 15:38
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Èek, èek, jesi ti jako siguran da je Crkva dala Mariji naslov Suotkupiteljice? 2000. još nije bila dala i tada je tadašnji proèelnik kongregacije za nauk vjere (pored koga je to proglašenje moralo proæi) Joseph Ratzinger bio izrièito protiv toga naslova.
Iz knjige Bog i Svijet Josepha Ratzingera na 256. str. u izdanju Mozaik knjige.

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
Coje




Spol: muko
Postovi: 1208
Lokacija: Buzet
PostanoPostano: sri 07 lip 2006, 21:51
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Evo nekoliko podataka da stvari budu jasnije.
Prvo: pojam sveæenika u Katolièkoj Crkvi doista se vezuje uz dvije razine:
1. MINISTERIJALNO SVEÆENIŠTVO (samo oni koji su primili stupnjeve svetoga reda)
2. KRALJEVSKO SVEÆENIŠTO (svi koji su valjano kršteni).

Živac je toæno rekao - u temi se govori o ministerijalnom sveæeništvu.

Drugo: postoje mnoga teološka prepucavanja o naslovu "Marije suotkupiteljice", ali službeni stav Crkve jest da se to prihvaæa. To još uvijek nije dogma - što znaèi da nije zapovijeðeno vjerovati, ali se vjeroavnje u to toplo preporuèuje.

Krist je sebe nazvao "jedinim" u Evanðeljima... To je jedno od uporišta teologa oponenata ovog nauka o Mariji.

Jako je važno reæi sljedeæe: ako netko ne vjeruje da je Marija suotkupiteljica - nego i dalje vjeruje da je Krist jedini pravi i moguæi Otkupitelj - nije u grijehu i ne èini zlo. Vjera mu je toèna i dobra. Cool

http://www.kumi.hr
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailPosjeti Web straniceYIMMSNMICQ [Vrh]
Živac




Spol: muko
Postovi: 611
Lokacija: Zagreb
PostanoPostano: sri 07 lip 2006, 22:39
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Ok, kužim. Smile Hvala Coje.

Oko ovoga sa Suotkupiteljicom. Malo sam prouèio i porazmislio. I kao u skoro svemu ostalome, složio bih se sa Ratzingerom da taj termin nije baš prikladan.

Tražite najprije Božje kraljevstvo i pravdu njegovu, a sve drugo æe vam se nadodati.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuICQ [Vrh]
Mara




Spol: ensko
Postovi: 966
Lokacija: sjever i jug; Podravina, Braè
PostanoPostano: et 08 lip 2006, 7:39
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Ovdje je štoštoa isplivalo, ali ne vidim da se pojavio ma i jedan doista teološki, odnosno biblijski razlog protiv sveæeništva žena. Ponavljam, ne plediram za ništa što bi burkalo vodu, a ništa koristilo ne bi. Istotako ne mislim da je to pitanje ravnopravnosti, odnosno ljudske jednakovrijednosti. Jer na neku službu nitko nema pravo. Ona je najprije Božji poziv, a zatim i poslanje. Zašto Bog zove ovoga, a onoga ne to je njegova stvar.

Ljubi i èini što hoæeš
Korisniki profilPoalji privatnu poruku [Vrh]
sike




Spol: muko
Postovi: 3435
Lokacija: Sušak-Trsat
PostanoPostano: et 08 lip 2006, 11:07
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Mara napisa:
Ovdje je štoštoa isplivalo, ali ne vidim da se pojavio ma i jedan doista teološki, odnosno biblijski razlog protiv sveæeništva žena. Ponavljam, ne plediram za ništa što bi burkalo vodu, a ništa koristilo ne bi. Istotako ne mislim da je to pitanje ravnopravnosti, odnosno ljudske jednakovrijednosti. Jer na neku službu nitko nema pravo. Ona je najprije Božji poziv, a zatim i poslanje. Zašto Bog zove ovoga, a onoga ne to je njegova stvar.


Kao što ni ja nisam dobio više od 1-2 odgovora od forumašica gdje vide veæu ulogu žene u Crkvi..

Gospodine,kome da idemo?Ti imaš rijeèi života vjeènoga!
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
sneni
iskljuèen



Spol: muko
Postovi: 607
Lokacija: Dol/Braè
PostanoPostano: et 08 lip 2006, 13:51
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Da budem jasan ja ne vidim ni jednog teološkog razloga osim tradicije da žene ne budu sveæenici u smislu katolièkih sveæenika.

A o žrtvi koju prinose (ne raèunajuæi vrijednost Kristove žrtve) ministerijalni sveæenici je sigurno u mnogim i brojnim sluèajevima daleko manja od žrtve koju prinose ne ministerijalni sveæenici (Kraljevsko sveæenstvo) . Sasvim sigurno da mnogi ministerijalni sveæenici bježe od vlastite žrtve ko vrag od tamjana.

Što da uzvratim Gospodinu za sve što mi je uèinio?
Èašu spasenja uzet æu i Ime Gospodnje prizvat æu.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mailPosjeti Web stranice [Vrh]
Natty




Spol: ensko
Postovi: 1001
Lokacija: Rijeka
PostanoPostano: pet 09 lip 2006, 6:56
PostNaslov : 
Citiraj i odgovori

Kakvo je to Kraljevsko sveæeništvo?

Veæu ulogu žena u crkvi vidim na naèin da aktivno budu ukljuèene u rad zajednice u smislu da budu èlanovi župnih odbora, da se ukljuèe u organizaciju raznoraznih tribina, vode raèuna o troškovima, budu dostupne ljudima koji trebaju župnu zajednicu, budu informirane i da znaju gdje koga uputiti. Sveæenik bi trebao biti dušobrižnik, a žena može sve ostalo odn. neka mu bude desna ruka u svemu. Ne jedna, nego više njih, svaka za nešto... Eto.

Bog je milosrdan, spor na srdžbu i pun dobrote.
Korisniki profilPoalji privatnu porukuPoalji e-mail [Vrh]
Prethodni postovi:    
Prethodna tema Prethodna tema
Zaponi novu temuOdgovori na temu

Izaberi forum:   

Ne moe otvarati nove teme.
Ne moe odgovarati na postove.
Ne moe ureivati svoje postove.
Ne moe izbrisati svoje postove.
Ne moe glasovati u anketama.

Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group